K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2009, 15:29   #41
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Mange tak for jeres hjælp

helenekr og anetta.
Jeg er ved at skrive til min sagsbehandler ang. aktindsigt. Ha´også modtaget sidst opfølgningsplan. I morgen skal til min ny læge, fordi jeg har det rigtigt dårligt i de sidste dage.
Jeg har overhoved ikke lyst at stå op fra sengen. Kan ikke tage sig sammen til noget som helst. Er meget træt hele tiden.
Mange hilsner
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 15:47   #42
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Uff, lyder som om du er ved at udvikle depression!!

Håber mødet med lægen går godt!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 19:47   #43
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej helenekr

jeg er under behandling af depression fra januar. Men jeg mener at det nu er blanding af antydepresive og Dolol, så gør mig helt færdig.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 22:12   #44
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Jeg har overhoved ikke lyst at stå op fra sengen. Kan ikke tage sig sammen til noget som helst. Er meget træt hele tiden.
Mange hilsner
Så vidt jeg husker, så skrev du på et tidspunkt, at du tager 5 eller 6 dolol om dagen, og så tror da pokker at du er træt hele tiden.
Sidste efterår tog jeg i 3 dage 5 dolol om dagen, efter en uge var jeg stadig ikke blevet ædru.

Har du prøvet at skære ned på dolol, og i stedet tage 1 dolol og 1 panodil f.eks. 3 gange om dagen.
Det er mit tydelige indtryk, at du ikke fungerer med så stor dosis dolol, har du snakket med din læge om det?
Min egen erfaring er, at hvis først mine smerter er så kraftige, at 3 dolol om dagen, evt. suppleret med panodil, ikke kan klare det, så får jeg ikke noget positivt ud af at øge dolol'erne, kun bivirkninger.
Men så kan jeg ofte tage toppen med zoneterapi.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 22:28   #45
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
dolol

hej

jeg var selv på dolol, ca 6-8 stk a 100mg om dagen i 9 måneder, hold da op tror jeg brugte 1 måned med narkoman abstinenser på at udtrappe dolol.

i mit tilfælde har jeg efter avanceret benbrud, hvor metal bliver i benet, konstante smerter, og min læge har ordineret milde antidepresiv, da det viser sig at have virkning mod smerter, og det virker. det er noritren og saroten a 10 mg.

ellers klarer jeg de andre smerter med ibubrufen 600 mg eller 400mg samtidig med 2 panodil zapp, og det virker også

har en meget bedre hverdag i forhold til da jeg var på dolol, syntes dolol gav mig svimmelhed, svedeture, og at jeg følte jeg ligesom havde en "glas oste klokke" over hovedet hele tiden. også mine indtryk ved lugt og smag er igen normal
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 22:43   #46
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej Trold

Lige nu tager jeg kun 3 dolol og 3 panodil pr. dag. Men jeg får også 2 gange Efexor 150 mg og den coctail slår mig.
Jeg går til akupunktur med min ryg og den venstre arme. Men det hjælper mig ikke ret meget.
Er så påvirket af medicin, at kan ikke finde ud med dagene. Gik til læge i dag, men det er først i morgen, jeg har bestilt tid. Vil beder igen om henvisning til smerteklinik . Håber at den ny læge vil tage mine smerter mere alvorligt end den første.
Min mave er også helt i stykker.
Hvor lang tid tog du Dolol? Blev du ikke afhængig af den. Nu da jeg tager kun 3Dolol om dagen så har kvalme og . Heldigvis kan jeg sover.

Hilsen
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 23:26   #47
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
Hvor lang tid tog du Dolol? Blev du ikke afhængig af den. Nu da jeg tager kun 3Dolol om dagen så har kvalme og . Heldigvis kan jeg sover.

Hilsen
Jeg har taget dolol i flere år, p.g.a. rygsmerter.
Først tog jeg dem kun til natten, men første gang jeg tog en om dagen gik jeg lige i brædderne og sov et par timer.
Derefter gjorde jeg i en periode det, at jeg åbnede kapslen (det var nemmest med dem der hed tramadol) og dryssede lidt af indholdet ud i vasken.
Efter et stykke tid på den måde kunne jeg bedre tåle mosten, altså en hel kapsel af gangen.
Nu tager jeg 3 dolol om dagen (altså 3 x 50 mg), den jeg tager til natten supplerer jeg med 2 panodiler og ½ mablet (magnesium, som virker muskelafslappende).
Og jo, jeg er afhængig af stoffet, det kan vist ikke undgås.
Jeg har et par gange taget en kold tyrker, og det var dælme sejt, men ikke umuligt.

Du skriver at du har kvalme, derfor vil jeg gøre dig opmærksom på, at smerter kan også give kvalme.
Når først mine rygsmerter når et niveau, som jeg, på en skala fra 1-10, vil sætte til 6-7 så starter kvalmen hos mig.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 00:04   #48
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Hej igen

og mange tak for jeres svar og råd shylock og Trold.

Jeg har aldrig før hørt om kvalme pga smerter.
Da jeg blev indlagt akut pga spasme angina anfald, har lægen på hospitalet sendt notat til min tidligere læge, at han giver mig for meget medicin som fremkalder hjærtekramper. Min læge blev lidt fornemmet.
Men jeg kan ikke klare de smerter, når det gør ondt i alle led og i ryggen.
Ved ikke hvordan kan jeg klare de 25 timer på kursus i næste uge. Så skal jeg nok øge antal af dolol igen, når jeg skal vandre og lave gymnastik.
Måske den ny læge vil hjælpe mig på en anden måde - håber jeg.

__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 00:06   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Puha ja, kvalme smerter og Dolol, føj hvor jeg kender det!!!

Synes det hjælper, at spise godt sammen med pillerne. Men engang imellem er det ikke nok....

Jeg får også kvalme af smerterne (i ryggen) i perioder, lige som min mave også kan tee sig helt tosset, så jeg både får mavekneb og splinterskide......(sorry), og må på toilettet flere gange om dagen.

Ibuprofenerne er også slemme til at slå maven i stykker.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 00:12   #50
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af forvired Se meddelelser
og mange tak for jeres svar og råd shylock og Trold.

Jeg har aldrig før hørt om kvalme pga smerter.
Da jeg blev indlagt akut pga spasme angina anfald, har lægen på hospitalet sendt notat til min tidligere læge, at han giver mig for meget medicin som fremkalder hjærtekramper. Min læge blev lidt fornemmet.
Men jeg kan ikke klare de smerter, når det gør ondt i alle led og i ryggen.
Ved ikke hvordan kan jeg klare de 25 timer på kursus i næste uge. Så skal jeg nok øge antal af dolol igen, når jeg skal vandre og lave gymnastik.
Måske den ny læge vil hjælpe mig på en anden måde - håber jeg.

Et godt tip! Du må ALDRIG øge din medicin når du skal på kursus/arbejdsprøvning/praktik mm. Det er VIGTIGT du kun tager den dosis du er vant til. For hvis du tager mere medicin end du plejer, så yder du måske mere og får et fejlagtigt slutresultat.
Det er meget vigtigt du kommer afsted, så clean som muligt, så du møder dine begrænsninger helt naturligt.
Tager man mere medicin, så yder man mere, og senere får kroppen et chok fordi den har været overbelastet, uden at du var opmærksom på det. Og så går det hurtigt ned af bakke på hjemmefronten.

Ved ikke lige om det gav mening. Men det er ALTID bedre at ikke tage noget, møde op og deltage i det omfang man kan. Og SÅ tager sine smertestillende når man kommer hjem. Og får skrevet det ned i dagbogen!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskade - forløb - forbedret sagsforløb zuza Et godt link! 4 12-03-2016 07:50
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension