K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2009, 12:49   #41
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Man skal ikke buuu nogen ud , det er jo derfor det hedder en debat , man kan prøve at overbevise dem om at det måske ikke lige er det smarteste i deres situation altså at harems over behandlingen og så stemme på dem der bestemmer behandlingen , men alle stemmer ud fra deres overbevisning og mener de noget andet er bedre ja så dem om det ...
For lige at minde om hvad denne tråd handler om så poster jeg lige en quote fra trådstarterens oplæg .... mener ikke dette er et "dem om det emne" men et emne hvor man konfronterer konsekvenser af handlinger


Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
[SIZE="3"]
Der er SÅ mange pårørende til syge og handicappede, der har stemt på "dem", at man kunne passende begynde med at konfrontere de pårørende med effekterne af deres naivitet.

Har vi slet intet ansvar for, hvordan vores pårørende skaber sig politisk?

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 12:58   #42
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hexi ved det godt men det forandre stadig ikke at jeg mener at en debat ikke er til for at bue ud og jeg seriøst ville få et problem hvis jeg skulle leve som trådstarter undres over om man ikke har pligt til ...

Min familie er meeeeeget og jeg mener meeeeget lille ...

Den består hovedsageligt af min bror som er blå (nå nej han er blevet rød nu ... deeeebat ) min søster som af erhverv er giiiisp jobkonsulent kommunalt (i min verden er jobkonsulenter dem der kommer tættest til ondskab ) og min eksmand er super super blå hans største problem er ved hvert valg skal jeg vælge df eller v he he he ...

Så skulle jeg sortere i min familie så blev der godt nok ikke møjt tilbage og jeg kan faktisk lide min søster og bror som mennesker ...

Min eksmand tja ham er der jo en grund til er eksmand dog kan man ikke slippe helt for ham når man har børn sammen og som menneske er han og hans kone nu i bund og grund gode mennesker ... de kan også harmes over behandlingen i systemet men i sidste ende er det nu lønnen og top skatten der tæller og det går jo meget godt de må jo bare hjælpe til hvis vi er ved at gå fra hus og hjem (deres mening om det )

Så ja jeg kan se trådstart og kan se at vi kommer vidt omkring i denne debat og det er jo godt .. men jeg vil stadig ikke buuue af de blå men kan jeg forstå dem ...niksen ikke en tøddel ...
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 13:02   #43
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hexi jeg mener nu at dem der stemmer på de blå er lige så berettiget til at få en ordenligt behandling af det offentlige og at de er lige så berettiget til at sige deres mening ...

Man skal ikke buuu nogen ud , det er jo derfor det hedder en debat , man kan prøve at overbevise dem om at det måske ikke lige er det smarteste i deres situation altså at harems over behandlingen og så stemme på dem der bestemmer behandlingen , men alle stemmer ud fra deres overbevisning og mener de noget andet er bedre ja så dem om det ...

Men man kan ikke forklare noget ved at buu ud ,men ved debat og eksempler er der måske et lille håb , nogen stemmer efter overbevisning nogen stemmer efter hvad ægtefælle stemmer nogen hvad der blev stemt i hjemmet og nogen følger med i politik og stemmer derefter og andre stemmer efter hvad der er bedst for en selv andre efter hvad de mener er bedst for samfundsøkonomien vi er jo alle forskellige , jeg kender folk der går vildt op i samfundsøkonomien og er græsk katolske med hvordan klimaet og mennesket har det , og så kender jeg andre der syntes at det er edder vigtigt med klimaet og gerne lægger halvdelen af deres løn der , og andre igen er det skolen der er vigtigst fordi deres pode har nogen specielle forudsætninger øøøhh hvad mener jeg med det her he he

Ikke andet end at vi alle er forskellige prioritere forskelligt og er forskellige steder i vores liv og man stemmer nok en hel del efter hvor man selv er ikk ... og det går jo så også for de onde blå (ikke skrige det var en job *skrevet i rødt he he he *)

Men det korte af det lange er vi er her for debat ikke for at buue ikke for at moralisere ikke for at påtvinge nogen vores mening , men i sidste ende har vi jo alle lov til at sidde med et lille primitivt håb om at vi kan få bare en til at skifte mening og det hvad enten vi er blå eller rød ...
Jeg mener nu godt at man kan forsvare at "buuh'e" blå debatører her inde... selv om det bliver gjort indirekte (man må jo ikke gå direkte efter manden)... jeg tænker nemlig, at hvis jeg gik ind på KU's debatforum, og forventede at blive taget hensyn til, selv om jeg prædiker for Villy Søvndal f.eks.... ja så ved du vidst godt hvad reaktionen ville blive...

Nu ved jeg så, at du ville sige (sansynligvis?), at vi er et "folkefærd" her på K10, som selv prædiker rummelighed og forståelse, så vi skal være et godt eksempel... men hvorfor det egentligt? Er vi vitterligt SÅ naive, at vi ser os selv som ophøjede helgener i godhedens tegn?

Vel er vi ej... vi er bare mennesker som er nede i støvet, og har prøvet den anden side af medaljen... vi er mere erfarne, og derfor bruger vi godhed som en målestok imod "de andre" hele tiden, hvilket i sig selv er fint nok... de blå bruger jo også deres "kneb" til at fremstå som helgener...

Det handler ikke om "det gode imod det onde", det handler om mennesker med få resourcer der kæmper for at få en bid af kagen, mod mennesker med mange resourcer som kæmper for at holde på deres kage...

Det er en kamp der aldrig stopper, og skal vi fortsætte med at kæmpe på vores synspunkter, så må vi bruge samme kneb som "de andre"... som f.eks. at buuuh'e dem ud når vi ser dem, hvis de ikke kan se fornuften fra vores side.

Derfor kan det godt blive liiige en tand for "bræksomt" når en side som K10 skal fremstå som et "engle site" nogen gange, og vi skal være så fandens rummelige og upolitiske... hvis det så bare ledte til fælles forståelse ville der være mening med galskaben, men det andet føles mere som at blive tvunget til at "vende den anden kind til" ...

Sådan ser jeg på det... med ondt skal ondt besejres, for ondt går aldrig på kompromis.

Sidst redigeret af Razmo; 28-06-2009 kl. 13:07.
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 13:11   #44
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Så ja jeg kan se trådstart og kan se at vi kommer vidt omkring i denne debat og det er jo godt .. men jeg vil stadig ikke buuue af de blå men kan jeg forstå dem ...niksen ikke en tøddel ...
Jamen vi kommer da vidt omkring... men uanset hvor vidt vi kommer omkring så kan ingen der har stemt på venste, konservative eller dansk folkeparti løbe fra et medansvar for den lovgivning claus hjort har lavet som er gået hårdt ud over de svageste i samfundet... det medansvar kan ikke vaskes væk uanset hvor travlt man har ved håndvasken og vil retfærdiggøre sig selv...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 13:26   #45
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Jeg mener nu godt at man kan forsvare at "buuh'e" blå debatører her inde... selv om det bliver gjort indirekte (man må jo ikke gå direkte efter manden)... jeg tænker nemlig, at hvis jeg gik ind på KU's debatforum, og forventede at blive taget hensyn til, selv om jeg prædiker for Villy Søvndal f.eks.... ja så ved du vidst godt hvad reaktionen ville blive...
Jamen Razmo er det vores debattøre der sidder og bue af dig
Du kan gøre som du vil , men dermed ikke sagt at jeg behøver at være enig med dig , du kan bue og jeg kan se dem som de vildfaren i flokken

Citat:
Nu ved jeg så, at du ville sige (sansynligvis?), at vi er et "folkefærd" her på K10, som selv prædiker rummelighed og forståelse, så vi skal være et godt eksempel... men hvorfor det egentligt? Er vi vitterligt SÅ naive, at vi ser os selv som ophøjede helgener i godhedens tegn?

Ja nu ved jeg ikke lige hvad du ser dig selv som , men det ligger ikke i min natur at bue af nogen , der er nogen der kan irretre mig men vil ikke bue af dem alligevel for jeg tror ikke på at det løser noget som helst ... jeg ser ikke mig selv som naiv eller ophøjede som helgnen sorry , jeg mener bare helt sikkert at man når længst med debat og ved at debatter uden at bue du kan så bue alt det du vil og jeg kan hvergang komme og spørge dig .. hmm hvad vil du opnå med det og opnåede du noget med det .. og så kan jeg for min del afholde mig fra at gøre det ...


Citat:
Vel er vi ej... vi er bare mennesker som er nede i støvet, og har prøvet den anden side af medaljen... vi er mere erfarne, og derfor bruger vi godhed som en målestok imod "de andre" hele tiden, hvilket i sig selv er fint nok... de blå bruger jo også deres "kneb" til at fremstå som helgener...
Jeg bruger de kneb der falder mig ind og de er ikke altid helt fine i kanten men jeg bruger dem hvor jeg finder dem nødvendige og det føler jeg ikke at de er i en debat med en blå

Citat:
Det handler ikke om "det gode imod det onde", det handler om mennesker med få resourcer der kæmper for at få en bid af kagen, mod mennesker med mange resourcer som kæmper for at holde på deres kage...
Der giver jeg dig ret .. det er netop det som det handler om

Citat:
Det er en kamp der aldrig stopper, og skal vi fortsætte med at kæmpe på vores synspunkter, så må vi bruge samme kneb som "de andre"... som f.eks. at buuuh'e dem ud når vi ser dem, hvis de ikke kan se fornuften fra vores side.
Ja ja du kan bue af dem så vil jeg prøve at debattere med dem og på rigtig gode dage vil jeg provokere dem , på gode energiske dage vil jeg prøve at fuldføre min liste hvad DF siger og hvad de gør


Citat:
Derfor kan det godt blive liiige en tand for "bræksomt" når en side som K10 skal fremstå som et "engle site" nogen gange, og vi skal være så fandens rummelige og upolitiske... hvis det så bare ledte til fælles forståelse ville der være mening med galskaben, men det andet føles mere som at blive tvunget til at "vende den anden kind til" ...
Ja ja Razmo du skal sq lige huske at skelen mellem mig og K10 jeg er MIG det vil sige at ja jeg er grundlægger af K10 jeg er ikke længere ejer og har ikke noget at gøre med den , web ejer den her side og han har lavet netop den her del af forum for at man kan gå lidt hårde til den end oppe i hjælpeafsnittet så derfor er det også tilladt for dig at bue men det er lige så tilladt for MIG at syntes det er langt ude og man ikke når nogen steder med det ...

Jeg er af den mening at det er u nyttigt og lidt latterligt at bue af nogen for deres politiske ståsted jeg er hammer uenig i man skal sotere venner og familie fra fordi de er blå .. jeg syntes at man opnår NADA af at kaste med sten ..

Men denne del af forum kan du jo sige og gøre hvad du vil i , Webmaster er af den opfattelse at kan man ikke tåle mosten (kritikken ) her i denne del som blå så hold dig ude , kun person angreb som du skriver er ikke tilladt ..

Min indstilling er man kan tale ordentligt til hinanden og debattere og se om man kan komme nogen vegne ..


Citat:
Sådan ser jeg på det... med ondt skal ondt besejres, for ondt går aldrig på kompromis.
Det er så din indstilling og den kan du have lov til at have min indstilling er kommunikation kommunikation og atter kommunikation , eksempler historier hårde beviser .. dem kommer man længere med vi kan alle sige æv bæv du er dum og du er ond ..men uden beviser hvorfor skulle nogen så tro på det ....
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 13:34   #46
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Jamen vi kommer da vidt omkring... men uanset hvor vidt vi kommer omkring så kan ingen der har stemt på venste, konservative eller dansk folkeparti løbe fra et medansvar for den lovgivning claus hjort har lavet som er gået hårdt ud over de svageste i samfundet... det medansvar kan ikke vaskes væk uanset hvor travlt man har ved håndvasken og vil retfærdiggøre sig selv...


...
Hexi det kan jeg kun give dig ret i ... Alle der stemmer blå har et medansvar men at bue af dem er ikke min løsning , at nogen heller vil det må så være deres måde at takle det ..

Jeg vil heller prøve at løse det på anden måde .. der er vist ingen tvivl om at jeg er rød og jeg er meget rød .. men kunne sq ikke tænke mig at stemple nogen som helst mennesker fordi de er blå ...

Min veninde har jeg lige hjulpet med hendes sag vi sørgede for at hendes revaliderings ydelse ikke stoppede og hun er nu i gang med førtidspensions ansøgning først bagefter kom hun og fortalte at hun da stemte DF det var nok den eneste gang jeg sad og tænkte hvad fanden hjalp du hende for ..

Men som mor til en unge der i to år har været sendt til den anden ende af landet pga trusler på livet og indvandre bander efter ham , ja så forstod jeg hende sådan set godt , det er hendes her og nu situation hendes søn er nu den jagtede og hun kan kun se at DF kæfter op om det ... da min søn var i problemer skrev jeg indlæg og debatter og tænk jeg blev bedt om at stille op for DF lokalt ...øøøøhhh måtte lige sige til dem at selv om de indvandre grupper der truede min søn var nogen r*vhuller så stemte jeg stadig SF ...

Men da det var værst og da min søn fik diagnosen ptsd og vi fik at vide at han kunne glemme militær og politi som var hans ønskedrømme ja der overvejede jeg såmænd et split sekund DF ...

Vi stemmer forskelligt af forskellige grunde . og som du kan læse i det jeg skriver til Razmo så tror jeg ikke på at bue på nogen måde kan ændre noget tværtimod hvis nogen buede mig pga min holdning så ville jeg være langt mindre motiveret til at lytte til argumenterer ...
  Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 14:04   #47
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Vi stemmer forskelligt af forskellige grunde . og som du kan læse i det jeg skriver til Razmo så tror jeg ikke på at bue på nogen måde kan ændre noget tværtimod hvis nogen buede mig pga min holdning så ville jeg være langt mindre motiveret til at lytte til argumenterer ...

Brugte nu også ordet buue i overført betydning for argumentationen for ikke at stemme på de blå/sorte er vist allerede overvældende...


Grundene til man stemmer som man gør kan være mange, men medansvaret for de handlinger dem man stemmer på begår følger med og ligegyldigt hvad grunde man har haft til at stemme på vko så har man et medansvar for det klaus hjort har begået overfor de svageste i samfundet...



...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 14:05   #48
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
For lige at minde om hvad denne tråd handler om så poster jeg lige en quote fra trådstarterens oplæg .... mener ikke dette er et "dem om det emne" men et emne hvor man konfronterer konsekvenser af handlinger
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Jamen vi kommer da vidt omkring... men uanset hvor vidt vi kommer omkring så kan ingen der har stemt på venste, konservative eller dansk folkeparti løbe fra et medansvar for den lovgivning claus hjort har lavet som er gået hårdt ud over de svageste i samfundet... det medansvar kan ikke vaskes væk uanset hvor travlt man har ved håndvasken og vil retfærdiggøre sig selv...
Jamen... det er sørme UTROLIGT (!!!) hvor nogle har travlt her med at forklare, AT det ikke gør dem noget, hvordan deres nærmeste pårørende og venner stemmer, set i lyset af, at det som deres pårørende stemmer FOR, hver eneste dag påvirker tilværelsen og hverdagen for de syge, gamle, handicappede..... for børnene i de "skadelidte" familier... Hele fremtiden bliver præget af DET, deres pårørendes stemmer har været med til at vedtage, som værende love og regler!!

Hvorfor gøres denne tråd til en tråd, der handler om politik, når det hele tiden var (min) hensigten, at spørge andre om, hvordan de har det FØLELSESMÆSSIGT med, at deres pårørende, i realiteten, direkte skader dem gennem at afgive deres stemmer på de partier, der står bag den pågældende lovgivning?

For hvis det ikke gør noget, hvordan deres pårørende har stemt, set i lyset af hvad de fleste K10erne hver dag fortæller om her på sitet - hvad er meningen så i, overhovedet komme her og klage sit nød for det, som netop er en FØLGE af, hvad ens pårørende har støttet gennem deres stemmeafgivelse?

Hvorfor er det IKKE i orden, hvad "ikke-pårørende" vælgere gør ved os, mens det øjensynligt er "helt i orden" hvad vores egne pårørende-vælgere politisk gør ved (mod) os?

Og hvem siger, at vi ville miste venner og familiemedlemmerne på at konfrontere dem med de FØLGER AF deres politiske handlinger, når det er deres politiske handlinger (stemmeafgivelse), der er den værste årsag til, at det politiske billede i dag forringer vores liv og helbred, samt tager f.eks. barndommen fra vores børn og børnebørn? Bare for at tage et par ekspempler (af mange).

Den slags venner kan man ikke miste, da de i realiteten slet ikke er vores venner til at begynde med.... Men måske kunne de blive det - på ægte vis - hvis de ikke hele tiden slap for ansvaret ved, at vi bærer over med dem og "forstår" dem netop så meget mere end de forstår os?

Når min ven har stemt på de partier, der har gennemført lovgivningen, som trækker min anden ven, eller mig selv, eller en god nabo ind i møllen på jobcentret samme dag vedkommende skal have sin første kemoterapi eller strålebehandling.... Eller cutter sygedagpengene for en ven, hvis kræft har formastet sit til at sprede sig.... så vedkommende pludselig ikke en gang kan betale sin bivirkningsmedicin osv. osv. er det at jeg spørger:

Hvordan har du det med det, at det er din mand, barn, søster/bror, bedste ven eller andre, der kalder sig dine pårørende REELT havde bidraget til det gennem at skaffe et flertalt bag de politikere, der har fremsat netop disse lovforslag OG har stemt for dem?

Jeg spørger IKKE hvad du mener om denne politik. Jeg spørger kun om:

Hvordan du har det med det, at din bedste ven, mor eller far osv. har stemt for, at du skal have det elendigt nu og i fremtiden?

Hvorfor svarer ingen (undt. Razmo og Hexi) på dette spørgsmål, men begynder straks at debattere politik i stedet? Det er ikke politik, der er til debat her. Det er det menneskelige!

Hvor svært kan det være? Er der virkeligt at ingen (næsten) kan/VIL svare på det, uden at blande de politiske farver i deres svar? Jeg spørger bare.

Sidst redigeret af Tante Ana; 28-06-2009 kl. 14:50. Årsag: Rettet "rådgivning" til "lovgivning"
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 14:45   #49
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Det er vel et spørgsmål, som man ikke kan svare på næsten uden at der vil blive politik indblandet i det.

Du gør det jo selv Tante ana med ordene:Hvordan du har det med det, at din bedste ven, mor eller far osv. har stemt for, at du skal have det elendigt nu og i fremtiden?

Det er jo ens betydende med der nu engang er blandet politik ind i emnet.

for mit eget vedkommende så tror jeg da ikke det politiske har noget og sige i min lille familie.Jeg har en store søster som er ULTRA rød.en som ikke interessere sig en disse for politik, en "store"lille søster som er retarderet og ikke stemmer, også er der mig. Det er min familie.

Herhjemme er der så min mand og jeg, som ikke stemmer på samme parti.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -

Sidst redigeret af lone t; 28-06-2009 kl. 14:46. Årsag: stavefejl
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2009, 16:17   #50
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Jamen... det er sørme UTROLIGT (!!!) hvor nogle har travlt her med at forklare, AT det ikke gør dem noget, hvordan deres nærmeste pårørende og venner stemmer, set i lyset af, at det som deres pårørende stemmer FOR, hver eneste dag påvirker tilværelsen og hverdagen for de syge, gamle, handicappede..... for børnene i de "skadelidte" familier... Hele fremtiden bliver præget af DET, deres pårørendes stemmer har været med til at vedtage, som værende love og regler!!
Jamen jeg troede også at det var det man netop fortalte , jeg svare jo at mine venners politiske overbevisning ikke har nogen indflydelse på min hverdag, det vil sige jeg snakker med mine venner jeg prøver at fortælle dem hvad deres stemme gør for mit og andres liv og jeg høre på hvorfor de stemmer som de gør ...

Nogen kan jeg få til at rykke sig og andre ikke.

Menneskelig hvad jeg syntes ...

TJA PJAT det er i mit liv mennesket bag og hvordan de er som mennesker der tæller og ikke hvad de stemmer , de har jo deres grunde til at stemme blåt og hvem siger at deres grunde ikke er lige så vigtige for dem som mine til at stemme rødt ...

Citat:
Hvorfor gøres denne tråd til en tråd, der handler om politik, når det hele tiden var (min) hensigten, at spørge andre om, hvordan de har det FØLELSESMÆSSIGT med, at deres pårørende, i realiteten, direkte skader dem gennem at afgive deres stemmer på de partier, der står bag den pågældende lovgivning?
Netop fordi du spørger om hvordan man har det med hvordan ens venner stemmer på en politik som man mener er skadeligt bliver politik blandet ind i det man kan jo lige som ikke skille disse to ting ad ..

Citat:
For hvis det ikke gør noget, hvordan deres pårørende har stemt, set i lyset af hvad de fleste K10erne hver dag fortæller om her på sitet - hvad er meningen så i, overhovedet komme her og klage sit nød for det, som netop er en FØLGE af, hvad ens pårørende har støttet gennem deres stemmeafgivelse?
Ikke enig hvis man læser indlæg igennem er det jo meget nemt at se at det faktisk ikke har meget med politik at gøre det er helt og aldeles reel problemer med kommuner der svigter deres opgaver og i mange tilfælde bryder loven ...

Du kan jo blot bare kigge og se hvor mange af sagerne der drejer sig om beslutninger der er truffet på ulovlige grundlag og som i virkeligheden burde have et andet udfald hvis og så frem loven overholdes ... ergo loven er der ..

Jeg tror ikke at K10 ville blive meget anderledes hvis vi havde en rød regering og hvad så , skal vi så holde mund og ikke klage vores nød alle os der stemmer rødt ... tror sq det bliver en stille side ....
Citat:
Hvorfor er det IKKE i orden, hvad "ikke-pårørende" vælgere gør ved os, mens det øjensynligt er "helt i orden" hvad vores egne pårørende-vælgere politisk gør ved (mod) os?
Det behøves ikke at være i orden ,men der er et stort spring fra at sige hvad du gør politisk er ikke i orden og til at sige det at du stemmer blåt gør at du skal ud af mit liv...

det er i min verden at sige my way or the highway


Citat:
Og hvem siger, at vi ville miste venner og familiemedlemmerne på at konfrontere dem med de FØLGER AF deres politiske handlinger, når det er deres politiske handlinger (stemmeafgivelse), der er den værste årsag til, at det politiske billede i dag forringer vores liv og helbred, samt tager f.eks. barndommen fra vores børn og børnebørn? Bare for at tage et par ekspempler (af mange).
jeg kan godt konfrontere mine venner med dette jeg kan søge at rykke dem og nogen er faktisk rykket når vi har snakket med dem .. men det er ikke sådan at jeg tror jeg har den eneste sandhed ...

Og jeg tror heller ikke at alt bliver lyserødt når de røde kommer til


Citat:
Den slags venner kan man ikke miste, da de i realiteten slet ikke er vores venner til at begynde med.... Men måske kunne de blive det - på ægte vis - hvis de ikke hele tiden slap for ansvaret ved, at vi bærer over med dem og "forstår" dem netop så meget mere end de forstår os?
Jamen de kan jo sige det samme om os , vi skader måske dem ved at stemme rødt , de stemmer jo blåt af en overbevisning og af nogen grunde hvem er jeg til at sige hvad der er rigtigt og forkert i deres liv , er jeg så ikke lige sådan selv.
Citat:
Når min ven har stemt på de partier, der har gennemført lovgivningen, som trækker min anden ven, eller mig selv, eller en god nabo ind i møllen på jobcentret samme dag vedkommende skal have sin første kemoterapi eller strålebehandling.... Eller cutter sygedagpengene for en ven, hvis kræft har formastet sit til at sprede sig.... så vedkommende pludselig ikke en gang kan betale sin bivirkningsmedicin osv. osv. er det at jeg spørger:
Ja og derfor vil jeg netop prøve at vende min ven om og se tingene på en anden måde der er jo en grund til at vedkommen er min ven , og det er ikke en stemme seddel hver 4 år igen tror jeg at kommunikation er bedre end ultimatum

Citat:
Hvordan har du det med det, at det er din mand, barn, søster/bror, bedste ven eller andre, der kalder sig dine pårørende REELT havde bidraget til det gennem at skaffe et flertalt bag de politikere, der har fremsat netop disse lovforslag OG har stemt for dem?

I min verden er der ikke sort og hvidt har de stemt så har de gjort det ud fra uvidenhed eller fordi de har en anden overbevisning mange læser kun overskrifter og dem søger jeg at fortælle hvad der er bag overskrifter og ser om ikke det kan lykkedes at overbevise dem om at sætte deres kryds et andet sted ....

Citat:
Jeg spørger IKKE hvad du mener om denne politik. Jeg spørger kun om:

Hvordan du har det med det, at din bedste ven, mor eller far osv. har stemt for, at du skal have det elendigt nu og i fremtiden?

Hvorfor svarer ingen (undt. Razmo og Hexi) på dette spørgsmål, men begynder straks at debattere politik i stedet? Det er ikke politik, der er til debat her. Det er det menneskelige!

Hvor svært kan det være? Er der virkeligt at ingen (næsten) kan/VIL svare på det, uden at blande de politiske farver i deres svar? Jeg spørger bare.
Jeg syntes det er svært at svare på et spørgsmål hvori politik indgår uden at diskuttere politik ...

Jeg har det fint med at nogen venner stemmer blåt , det er deres beslutning jeg høre på dem og jeg kan følge dem nogen gange , de høre på mig og de kan følge mig , nogen så langt at de har erkendt at de nu vil stemme rødt næste gang , så jeg mener ikke det er så svært , politik fylder meget i mit liv men jeg erkender over for mig selv at det ikke kan være sådan for alle og at mange ikke engang magter at sætte sig ind i det og det er så dem der er nemmest at få til at skifte mening når de høre hvad jeg siger ...

Hvor hvis jeg havde sagt til dem at de ikke er for kloge at stemme blåt og de skader mig og mine så var de sq nok bare skredet og jeg havde ikke fået en eneste omvendt ...

Så jeg har det fint ingen af mine venner stemmer ud fra hvad der skader mig men ud fra hvad de mener gavner dem selv og er det ikke det samme jeg gør ?

(ved godt at det ikke er mig alene du stiller de spørgsmål til men følte trang til at svare )
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stemmer der tæller. klanst Politik og Samfund 67 26-11-2013 13:54
Folketingsvalg på K10 ( hvad stemmer i ) halse Politik og Samfund 30 04-07-2012 00:04
hvad stemmer k10 brugerne? de4aks Politik og Samfund 70 15-09-2010 14:38
Tør du sige, hvad du stemmer på? Antoniette Politik og Samfund 39 18-02-2008 15:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension