K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2008, 07:34   #31
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ubehagelig samtale med sagsbehandler

Efter at have forsøgt at komme i kontakt med min sagsbehandler i 3 uger, kom jeg endelig igennem til jobcenteret igår, blot for at få at vide, at hun nu er langtidssygemeldt..

Jeg blev så stillet om til en anden - en meget sur dame, som fortalte mig, at de stadig venter på lægepapirer, selvom jeg ellers havde fået mail om, at det nu var i orden.
Hun fortalte mig så, at hun havde ringet til min læge i sidste uge, som så skulle skrive en ny status.
Hun var meget irriteret og fortalte mig, at min sag er meget besværlig fordi min sygdom ikke er særlig kendt, og derfor bliver de ved med at hente lægepapirer.
Den seneste status fra min egen læge skal således omhandle min psykiske tilstand, selvom det ikke er derfor jeg ikke kan arbejde.. Ja, jeg havde nær sagt, at det næsten ville være mærkeligt, hvis man ikke blev psykisk påvirket i negativ retning med deres langsommelige behandling..

Og så sagde hun ellers, at jeg ikke kunne foretage mig noget, må bare vente at høre fra dem og at det ikke nytter noget, jeg mailer eller ringer hver uge..
Sender idag begæring om aktindsigt.

Er ved at være kørt helt ned nu...
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 08:25   #32
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
For en i H......

Hvad er det for en måde at behandle folk på. Jeg synes virkelig du skal lave den klage og dem der så vil skriver under. Du kan tro jeg skal skrive under 100 gange hvis det hjælper.

Der er da ikke noget at sige til du er kørt ned... Hvad F..... bilder de sig ind.

Og jo, det nytter noget at du ringer eller mailer hver uge. Helst ringer. For så bliver de så tilpas træt af dig at der bliver sat skub i tingene. Bliv ved med det gh72.

Øv hvor kunne jeg lave en fantastisk taleboble til et anders and blad lige nu (hvor anders flipper) for der er godt nok mange knap så pæne ord i min mund lige pt. (godt sønnen er taget i skole) hihi.

Håber altså snart nogen tager sig sammen og får gjort noget for dig så du kan få ro i sindet, det andet er jo ikke til at holde ud.

Mange tanker til dig idag

Knus Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 11:41   #33
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er helt vildt anstrengende. Men tør næsten ikke ringe mere.

Har her i formiddag talt med min læge. Hun var også sur på kommunen, for hun sagde, det selvfølgelig ikke skal ligge mig til last, at min sygdom ikke er særlig kendt. Og desuden er min psykiske tilstand ikke årsagen til, at jeg i sin tid blev sygemeldt. Min depression skyldes min fysiske sygdom, og depressionen er desuden velbehandlet, og jeg tager min medicin hver dag.
Derfor kunne hun heller ikke forstå, hvorfor de begynder at bore i det. Men de havde specifikt bedt om at få en vurdering af, om jeg ville have gavn af behandling hos psykiater, men det bliver jeg sgu da ikke rask af..

Nå, men under alle omstændigheder ville hun skrive attesten idag eller imorgen, og så må jeg jo bare vente og se, hvad der sker..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 13:33   #34
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja det er ligesom at tale til en mur på de københavnske jobcentre.

Servicen er meget dårlig og den ene ved ikke hvad den anden gør...så går det ud over os...

....det er deprimerende at man ikke har en ordentlig socialrådgiver der kan hjælpe een
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2008, 15:32   #35
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er helt forfærdeligt deroppe for tiden. Aner ikke hvad man kan gøre.
Men nu vil jeg ihvertfald ikke ringe mere, så må det bare gå sin gang, alt imens jeg føler mig mere og mere stresset og presset.
Jeg forbander den dag, jeg blev syg..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2008, 10:13   #36
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Min læge har sendt mig en kopi af den status hun har sendt til kommunen i onsdags. Det er virkelig penslet ud, så hvis ikke det er til at forstå, ved jeg snart ikke hvad..
Vil gerne have færdiggjort denne revurdering, så jeg véd, hvad jeg skal forholde mig til.
Er spændt på hvad det næste bliver. Nu drejer det sig om min psykiske tilstand, men det er bare ikke det, der er årsagen til min nedsatte arbejdsevne. Men det er da klart, at når man går og har det dårligt med smerter osv, og så samtidig ikke aner, hvad man skal og kommunen er så langsomme, så bliver man selvfølgelig påvirket psykisk.

Jeg siger det igen; jeg fatter ikke, hvordan en revurdering kan tage så lang tid, og bare tanken om at det skal gøres hvert år, kan tage pusten fra mig..

Venter... Igen...
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2008, 12:49   #37
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Blev ringet op af kommunen idag. Som læste op for mig, at Revacentret havde vurderet, at det ikke var realistisk med fleksjob grundet det lave timetal, og herefter sagde hun, at hun havde vurderet, at jeg stadig skulle stå til rådighed for et fleksjob. Så meget for dén arbejdsprøvning..

Så nu skal jeg have tilsendt min ressourceprofil, som de skal have retur hurtigst muligt, idet alle skal være revurderet senest 1/6..

Jeg spurgte, om de mente det realistisk, at JSV kan skaffe mig et job på 6-8 timer, men det bekymrer de sig ikke om, de vurderer bare, jeg kan arbejde, og så er resten op til JSV.
Lidt ironisk, at de det ene sted siger, man SKAL arbejde, og det andet sted siger, de ikke kan skaffe et arbejde på de vilkår.

Nå, men jeg må nu sikre mig, at timetallet bliver skrevet korrekt ind i ressourceprofilen, så vi har det at arbejde ud fra inde hos JSV.

Er lidt opgivende nu. Synes det hele er uoverskueligt. Aner ikke, hvordan jeg skal finde et job på de vilkår. Og finder jeg ikke et job indenfor 1 år, skal jeg hele møllen forfra igen med revurdering

Jeg vil mægtig gerne have et job og tjene mine egne penge, men hvad hvis man simpelthen ikke kan finde et job? Skal man så gå på denne måde i årevis. Synes det er helt urimeligt.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 06:21   #38
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nå, efter ovennævnte telefonsamtale hørte jeg ikke noget fra dem, ringede derfor selv for at spørge hvornår jeg skulle tilbage til JSV. Svaret var, at jeg i ugen efter ville få brev og samtidig ville der blive sendt brev til JSV.

Brevet kom aldrig og jeg ringede derfor igen. Nu var svaret, at man synes, arbejdsprøvningen havde været for kort og at man derfor ville anbefale et forløb mere hos Reva, men nu internt på et af revas værksteder, samtidig med at jeg stadig skal stå til rådighed for et fleksjob.

Jeg spurgte hende, om hun mente, det var realistisk med et job på 6-8 timer. Ja, sagde hun, sådan et job skal JSV finde til dig. HALLO, det kan de ikke, jamen det SKAL de, var hendes ord.

Nå, men i lørdags fik jeg så afgørelsen, som viser sig at være fuld af fejl..
De skriver, jeg er visiteret til fleksjob i 2007; det var i 2006..
De skriver, jeg har været i arbejdsprøvning i 6 uger, og at denne arbejdsprøvning var for kort; jeg var i arbejdsprøvning i 12 uger..!
Og så er min lidelse pludselig ikke varig mere...

Desuden mener de, jeg har brug for lægekonsulentbistand omkring min psykiske tilstand, idet jeg tidligere har haft depressioner, også selvom min egen læge har skrevet en meget udførlig status til dem, hvor hun konkluderer, at jeg tager min medicin hver dag, at jeg har været stabil siden januar 2007 og at jeg aktuelt ikke fremtræder depressivt..

Hold fast, jeg er dødtræt af dem.
Har klaget over de urigtige oplysninger.
Har klaget over, at den sagsbehandler, der skriver i min sag, ikke tager imod telefonopkald, da hun er vikar..
Har klaget over, at jeg på 14 måneder ikke er indkaldt til én eneste samtale, og at R-profilen er lavet uden min deltagelse.

Men de svarer ikke, det rager dem en høstblomst. Og nu er jeg ved at være alvorligt træt af dem..

Jeg ringede så igen igen igår, da jeg opdagede endnu en fejl, der skulle rettes.. Så begyndte hun at forsvare sig, at det jo ikke var hende, der havde skrevet i sagen, men vikaren osv. Jeg sagde, at jeg egentlig er ligeglad hvem der har gjort det, at det ikke er en anklage af en bestemt person, men at jeg bare vil have rettet forkerte oplysninger..

Nå, men status er altså, at jeg afventer at høre fra Reva. Skal så være nede på revacentret i et godt stykke tid, i papirerne står der 200 timer med mulighed for forlængelse..
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 11:19   #39
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Og så kom der søreme brev fra jobcenteret. De bekræfter modtagelsen af min klage.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2008, 11:22   #40
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Hej gh72.
Så vidt jeg husker har vi før skrevet, og er det ikke Skelbækgade du trasker forvildet og fortvivlet rundt?

Hvis jeg var dig, vil jeg udbede mig et møde med sagsbehandleren i kommunen og få oplyst hvad formålet med en ny arbejdsprøvning er. Og hvad den skal vise, som den arbejdsprøvning du lige har været igennem ikke viste. Min erfaring fra det sted er at man skal være rimelig skrap og krævende, ellers ender det med at man forbliver i deres manege.

Da jeg selv blev sendt i arbejdsprøvning fra det Skelbækgade skete via Projekt Springbræt eller som jeg har døbt dem Projekt Evighed. Det tog nemlig Projekt Evighed 7 måneder at udfylde de papirer der skal laves til en arbejdsprøvning. Arbejdspladsen havde jeg selv fundet. 7 måneder, det synes jeg sku ikke er rimeligt, for at udfylde 3 ark papirer. Og tro ikke at jeg ikke kimede dem ned, for at de skulle få fingeren ud. Da, jeg så fandt ud af at Projekt Evighed forlangte at jeg skulle arbejdsprøves i 6 måneder sagde jeg nej. 8 uger var hvad jeg havde fået stillet i udsigt til at begynde med, det endte med 3 måneder. Projekt Evighed var nemlig bange for at kommunen ville vælge en anden udbyder til arbejdsprøvningen, så de ikke fik penge for den. Men helt ærligt, hvis de virkeligt mente der var behov for 6 måneder måtte de da have nogle argumenter herfor. Det havde de ikke og alene fordi jeg stejlede, blev det i et pennestøj ændret til 3 måneder. Pengemaskine tænker jeg bare.
Det var også mig selv der måtte bede om at der blev indhentet lægeudtagelser. Jeg bad om at papirerne til lægen blev udfyldt mens jeg sad og så på. Da jeg senere spurgte om de nu var sendt, fik jeg som svar, at man aldrig kan vide hvor længe en læge er om at svare. Så stillede jeg samme spørgsmål igen, for som jeg sagde skulle jeg til min læge dagen efter, og så ville jeg spørge ham. Så lød svaret, jeg sender dem i dag.
Det var også mig selv der lavede resourseprofilen. Egentlig er det jo deres arbejde, men til gengæld slipper man for diverse fejl.
Endelig indgav jeg selv en ansøgning om flexjob. På et tidspunkt gad jeg ikke deres ja og åh og nej mere. Nu ville jeg bare have handling. Det hjalp.


Tilbage til dig. Du må forlange at der ligger nogle helt klare mål for hvad den arbejdsprøvning skal gøre godt for. Det er heller ikke rimeligt at der ikke er fastsat en tidshorisont. På den måde kan du jo hænge i systemet i lang lang tid.

Med hensyn til lægeudtagelser. Så spørg om de nu har fået alle de udtagelser de har behov for. Få dem til at bekræfte det skriftligt. Send eventuelt dine spørgsmål via borgerrådgiveren. Så sender de det videre, men holder øje med om du får svar. Find også ud af om lægekonsulenten skal se på dine papirer, eller om det er gjort. At du har en sjælden sygdom er da det mest tåbelige argument de kan give. Er der eventuelt noget materiale om din sygdom fra en forening eller center for små handicaps, så send det til dem. Så må de jo sætte sig ind i sygdommen, det skal da ikke komme dig til last at de er uvidende.

I det hele taget, så send alle dine klager til borgerrådgiveren og bed dem om at formidle dem videre. Så er der faktisk nogen som holder øje med at du får svar, og rykker hvis du ikke får svar.

Husk stil krav - og tag styringen i din sag. Regn ikke med at de ved hvad de foretager sig i jobcentret.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revurdering af fleksjob, kan jeg miste 'fleksretten'?? Chrovnitsa Spørgsmål ang fleksjob 8 20-03-2013 23:00
Revurdering le cuere Dit og Dat 9 03-06-2012 15:09
Fleksjob revurdering le cuere Alt det andet 7 31-05-2012 07:01
revurdering af fleksjob-bevilling tigger Spørgsmål ang fleksjob 5 20-06-2011 07:22
Revurdering af fleksjob Maije Spørgsmål ang fleksjob 1 02-07-2007 15:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension