K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2011, 23:29   #41
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Du har ret hvis alle stoffer var rene, men det er de IKKE, alle de kendte stoffer er blandet op af "amatører" og det gør dem yderst skadelige...

.
Just my point. Og endnu et argument for at legalisere stofferne.
Produktionen skal naturligvis underlægges myndighedernes tilsyn.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 23:37   #42
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Ja , men det var næppe narkoen der slog dem ihjel. Det var følgevirkningerne af kriminaliseringen.
Urent stof , beskidte kanyler , et liv i armod og social elendighed. Også dette område har været udsat for omfattende forskning.
Det er ikke lige narko jeg er mest stiv i idag ... jeg går ikke så højt op i det..
Læser nok om det.. men det går lige igennem det ene øre og ud af det andet .. hvis man kan sige sådan om læsestof..

Det var den narko de indtog ... i store doser.. og endnu større doser.. og tilsidst en overdosis..

I slut tresserne skulle alt jo afprøves...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 23:48   #43
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Måske er jeg naiv....

Men jeg forestiller mig, at hvis man f.eks. kunne give afhængige misbrugere gratis stoffer (udleveres hos lægen - de koster jo ikke meget at fremstille) - så ville kriminaliteten på gader og stræder svinde ind.

Der ville ikke længere være grund til at kæmpe om territorier for hverken rockere eller andre bander.

Størstedelen af myrderier de seneste år - kan jo relateres til narko...

Ingen indbrud fra narkomaner, der skal skaffe til dagens forbrug.

- og så skal vi bare lige finde en metode til at stoppe østbanderne, der jo huserer kraftigt med indbrud i det nordlige Sjælland.
Jeg fandt det ellers lidt betryggende, at grænsekontrollen blev udvidet - men nu er alle jo velkommen i Villys "ÅBNE DANMARK"....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 00:08   #44
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Men jeg forestiller mig, at hvis man f.eks. kunne give afhængige misbrugere gratis stoffer (udleveres hos lægen - de koster jo ikke meget at fremstille) - så ville kriminaliteten på gader og stræder svinde ind.

Der ville ikke længere være grund til at kæmpe om territorier for hverken rockere eller andre bander.

Størstedelen af myrderier de seneste år - kan jo relateres til narko...

Ingen indbrud fra narkomaner, der skal skaffe til dagens forbrug.
Nej, du er ikke naiv, den projekt er allerede sat i gang, men....;
http://jp.dk/indland/kbh/article1967798.ece
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 00:35   #45
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Hvis man er interesseret i at nærstudere listen over de mest vanedannende stoffer kan den læses på vedlagte link.

1. Tobak ( nikotin )
2. Crack
3. Metamfetamin

6. Heroin
7. Valium

10. Alkohol
11. Amfetamin
12. Kokain
13. Koffein

15. Cannabis

16. Ecstasy

20. Metadon.

http://drugs.blurtit.com/q3150977.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 00:58   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Æææh, nu er det så ikke lige hvad der er mest vanedannende der er interessant.

Det er bivirkningerne! Og det der sker når man ikke får stoffet.

Sjældent nogen begår indbrud og mord pga en smøg, hvor imod de fleste andre stoffer på listen er beredt repræsenteret i dvs statistikker omkring drab, sindssyge (skizofreni) dødsfald, overdosis, prostitution, vold, dødsvold ect.

De fleste rygere kan kvitte tobakken relativt nemt. Enten via stærk vilje og motivation eller et lille stykke tyggegummi - alt hjemme i egen stue.

Med hensyn til de andre stoffer på listen, så skal det tunge skyts altså trækkes frem, hvor vi taler afvænning, indlæggelse, nedtrapning, overvågning, isolering ect.

Glem ikke at crack også er Heroin (der bare ryges) og som i virkeligheden deler førstepladsen med Nikotin, blot med den forskel, at folk er villig til at slå familien ihjel for at købe mere crack, hvor en manglende smøg mere giver en forbigående irritation.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 01:33   #47
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det med hvad der er farligst-der nu mange der bliver alvorlige syge af røgen,men ryger vil oftes sige at det nok er andre ting der giver rygerlunger asma og andre lunge sygdomme.

Alkohold er den største dræber i trafiken,så det måsk bedre med kokain det skærper vist opmærksomheden

For et stykke tid siden læste jeg et sted at ,der var testet for kokain på borgens torilletter,positiv,så jo der er nok nogle der inde der klør næse

Der skal vel noget til at holde ud at være sammen med så mange slynger som de er der inde

Har faktisk tænkt tanken,da jeg så vores gode gamle undervisnings minester ,helt tabe hovdet i et intaviju,mon han havde dybet næsen den dag

Og så kommer jeg til at grine lidt af alt den snak om hvad der er farligt,vanedanende,kemi osv. hi hi vi her på K10 er vist mange der lever og over lever på stoffer og kemi-det slet ikke så farligt det skal bare være i de rigtige dusiser

Man jeg er nu spændt på hvad det ender med,hvem mere og hvor mange har handler med de kriminelle.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 03:45   #48
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@helenekr

Smøger er det absolut sværeste at lægge på hylden , sværere end selv heroin. Det har utallige undersøgelser entydigt konkluderet.
Her er endnu et eksempel:

Citat:
Rygeforskere mener, at trangen til cigaretter er stærkere end trangen til heroin

http://ing.dk/artikel/25509-cigaretter-slaar-heroin
Når folk i højere grad vælger at lade sig indlægge for at slippe af med et narkomisbrug , skyldes det formentlig at omkostningerne er større ved dette misbrug. Både socialt , økonomisk og sundhedsmæssigt. Mange af disse omkostninger kan imidlertid tilskrives kriminaliseringen af stofferne.

Hvis vi tager alkohol til sammenligning ( i stedet for cigaretter ) kan vi se at indlæggelse på et behandlingscenter også er ganske udbredt her.


Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Sjældent nogen begår indbrud og mord pga en smøg
Indbrud er en følgevirkning af kriminaliseringen , ikke stoffet.
Det samme gør sig gældende for prostitution.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
hvor imod de fleste andre stoffer på listen er beredt repræsenteret i dvs statistikker omkring drab, sindssyge (skizofreni) dødsfald, overdosis, prostitution, vold, dødsvold ect.
Ja , i hvertfald når det gælder alkohol

Men alle disse forhold er inkluderet i undersøgelsen fra ”the lancet”.
Både fysiske og psykiske sygdomme , samt de socialle problemer.
Undersøgelsen fastslår at alkohol er det farligste rusmiddel af alle.

”The Lancet” er et af de mest anerkendte lægetidsskrifter. Kun de mest seriøse undersøgelser bliver offentliggjort her.

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Glem ikke at crack også er Heroin (der bare ryges) og som i virkeligheden deler førstepladsen med Nikotin, blot med den forskel, at folk er villig til at slå familien ihjel for at købe mere crack, hvor en manglende smøg mere giver en forbigående irritation.

Crack er en form for rygekokain , som er betydeligt farligere end den gængse kokain vi kender.

”Villigheden til at slå ihjel for at købe mere crack” er stærkt overdrevet , men under alle omstændigheder en følge af kriminaliseringen. Der skal skaffes mange penge hver dag.
Sandsynligheden for at en alkoholpåvirket person begår drab er formentlig mange gange større.
Der findes ikke mange rusmidler der kan måle sig med alkohols agresionsfremkaldende virkning.

Skulle alkohol en dag blive forbudt , og priserne nå op på narkoniveau'er , ville vi nok også en sjælden gang imellem hører om en alkoholiker , der havde begået drab for at skaffe midler til sit misbrug. Dog kun yderst sjældent.
Men det er så sandelig heller ikke almindeligt narkomaner slår ihjel for at opretholde deres forbrug.

I øvrigt deler Nikotin ikke førstepladsen med Crack , selvom jeg erkender opløbet er tæt.

Sidst redigeret af halse; 07-11-2011 kl. 06:09.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 09:19   #49
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Angry Narkogæld

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hmmmm er der nogen der ved om det er hans søn... og ikke en and som andersmadsen sendte ud

Jeg bryder mig slet ikke om ham Anders Samuelsen... men som forælder går man gerne MEGET langt for sine børn ... og så er det bedøvende ligemeget om det er narko eller sprut .. eller ...

Så jeg tror sgi ikke at der kan koges ret meget suppe på den pølsepind...

Knus Lone
Bryder mig heller ikke om A.S, men er fuldstændig enig med dig Lunasdatter! Nu, kan der ikke herske tvivl om, at de 9 ud af de 10 forældre, ville ha handlet på samme måde.
Der er vel ikke langt fra, at skylde rockermiljøet penge, til at man risikerer en kugle for panden?
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 09:41   #50
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
...Der er vel ikke langt fra, at skylde rockermiljøet penge, til at man risikerer en kugle for panden?
Jeg tror at nu Samuelsens familie få rigtige problemer med rockere, efter sagen er blevet blæst op.
Nu er det faktisk politisag mod rockere, for afpresning, handel med ulovlige stoffer, mv.

Og det skal vidner til sådan en sag. Et vidne blive jo Samuelsens søn.

Sidst redigeret af Karo; 07-11-2011 kl. 09:46.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Betalt psykolog??? Heidixxx Alt det andet 2 14-01-2010 20:31
Betalt højskoleophold? Salsamaniac Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 11-02-2009 15:07
Skriv til Anders Fogh ? Stella Dit og Dat 4 21-06-2007 13:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension