K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-01-2012, 22:42   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Ja, Ricky, jeg vil også prøve at holde fast i det, det er bare lidt sværer når man står midt i sit arbjede og med kollegaer og elever som regner med en..
Dette er en af grundene til, at det kan være en god idé, at skrive en udførlig dagbog, for så vil det fremgå af denne, at de reelt arbejder mere end du magter.

Når det går så stærkt, som i denne tråd, kan man være nødt til lige, at se om andre har postet et indlæg mens man selv sad og skrev, så man ikke går glip af noget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:45   #32
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når man er i en arb.prøvning kan det være en rigtig god idé, at skrive en udførlig dagbog, for hele døgnet og hele ugen.

Se her hvordan det kan gøres: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Dagbogen kan man så sende til sagsbehandler, jobkonsulent, anden aktør eller hvem der nu er inde over sagen, hver uge.
Så kan de ikke senere påstå, at have været uvidende om tingenes tilstand.

Det er svært at sige fra, men når man er i en arb.prøvning er det pokkers vigtigt, at man gør det, ellers kan resultatet meget nemt blive misvisende, så man f.eks. ikke lander på den rette hylde efterfølgende, og dermed skal kæmpe videre med systemet.

Så hvis du ikke er interesseret i, at skal kæmpe mere med kommunen end højest nødvendigt, så, siger du fra og går hjem når din grænse er nået.

Det kan så være svært, at vide hvor grænsen er, og der må man prøve sig frem, det er sådan set det, der er formålet med en arb.prøvning.

Hvis man ikke kan nå, at restituere sig derhjemme inden man skal afsted igen næste dag, så har man sandsynligvis været for længe om, at sige fra.

Der er skrevet usandsynligt meget om arbejdsprøvning og dagbog her på K10, brug evt. søgefunktionen øverst på siden.

Min konsulent fra anden aktør sagde en dag til mig:
"Husk, du skal ikke vise hvor meget smerte du kan klare, du skal kun vise hvor meget du kan arbejde".
God idé med dagbogen, tak. Jeg har haft nogle hele sygedage siden jeg er blevet halvtidssygmeldt og de dage har udelukkende været fordi jeg havde overanstrangt mig dagen før.. for så får jeg ikke sovet og så kører møllen.

Jeg anede ikke det ville være så hårdt og svært at erkende at jeg ikke kan magte et fuldtidjob.

Tak for info omkring fp Ricky - jeg mener nemlig godt at jeg kan bidrage på arbejdsmarked i mange år endnu.

planen for i morgen er at jeg vil snakke med men leder om at gå længere ned i tid - på 15 timer.. og så skal jeg mødes med jobkonsulenten og vise ham mine arbejdsfunktioner og stillinger, håber han møder mig der hvor jeg er..
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:46   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Når det går så stærkt, som i denne tråd, kan man være nødt til lige, at se om andre har postet et indlæg mens man selv sad og skrev, så man ikke går glip af noget.
Husk dette BSR.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:47   #34
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er en af grundene til, at det kan være en god idé, at skrive en udførlig dagbog, for så vil det fremgå af denne, at de reelt arbejder mere end du magter.

Når det går så stærkt, som i denne tråd, kan man være nødt til lige, at se om andre har postet et indlæg mens man selv sad og skrev, så man ikke går glip af noget.
'Smiler, du har ret.. det går stærkt og I er bare så søde til at hjæpe. jeg vil lige ind og se på dagbøger.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:50   #35
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Er enig, det er til for at bryde grænser og "genoptræne" lidt. Men det skal jo ikke være på bekostning af yderligere permanent forværing af helbreddet...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:53   #36
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min mening er, at man undervejs i afprøvningen bør overskride sine grænser (det er vel næsten umuligt at lade være), netop for at de kan se hvad der sker når man gør det.

I min sidste afprøvning var aftalen, at jeg skulle være der 4 timer, 4 dage om ugen, onsdag fri.
Jeg lagde hårdt ud mandag, var der alle timerne (piece of cake), lige så tirsdag, havde så fri onsdag og mødte fro og frejdigt op om torsdagen i glad forventning om, at kunne klare de 4 timer.
Men efter en time knak filmen og jeg måtte gå hjem.
Fredag blev jeg hjemme, og ligeså hele den følgende uge.

Derpå startede jeg op igen, men sagde nu fra efter ca. et par timer, men selv dette var faktisk mere end jeg kunne klare, hvilket også fremgik af min dagbog, som konsulenten satte meget stor pris på.

Jeg syntes også at det værste er starten, jeg prøver at overbevise mig selv om at jeg jo heller ikke har været "ude" siden 2008, det er et nyt sted, og denne gang skal jeg "virkelig" vise hvad jeg kan. At jeg så ender med flere timer på sofaen er et mega dump og jeg har bare ikke lyst til at skulle afsted igen.

Så har man så familien i den anden ende, een som vil hjælpe, min svigerinde, de andre gider ikke, men hun bliver ved med at snakke om private sagsbehandlere på min sag. Er det bare sådan at udeforstående ikke fatter systemet ? Jeg bliver så frustreret så ens "tætte" hiver i en anden retning end den man går. For så tænker jeg, jamen det kan da godt være at det tog læsset og at min pensions sag gik i den rigtige retning, men jeg kommunikere jo med kommunen og min sagsbehandler. Er det mon bare fordi ens familie er bekymret og ikke kender systemet, det forledes jeg til at tro ?

BSR, jeg syntes at du skal gå i retning mod fleks, men på dit møde med jobkonsulenten, som ser ud til at vil hjælpe dig, der er det vigtigt at du får stillet de "nære" spørgsmål. De må jo vide noget de jobkonsulenter ikke mindst ud fra erfaring. F.eks. hvad er skåne behov generelt (he, he). Vil du møde senere, tid, pauser, steder, placering osv. Det er vigtigt at få uddybet. Fortæl ham også om dagbogen, den er hård at lave men også vigtig, som Vovse (konstant skriver.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:58   #37
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Er enig, det er til for at bryde grænser og "genoptræne" lidt. Men det skal jo ikke være på bekostning af yderligere permanent forværing af helbreddet...
Min psykiater vil f.eks. ikke kontraincidere min arbejdsprøvning, som jeg så netop er startet på. Han vil gå med til at sygemelde mig hvis det kommer til det. Han siger at man skal være rigtig rigtig syg for at få KI. (tik tak siger jeg bare)

Med en sygemelding, kan jeg jo intet i forhold til min sag, så jeg har vel bare at "stå igennem", de 3 mdr. det må tage ? Dette medmindre BAN kommer med det gyldne brev om medhold i min klage...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 22:58   #38
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg syntes også at det værste er starten, jeg prøver at overbevise mig selv om at jeg jo heller ikke har været "ude" siden 2008, det er et nyt sted, og denne gang skal jeg "virkelig" vise hvad jeg kan. At jeg så ender med flere timer på sofaen er et mega dump og jeg har bare ikke lyst til at skulle afsted igen.

Så har man så familien i den anden ende, een som vil hjælpe, min svigerinde, de andre gider ikke, men hun bliver ved med at snakke om private sagsbehandlere på min sag. Er det bare sådan at udeforstående ikke fatter systemet ? Jeg bliver så frustreret så ens "tætte" hiver i en anden retning end den man går. For så tænker jeg, jamen det kan da godt være at det tog læsset og at min pensions sag gik i den rigtige retning, men jeg kommunikere jo med kommunen og min sagsbehandler. Er det mon bare fordi ens familie er bekymret og ikke kender systemet, det forledes jeg til at tro ?

BSR, jeg syntes at du skal gå i retning mod fleks, men på dit møde med jobkonsulenten, som ser ud til at vil hjælpe dig, der er det vigtigt at du får stillet de "nære" spørgsmål. De må jo vide noget de jobkonsulenter ikke mindst ud fra erfaring. F.eks. hvad er skåne behov generelt (he, he). Vil du møde senere, tid, pauser, steder, placering osv. Det er vigtigt at få uddybet. Fortæl ham også om dagbogen, den er hård at lave men også vigtig, som Vovse (konstant skriver.
"Er det mon bare fordi ens familie er bekymret og ikke kender systemet, det forledes jeg til at tro ?"

Det vil jeg da tro og håbe, men omvendt (måske ikke i din sag) så kan jeg da se at det tit hjælper med at få en privat fagperson ind over. Men det er jo heller ikke alle der selvom de har viden og indsigt, har ressourcerne til selv at "klare ærterne"

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Min psykiater vil f.eks. ikke kontraincidere min arbejdsprøvning, som jeg så netop er startet på. Han vil gå med til at sygemelde mig hvis det kommer til det. Han siger at man skal være rigtig rigtig syg for at få KI. (tik tak siger jeg bare)

Med en sygemelding, kan jeg jo intet i forhold til min sag, så jeg har vel bare at "stå igennem", de 3 mdr. det må tage ? Dette medmindre BAN kommer med det gyldne brev om medhold i min klage...
Det er nok heller ikke det nemmeste (uanset hvor dygtig man er) at kontraindicere på en arbejdsprøvning som lige er startet...

Jeg vil opfordre dig til at forsøge det bedste du kan (med respekt for din psyke og generelle helbred) og så holde de lægefaglige tæt på sidelinien
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 23:04   #39
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fuldstændig rigtigt og der er jeg enig, der skal man have hjælp og i slutningen af min sag/arbejdsprøvning, vil jeg da se på om det kan være bedst at få en fagperson på for at få en afslutning. Dette er jo også en af grundene til at mange personer sidder fast i systemet, de bliver kringlet rundt af sagsbehandlerne og deres teamledere.

Det "sjoveste og seneste" i min sag er at stedet hvor jeg mødte op på i mandags, ikke var sikker på at jeg kom, min sagsbehandler havde ringet til dem lige inden jul og beklaget sig over at det var for dyrt !! Som min ven MTV, herinde skrev, så er det rimeligt underligt taget i betragtning af at det er deres eget pensionsnævn der her henvist hertil. Måske er jeg så kommet over i deres nye regnskab ?!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er nok heller ikke det nemmeste (uanset hvor dygtig man er) at kontraindicere på en arbejdsprøvning som lige er startet...

Jeg vil opfordre dig til at forsøge det bedste du kan (med respekt for din psyke og generelle helbred) og så holde de lægefaglige tæt på sidelinien
Vi talte om kontra incidering for 1 år siden, min psykolog har skrevet at jeg ikke bør arbejdsprøves, lægekonsulenten har gentaget i en af sine vurderinger at jeg ikke bør arbejdsprøves yderligere.

Min psykiater er tør og jeg gider ikke vride mig selv ud på vrangen for at overleve, men jeg forstår ikke hvor de vægter en kontra incidering den dag i dag. Man skal jo helst stå med bonnen på sømmene til kisten !!
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2012, 07:45   #40
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Er det bare sådan at udeforstående ikke fatter systemet ?
Undskyld, men hvor meget fattede du selv af systemet før du blev syg?

EE, så længe du er i arb.prøvning, og de ellers opfører sig ordentligt, så mener jeg ikke, at du har grund til, at hyre en socialrådgiver udefra.

Når du så er færdig i din arb.prøvning, eller i løbet af den, så kommer der sandsynligvis en udmelding fra sb, om hvad der skal ske fremover, og først hvis de har vil gå dig imod mener jeg, at det måske kan være på sin plads, at få en anden til, at kigge på din sag.

Og ja, jeg synes også, at jeg skriver om dagbog rigtig tit, men i min sidste afprøvning fik den en stor betydning.
Når jeg læser rapporten fra "min" konsulent er det meget tydeligt, at han har læst min dagbog, og jeg vil faktisk tro, at den har gjort det lettere for ham, at skrive rapporten.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer med CSV søges onmyway Alt det andet 6 29-10-2011 12:26
Neurologisk undersøgelse - erfaringer søges FacingTrouble Alt det andet 28 30-05-2011 08:30
Venlafaxine (Effexor), erfaringer søges? Enteneller Alt det andet 39 04-08-2010 14:03
erfaringer med medicin søges ville Alt det andet 19 13-06-2009 16:30
Søges, personer med erfaringer §84 Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-12-2005 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension