K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2009, 21:27   #61
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Nu forholder det sig ikke således at alle kan undlade at melde sig frivilligt, for så er det godbye til jobbet i hæren. Det er helt sikkert.

Forældre, søskende, kærester, familie og tilfældige borgere, der mærker konsekvenserne af dybt traumatiserende og psykisk ødelagte mennesker, der vender hjem fra krigs helvedet har ikke meldt sig frivilligt.
Har man sagt A i mine øjne, i det her tilfælde en karriere indenfor hæren, må man også sige B, hvilket kan betyde udsendelse.

Jeg kender en han ville gerne tjene pengene i hæren, men da det kom på tale han skulle udsendes, så skulle han sjovt nok ikke være i hæren mere.

Nu hvor krisen kradser ja så gæt hvad han er vendt tilbage til.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 23:02   #62
J.B.
Banned
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2009
Indlæg: 154
Styrke: 0
J.B. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Jeg kender en han ville gerne tjene pengene i hæren, men da det kom på tale han skulle udsendes, så skulle han sjovt nok ikke være i hæren mere.
Dem kender jeg også nogen af. - Jeg støtter deres beslutning. Det er de klogeste som siger fra.

Krig ødelægger mennesker. Det er vi ikke skabt til. Det kan ikke være rigtig at nogen skal have sit liv ødelagt af at gå på arbejde. Hvad enten det er militært eller et andet job.
J.B. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2009, 23:08   #63
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er nogle store beslutninger, de helt unge mænd tager.

Det kan jo være svært at forestille sig, at man sendes i krig, og der så mangler penge i forsvaret til at forsyne de stakkels soldater med kugler eller udstyr, som sikrer deres overlevelse.

Måske der kunne spares liv, hvis de så havde det rigtige udstyr... som et minimum, når nu det ikke kan være anderledes.

Mener at have læst, at de for nogle år siden ved en fejl kom til at sende sneskovle derned.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 10:14   #64
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Mener at have læst, at de for nogle år siden ved en fejl kom til at sende sneskovle derned.


mener også at der blev sendt en UBÅD til irak...



Ingen tillykke til Fogh fra mig jeg har svært ved at se det positive I den dreng og han nu skal lege krigs dreng I Nato...hmm gud ved hvor mange der dør af det.
Da Nato bombede Jugoslavien var jeg meget imod det.

Nok om det med den dreng ...han er smuttet og det er tragisk han undgår ethvert ansvar for alt det skidt han har lavet.

Sidst redigeret af Stella; 09-04-2009 kl. 10:58.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 15:24   #65
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af J.B. Se meddelelser
Dem kender jeg også nogen af. - Jeg støtter deres beslutning. Det er de klogeste som siger fra.

Krig ødelægger mennesker. Det er vi ikke skabt til. Det kan ikke være rigtig at nogen skal have sit liv ødelagt af at gå på arbejde. Hvad enten det er militært eller et andet job.
Det er så hvad jeg vil kalde kujonagtigt, for de ved hvad de går ind til, men ligeså snart de skal udsendes så vil de ikke være med mere, og lader andre tage afsted.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 15:36   #66
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan vi godt blive enige om at de selv vælger det....

Men vi kan vel også blive enige om at hvis ikke man havde valgt fra regeringens side at deltage i en krig på det mindste grundlag og det smalleste flertal....ja så var al dette ikke et problem...

Måske man burde indføre en regel om at der mindst skulle være 2/3 dele flertal før det overhovedet kunne lade sig gøre at gå i krig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 16:21   #67
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Krig er ikke nogen bagatel... jeg synes det er forrykt, at en lille skare af 100+ mænd og kvinder inde på borgen skal have sådan en beslutning helt alene.. man kan godt udstede folkevalg til en afstemning om noget som f.eks. EU, men om vi skal i krig, mener man åbenbart ikke vedkommer os alle sammen, hvad end man selv vil eller ej.

Husk også på, at krig fra DKs side også har andre aspekter, som f.eks. landets renomé udadtil... det har kostet DK point i hele mellemøsten at drage i den krig, og det kan da ikke være meningen at nogle få krigsliderlige personer der gerne vil ned og slås, skal bestemme hvilket renomé resten af os skal have?

Jeg synes det var overordentligt groft, at Fogh "bare gjorde" som han gjorde... det var noget svineri rent ud sagt, og han burde sættes for en rigsret efter min overbevisning, men der har han jo nok sikret sin egen røv ved nu at daffe til NATO... gad vide om det var bevidst forsøgt for at ungå represalier når han ellers ville tabe valget...
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2009, 17:07   #68
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu kan vi godt blive enige om at de selv vælger det....

Men vi kan vel også blive enige om at hvis ikke man havde valgt fra regeringens side at deltage i en krig på det mindste grundlag og det smalleste flertal....ja så var al dette ikke et problem...

.
Det kan vi sagtens blive enige om Web ;-)
Det var virkelig for lille et flertal og gå i krig på. Men nu er vi der i Aghanistan, men 'fremtidelige krige,for de skal nok komme der burde der være et meget større flertal før man begiver sig ud i så alvorlig en mission.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 00:18   #69
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øv det her er en af de der rigtige l*** debatter hvor man selv syntes at man kan se det fra den ene og den anden side .. men men jeg vil altså alligevel lige sige nogle ting her (selvfølgelig vil jeg det )

1 der skrives at der er god psykisk hjælp når de kommer hjem, hmm det er altså ikke sådan jeg oplever det, de bliver tilbudt en enkelt samtale og det er det, der er ikke noget opsøgende efter det, der er ikke meget hjælp at hente til dem der er blevet traumatiseret ... tag feks at tjekke medlemslisten og find mage og læs hans historie .. nææ der var sgi ikke meget hjælp at hente nogen steder ...

Der bliver ikke fulgt op på det psyksike og man skal selv bede om hjælpen , men hvor mange psykisk dårlige har modet, og evnen til det... det er landet der sender dem i krig og det må være landets ansvar at følge op på deres fysiske som psykiske helbred ...

http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article....84409.html?rss

2 de vælger selv at melde sig ...

Hmmm helt ærligt nu er jeg mor til en 21 årig og en 19 årig de har været til session med et års mellemrum (den sidste for et par månder siden ) så jeg vil sq nok mene at jeg har det tæt inde på livet...

Den ældste ville ikke i militæret men det var ikke noget problem da vi vidste at han havde et par diagnoser som ville gøre ham uegnet (hænder og ryg ) men den mindste har altid set gode muligheder i militæret og han blev præsenteret for disse muligheder allerede i 7 klasse,.. han er ikke så stor men han har et overskud og en fysik som de fleste ville misunde ham ....også militæret , der har aldrig været tvivl i hans sind om at han skulle være noget hvor han brugte sin krop ...


Da han var til session havde vi snakket meget om det herhjemme for jeg mener virkelig ikke at ungen der ikke aner om fogh er levende eller død har nok overblik til at kunne sætte sig ind i hvad det vil sige at drage i krig ...

Han trak heldigvis frinummer og besluttede at holde fast på det ,nu er min knægt en af de få heldige der har været privilligeret at komme i praktik i militæret flere gange og sidste gang var det et meget hårdt program , hvor de gik så vidt som til at sende dem ud i en skov ned i en kælder og så fortælle dem en rigtig røver historie der gjorde at de skulle blive i kælderen under angrebet ,, soldaterne virkede bange og praktikanterne var rædselsslagen så de spillede godt ..

Men det fik min unge til at tænke sig godt om .. men han fik så meget ros i militæret fik at vide hvor dygtig han var og hvor meget han kunne bruges og alle de gode uddannelser han kunne få derinde .. Det samme har han fået på session ... det er altså flot og godt for sådan en knægt han er stolt og han får lige et boost til selvtilliden ...

Nu kender jeg min søn og ved at han ikke er værre eller bedre end nogen andre , så jeg kan da godt frygte at lidt modgang på uddanelsen en kærste der dropper ham eller andet kan få ham til at tænke på militæret igen som et breake fra det hele og et sted hvor han ved at de meget gerne vil se ham ...

Så jeg vil ikke sige at det er frivilligt jeg vil bruge timer på at overtale ham til det omvendte .. jeg vil sq ikke have min unge i krig...

Og jeg syntes at hæren glorificere det at være i militæret; min unge har været ude for noget der har gjort at han har fået beskeden ptsd .. han har altid ville hæren eller politi begge ting frarådet af hans psykolog pga risiko for at han vil gå psykisk ned på det uanset hvor stærk han virker ...

Det blev der ikke spurgt ind til i militæret .. nææ ryg knæ og fødder de var vigtigere ..måske de skulle gå lidt mere ind i det psykiske også , da min søn blev 18 år fik han brev fra sin psykolog om han ønskede sine papir destrueret og det valgte han så der ligger ikke nogen papir på det ...

Så nej jeg tror ikke på at de bare kan lade være , militæret kan være udvejen for mange , hvor de måske vælger det af forkerte grunde (også´grunde som arbejdsløshed )

Så jeg er ikke enig i hverken det ene eller det andet de kan ikke bare lade være og der er ikke god psykolog hjælp når de kommer hjem ...
  Besvar med citat
Gammel 10-04-2009, 12:11   #70
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Så jeg er ikke enig i hverken det ene eller det andet de kan ikke bare lade være og der er ikke god psykolog hjælp når de kommer hjem ...
Det er et rigtigt svært emne. Og nogle vil mene et og nogle andre andet.
Jeg ved så personligt at for de 2 tilfælde jeg kender til der har det:

1.Været frivilligt.(Han har selv valgt karrieren som soldat)
2.Min kammerat han fik tilbudt psykologhjælp i lufthaven sammen med hele hans delling.

Nu var de i Irak, og nogle af de sidste som kom hjem, og måske er tingene forbedret siden de første tog afsted.
Jeg ved bare da vi var i Krooatien der var der ikke samme fokus på soldaternes psyke som der er nu.
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et land i chok efter Anders Fogh Rasmussen buster Politik og Samfund 6 18-04-2010 15:16
Hvilket aftryk mener du, at Anders Fogh Rasmussen har sat? Odenseaneren Politik og Samfund 13 14-05-2009 10:05
Anders Fogh forlader dansk politik Peacock Politik og Samfund 6 06-03-2008 00:24
Skriv til Anders Fogh ? Stella Dit og Dat 4 21-06-2007 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension