K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2013, 16:15   #51
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LineB Se meddelelser
Ha ha ha ha ...du gjorde den værste "forbrydelse" man kan gøre her på K10 ...du kommer med holdningen om at vi alle kan "noget" ....du kunne ligeså godt have hældt koldt vand på en gryde med skoldhed olie =samme effekt

Jeg er for øvrigt fuldstændig enig med dig lad mig lige understrege det !

Du har sikkert skrevet det i bedste mening men har ikke været klar over hvor "forbudt" det er at have sådan en holdning her på K10

Det er sikkert dem der kan mest der skriger højest

Fortsat god søndag
Dog kan du alligevel have lov til at have din mening.....

Tja det giver jo ikke mening...altså det du siger...

Eller bunder det i at du/i bliver modsagt...og det kan i/du ikke lide...og derfor er det nemmeste....i stedet for at komme med argumenter....at sige at man ikke må have den mening...

Selvfølgelig kan alle have sin mening....problemet er nok bare at folk stritter imod klogeåger der udtaler sig i absolutter...

Og der kan da være noget om det....for man skal da passe på med folk som ved alt om alle...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 16:51   #52
anette29
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2012
Lokation: hedensted
Indlæg: 198
Styrke: 13
anette29 er ny på vejen
Det er jo præcis det der er pointen....jeg mener ikke jeg ved alt men mine ord bliver lagt ud som om det er det jeg mener!!!!!

Jeg lader dette være mit sidste ord for jeg føler ikke i VIL forstå hvad min point er og jeg er løbet tør for måder at forklare mig på !
anette29 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 17:01   #53
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.828
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialudvalget 2012-13 SOU Alm.del Spørgsmål 241 Offentligt

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...41/1243071.pdf

"Spørgsmål 241
Ministeren bedes kommentere artikel fra www.tv2.dk; 'Gitte må tage morfin: Nægtet førtidspension', af den 29. april 2013."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 18:13   #54
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.ft.dk/samling/20121/almde...41/1243071.pdf

"Spørgsmål 241
Ministeren bedes kommentere artikel fra www.tv2.dk; 'Gitte må tage morfin: Nægtet førtidspension', af den 29. april 2013."

Hilsen Peter
Det skal blive spændende, om det svar kommer for en dag. Om om hendes svar ligger i en af fløjene, her i tråden. Eller der kommer noget kryptisk, der er hverken eller, ala, at hun har fuld tillid til kommunerne.

Hun har for nylig været ude og sige, at 2 timers fleks, kun er hvis der er perspektiv, i at timerne kan blive sat op. Ellers var pension det oplagte. Men nu er det så en sag, om en konkret person.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 18:46   #55
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja spændende at høre om det bliver en recept fra en læge på morfinpræparat, der skal afgøre om man får førtidspension.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 19:10   #56
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja spændende at høre om det bliver en recept fra en læge på morfinpræparat, der skal afgøre om man får førtidspension.
Selvfølgelig bliver det aldrig en recept fra en læge, der afgør om man er berettiget til førtidspension.
Faktisk kan jeg heller ikke se ud fra artiklen, at det er det, der tales om. Derimod bliver mængden af medicin, som jeg læser det, brugt som en indikator for, at hun har fået det dårligere af arbejdsprøvninger.

Jeg kan ikke ud fra det, det står i artiklen se, at hun mener, det er mængden af morfin, der skal udløse en pension - hun siger jo, at lægerne har sagt, at hun ikke kan arbejde OG derud over har hun fået det dårligere af diverse arbejdsprøvninger.

At kommunen så ikke vil tilkende hende en pension, fordi de ikke vurderer, at hendes tilstand er varig og stationær er jo en anden sag...
Der følger de som sådan reglerne, MEN det er så spørgsmålet om deres vurdering er korrekt. Ifølge artiklen er lægerne tilsyneladende ikke enige i den vurdering...

Jeg kender ikke nok til fibromaylgi til at vide om det er en varig tilstand, men ved da, at nogle herinde er blevet erklæret varige og stationære med samme diagnose.
Ved dog godt, at samme sygdom ikke viser sig ens ved to personer, og kan derfor heller ikke udfra det skrevne i artiklen vurdere om pågældende er varighed stationær
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 19:14   #57
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Selvfølgelig bliver det aldrig en recept fra en læge, der afgør om man er berettiget til førtidspension.
Faktisk kan jeg heller ikke se ud fra artiklen, at det er det, der tales om. Derimod bliver mængden af medicin, som jeg læser det, brugt som en indikator for, at hun har fået det dårligere af arbejdsprøvninger.

Jeg kan ikke ud fra det, det står i artiklen se, at hun mener, det er mængden af morfin, der skal udløse en pension - hun siger jo, at lægerne har sagt, at hun ikke kan arbejde OG derud over har hun fået det dårligere af diverse arbejdsprøvninger.

At kommunen så ikke vil tilkende hende en pension, fordi de ikke vurderer, at hendes tilstand er varig og stationær er jo en anden sag...
Der følger de som sådan reglerne, MEN det er så spørgsmålet om deres vurdering er korrekt. Ifølge artiklen er lægerne tilsyneladende ikke enige i den vurdering...

Jeg kender ikke nok til fibromaylgi til at vide om det er en varig tilstand, men ved da, at nogle herinde er blevet erklæret varige og stationære med samme diagnose.
Ved dog godt, at samme sygdom ikke viser sig ens ved to personer, og kan derfor heller ikke udfra det skrevne i artiklen vurdere om pågældende er varighed stationær
Fantastisk frup

Endelig en der ser det i artiklen, som jeg ser
Nu står det ikke beskrevet i artiklen, men jeg kiggede lidt på nettet, efter info om fibromyalgi.

"Hvis den fibromyalgiramte ikke behandles på den rette måde, vil dette kunne fremkalde en unødvendig forværring af tilstanden. Denne forværring kan i mange tilfælde vise sig at være af varig og uoprettelig karakter. Nogle fibromyalgiramte er så belastet af situationen, at de ikke er i stand til at arbejde, heller ikke på særligt hensyntagende vilkår, og har derfor behov for at få tilkendt førtidspension."
http://www.fibromyalgi.dk/index.php?page=information

Der tolker jeg som, at i tilfældet hvor morfin var nødvendigt før, 3-4 gange om måneden. Og nu 5-6 gange om dagen, er en indikator på, at der er sket en unødig forværring. Sammen med det lægelige, og det funktons niveau hun selv beskriver, hun kun har.

Men der skal helt sikkert en, varig og stationær, udtalelse til. Samt at kommunen så retter ind efter det.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 05-05-2013 kl. 19:23.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 19:19   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ja spændende at høre om det bliver en recept fra en læge på morfinpræparat, der skal afgøre om man får førtidspension.
Underlig måde at læse den artikel på - der står faktisk lige det modsatte!!

Hov, Frup havde fanget den korrekt og skrevet det jeg selv konkluderede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 19:24   #59
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Underlig måde at læse den artikel på - der står faktisk lige det modsatte!!

Hov, Frup havde fanget den korrekt og skrevet det jeg selv konkluderede.
Så er vi 3

Og det er lige præcis sådan hele tråden startede, på side 1. Med de to forskellige tolkninger.
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2013, 19:53   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja ok, jeg blev bare distraheret over at læse, at jeg sagtens kunne arbejde lidt - efter sidste arbejdsprøvning ( frivillig og helt selvvalgt), hvor jeg endte med at hoppe ud af vinduet fordi jeg troede jeg kunne flyve, gik det op for mig, at min psykiater nok havde en pointe når han sagde det ville være med livet som indsats hvis jeg forsøgte mig

Men jooo, når jeg er manisk tror jeg at jeg kan klare det hele, så skal jeg da bare ud på arbejdsmarked med det samme. Intet er utænkeligt og alt fra statsminister til overlæge er klart oplagt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nægtet arbejdsprøvning Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 09-07-2013 13:41
Har seks diskusprolapser: Nægtet førtidspension Thomas1981 Politik og Samfund 13 05-05-2013 20:23
Kan jeg tage min førtidspension med til berlin Elisa Chr Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-08-2011 23:07
Ventetid gør syge afhængige af morfin buster Politik og Samfund 4 23-11-2010 01:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension