K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-07-2012, 21:29   #51
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvad er dog det for noget at snakke om? De syge og svage skal selvfølgeligt ikke have kærester, i kan jo bare sidde for jer selv i ynk. Det kan man se afspejlet i loven. (Gensidig forsørgerpligt, trukket boligstøtte, osv) (ironi kan forekomme)

Gensidig forsøgerpligt bliver jo ophævet i den nye reform, når man indgår i resourseplan forløb.
Dette kan for nogen der ikke kan få noget som helst på kontant hjælp nu grundet ægtefælle, få den betydning at vedkommmende kan få 10.300 kr pr måned.

Faktisk ser jeg her et element der nu gør at både kontanthjælps modtager nu også har en mulighed for at have en kæreste, blive gift, så mon ikke der sker en stigning i ægteskaber.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 21:34   #52
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har lige læst inde på --- landsforeningen af førtidspensionster----


at de siger det kun er for ganske få fra før 2003 det kan betale sig at komme over på ny ordning.....

desværre ka jeg ikke finde ud af at sætte sider herind

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 22:11   #53
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg har lige læst inde på --- landsforeningen af førtidspensionster----


at de siger det kun er for ganske få fra før 2003 det kan betale sig at komme over på ny ordning.....

desværre ka jeg ikke finde ud af at sætte sider herind

stribe
Tror det er det her du mener Stribe:

http://www.foertidspensionist.dk/
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 22:24   #54
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
PEDRO


JA 1OOO TAK SKAL DU HAVE...

SYNES BARE FOLK SKULLE SE DET
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 22:35   #55
MichaelH
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2012
Lokation: Århus
Indlæg: 53
Styrke: 0
MichaelH er ny på vejen
Interasant at landsforeningen af førtidspensionster ikke ligger et budget frem for en gift FTP. samt både enlig og gift i ejerbolig.

Kunne det tænkes at det netop er de 35000 som er gift eller har ejerbolig det kan betale sig for økonomisk.

Før man ligger disse budgetter frem kan jeg altså ikke tage landsforeningen af førtidspensionster alvorlig.
Påfaldense er det også at de bruger termen

"Det kan ikke betale sig for nogen at gå fra den gamle til den nye førtidspension"
for der efter at modsige sig selv med
"Kun ganske få vil få gavn af ændringen"

Skal man endelig lave skræmme kampange så skal det være mere prof og ikke dette amatør agtig stunt.

Det eneste der er værd at skrive hjem om her er at de nævner
"før man beslutter sig anbefaler vi, at man for lavet en får lavet en konsekvensberegning"
hvilket bør være en selvfølge for alle når det handler om fremtidig økonimi

*****
Har sendt mail til formanden om mit indlæg her på k10. Så må vi se om de tør at ligge de andre beregninger på siden.
Såfrem de ikke ligger disse på, så taler det jo sit eget tydlig sprog

Tilføjelse Grundet harme
Min sidste årsopgørelse siger 83.772 i FTP og tillægsprocent = et stort 0 fordi ægtefælle tjener lige under 300.000 årligt (hvilket er langt under topskat !! ) og har ejerbolig

Der er sku langt fra de forjættede 160.000 årligt som der er beregnet til i landsforeningen af førtidspensionster budget ( hvilket nok er lavet på dem med den højeste FTP)
Ja jeg får et betydlig løft økonomisk på ved at gå over til den ny ordning. ca 20000 årligt
Og så himler flexjobber op om det er synd for dem bare fordi de mister lidt penge, men når sandheden skal frem så er der nogen flexjobber som får årligt via støttet overførsels indkomst får
hvad jeg og andre i lignende sociale forhold får i pension på 5 år !!!

Sorry nu blev jeg bare vred for landsforeningen af førtidspensionster skulle jo være talerør for alle FTP

Når alt kommer til alt så betyder penge ikke alt hvilket jeg har bevist ved at vælge kærligheden selv om jeg økonomisk ville være rig iforhold til hvad jeg har nu hvis jeg så også havde leje bolig og boede alene som FTP, at jeg så nok ikke havde overlevet så længe uden den kærlighed og støtte på hjemme fronten er en anden snak.

Sidst redigeret af MichaelH; 04-07-2012 kl. 23:37.
MichaelH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 22:44   #56
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
PEDRO


JA 1OOO TAK SKAL DU HAVE...

SYNES BARE FOLK SKULLE SE DET
Det var så lidt! Sendte en besked til dig
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 23:18   #57
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, stibe, det bliver rigtig spændende at se, hvor få der i virkeligheden tager mod dette gode tilbud til alle....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 00:54   #58
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvem gider overhovedet ansætte nogen og gå igennem alt papir arbejdet, medarbejder omkostninger, omkostninger til udstyr, osv. bare for 2 timers arbejde om ugen?

De er da absurd.
og for at det så ikke skal være helt løgn, så er man jo ikke dækket af de samme forsikringer (eller jo men slet ikke med samme beløb som fuldtidsansatte) osv som medarbejdere der er ansat til over otte timer om ugen. Man har feks ikke krav på en ansættelseskontrakt, og har heller ikke noget opsigelsesvarsel når man arbejder under de otte timer om ugen!!! i nogle overenskomster bliver der heller ikke indbetalt til pension når man er ansat under otte timer om ugen! I coop (bla brugsen) feks, er man ikke berettiget til arbejdstøj, rabat som de andre ansatte og har heller ikke "krav" på at deltage i medarbejdermøder, eller arrangementer af social art for medarbejdere. Man optjener heller ikke ancinitet... Coop har en noget speciel overenskomst ja, men det tror jeg faktisk der er en del firmaer der har nu...

Til gengæld kan man så sige, at det er ret fint for arbejdsgiver, at ansætte folk på under otte timer om ugen, for så kan de fyres og genansættes i en uendelighed.... præcis som det nu passer arbejdsgiver!!!
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 02:57   #59
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MichaelH Se meddelelser
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus
Hvad er dog det for noget at snakke om? De syge og svage skal selvfølgeligt ikke have kærester, i kan jo bare sidde for jer selv i ynk. Det kan man se afspejlet i loven. (Gensidig forsørgerpligt, trukket boligstøtte, osv) (ironi kan forekomme)
Gensidig forsøgerpligt bliver jo ophævet i den nye reform, når man indgår i resourseplan forløb.
Dette kan for nogen der ikke kan få noget som helst på kontant hjælp nu grundet ægtefælle, få den betydning at vedkommmende kan få 10.300 kr pr måned.

Faktisk ser jeg her et element der nu gør at både kontanthjælps modtager nu også har en mulighed for at have en kæreste, blive gift, så mon ikke der sker en stigning i ægteskaber.
Godt for kontanthjælpsmodtagere! Det hjælper bare ikke alle os andre der er førtidspensionister og som har den ekstra ting der "taler imod os" når vi skal ud og søge partnere.
Iøvrigt, kontanthjælpsmodtagere har hele tiden kunne have haft kærester og endda bo sammen med dem, det er først når de bliver gift at den gensidige forsørgerpligt træder i kraft, i modsætning til førtidspensionister og alm. pensionister, hvor den træder i kræft når man ikke længere er "reelt enlig".
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 04:41   #60
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Regler vedrørende forsørgerpligt og formue , gælder fortsat for kontanthjælpsmodtagere. Der kan gå adskillige år inden man eventuelt bliver visiteret til et ressourceforløb , særligt når man tager kommunernes økonomiske incitament i betragtning. Dette skal absolut ikke undervurderes.

Forbedringen er derfor knap så stor som det umiddelbart giver sig ud for. Men en forbedring er det ikke desto mindre.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og opsigelse af dette ? Winnie1968 Spørgsmål ang fleksjob 8 04-03-2012 20:16
fleksjob-førtidspension kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-11-2011 23:37
Fra førtidspension til fleksjob ? HIT Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 28-10-2010 09:09
fra fleksjob til førtidspension garage50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 13-07-2010 08:55
Fleksjob/førtidspension Muhammed Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 15-10-2008 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension