K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2010, 11:44   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dén kan jeg ikke forstå, for vi har nogen i familien der netop skal starte på samme skole som Helle Har valgt - Ingrid Jespersens skole som ligger på Nordre frihavnsgade på Østerbro, og de har kun stået på venteliste i 8 mdr til en 7'ende klasses plads, og 8 mdr til en plads i 9'ende klasse - de starter begge efter sommerferien, og har på INTET tidspunkt fået at vide, at de ikke kunne få en plads. De ventede faktisk med vilje med at få dem ind efter sommerferien, så man kan ikke engang sige de har ventet i 8 mdr....de spurgte for 8 mdr siden og fik ja, efter få dage........

Det er pænt let at få sine børn ind i privatskoler (i hvertfald her i København) i de højere klassetrin, men noget nær umuligt at få dem ind i en 0-1. kasse, med mindre de er skrevet ind fra fødslen...

Sidst redigeret af Ninja; 11-05-2010 kl. 11:47.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 11:51   #42
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Dette er sakset fra ekstra bladet:


Derfor har familien valgt, at hun skal tage 8. og 9. klasse på Ingrid Jespersen, som er en af Københavns mest eftertragtede privatskoler. Skolen er faktisk så eftertragtet, at man skriver sit barn op, inden det fylder et halvt år - men kun, hvis barnet skal begynde i børnehaveklasse. Jo højere klasse, jo kortere ventetid. Helle Thorning og Stephen Kinnoch skrev datteren op for et år siden.

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...#ixzz0nc49x5uE
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 11:53   #43
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jamen det er da heller ikke sikkert, at hun har stået på den venteliste. Hvis der er ledige pladser bliver de jo fyldt op med folk udefra, hvis ingen fra ventelisten vil ha dem. Det er der da ikke noget mærkeligt i.
problemet er stadig ikke en privat skole.
tør næsten vædde med hun også kommer på et privathospital, hvis hun bliver syg. Resten af pøbelen kan vil bare bruge det elendig offenligt syghusvæsen

penge er ikke noget problem. problemet er langt større.
der sidder en masse politikker og styre dem sammen med en dårlig ledelse.
ingen har åbenbart særlig meget forstand på at styre en virksomhed.
privathospitaler er alså en virksomhed.
du skal jo ikke længere væk end tyskland, hvor de offentlig hospitaler er langt bedre for færre penge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 11:56   #44
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det der med privathospital er jo en helt anden diskussion, men jeg har da også været på privathospital - betalt af det offentlige! Fordi vi har en god behandlingsgaranti herhjemme. Og vil så også lige sige, at det som regel er de samme læger der arbejder på både privat og offentligt hospital.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 12:25   #45
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Det der med privathospital er jo en helt anden diskussion, men jeg har da også været på privathospital - betalt af det offentlige! Fordi vi har en god behandlingsgaranti herhjemme. Og vil så også lige sige, at det som regel er de samme læger der arbejder på både privat og offentligt hospital.
jeg har kun posivt og sige om de private hospitaler.
det samme gælder sikkert privat skoler.
vi har verdens dyrste skolevæsen og syghusvæsen.
men klager over pengene mangler hele tiden.
hvis man har en usundhed virksomheds kultur, må man lave hele systemet om.
tænke hvis en privat virksomhed lånte penge hele tiden.
fordi det ikke kan løbe rundt. ergo en gældspiral.
hvis det offenligt havde fået færre penge i gennem flere år.
så havde jeg forståelse
Men de har jo hele tiden fået flere indstil 2010.

var det ikke på tide og se alt igennem, før man smider flere mia ud i den blå luft.
for alt service er jo blevet dårligere, selvom de har fået flere penge og kommunerne er lavet om til større enheder.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 12:29   #46
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jo, men det er jo ikke det, denne debat handler om. Den handler om, hvorvidt det er okay, at Helle Thorning og Mette Frederiksen sender deres døtre i privatskole eller ej!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 13:20   #47
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
vi har verdens dyrste skolevæsen og syghusvæsen
jam en desvære bruge de begge mange penge forkert/dumt/den forkerte måde/ de kunne psare mange penge hvis de ville
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 14:39   #48
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ka' stadig ikke se problemet. Helles datter har jo gået i folkeskolen i 8 år, og har stadig børn i folkeskolen, og som altstå fortsætter i folkeskolen......!!

Nu er der endda også den bonus, at de bor tættere på Ingrid Jespersens skole, så datteren kan snildt lige gå der over på et kvarter, tyve minutter....

Helle har jo heller ikke valgt den lokale skole, eller de nærliggende skoler, men en folkeskole på Strandvejen som altså ikke matcher bopælen. Som iøvrigt KUN er en bopæl for de bedre stillede - skal folk så ikke også blive irriteret over dét?
Er det så okay at bo bedre end arbejderklassen, når man er socialdemokrat?
Eller ville Mjølnerparken passe bedre (eller noget andet alment fra Lejerbo)???

Lad os dog se det i øjnene! SF'ere og S'er på topposter, er rige borgere, der bor bedre, har flere penge og har frie valg vi andre ikke helt har. Det eneste der ligger i sagen er, at de kæmper de fattiges sag. Intet andet. De er ikke selv fattige! Så hvorfor bliver 'nogen' borgere så så forargede og sure når de opdager dét?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 15:05   #49
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jo, men det er jo ikke det, denne debat handler om. Den handler om, hvorvidt det er okay, at Helle Thorning og Mette Frederiksen sender deres døtre i privatskole eller ej!
det har de lov til som alle andre.

problemet med de to er jo, deres holdning vender 180 procent med deres egen børn.
ergo er de også dobbeltmoralsk.

når man har hørt igennem mange år om deres kamp for folkeskolen og folk er amoralske når de sender deres børn i privatskole.

mit spørgsmål hvad bliver det næste punkt hvor S og SF vender.

har jo allerede kommet med nogen punkter.
der et mønster og husk det bliver de radikale som kommer til at bestemme i den sidste ende.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 15:16   #50
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det har de lov til som alle andre.

problemet med de to er jo, deres holdning vender 180 procent med deres egen børn.
ergo er de også dobbeltmoralsk.

når man har hørt igennem mange år om deres kamp for folkeskolen og folk er amoralske når de sender deres børn i privatskole.

mit spørgsmål hvad bliver det næste punkt hvor S og SF vender.

har jo allerede kommet med nogen punkter.
der et mønster og husk det bliver de radikale som kommer til at bestemme i den sidste ende.
Har man ikke lov at blive klogere?? Eller ændre mening?? Jeg har da heller ikke den samme mening om alt hele livet igennem. Forskellige erfaringer og opdagelser jeg gør mig, kan gøre, at jeg ser anderledes på forskellige ting. Det samme gælder vel for S og SF. Desuden er folkeskolen jo blevet dårligere og dårligere igennem årene, så det kan da sagtens have været at det var et bedre valg i tidernes morgen end det er idag.
Jeg forstår ikke, man slår så hårdt ned på det. Jeg siger ligesom Helenekr, politikerne er folk på topposter, der kæmper de fattiges sag, men de er ikke selv fattige eller dårligt stillede.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
en bekymret datter TinaD Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-12-2012 19:53
min datter er syg sanne mor Dit og Dat 5 16-01-2012 23:14
må jeg bo sammen med min datter jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 14-01-2011 17:09
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Rådgivning til datter med adhd frklarsen Alt det andet 4 02-11-2009 16:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension