K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2013, 06:07   #71
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
tja ifølge mange medier...så står folk i kø for at ville stikke hinanden....så tror ikke man bare kan gå ud fra at det er ældre mennesker der vil dette...
Og den kø, skal vi ikke tro på! det er mediernes hetz mod svage, og ved at skrive der er lange køer af folk der vil stikke hinanden, er deres kvalmende måde, at få hele dette problem om dyneløfteri til at se meget mere legalt ud - at folk ligefrem er vilde med at de kan stikke anonymt, at det er højt accepteret og et skattet værktøj borgerne har.

Men det passer IKKE, jeg ved fra hestes mule, at der er langt mellem anmeldelserne, og at de er ved at rive håret af sig selv af bar frustration over, at netop kun et fåtal anmelder andre......

Men ved at signalerer om og om igen, at det er noget MANGE gør, og ligefrem står i kø for at gøre, så håber de af den vej, at flere vil tænke ''nå okay, så er det måske mig der er forkert på den''............

Når alt kommer til alt, så står flertallet heldigvis sammen - vi danskere, er slet ikke så dumme som mange tror, og hvis der er noget der kan få vores *** i kog, så er det præcis når der kan stilles spørgsmålstegn ved grundlæggende rettigheder.

Det omdiskuterede program, har netop også fået den omvendte virkning- det der skulle have været et program om, hvor vigtigt det er, at vi anmelder hinanden, er blevet til et ramaskrig over, at grunlæggende rettigheder overhoved ikke overholdes.

Vi vil gerne have at socialt bedrageri stoppes! Men det skal gå ordenligt til.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 10:27   #72
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
det blev heller ikke sendt igår mandag som det burde er det mon blevet stoppet?
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 10:30   #73
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
det blev heller ikke sendt igår mandag som det burde er det mon blevet stoppet?
Ikke for noget det er idag der er mandag, og altså i aften programmet kommer.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 10:41   #74
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
omg, jeg er da fuldstændig rundforvirret ja sådan går det når man lever i en hule hjemme og hverken ved hvad dag det er eller noget hehe, og æv troede de havde indset det var et dumt program og droppede det:-)
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 16:24   #75
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen Nensy dog, render du rundt og tror det er Tirsdag

- du må vist liiige ud og have lidt mere suppe
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 16:44   #76
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ja har været lidt rundt på gulvet siden i lørdags hvor jeg fik brevet...så har byttet om på dagene, været inde kun og med sorte sække for vinduerne. er blevet lidt skør.

sidder lidt og tænker over om jeg skal droppe min støtte kontakt person, for hun arbejder jo for kommunen og hvem ved om man kan stole på hende...om hun pludselig skulle mene jeg havde en 2 timers arb. evne..

åhh bliver så paranoid og bange for at man mister den(pensionen) nærmest før man får den.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 13:15   #77
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hør lige det her program:

http://www.dr.dk/P1/orientering/inds..._1_1_1_2_1.htm

Åh, hvor er det godt at høre juristernes mening om loven.

Jeg er i øvrigt blevet kontaktet af DR, som vil have mig til at fortælle om min oplevelse med den falske anmeldelse.

Jeg vil gerne høre jeres mening om det at stå frem til offentligt skue?

Først tænkte jeg, ja fedt at de tager mig seriøst og vil høre på mig, men efter nærmere at have tænkt det igennem, så tvivler jeg mere og mere. Jeg synes at reglerne er dybt forældede og uretfærdige og ueget til det moderne samfund, og der mangler helt konkrekte regler, som man som borger ved hvad man må og ikke må. Jeg kan ikke bruge de svævende regler til en dyt.

Jeg vil gerne have lavet det og og synes at det er meget vigtigt med debat, men hvad nu hvis jeg stiller mig op på tv? Hvilke konsekvenser vil det have for mig? Så kan jeg blive overvåget af kommunen resten af mit liv eller de kan måske tilmed begynde at sætte spørgsmålstegn ved om jeg er berettigt til førtidspension og sende mig i arbejdsprøvning og gud ved hvad igen. Jeg har heller ikke support fra min kæreste, han vil ikke stå frem. Jeg er for at sige det som det er, bange for at fortælle min historie. Jeg er jo ikke ligefrem resourse stærk og knækker nemt psykisk. Jeg har bestemt ikke lyst til at blive fremstillet som en eller anden dovne Roburt på forsiden af BT og blive bedømt af den hjernedøde Nation, der ikke fatter en klap af hvad der foregår.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 16:17   #78
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen den er jo ret nem....for hvis du har det sådan...og "knækker" så nemt...ja så skal du afholde dig fra at stille dig op på landsdækkende tv...

Alle der gør det...ja de kommer igennem mediemaskinen...og kan man ikke holde til det...ja så bør man lade være..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 16:25   #79
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ville også kun gøre det, hvis man blev sløret og evt fik forvrænget stemmen - så ville man føle sig mere tryg og ville ikke kunne blive genkendt og måske overfaldet og meget andet............
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2013, 17:54   #80
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Ja, jeg har lige skrevet tilbage til DR og fortalt, at jeg er bange for at stille op, da jeg ikke aner hvad kommunen kan finde på. De kan jo gøre mit liv et levende helvede. Mere end det er i forvejen..

Noget andet er, at jeg ikke tror på at det nytter noget som helst. Jeg er rimelig pessimistisk på det område. Tror ikke på, at reglerne bliver lavet om, bare fordi at jeg fortæller min historie.

Og hvis jeg skulle fortælle noget, så skulle det også være anonymt, sådan som Helene foreslår. Jeg må jo også tage hensyn til min kæreste, som ikke tør at stå frem og ej heller tør løbe risikoen, da han jo altså også vil blive overvåget, hvis han er sammen med mig. Hvis det altså er det, som kommunen kunne finde på. Kunne godt have dem mistænkt for, at blive godt fornærmede hvis jeg kritiserede deres arbejde, så at de ville gøre alt for at få mig knaldet for et eller andet, eller endnu værre, hvis der lige pludselig ville blive stillet spørgsmål til min pension. Hvis jeg har kræfter til at stille op og fortælle om mine erfaringer, så er jeg vel ikke syg nok??!
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uddannelse forbudt! men.... mukke Alt det andet 5 10-06-2012 14:18
At arve på kontanthjælp er forbudt Birkes-musen Alt det andet 12 14-02-2012 23:23
Kærlighed på førtidspension ? sluxx Alt det andet 10 26-07-2010 11:58
Karen J. vil lovgive om kærlighed Stella Politik og Samfund 9 15-04-2008 12:09
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension