K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2012, 21:16   #41
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Karo, jeg ser ikke youtube videoer - af helt pricipielle årsager - så hvis du har noget du mener jeg bør se/læse må du skrive det her:-)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 22:05   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bananen Se meddelelser
Personligt havde jeg selv snakket med snyderen, og udfra samtalens udfald, så havde jeg enten gjort det ene eller det andet.

Vil du gøre det samme hvis der er tale om sort arbejde?

Den ene af de 3 veninder, som stod bag anmeldelsen, skulle selv ud og servere, og som jeg forstår det, så er der tale om servering af den sorte slags.

Grunden til, at jeg spørger er, at når jeg møder mennesker, som er klar til, at melde naboer og andre for socialt bedrageri, så er det sædvanligvis mennesker, som ikke holder sig tilbage for, at udføre sort arbejde.

Og det er dælme dobbeltmoral, hvis du spørger mig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 22:14   #43
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja den ene af veninderne burde sgu meldes..smiler..synes sgu det er en sørgelig historie - selvfølgelig allermest for hende det gik ud uver ,men også debatten bagefter..tænk at være så afstumpet at melde fam.og venner hvis og hvis..men det er jo folks egen samvittighed
sort arb.er en anden sag..jeg har det samme at hvis jeg har en rigtig god ven,der hjælper mig med at lægge fliser i indkørsel en dag eks..og det ik er hans profession ,ja så ka det ikke sætte mit i kog.el.hvis en af sine venner har en traktor og kommer forbi og hjælper i haven en dag..det burde også være vennetjenester - men hvis der er folk der er vilde m.at melde gør de det jo uanset hvad..de ka jo ikke se eks jonas er min bedste ven
noget andet er som de villaejere der får renoveret hele huse for sort arbejde.det eer svineri og de burde meldes
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 22:31   #44
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 13
hansenheidi er ny på vejen
Hvor er det trist som vi mennesker behandler hianden .
føler med den person der oplever dette med den slags venner behøves ikke fjender
Håber denne oplevelse ender positivt. krammer hefra og alt godt fremad


kopi fra et link indsat i tråden.

»Det at anmelde hinanden vil på den lange bane underminere tilliden til staten og tilliden til hinanden. Hvis man decideret fra statens side opfordrer til, at medborgere skal overvåge andre medborgere og anmelde det, de ser, så gør man det legitimt at stikke andre, og det er et skråplan,« siger Lars Bo Kaspersen.

Han understreger, at han ikke er imod en samfundsmæssig indsats mod socialt bedrageri.

»Vi er alle enige om, at socialt bedrageri er uhensigtsmæssigt. Men der er andre mekanismer, vi kan bruge til at reducere det. Jeg finder det problematisk at gøre det til et medborgeransvar at stikke andre. Det er moralsk et problem, og med så stor en accept af anmelderi nærmer vi os en både uheldig og uhyggelig grad af overvågning i samfundet.«
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 22:33   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg står og skal have malet hele lejligheden og i den forbindelse indhentede jeg et tilbud fra den maler vi oftest bruger i ejendommen. Han skulle have 42.000 kr.
Min søns kammerat skulle for det samme arbejde, have 30.000 kr - men så fik jeg også en god pris pga forbindelserne til min søn.
Og så var det jeg blev introduceret til en polsk maler, og han var lidt flov over prisen da han selv syntes den var høj, men han kunne ikke male hele lejligheden for under 8.500 kr, som så var prisen altså alt inkl.

ØØØØH, som førtidspensionist så er der da næsten ikke råd til at få malet ''på den hvide måde''.....og det er for mig, meget meget tæt på jeg bestiller ham polakken til efteråret.
Jeg har simpelthen ikke råd til andet!

Skal jeg så offentligt henrettes, anmeldes eller hvad??

- jeg har hverken 42.000 eller 30.000 kr. Men 8500 kr kan jeg nok godt spare op til inden efteråret.

PS: Ham maleren fra ejendommen sagde, at jeg også kunne få arbejdet udført sort. Så ville han bare trække 25% i moms fra.

Sidst redigeret af Ninja; 16-05-2012 kl. 22:40.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 22:45   #46
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej ka da godt forstå du tar ham polakken og det kan enda være du hjælper en hel polsk familie..vi har kørt mange tusind km.i polen og har haft polske ansatte - på overenskomst løn -selom det ikke er et krav mere
men de fleste og jeg siger ikke der ikke er brodne kar,men de fleste polakker er taknemmelige,underdandige og værdsætter deres arbejde..mit køkken er polsk-kæmpe landkøøken.det var ik kun prisen,men fordi vi blev forelsket i det..det var nul problemmer,2 unge køkkenmomtører kørte fra stettin og satte mit køkken op,sov v.os i 2 dg og kørte hjem..
så selv om det måske giver ballade herinde..smiler..havde jeg helt klart valgt polakken..vi har også en ukrainer pt i firmaet..der er sgu ikke så mneget pjat..
og mange ka såmænd også skrive regninger - på lovlig vis,og så er det ik sort..
det er i et naboland min mand er igang m.at starte aps firma
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 23:38   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes også når man ikke er specielt velstillet, at man ofte presses lidt til at vælge noget af det ulovlige. Jeg har ikke nogen muligheder for at kradse 42/30.000 kr sammen til at få malet og kan ikke selv gå i gang med projektet da det er alt for omfattende - det er alle vægge/lofter/radiatorer/døre/karme/paneler/vinduer (som i forvejen er mørkeblå og skal males hvide) - det er et helvedes arbejde - specielt med en piskesmældsskade og en ryg der driller, og 2 katte og 3 børn om benene......

Den gang jeg ville have nyt køkken, skulle ham fra ejendommen have 52.000 kr - der fandt jeg en brasilianer der kun tog 13.000 kr for det samme køkken + arbejdsløn på 2000 kr.
Jeg nåede ikke i gang med projektet, for så besluttede boligselskabet at alle køkkener og badeværelser skulle udskiftes - det går de i gang med til Oktober, og så betaler jeg 299 kr mere i husleje istedet.

Men jeg synes altså det er nemt at ''komme til'' at fuske med den slags, når man ikke har pengene til at følge reglerne.
Havde jeg været rig, så havde jeg da bare betalt prisen med et greb i lommen. Men jeg er altså i en situation, hvor jeg griber i lommen og får fat i foret.....ikke at jeg er direkte fattig...men jeg har naturligvis ikke den slags beløb til rådighed.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 00:44   #48
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ninja..nu spørger jeg måske dumt..men skal i selv betale alt mht når i vil ha malet..når jeg spørger er det fordi jeg troede man som lejer normalt sparede lidt op til det..de 2 boliger vi har lejet ud,var den ene helt ny--hjemme hos os selv i en staldbygning..den anden var nyrenoveret og et hus..de har ikke betalt indskud,og hos de ene har vi aftalt at min mand og ham lejeren hjælper hinanden - hvis der en dag ska males og vi betaler malingen..den anden bolig har lige fået malet et par rum,det gjorde de selv,men vi betalte malingen - ka også trækkes fra..til gengæld hvis de flytter en dag,ska boligen afl.i samme stand som v.indflytningen - minus alm.slitage..advokat laver huslejekontrakter for os.vi er ik så proffi og vi vil ik høre noget..at vi ikke tar indskud er fordi vi synes de unge har så meget..smiler......
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 10:29   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her står man selv for den indvendige vedligeholdelse hvad maling angår.

Grunden er, at man ved indflytning får et NI beløb (ny istandsættelses beløb), som man så sætter i stand for. Det var også fint nok, men nu er det ved at være 10 år siden, så lejligheden trænger til en overhaling......

De andre steder hvor jeg har boet, har der været en vedligeholdelseskonto, hvor de hver måned trak et bestemt beløb sammen med huslejen, som man så kunne få ud når man skulle have malet......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:53   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har fuld forståelse for, at nogen, af økonomiske årsager, vælger at få et stykke arbejde udført sort.

Det jeg mener er bare, at når nu socialbedrageri er så forfærdeligt, hvad sp med sort arbejde?

Jeg kender rigtig mange, som har lavet sort arbejde, jeg kender også mange, som har fået udført sort arbejde, altså lavet af andre.

Der hvor filmen knækker for mig er, når dem, der selv har arbejdet sort, er mere end parate til, at anmelde nogen for socialbedrageri.
Det er dælme da dobbeltmoral.


Jeg havde engang 2 veninder, den ene har jeg endnu.
Hende jeg ikke længere er veninde med udtalte en dag,, om min anden veninde (som dengang havde en del sort arbejde), at "man burde knalde hende".
Der knak filmen for mig, for hende jeg ikke længere er veninde med er aldrig selv gået af vejen for, at servere (sort) til selskaber.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Falsk anmeldelse Mickei Alt det andet 9 03-07-2012 00:38
Anonym partistøtte skal frem i lyset buster Politik og Samfund 0 21-07-2010 11:27
arbejdsskade anmeldelse buster Dit og Dat 4 04-03-2009 11:31
Falsk migræneforsøg - efterlysning Metro Det er da strengt ! 2 22-05-2007 07:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension