K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2008, 12:05   #81
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
YES - det var sg da dejligt at høre, at man mener der trods alt er en del ting der halter

Håber du holder ved og det er mig stadig en gåde at man mener du kan arbejde, hmmmm.....

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2008, 23:22   #82
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja...?
Men nu må vi se vedr arbejdsevne. Skal indstilles igen til pension, skulle gerne modtage ressourceprofilen, til partshørring næste ondsdag.
Så... håbet er lysegrønt, Håber jeg!
Det er stadig pensionssamrådet der tager endelig stilling!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 00:25   #83
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Trist læsning, men jeg håber for dig at du står bedre denne gang, det er snart en ren gyser at følge med i.

Håber sådan du kan gå 2009 i møde med en afklaring.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 02:53   #84
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Opdatering:

Blev indstillet til pension efter §18, af sagsbehandler.
Afgørelsen skulle træffes den 27.11.08.
4dec. Afgørelse udsat for nærmere drøftelse til den 11.12.08.

Den 18 dec. Afgørelse udsat for indhentelse af nye oplysninger.

De mener, at der er kommet ny diagnose"kronisk smertesyndrom".
den kan have betydning for min psykiske tilstand? altså en speciallægeerklæring?
Måske der er behandlingsmuligheder?

Fik lavet en speciallægerklæring af Klinisk Psykolog med en masse test, i 2007, som vurderede at jeg bruger mine ressourcer fornuftigt, og at der ikke er noget, som har betydning for udredning af erhvervsevne!

Derudover har jeg lige opdaget at diagnosen, som påstået NY, har stået i ressourceprofilen, under diagnoser, siden 2005, på baggrund af speciallægerklæring 2004.
Jeg har jo 3 diagnoser i ryg, hvor den ene er bindevævslidelsen.
Selvsagt det giver kroniske smerter, når der ikke er behandlingsmuligheder!

Dertil mener de ikke, at resultatet af arbejdsprøvningen, er i tråd med At Nævnets Lægekonsulent(Ortopæd)(ikke faglig korrekt)vurdere, at der er en ikke ubetydelig resterhvervsevne, såfremt der tages hensyn til ryg. Behøver jeg at nævne, at bindevævslidelsen er streget(dvs den mener han ikke der er belæg for), og vurderingen er foretaget uden lægelig dokumentation i lægeerklæringer og lign.

Bilsagen(vægtafgiftfritagelse) giver man afslag på, fordi der med smertesympdrom, ikke er belæg for at jeg ikke skulle kunne tage offentlig transport.
Dette på trods for, at det står i div special-og lægeerklæringer, fys. og funktionsbeskrivelser. dertil gå afstand under 100meter? det har man dog ikke skrevet noget om i afgørelsen, ligesom alt det andet de har undladt.

Begge afgørelser truffet samme dag, af de samme mennesker?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 12:01   #85
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry

Hej Pia

Det var dog sat..s som de kan blive ved. Er de ikke snart færdig med at skal ha' flere oplysninger?

De prøver ski' da virkeligt at køre den ud til sidste dråbe

Håber for dig at det så er det sidste du skal igennem.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 13:31   #86
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg har ingen ord... er totalt målløs over sådan en behandling.. hvordan kan de tillade sig at slette og redigere i dine papirer..

jeg forstår godt hvis du ingen tiltro og tillid har til nogen af dem, er der dog ingen som kan hjælpe dig, og sige nu er nok nok...
hvordan kan sådanne behandlere, lægekonsulenter sagsbehandlere leve med sig selv...
sender mange mange tanker og håber alt det bedste..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 16:39   #87
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Sig mig....

....er kommunerne ikke klar over at man kan henvises til anden læge eller afdeling/sygehus, ikke med henblik på helbredelse, men for at stabilisere patientens situation, og undgå at den forværres, så at sige sløve sygdomsprocessen ned.

Det ser ud som om kommunerne tager en ny henvisning som, nå ja, nu bliver han/hun nok helbredt. Der er sygdomme der har et meget forudsigeligt forløb, hvor man aldrig bliver bedre end man er nu, og hvor man med tiden kun vil få det værre, det er selvfølgelig en læges pligt at forsøge på bedste vis at sløve udviklingen af en sådan sygdom ned.

Men hvad kan man forvente, når lægmand (sagsbehandlere) skal sidde og dømme på et område de så at sige ingen forstand har på?!

Mvh. & Knus

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 21-12-2008 kl. 16:42.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 19:29   #88
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hrefna.

Jeg ved ikke helt hvad du mener, men jeg er taget ud af kontrol/behandling på Reumatologisk afd. fordi kommunen IKKE vil hjælpe/tage stilling til mit transportproblem.

Kan ikke tage offentlig transport, og ikke dækkes under sygehuskørsel, fordi jeg ikke er kørestolsbruger.(har ikke selv råd til høj taxi kørsel).

Og det er fuldstændig rigtig at sygdommen er uforudsigelig, med forværring i større eller mindre grad.

Det er derfor min egen læge der tager sig af smertebehandling, som pt består af Ibumetin.
Han vil ikke give Pridinisolon i højdosis, så længe sagen køre, fordi der så vil tegne sig et andet billedet af min tilstand.(den er selvfølgelig kortvarig, dertil smittefaren, ved at sætte imunforsvaret ud af drift).

Problemet i min sag er, at de gerne vil have psykiatrisk diagnose på, således at de kan anføre/give afslag på den hjælp, jeg har brug for. Det gælder lige nu hjælp til bil, træning og medicin. Har endda kun bedt om 1.000kr til træning(koster 2.000), vægtafgiftfritagelse og medicin.
Jeg er således på ingen måde urimmelig.

Det er jo molbo-agtigt, at de ikke vil hjælpe med relevant sygehusbehandling, samt den ordinerede træning, men istedet vil have jeg skal have samtaler med psykolog(det er ihvertfald, det jeg forestiller mig, de gerne ser, som behandlingsmulighed).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 19:59   #89
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Pia,

Jeg må indrømme at jeg ikke fik læst hele tråden, jeg kom dertil hvor kommunen efter din henvisning til Hørsholm reumatologiske afd. mente "det kan derfor ikke på nuværende tidspunkt udelukkes, at der er yderligere behandlingsmuligheder."

Er det ikke så typisk for kommunerne generelt, enhver lille detalje, der kan vendes til kommunens fordel, bliver udnyttet, mens folk bliver hængende i systemet i årevis. Det er rent ud sagt så forkasteligt, og deres imkompetance skriger til himmelen.

Jeg blev så sur at jeg ikke læste meget videre men gik ind og skrev ovenstående indlæg, jeg kan godt se nu at jeg skulle have læst videre, da dette allerede var gamle nyheder, i forhold til din sag. Men det er dog stadig aktuelt for mange.

Mvh. &

Hrefna
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2008, 20:11   #90
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jo, du har ret Hrefna. Det er til at tude over, men det sker desværre åbenbart ofte... Selv står jeg i den situation, at jeg, selvom jeg ikke er behandelbar, fortsat er tilknyttet sygehuset, fordi jeg fortsat er syg, og de holder så øje med mig for at gribe ind, så jeg ikke bliver dårligere. Dét tolker både kommunen og beskæftigelsesankenævn som om, at der fortsat er behandlingsmulighed (selvom de har rigeligt på skrift i form af diverse udtalelser, at det er der ikke), og har derfor givet afslag på ftp med begrundelsen, at jeg fortsat er i behandling... På den måde, har jeg også udsigt til at hænge på kh læææænge endnu... Øv...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Måske på tide med en underskift indsamling for dette? tvang og magtmisbrug af borger! Indiansummer Politik og Samfund 12 04-09-2013 17:59
Intressant omkring lykkepiller og magtmisbrug Hejdien Politik og Samfund 32 27-07-2011 10:44
Ny regering vil undersøge VKO for magtmisbrug buster Politik og Samfund 16 04-08-2010 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension