K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2010, 21:46   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jamen det fatter jeg jo ikke !????

Man kan det ikke pludselig stoppe en sag, har du været til opfølgningssamtaleer hvor de har sagt der ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 22:09   #42
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Jeg fik det at vide på det sidste møde d. 21/10, der hvor jeg troede jeg skulle tale med jobkonsulenten, men fik så at vide der at de stoppede udbet. pr. 25/10... that's it.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 00:18   #43
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Nu er det jo sådan, at det ikke drejer sig om forlængelse efter 52 uger, men at de bare sådan lige, har sagt, at nu er jeg ikke syg nok mere til at få sdp (jeg har været sygemeldt i 33 uger).

Hvordan de er kommet frem til det, har jeg ingen anelse om og det er også en af de ting Krifa vil have svar på, sammen med alle de andre ting de har gjort som ikke er lovlige.

På en uge har de ændret min status fra match 2 til en match 1, selvom mine sygdomme ikke var blevet bedre, tvært imod. Desuden havde de heller ikke hentet lægelige oplysninger omkring min stress og depression samt alt det andet jeg fejler.

Jeg er også kommet i tanke om, at jeg ikke har fået skrevet på listen, at jeg også har Tinnitus samt nedsat hørelse, dette vil jeg kontakte sb hos Krifa om på mandag.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 00:40   #44
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Tak for hilsen!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Kære Katharina

Nu er det jo sådan, at det ikke drejer sig om forlængelse efter 52 uger, men at de bare sådan lige, har sagt, at nu er jeg ikke syg nok mere til at få sdp (jeg har været sygemeldt i 33 uger).

Ja! Det er som sagt ikke lovmedholdeligt! Du er ikke rask. Og før sygedagpengestop var ikke udarbejdet en veldokumenteret ressourceprofil, som blev partshørt af dig. Dit sygedagpengestop er ligeså ulovligt som de 125 forkerte sygedagpengestop I Randers.

Hvordan de er kommet frem til det, har jeg ingen anelse om og det er også en af de ting Krifa vil have svar på, sammen med alle de andre ting de har gjort som ikke er lovlige.

Ja - ønsk forlængede sygedagpenge - på baggrund af misforstået sagsbehandling. Måske er sagsbehandler ikke uddannet socialrådgiver. Måske kender hun ikke lovene?

På en uge har de ændret min status fra match 2 til en match 1, selvom mine sygdomme ikke var blevet bedre, tvært imod. Desuden havde de heller ikke hentet lægelige oplysninger omkring min stress og depression samt alt det andet jeg fejler.

Utroligt! Godt du nu får hjælp til at få lægefaglige oplysninger med i din sag, som skulle have været med i sag for længst! Det vil give forlængede sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, tænker jeg.

Jeg er også kommet i tanke om, at jeg ikke har fået skrevet på listen, at jeg også har Tinnitus samt nedsat hørelse, dette vil jeg kontakte sb hos Krifa om på mandag.

Har du papirer om hørenedsættelse og tinnitus fra øre-næse-halslæge eller fra Audiologisk Afdeling på hospital, så er disse papirer vigtige at give til sb i Krifa at sende med til sygedagpengekontor sammen med resten af dine lægelige papirer.

Knuzzzz

Og knus til dig!
Du begynder at få ordenlig hjælp til din sag!

Fortsat god weekend!

Sidst redigeret af Katharina; 14-11-2010 kl. 01:09.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 11:42   #45
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

1000 tak for dine gode svar endnu engang.

Ja med hensyn til det sidste, så skal jeg have fat i min læge i morgen og har han ikke noget på det, så kontakter jeg hals,næse, ørelægen selv, han bor heldigvis også i samme by som min læge. Så vil jeg da kære ind og få papirer på det, som jeg kan maile til min sb i Krifa.

M.h.t. de andre ting, ja så sætter jeg min lid til, at Krifa har fat i den lange ende.

Knuzzzzz og god søndag fra
tlf_damen
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 12:36   #46
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!

Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Ja med hensyn til det sidste, så skal jeg have fat i min læge i morgen

Der, hvor du er i din sygedagpengesag, er det vigtigt at have egen læge med på sidelinje, med løbende aftale om samtaletid hos lægen en gang om ugen, for at få hjælp til tilstrækkelig dokumentation af alle dine diagnoser i samspil med fagforening og sygedagpengekontor. Tal med din læge herom.

og har han ikke noget på det, så kontakter jeg hals,næse, ørelægen selv, han bor heldigvis også i samme by som min læge. Så vil jeg da kære ind og få papirer på det, som jeg kan maile til min sb i Krifa.

Det kan sekretær hos øre-næse-halslæge godt hjælpe med papirer om. Bed evt. samtidig om ny tid hos øre-næse-halslæge omkring hans vurdering af betydning af nedsat hørelse/tinnitus i arbejdssammenhæng.Og bed evt. opfølgende om journalnotat herom at tage med til Krifa og sygedagpengekontor.

M.h.t. de andre ting, ja så sætter jeg min lid til, at Krifa har fat i den lange ende.

Enig!

Knuzzzzz og god søndag fra
tlf_damen

Og god søndag til dig!

Jeg synes, du har brug for yderligere mulighed for virkelig vidende kompetent ekstern ekspertrådgivning i din sag. Jeg kom til at tænke på DUKH i denne forbindelse.

DUKH er "Den Uvildige Konsulentordning på Handicapområdet", som er et gratis rådgivningstilbud til mennesker, der kommer i klemme i system:

http://www.dukh.dk/om-dukh/formaal


DUKH er et tilbud til både borger og sagsbehandler:

Som borger kan du bruge DUKH, når du:

- mangler konkret viden om lovgivning og støttemuligheder
- har svært ved at komme i dialog med sagsbehandleren
- undrer dig over forvaltningens behandling af din henvendelse
- oplever at være kastebold mellem forskellige offentlige systemer
- er utilfreds med en afgørelse i din sag og er i tvivl om mulighederne for at klage

DUKH skal arbejde for at styrke retssikkerhed for mennesker med handicap


Retssikkerhed er et nøglebegreb i DUKH.

For os handler det om at:

- sikre, at borgeren får de ydelser, han eller hun har ret til. Det er ikke altid det samme, som at borgeren får de ydelser, han eller hun har søgt om eller har brug for.
- sikre, at sagsbehandlingsreglerne er overholdt. Overholdelse af sagsbehandlingsreglerne medvirker til, at der træffes afgørelser i overensstemmelse med lovgivningen.

Men retssikkerhed handler også om, at borgeren bliver inddraget i sagsbehandlingen. Et positivt samarbejde mellem borger og sagsbehandler er derfor også af betydning for retssikkerheden.


Telefontider i DUKH:

Hverdage

Mandag: 9-15

Tirsdag: 9-17

Onsdag: 9-13

Torsdag: 9-17

Fredag: 9-15

Vores telefonnummer er 76 30 19 30


Jeg vil anbefale, at du kontakter DUKH allerede i morgen om regler, der skal følges i din sag, så du har både egen læge, fagforening, DUKH og K10 med på sidelinje i din sag - fra nu af!


Mange hilsner og knus

Katharina

Sidst redigeret af Katharina; 14-11-2010 kl. 12:49.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 12:43   #47
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Ja vi kun være helt enige og jeg ordner de ting i morgen

M.h.t. DUKH, så kender vi dem godt, fra dengang min mand bøvlede med kommunen, inden han fik sin pension igennem, men jeg må da indrømme, at jeg slet ikke har haft dem i tankerne.... 1000 tak for at du huskede mig på dem


Kærlig hilsen og søndags

tlf_dame
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 12:57   #48
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Kære tlf dame!


Godt du søger videre hjælp hos egen læge og hos øre-næse-hals-læge.

Og godt du allerede kender DUKH. Spændende, hvad de siger om din sag! Og spændende, hvad de vejleder om!

Fortsat god søndag!
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 13:07   #49
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Kære Katharina

Ja det er jeg sørme også spændt på...

Kærlig hilsen og
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 17:14   #50
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hold da op... har allerede haft over 1000 visninger, på under en uge... jeg troede ikke, at det var så interessant mit indlæg...... men mange tak til alle dem, der har været inde og kigge samt lagt gode råd til mig.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension