K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2012, 23:50   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
folk ka vel også blive smidt fra hus og hjem pga dårlige politiske beslutninger og reformer...gensidig forsøgerhjælp,kkontant hjælp,opsparing i mursten folk skal bruge først - så det ka være ligeslemt..og mine penge er låst fast.den ka jeg ikke miste pt pga dansk lov heller ikke selvom jeg rammer loftet g har 2 banker..
så JEG SYNES stadig politikere er værrere - i mine øjne
At blive ramt politisk er også kedeligt - ingen tvivl om dét! Men politik kan ikke behage alle, der vil altid være nogen der bliver særlig ramt, rig som fattig.
Det er en del af det politik handler om. En fordeling af goder og øretæver.

Men at blive røvrandt af en person der er ansat til at varetage DINE interesser, en koncern der er til, for at sikre dine penge, din opsparing for at sikre dig og din families interesser - penge der er blevet opsparet gennem et helt arbejdsliv osv. Det MÅ simpelthen svide enormt, når man en morgen vågner op og opdager, at bank og penge er røget sig en tur, og at de penge du blev lokket til at investere sidste måned, kun var en løgn der skulle forsøge at redde en større sammensværgelse....

Af politikere forventer jeg mig ALT.
Men af rådgivere og direktører der sidder ansigt til ansigt med folk, der havde jeg sgu regnet med LIDT mere respekt og troværdighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 00:59   #12
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
så må man lade være med at invistere sine penge,hvis man er bange...nu har jeg mine i banken,,fordi jeg ikke frygter dem,,men kunne i princippet ligeså godt ha dem liggende under gulvet i stalden derhjemme..der er jo ikke den store forskel...
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 10:48   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er en MEGET stor forskel på at have penge i banken, eller have penge liggende under gulvbrædderne, når man modtager overførselsindkomst.

Det sidste er i direkte strid med reglerne.

Og pointen er jo netop, ingen er bange for at have penge i banken. Men de ærger sig da gule og blå, når de erfarer at hele den formue der blev sparet sammen gennem et helt arbejds liv og som skulle forsøde livet i alderdommen, eller gå videre til børnene, blev gamblet væk af af idioter i jakkesæt......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 10:53   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ninja det er ikke helt rigtig hvad du siger...jeg må da gerne hæve min erstatning og putte under gulvbræderne..i en brandsikkert boks..hvor står det henne

og iøvrigt tvivler jeg på en bankdirektør har 3 mdr sååkaldt mødefri
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:02   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja bare man oplyser om formuen, men erfaringen siger, at folk der har formuen under madrassen, er den gruppe der der har den liggende dér, fordi de netop ikke har lyst til at oplyse deres formueforhold.....

Ellers er der jo absolut ingen grund til at have den i hjemmet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:08   #16
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg kunne jo godt redegøre for mine - hvis det var det jeg valgte...har jo papiere på det..og hæver jeg det på de kredittor beskyttede konti - ja så ka penge følges...
renten er snart så lav at det ikke ka betale sig andet
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:26   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, men der er alligevel større chancer for at huset brænder ned, eller at man får hjemmerøvere på besøg, end det er at banken går konkurs.

Jeg ville ikke have nerver til at have større pengebeløb liggende i hjemmet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 11:42   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
nu bor jeg på en nedlagt gård og ville ikke ha problemmer m.at finde et sted under jorden i en brandsikkert boks..gjorde man også i gamle dage....

men har ik gjort det pt..men vil ikke afvise at jeg en dag ku gøre det
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 12:05   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg var barn, gravede min Onkel pengene ned i haven, de lå som regel i en plastikpose, og SÅ i en thermokande - det fungerede fint (indtil han røg på druk) og hele familien måtte skam opgrave haven for at finde thermokanderne, så han ikke drak pengene op
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 15:03   #20
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg kan ikke se der skulle være noget mistænkeligt i at have opsparingen liggende under ”madrassen”. Ulovligt er det i hvert fald ikke ….. heldigvis da.

Ældre mennesker er ofte i pressen blevet ”beskyldt” for denne noget utraditionelle formueforvaltning , foranlediget af en dyb mistro til bankerne.

Jeg forstår dem efterhånden bedre og bedre , lav rente og diverse bankkrak taget i betragtning.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helle Thorning - Nazi / Bilderberg Kalevala Politik og Samfund 10 15-03-2013 06:26
Førtidspension-Helle Thorning Timmy Politik og Samfund 7 17-09-2012 20:24
Helle Thorning lokket i fælde Martin Politik og Samfund 9 22-08-2011 10:51
Dejligt Helle Thorning og mand blev frikendt! Ninja Politik og Samfund 88 20-09-2010 08:09
Kom med foreslag til Helle Thorning-Schmidt Ninja Alt det andet 0 01-01-2009 18:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension