K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2014, 16:07   #1
Kom nu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Kom nu er ny på vejen
HJÆLPrehab.team indstiller §18, pensionsteam tilbagevis-rehab tesm ressourceforløb

Hvad gør jeg ? Hvem ved hvor jeg evt. kan søge gratis advokathjælp –juridisk hjælp.

Min dav. Sagsbehandler indstillede mig til fp dec 2012. Sagen forsvandt og kom efter eftersøgning frem igen. [B]

Blev forelagt for rehab.team-med ny sagsbeh. I sept. 2013 . De mente den var for mangelfuldt oplyst og indhentede div. statusser- heriblandt nogle jeg ikke var enige i – men rigeligt til at lægekonsulenten konkluderede at min funktionsevne ubetvivligt var varigt nedsat til det ubetydelige og at det kun vil blive værre . Endda skrev han at han synes de skulle få den afsluttet når den havde varet så længe. (han er enig med mig i statusser jeg er uenig i )

Nyt møde i rehab.team i januar 2014..de indstiller mig enstemmigt til fp.
I febr 2014 bliver indstillingen tilbagevist fra rehab.team, de mener ikke min funkt.ev. er ordentligt belyst/afprøvet og vægter især at en læge har skrevet, at "at jeg ikke må løfte tunge ting. Derudover er der principielt ingen indskrænkning i arb.evnen. " og de finder ikke at de øvrige lidelser tilsammen medfører at den er ophævet. De anerkender kun at der er et skånehensyn mht fysisk betonede arb.funktioner

I samme status,hvorfra de har taget udtalelsen, skriver han om varige knoglesmerter nedenunder og det e rjo allerede selvmodsigende i forh. ”principiel …arb.evne” (idet hele taget noget vrøvl at skrive "principielt"-det e r jo ikke en individuel vurdering)
Der er i forvejen alvorlige fejl i den status, hvor de har valgt at vægte udtalelsen om ”principiel arb.evne”. Nogle retter han, andre ikke-så der er allerede to statusser fra ham i sagen i januar 2014 .

Før 3. møde med rehab.team forsøger jeg at få ham til at ændre/uddybe igen-nu for 2.gang , men han skriver to linier der ikke handler om den udtalelse og faktisk bare gentager, hvad han allerede har skrevet i den 2.attest (hvorfor ved jeg ikke-det var en meget klar og skriftlig anmodning jeg kom til ham med )og det kan jo ikke bruges til noget. Han har for øvrigt skrevet 1. status helt uden at spørge, hvordan jeg har det-må man det?
Jeg ser ham kun til kontrol med 2-3 mdrs. mellemrum ( har uhelbredelig kræft-p.t. i plateaufase).

3 møde i rehab.team i marts 2014 ender med at de nu vil indstille mig til ressourceforløb i mindst et år og det er der sagen er nu. Jeg vil få et officielt afslag på fp efter §18.

Hvad jeg forestiller mig nu er at jeg dels skal rette de fejl der er i referat og indstilling til ressourceforløb, men tage imod det, fordi jeg også har begrænset levetid og er økonomisk presset ,så det skal bare overståes hurtigst muligt. (gennemsnislevetid efter diag. er 4 år. men kan være heldig at leve både 10 ...måske endda 15år hvis er ekstremt heldig-dog med svære meget hårde behandlingsperioder (gentagen transplantation) og nedad bakke).

Men samtidig vil jeg gerne klage over afvisningen og ønsker råd om nogen her kender en gratis advokathjælp /juridisk rådgivning? Mit overblik forsvinder hurtigt.

Jeg har også problemer med at skrive (to protusioner og varige forsnævrede forhold pgr. knogleforandringer m nervepåvirkning i nakken) Kronisk smerteramt . + belastningsreaktion p.gr af smerter.

Så vil også høre om nogen her kender til ”skrivehjælp” eller ved hvor og hvordan kan få hjælp til en god klage.
Der er flere ting i sagen men det må være nok.
DOg der foreligger ustatus fra fys. som heller ikke tages alvorligt idet de foreslår kontorarb.

NB DET HASTER HELT VILDT ! PGR tidsfrister
P.f.h . TAK

Sidst redigeret af Kom nu; 03-04-2014 kl. 16:20. Årsag: vrøvler
Kom nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 16:22   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Går ud fra at din sag er behandlet efter de nye regler, siden du har været til møde med rehabiliteringstemaet.

Hvorfra kommer den lægekonsulent som har vurderet din sag - jobcenterets lægekonsulent eller en læge fra klinisk funktion.

Årsagen til at jeg spørger er at jobcenterets lægekonsulent ikke må udtale sig til rehabiliteringsteamet - der skal vedlægges de lægepapirer som er i din sag + læ265. Er der noget som lægeligt skal belyses/kommenteres herudover må jobcenteret kun benytte Klinisk Funktion (hvor også rehabiliterings teamets sundhedskoordinator kommer fra)

Altså kommer lægekonsulenten fra jobcenteret selv må han ikke udtale sig til rehabiliteringsteamet.

Kommer " lægekonsulenten" fra klinisk finktion må jobcenteret ikke tilsidesætte vedkommenes ord.

Så først hvor kommer lægen fra?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 19:07   #3
Kom nu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Kom nu er ny på vejen
ja godt spørgsmål efter hvilke regler for de må jo være skiftet undervejs-sagbh. indstillede efter §18-men teknisk set er det vist først når visitationsteamet indstiller -og det forsvandt jo efter nye regler og blev erstattet med rehab.team..så går udfra det er blevet til under nye regler NU .

Hvem lægekonsulenten hører under ved jeg ikke-det er sagsbehandler der har sendt den til ham . Er der et problem i det? Tror han er fra Den centrale lægekonsulen
tfunktion i Beskæftigelses og integrationsforvaltningen.

LÆ 265 er IKKE indhentet, da juristen mente den er ordentligt belyst, men personligt er jeg ikke i tvivl om at det har haft en betydning, da erklæring fra egen (dav.) læge er fra før fik kræftdiagnosen..derfor nævnes der også "uforklarlige" smerter (det var knoglesmerter fra kræften), hvilket har givet en yderst velkendt psykiater den optik at jeg bl.a. muligvis havde havde en underliggende somatiseringstilstand -(det er denne lægekons. incl mig-og alle andre-undtagen pensionsudv, måske -er uenig i )

til det 3.rehab.møde var samme person fra pensionsteamet som havde tilbagevist sagen. og læge fra forrige rehab.team møde . en fra fleks.team og en referent (ved ikke hvorfra)
Kom nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 19:38   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Først skal du forlange at læ265 indhentes, da det er et lovkrav at ens egen læge høres.

Se her : http://ams.dk/~/media/AMS/Dokumenter...edningpdf.ashx

Og vigtigt her kapitel 2 paragraf 4: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=144514#Kap3

De skal indhente læ265 fra din læge og din læge skal lave den på baggrund af en konsultation med dig.

Samtidig med at du skrigtlig anmoder om dette med henvisning til det lovlink jeg har indsat, så anmoder du om at ønsker kommunen yderligere udredning skal det ske ved Klinisk Funktion.

Se loven her, kap 4 og 5: https://www.retsinformation.dk/Forms...id=152538#Kap4

Fordelen ved klinisk funktion er at de er uafhænige af jobcenteret og at rehabiliteringsteamet ikke må tilsidesætte deres udtalelse.
Det kan være en fordel når rehabiliteringsteamet skal skrive begrundelsen for deres indstilling, her er det godt hvis de kan henvise til den udtalelse. Og de kan rede alle tråde ud og give et klart og overskueligt billede af ens situation.

Håber at dette kan hjælpe
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 23:29   #5
Kom nu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2013
Indlæg: 10
Styrke: 11
Kom nu er ny på vejen
Tusinde TAK... kan ikke gennemskue hvad det indebærer rent tidsmæssigt. Spec. ikke "klinisk funktion" - om jeg ikke blot risikerer at komme ud i en ny omgang statusindhentning og i værste fald at blive bedømt til at være bedre fungerende end jeg er .

Jo ingen garanti for at "resultatet" bliver det samme som lægekonsulentens og så trækker det måske ud endnu længere ?

Men det de foreslår i indstillingen som arb. område er allerede belyst i sagen af fys. som en funktion jeg ikke kan varetage. Men tænker at jeg måske bør se om kan forlange en §265 før indstillingen

Jeg må have hjælp og har hørt om Stormgade i kbh...nogen der har erfaring her ?

VH og Tak

For øvrigt kan jeg godt forlange det nu -Efter indstillingen er skrevet fra rehabteams side?
Kom nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 23:46   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, brug endelig den gratis sociale retshjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension