K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-04-2010, 11:07   #61
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Loppen: Tror jeg ikke, ikke i min tid i hvert fald.
Socialrådgivere er ikke et strejkende folk, desværre, i nogen sammenhænge. Men kollekive opsigelser er dog tilgengæld set.
Men det er nu også det skrappeste beskæftigelsesmål jeg har set endnu!
Det er trist og også meget underligt.
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 16:52   #62
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rosemarianne Se meddelelser
Mit problem er at jeg ikke kan klare at arbejde ved siden af studiet, og det er utopi at tro, at jeg kan klare mig på kun su i 5 år. Jo, hvis jeg holder op med at betale mine udgifter!
Har du alternativt overvejet at søge SU med handicaptillæg? Det giver næsten samme beløb som en revalidering gør.

Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det jeg spørger om, er vedr ansvar for hjælp også fra andre afd. feks til medicin, træning, hjemmehjælp, kørsel, osv osv.

Dit svar fra anden tråd, var at det ikke var jeres ansvar, men det mener jeg ikke der kan herske tvivl om at det er.

Du ville også kunne tvinge andre afd om at handle, såfremt læge skriver at der skal en af nævnte eller anden indsats til, for at borgeren kan blive rask eller bedst mulig.
Det bør du gøre i heldhedsvurdering, og sygeopfølgningsplan hver 3 mdr.

VH Popiae
Jep, så er jeg med Troede ellers jeg havde svaret på det, men det var måske i en anden tråd.

Det er selvfølgeligt mit ansvar som sagsbehandler (uanset hvilken afdeling jeg sidder i) at rådgive og vejlede dig om alle de muligheder der findes, uanset lovgivning afdeling mv. (så jeg mener altså ikke, at jeg har sagt, at det ikke er vores ansvar)

Men jeg kan IKKE tvinge en anden afdeling, til at tildele den hjælp/ydelse/andet, som borgeren har brug for. Det er udelukkende den afdeling, der sidder med ansvaret og området, der kan det. F.eks. så ville en der sidder med hjælpemidler i en anden afdeling, jo heller ikke kunne tvinge mig til at give en revalidering til en borger (eller tvinge mig til ikke at give den).
Det eneste jeg kan, er at anbefale hjælpen til den anden afdeling, fordi det vil have en gavnlig effekt af min sag. Men f.eks. i tilfældet med psykologbehandling, så er der jo en ret konkret vejledning ift. økonomi, og hvis man kan varetage udgiften selv (ift. de tal som der skal måles efter), så kan man ikke få hjælpen, uanset hvad jeg som sagsbehandler for sygedagpengesagen så end siger.
Men det kunne selvfølgelig være fint hvis man kunne det, til en vis grad, da jeg f.eks. er overbevist om, at vi kan forkorte sygedagpengesagerne betydeligt, hvis jeg f.eks. havde mulighed for at bevillige psykologhjælp. Og måske også forhindre at folk kom på de der fleksjob og pensioner, som regeringen jo gerne vil mindske antallet af


Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er efter min mening IKKE LOVLIGT at give afslag på den hjælp der skal bringe borgeren tættere på arbejdsmarkedet.

VH POpiae
Tja det er det desværre. Men ville som sagt ønske, at det ikke var!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 22:21   #63
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
>>>Det eneste jeg kan, er at anbefale hjælpen til den anden afdeling, fordi det vil have en gavnlig effekt af min sag. Men f.eks. i tilfældet med psykologbehandling, så er der jo en ret konkret vejledning ift. økonomi, og hvis man kan varetage udgiften selv (ift. de tal som der skal måles efter), så kan man ikke få hjælpen, uanset hvad jeg som sagsbehandler for sygedagpengesagen så end siger.<<<

Hmmm, jeg fik 10 timers psykologbehandling her i Århus uden jeg selv havde søgt dem, og min økonomi var rigtig, rigtig god... -men de 10 timer har sagsbehandleren så(åbenbart) betalt af egen lomme ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 26-04-2010 kl. 00:05. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 23:01   #64
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også fået betalt en *******s masse psykologtimer - regningen til kommunen lød på næsten 60.000 kr, som de betalte uden et kny, også selvom jeg på daværende tidspunkt havde midler...ok, ikke overvældende midler, men jeg havde da oplyst dem om, at jeg havde lidt over 10.000 kr stående i banken.

Så jeg ved ikke helt hvordan de regner det ud. Eller hvilke kriterier de går ud fra....??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 08:16   #65
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Såfremt der bliver lavet korrekt helhedsvurdering, og sygeopfølgningsplan, ville borgeren selvsagt kunne klage over IKKE at kunne få den nødvendige hjælp.

problemet er dog at de IKKE laves, hvorfor borgeren ikke kan bruge argumentet om, at det er en nødvendigt foranstaltning for at bringes tættere eller tilbage til arbejdsmarkedet.

Desværre hjælper lægerklæringer sjældent, fordi man således får lægekonsulenten til at vurdere andersledes end speciallægen.
Man har derfor brug for denne helhedsvurdering.

vH POpiae

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 09:15   #66
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
problemet er jo desvære sagsbehandler er for hurtige til at sige nej det kan du ikke få med den intægt ved godt det er off topic men sgu sand min kæreste skulle bestille til at søge tandlæge hjælp her til morgen nej i har for stor intægt ok fp + ledighed ydelse er for høj intægt til at få lov til at søge om hjælp wtf
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 11:07   #67
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Superkok,

Har de kigget på en rådighedsbeløb hos Jer? Og har de medregnet nogen børn, hiv I har dem? Nogle gange glemmer de at medregne børn i rådighedsbeløb.
Og uanset hvad- har du fået en skriftlig afslag med klagevejledning?

Jeg var selv engang ude for det at de først meddelte at jeg skal selv betale en del af udgiften og resten vil de betale. Men så ringede jeg og spurgte om de har medregnet barn- så lige pludseligt skulle jeg ikke betale noget som helst selv... De betalte det hele....
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 11:49   #68
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Har de kigget på en rådighedsbeløb hos Jer? Og har de medregnet nogen børn, hiv I har dem? Nogle gange glemmer de at medregne børn i rådighedsbeløb.
Og uanset hvad- har du fået en skriftlig afslag med klagevejledning?
problemet er det var over tlf hvor min kæreste ville have papir osv så hun kunne søge om tandlæge hjælp jeg lå og sov så da jeg blev vække og fik avide de havde sagt vi havde for stor indkomst wtf et hun villeh ave papir osv hende sagsbehandler aner intet til udgifter husleje adsh på barn mine medecin udgiter så når min hoved virker skal jeg ringe og fortælde hende hun ikkek an sige vi har for stor indkomst nåt hun intet kender da hun intet har ang os så viser bare de give afslag inden man søge hvos man viser husleje osv .ja ved godt de glemmer gerne man har børn osv.men lige frem give nej til at sende de papir til en andsøgning
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 19:41   #69
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
[QUOTE=Multe;102631
Hmmm, jeg fik 10 timers psykologbehandling her i Århus uden jeg selv havde søgt dem, og min økonomi var rigtig, rigtig god... -men de 10 timer har sagsbehandleren så(åbenbart) betalt af egen lomme ???[/QUOTE]

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har også fået betalt en *******s masse psykologtimer - regningen til kommunen lød på næsten 60.000 kr, som de betalte uden et kny, også selvom jeg på daværende tidspunkt havde midler...ok, ikke overvældende midler, men jeg havde da oplyst dem om, at jeg havde lidt over 10.000 kr stående i banken.

Så jeg ved ikke helt hvordan de regner det ud. Eller hvilke kriterier de går ud fra....??
Jamen det kan skam også være meget interessant fra kommune til kommune... Men rent faktisk, det er helt rigtigt, at en sygedagpengesagsbehandler ikke kan bevillige psykologhjælp (med mindre de måske har en konstellation, hvor de også er ydelsessagsbehandler på samme tid, så kan det måske være den samme person) ift. lovgivningen.
Men synes da endelig ikke at man skal klage over, at loven bliver brudt på det punkt
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 00:05   #70
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Andersine85

Nej det er - heldigvis - ikke alle afgørelser man skal klage over

Men når Du herinde skriver, at en sagsbehandler IKKE kan bevillige psykologhjælp, og der efterfølgende er nogle her på siden der læser det, er de måske overbevist om at det er rigtigt og vil derfor ikke spørge deres sagsbehandler om denne mulighed, og det kan jo ikke være rigtigt, vel ??? For så har du jo medvirket til at en sygemeldt borger IKKE får den behandling h*n ellers ville have fået
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jul 2011 annagw Den nyttige viden vi alle har 6 01-12-2011 17:39
Valget 2011 tfvinter Politik og Samfund 2 10-09-2011 16:39
Metodehåndbogen 2011 phhmw Den nyttige viden vi alle har 0 25-08-2011 13:11
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 4 maj 2011 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 23-05-2011 12:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension