K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2010, 11:02   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Mange går jo væsentlig ned i indtægt, alene ved sygedagpenge.
Jeg mener at man skal tage udgangspunkt i rådighedsbeløb, fratrukket alm.udgifter, samt de lægeligt begrundet(medicin, kørsel, træning, fys. og lign) Således regnes rådighedsbeløb, fra skat, hvilket er rimmeligt, og individuelt.
Husleje er der også stor forskel på, fra by til by, og ydergrænser, til byliv.
Sidder nogen med for dyr en husleje enten det er ejerbolig eller ej, er det jo kommunes forpligtigelse at fremskaffe en billigere(ofte er ejerboliger billigere end leje).
Det er bare umuligt idag i mange kommuner. Dels eksistere de ikke, dels er der flere års vendtetid.
det skal vel ikke ligge den syge/tilskadekomne til last, som selvsagt har baseret sine udgifter/bolig udfra et arbejdsliv, med en ordentlig indtægt?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 11:22   #42
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja men igen hvad er en ordentlig indtægt.
mange tjerne jo ikke 325.000 om året inden skat som foreksempel Heidi gør.
inden de bliver syge
jeg har kun 190.000 kr i sygedagpenge.
men til alt held har jeg en forsikring og får nogle renter, der gør min indtægt er noget større.
min uden vil jeg kun få 195.000+ i de næste 30 år.
195000 kr før skat er alså ikke nogen formue, men man får alså ikke mere på en FP og som enlig.

så det skal laves individuelt, men så er man overgivet til god eller sur sagsbehandler.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 11:50   #43
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
Hej!

Jeg er brøkpensionist og får kun 27/40 af en fuldførtidspension, og får 10900 kr. før skat per månede ( 130800 kr. før skat per år dette er alså ikke nogen formue) det er ca. 8100 kr. per månede efter skat som jeg skal leve af som enlig førtidspensionist i de næste 27 år.


Jeg er en fattig brøk førtidspensionist!!!!
Og får man tildelt førtidspension som brøkpensionist, vil der ikke blive lavet et nyt regnestykke, når man bliver 65 år og overgår til folkepension.

Mange tusinde borgere må leve af en lavere pension, fordi de ikke har boet i landet i de 40 år, der kræves, for at få tilkendt en fuld pension. Det skaber stor fattigdom.

Med venlige hilsen fra

1970Girl

Sidst redigeret af 1970girl; 15-03-2010 kl. 12:23.
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 12:31   #44
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Mange går jo væsentlig ned i indtægt, alene ved sygedagpenge.
Jeg mener at man skal tage udgangspunkt i rådighedsbeløb, fratrukket alm.udgifter, samt de lægeligt begrundet(medicin, kørsel, træning, fys. og lign) Således regnes rådighedsbeløb, fra skat, hvilket er rimmeligt, og individuelt.
Husleje er der også stor forskel på, fra by til by, og ydergrænser, til byliv.
Sidder nogen med for dyr en husleje enten det er ejerbolig eller ej, er det jo kommunes forpligtigelse at fremskaffe en billigere(ofte er ejerboliger billigere end leje).
Det er bare umuligt idag i mange kommuner. Dels eksistere de ikke, dels er der flere års vendtetid.
det skal vel ikke ligge den syge/tilskadekomne til last, som selvsagt har baseret sine udgifter/bolig udfra et arbejdsliv, med en ordentlig indtægt?
VH Popiae

Netop den med bolig er en der er med til at give fattigdom, her hvor jeg bor er jeg oppe på 6500 kr om mdr, hvis jeg vil have noget billigere er der 30 års ventetid (jeg er skrevet op )

Hvorfor skulle et ældre ægtepar hvor børnene er flyttet hjemmefra dog også udskifte deres 3 rums bolig til 4000 kr om måneden med en 2 rums til 5500 kr om måneden ...

Så længe det er sådan at man kan bo billigere i de store gamle boliger end i de nye små så længe bliver det jo ikke til at få noget biligere at bo i , jeg ved at jeg leder hele tiden men kan ikke finde noget...

Jo det vil sige hvis jeg rykker til feks fyn eller lolland ... men nu har jeg et barn også som ikke bare kan skifte skole hele tiden ... men flyttede da gerne væk herfra så hun kunne tage feks bus hun er villig til op til en times transport og skole har sagt god for det.. meeeeen alligevel er det ikke til at finde noget billigere at bo i...


Så jeg kan godt lide den der i debatten , så må du flytte til noget billigere jaaaa men hvor ... ????
  Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 12:38   #45
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Jeg kan egentlig godt forstå, hvis en person føler sig fattig, hvis personen har haft så stor en indkomst før hen, men det er vel næsten uanset hvor høj indkomsten har været, så er det hårdt at gå ned ad.

Men har man haft fem år til at bringe sine faste udgifter lidt ned, så synes jeg bestemt ikke man kan klage, når man ikke har gidet at gøre noget ved det selv.

Jeg kender heller ikke ret mange, der har 325000kr om året, det har min kæreste og jeg ikke engang tilsammen, jeg får kontanthjælp på ca 118000kr og han skal på dagpenge igen på mandag, hvis han får højeste sats får han ca 195000kr (vi tvivler), så bliver det til 313000kr pr år(før skat).

For 3 1/2 år siden, da jeg fik frataget mine sdp, synes vi det var hårdt, så vi barberede alle de faste udgifter ned til et minimum.
Men da kæresten mistede sit arbejde i 08 og samtidig fik frataget sin §100, mistede vi 6000kr pr måned, den gjorde ondt, hvis banken ikke var gået med til en nedsættelse af hans lån, havde vi ikke haft tag over hovedet.

Hans forældre er heldigvis så gavmilde, at vi får deres tomme flasker, så vi kan få mad på bordet og det har redet os mange måneder, plus at der er flere der er gavmilde med et måltid mad, ellers havde det ikke kunnet løbe rundt.

Det er afsindig hårdt at gå så langt ned i indtægt, men så længe vi har tag over hovedet, mad på bordet og kan betale regningerne, så kan man klare sig.

Men efter flere år med lav indkomst, bliver det hårdere psykisk, når der ikke er råd til at skifte tingene ud når de er slidt ned.
Når tøjet bliver for småt, hullet og går op i sømmende, skoene gaber og man måned efter måned, må takke nej tak til fester, fødselsdage, fordi der hverken er råd til nyt tøj eller gaver,ferier og udfluter til forlystelses steder kan vi knap huske, det at man ikke har råd til at medvirke til social sammenvær, synes jeg næsten er det værste.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 13:00   #46
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Til Morgause

Vil gerne lige korrigere lidt.

Medianindkomsten er ikke det samme som gennemsnitsindkomsten.

Median indkomsten er den midterste indkomst.

Citat:
Medianen er den midterste værdi i et sorteret datasæt. Hvis der er et lige antal observationer i datasættet er medianen lig gennemsnittet af de to midterste værdier. Ligesom middelværdien og typetallet er medianen et mål for middeltendensen i et datasæt. Medianen benævnes også 2. kvartil. Median skal ikke forveksles med meridian.
Citat:
Gennemsnittet eller aritmetisk gennemsnit (også kaldet middeltallet eller middelværdien) er summen af værdierne i et datasæt divideret med antallet af værdier. Matematisk formuleres gennemsnittet således:

{A}=\bar{x} = {1\over n } \cdot \sum_{i=1}^n x_i = \frac{x_1 + x_2 + \dots + x_n}{n}
At bruge medianen er derfor mere reelt og ej heller så påvirket af op og nedgangstider.

Medianindkomsten i Danmark er 16.800 efter skat, hvorfor OECD mener at den Danske fattigdomsgrænse ligger på 8.400 efter skat.

Selv om børneydelse beregnes med til ens rådighedsbeløb, så synes jeg det skal udelades af debatten, da det er ens over hele linien, selv om jeg ved ikke om man som brøkpensionist ligeledes kun modtager en brøkdel af børnepengene, osv. Det må Brøkpensionist kunne svare os på?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 13:49   #47
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
ca. 8100 kr. per månede efter skat som jeg skal leve af som enlig førtidspensionist i de næste 27 år.
nu er der så nogen der ikke har 8100 men mindre..

Citat:
jeg får kontanthjælp på ca 118000kr og han skal på dagpenge igen på mandag, hvis han får højeste sats får han ca 195000kr (vi tvivler), så bliver det til 313000kr pr år(før skat).
kontanthjælpen er så høejere end fp fra før 2003 og med min ledighed ydelse har i mere end vi har med 2 børn ja vi får extra børne penge bolig er heldig at have funde et sted med 75/80 km til 5500 med alt ful kabel pakke strøm vand warme osv,men jo mere hård man sider i det jo mere må man lære at spare men har man aldrig lært det så er det sgu svært
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 19:08   #48
1970girl
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2010
Indlæg: 95
Styrke: 15
1970girl er ny på vejen
Til superkok!

Jeg skrev:

Jeg er brøkpensionist og får kun 27/40 af en fuldførtidspension, og får 10900 kr. før skat per månede ( 130800 kr. før skat per år dette er alså ikke nogen formue) det er ca. 8100 kr. per månede efter skat som jeg skal leve af som enlig førtidspensionist i de næste 27 år.


Jeg er en fattig brøk førtidspensionist!!!!
Og får man tildelt førtidspension som brøkpensionist, vil der ikke blive lavet et nyt regnestykke, når man bliver 65 år og overgår til folkepension.

Mange tusinde borgere må leve af en lavere pension, fordi de ikke har boet i landet i de 40 år, der kræves, for at få tilkendt en fuld pension. Det skaber stor fattigdom.

Med venlige hilsen fra

1970Girl


Du skrev superkok:

nu er der så nogen der ikke har 8100 men mindre..

Undskyld superkok!

At jeg kan ikke tage et arbejde på grund af syge dom og er selv forskyldt i fattigdom.

Min ønske drøm at jeg var frisk og har et arbejde!!


Fra

1970girl

Sidst redigeret af 1970girl; 15-03-2010 kl. 19:43.
1970girl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 19:19   #49
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af 1970girl Se meddelelser
Undskyld superkok!

At jeg kan ikke tage et arbejde på grund af syge dom og er selv forskyldt i fattigdom.

Min ønske drøm at jeg var frisk og har et arbejde!!


Med hilsen fra

1970girl
Jeg tror nu der menes, at der er nogle der får tildelt evt fp. som får under 8000 udbetalt, tror måske jeg er en af dem,fordi jeg er gift. Det finder vi ud af den 31. Det er næsten udholdeligt og vente på og høre hvad jeg kan få.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 19:46   #50
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
beklager min mereen dårligeskrift skal have nyt keybord tro i at komunen vil gå med til en paragraf 100
Citat:
Undskyld superkok!

At jeg kan ikke tage et arbejde på grund af syge dom og er selv forskyldt i fattigdom
du skal ikke undskylde men der er nogen der er selv skyldt i det jeg har selv været der hvor jeg ikke kunne bunde men kom op derfra
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny fattigdomsgrænse i DK østerbro Politik og Samfund 20 09-06-2013 23:53
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
Fattigdomsgrænse er populisme!!! buster Politik og Samfund 24 02-10-2010 01:09
LO foreslår fattigdomsgrænse buster Politik og Samfund 11 22-02-2010 08:59
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension