K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 03:38   #51
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du skal også tænke på, at dem over 25 år, måske har endnu flere problemstillinger mht sygdom, boligforhold mm. Det er ikke altid yngre mennesker er mere syge, der KAN være ældre der har det endnu værre.....

Der er så ingen enlige ikke-forsørgere over 25 år, der har 15.000 kr - det jeg ved ikke lige hvad du mener.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 03:46   #52
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Jeg vil sige at under 25 er de værste eksempler. De har måske en 5000 kr at leve for om måneden. Men det er lidt petitesser.

Men ok, hvis hun er fattig på 15000+ kr, så må min kæreste og jeg også være fattige når vi har mindre til sammen og 2xhuslejer.
I kan ikke sammenligne når I ikke har hjemmeboende børn under 18.. og det har I ikke hvis I får under 15.000 tilsammen.

En stor del af beløbet har jo med børn at gøre.. simpelthen fordi børn er dyre i drift.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 03:53   #53
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du skal også tænke på, at dem over 25 år, måske har endnu flere problemstillinger mht sygdom, boligforhold mm. Det er ikke altid yngre mennesker er mere syge, der KAN være ældre der har det endnu værre.....
Hvorfor har de automatisk flere problemstillinger? Men hvis du tager to der har ens forhold, hvem er så mest fattig, en over 25 eller en under 25?

Citat:
Der er så ingen enlige ikke-forsørgere over 25 år, der har 15.000 kr - det jeg ved ikke lige hvad du mener.
Hende i artiklen har over 15.000 kr. Jeg har ikke snakket om enlige forsørgere, men de kan faktisk godt få over 15.000 kr. efter skat. (enlig FTP+boligsikring+løn/indtægter(op til ca. 2000+ efter skat)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 04:01   #54
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nåå, han fik blandet den enlige mor ind....ok. Men det er jo uden sammenligning, Abraxus.

Havde jeg været uden børn, så kunne jeg klare mig for 1 kg hakket oksekød om ugen. I stedet for 1,5 kg om dagen!

De spiser også 1 pakke rugbrød om dagen, der ville jeg også kunne leve højt og flot på en pakke om ugen.

Der ryger også 2 liter mælk om dagen.

Og mere end 10 stykker frugt/grønt om dagen. Dvs jeg køber over 70 stk frugt om ugen!

Og sådan kan jeg bare blive VED.

Hvis nogen tror man bliver rig af at få børn, så må jeg desværre understrege, at de giver røde tal på bundlinjen måned efter måned.

Her til aften lavede jeg 2 stk kyllingmedister og 2 kg kartofler - for så kunne jeg lave biksemad i morgen....troede jeg. De efterlod 2 tørre kartofler og knuderne fra medisterpølserne
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 04:06   #55
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
I kan ikke sammenligne når I ikke har hjemmeboende børn under 18.. og det har I ikke hvis I får under 15.000 tilsammen.

En stor del af beløbet har jo med børn at gøre.. simpelthen fordi børn er dyre i drift.
Nu nævnte helenekr selv at voksne skal bruge dobbelt så meget rådighedsbeløb som børn, hvilket sådan set er rigtigt nok. Så 2 voksne er meget tæt på 1 voksen + 2 børn. (og så har vi endda flere typer nødvendige udgifter)

Men nok om det. Eksemplerne er bedre, men ville ønske de fik fat i nogen endnu bedre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nåå, han fik blandet den enlige mor ind....ok. Men det er jo uden sammenligning, Abraxus.
Artiklen er om en enlig mor? Så det er da ikke noget jeg blander ind i det.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 04:11   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvorfor har de automatisk flere problemstillinger? Men hvis du tager to der har ens forhold, hvem er så mest fattig, en over 25 eller en under 25?



Hende i artiklen har over 15.000 kr. Jeg har ikke snakket om enlige forsørgere, men de kan faktisk godt få over 15.000 kr. efter skat. (enlig FTP+boligsikring+løn/indtægter(op til ca. 2000+ efter skat)
Så Abraxus, nu er du træt....

Jeg har ikke skrevet at de automatisk har flere problemstillinger!
Jeg skrev, ældre KAN godt være mere syge - hermed ikke sagt de er det.
Ældre mennesker KAN også have en anden boligsituation end et ungt menneske, nogen sidder måske i hus alene efter ægtefællens død. Andre sidder måske med en dyr leje efter ungerne er flyttet osv osv.
Mange under 25 år bor stadig hjemme, eller på mindre værelse. Det er ret atypisk at de sidder i en stor lejlighed, som mange af de ældre.

Men jo, hvis der i opgangen 1 th og 1 Tv sidder en på under 25 år, og en på over 25 år, med samme diagnoser, samme udgifter og samme det hele, så har ham på 1 tv under 25 år færre penge
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 04:16   #57
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Og unge kan godt være mere syge.

Den over 25 kan da også bare flytte hjem til sine forældre, hvis det er så nemt for en under 25 (du kan sagtens blive sparket ud ved 18). Ellers kan en over 25 købe en lille lejlighed som den under 25.

Jeg synes bare lidt at du sammenligner de værste 25+ situationer med de letteste under 25 situationer.

Men det kører i tomgang, savner bare bedre eksempler.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 04:19   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Nu nævnte helenekr selv at voksne skal bruge dobbelt så meget rådighedsbeløb som børn, hvilket sådan set er rigtigt nok. Så 2 voksne er meget tæt på 1 voksen + 2 børn. (og så har vi endda flere typer nødvendige udgifter)
Nej, Abraxus - i følge min bank skal en enlig forsørger MED børn, have 4000 kr, og 2000 kr pr barn til rådighed.

Det er ikke et beløb for hvad enlige uden børn bør have.

Jeg har også mange ''typer'' nødvendige udgifter - jeg har så bare 3 børn oven i.
Og har ingen partner der kan hjælpe mig.

Det bliver så nok svært for en kontanthjælpsmodtager over 25 år som lige er fyldt 59 år, at flytte hjem til sin Mor på kirkegården, hihihi....

Og nej....sygdom har ingen alder, det er slet ikke dér jeg vil hen, selvom du prøver at dreje den der over

Sidst redigeret af Ninja; 14-01-2013 kl. 04:21.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 04:26   #59
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvordan får du lige at en enlig forsørger selv har flere udgifter? (ud over udgifterne til børn)
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 04:46   #60
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fordi enlige forsørgere vel ikke er ens??

Nogle betaler forsikringer - andre gør ikke.

Nogle har et stort medicinforbrug - andre har ikke.

Hvad JEG har af udgifter - har andre måske ikke.

Men det gør jo ikke mine høje regninger billigere, fordi andre ikke har de samme regninger.....

Jeg betaler fx 7500 i husleje og 3800 i el - hvad betaler du/i?

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
livet havmanden60 Alt det andet 16 28-01-2013 10:55
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Fattig i Gentofte! buster Politik og Samfund 0 31-08-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension