K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 00:13   #51
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja jeg lever af egne penge og en TAE forsikring. Jeg er heldigvis ikke socialbedrager, men har en god eksmand der kan have mine børn så jeg kan "eksistere" og leve via min træning ikke mindst. Sådan må det være, men havde loven været anderledes, havde systemet måske stadig glæde af mig arbejdsmæssigt, det ved man jo ikke !!??

TAE hvar er det ? og ved du at visse typer af erstatninger skal man ikke leve af ?

Hvad med dig m2y, hvor er du henne i verden ?

Selv står jeg over for en virksomhedspraktik men hvad denne skal danne grundlag for ved jeg endnu ikke EE
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:18   #52
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Alt i alt kom der da mere frem i lyset end der har været før, den ros skal de ha`.

MEN;

1. Problemet er at sygedagpengene stopper før der er en LÆGELIG afklaring. (Problemet er dog også at der er mange tilfælde hvor det lægelige er iorden, men at kommunen IKKE vil lave afklaring, for netop besparelse).

De fleste gigtpatienter er feks IKKE afklaret indenfor et år.
Og det er med den begrundelse, af de fleste ryger af sygedagpengene, fordi man ikke VED/KAN sige noget om prognosen.

2. Uanset om det hedder ægtefælleforsørgelse eller ej, kommer 7.000 syge borgere hvert år i den klemme.

Dette kunne der godt være brugt mere krudt på, fordi;

At man er forsikret, men mister altså først løn(ca.25.000kr) til sygedagpenge, måske incl. tillæg fra pensionskassen, op til lønniveau.

Når man så havner på kontanthjælp, med feks ejerbolig, får man før skat 9.800kr, og et boligtilskud, der med ejerbolig skal tilbagebetales.
Under ægtefælleforsørgelse bliver man selvsagt også dårligt stillet, især hvis ægtefællen lige akuret tjener 2x kontanthjælpssats.
Så det er efter min mening pest eller kolera.

Men situationen at man kan miste sygedagpengene før afklaring, det er for galt.
Dette burde være en betingelse, og kommunen må i givet fald, betale konsekvensen, for manglende refusion, fra stat.
Bemærk at det ikke ifølge loven er forbudt, fortsat at give sygedagpenge, kommunen mister dog refusionen.

Diskutionen om hvem der skal bære tabet må så foregå mellem kommune og regering, fordi kommunen trods alt BØR forsvarer de nærer værdier.

PS: Gerda kan IKKE få handicap betinget hjælp til noget som helst, idet der kræves at hendes handicap er VARIGT(dette er jo netop hendes proiblem).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:21   #53
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Så er stormen stilnet af. Har lige lavet en optælling.

Det blev til 29 indlæg i denne tråd fra programmets start til nu, halvanden time efter programmet sluttede.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:34   #54
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hvornår bliver det genudsent.. ?

for jeg blev så dårlig efter maden så jeg troede jeg var ved at få influenza så så ikke programmet men er vågen som en hav ørn nu..

træls at sådan et program smutter for en.. hjælp
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:43   #55
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
R forsvarer de nærer værdier.

PS: Gerda kan IKKE få handicap betinget hjælp til noget som helst, idet der kræves at hendes handicap er VARIGT(dette er jo netop hendes proiblem).

VH Popiae

Hmm.... måske hørte jeg ikke rigtigt da Gerda sad i sofaen, men for mig lød det netop som om Gerda sagde, at sygdommen var stationær/ aldrig blev bedre. Dét vil jeg lige tjekke op på i morgen.

Vh, M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:48   #56
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
så smider jeg lige et ekstra ind for nu er det godnat
(mail sendt til kontant , manglede i den grad noget om arbejdsskade og er ikke den eneste kan jeg se )

Nogen der kender de to kvinder ? det kunne være rigtigt interessant og høre hvad der sker mht arbejdsskader

Citat:
I jeres udsendelse den 15-02-2011 kl 21:25 om sygedagpenge stop kunne jeg ikke lade være med at bide mærke i at i ikke kommer ind på arbejdsskadesag ..

Som jeg ser det så er det jo helt klare arbejdsskader begge kvinder har fået og jeg formoder da at det er meldt til ASK ?

Med mit kendskab til ASK har jeg meget svært ved at forestille mig at der inden for et år ligger en afgørelse fra ASK og derfor studsede jeg noget over at disse to kvinder kan få stoppet deres sygedagpenge og at det oplyses at der ikke er nogen forlængelsesmulighed ..

HVIS OG SÅ FREM der er en arbejdsskadesag så er det vigtigt at huske at kommunen IKKE lovligt kan lukke for sygedagpengene i følge denne lov

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade

Da kontant ikke kom ind på hvorfor de to kvinder ikke kunne forlænges kan jeg ikke vide hvordan det er med deres arbejdskadessag men jeg formoder den er anmeldt og dermed har ASK slået nye rekorder hvis den allerede er afsluttet ..

Jeg håber at i vil videresende denne skrivelse til de to kvinder i tilfælde af at de stadig har en versernede arbejdsskadesag og hvis ikke så ville det være en stor hjælp for mange mennesker hvis i , i en evt opfølgning gjorde opmærksom på denne § da mange kommuner desværre "glemmer" at fortælle om den forlængelses mulighed

  Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 00:51   #57
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
DR plejer at genudsende Kontant dagen efter kl 12,10, så du må kigge imorgen middag.

Det står også i morgendagens program.


Pas nu på ikke at blive skuffet, for Inger Støjberg kryber udenom og tilbyder de 2 kvinder / at de kan mødes til en kop kaffe en dag, for hun har ikke tid til at snakke med dem + hun ikke vil gå ind i enkeltsager, for det har hun ikke kompentance til. Det er kommuner der skal forvalte loven.
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 02:35   #58
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er ikke nok at lægerne siger at tilstand er varigt, hvis ikke kommunen har truffet en afgørelse om dette, er der altså ingen hjælp.

Det er jo netop derfor så menge sidder fast i systemet idag. Et er hvad egen speciallæge siger, noget helt andet er, hvad kommunen har brygget sammen, med lægekonsulentens hjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 06:56   #59
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
ASK kan sagtens lave en midlertidig afgørelse indenfor ca. 1 år. Det fik jeg også i min sag. Den faste månedlige erstatning man så modtager skal modregnes i erstatningen når sagen er færdig. DEJLIGT! Især når sagen aldrig slutter pga kommunernes langsommelige arbejde!

Nogen der ved hvorvidt kommunen kan køre regres mod et forsikringsselskab i arbejdsskadesager? Måske det er derfor de ikke sørger for at få afklaret sagerne?

Min midlertidige afgørelse faldt i nov. 08 og jeg er stadig ikke endt op men et fremtidigt forsørgelsesgrundlag.

Allerede i foråret 09 fik jeg via neurolog papir på at piskesmæld var kronisk.

Kommunen har valgt at de kun videresender de papirer der passer dem og klager efterfølgende over BAN ikke bruger de seneste lægepapirer! Det er da at trække sagen eller er jeg DUM???? Kommunen har ikke selv brugt de seneste lægepapirer................... IDIOTI udover alle grænser.

Er undersøgt på kryds og tværs men hva hjælper det når kommunen end ikke indhenter de undersøgelser????

Er nu så vidt i min sag at jeg bare kan gentage og gentage mig selv og det jeg tidligere har skrevet til dem - men men så hænger jeg i fortiden!!!!!

En SB "stillede" selv diagnose og skrev han havde henvendt sig til psykolog og min egen læge uden jeg eller min læge fik kendskab til det. Henviste til en dato vi slet ikke havde været til møde. Kunne ikke selv få fjernet eller rettet dette brev - men det kunne et byrådsmedlem. Det tog kun en uge!! Desværre er andre ting han har skrevet i min rp ikke fjernet. Så som at jeg er umotiveret og han derfor henviste mig til kontanthjælp i stedet for at lægge sagen til pension som han sagde på det møde vi var på........ Det svarede i bund og grund til han "raskmeldte" mig uden han var læge.

Selvsamme SB der mente jeg var ude efter en større erstatning og derfor ikke viste mere i de arbejdsprøvninger jeg var i......... Trods min advokats indvendinger og kommentar om at han tangerede straffeloven i sine udtalelser så er de hverken til at hugge eller stikke i.

Overblik over alle deres fejl er ingen vist i stand til at have!

Men men kæmper stadig med alt det indebærer.

Kunne fortsætte i årevis med at beskrive fejl der er begået i min sag.

Ville ønske jeg vidste hvor man skulle henvende sig for at få kommunerne til at overholde lovgivningen????

Har været hos politiet for at anmelde vor såkaldte borgmester da hun jo må have det overordnede ansvar for at medarbejderne i kommunen overholder lovgivningen. De ville så lige have en kopi af alle sagens papirer LMAO.

Der er grænser for hvor meget man kan kæmpe når man skal passe sin forsørgerpligt også!! Hvilket liv!!

Fagre Slagelse der vel har ubetinget førsteplads i den slags sager!!!!
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 07:49   #60
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Ja netop, jeg fik også en midlertidig afgørelse fra ASK. Desværre bliver mange rygskader slet ikke godkendt som arbejdsskader.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdering af "hardcore" k10èr phhmw Alt det andet 2 12-10-2011 13:48
K10er fra Middelfart kommune! phhmw Alt det andet 0 03-07-2009 21:16
Kontant Maj-Britt Alt det andet 0 26-08-2008 09:06
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension