K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2012, 17:59   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Kan godt være de kommer til at stå forskud på et tidspunkt, men det bliver ikke med Ø´s stemmer.

Denne gang har alle stået forskud for at fjerne nogle afgifter, der generelt var bred enighed om ikke var den smarteste måde at inddrive penge på. Ligeledes slipper diverse ingeniør virksomheder for at lave krumspring med de danskere der arbejder i udlandet og henter ordre hjem hertil og de kan opretholde deres konkurrenceevne.

Synes det trist at folk herinde ikke kigger lidt bredere og fordi de selv bliver ramt en lille smule straks skal himle op, solidariteten i denne aftale er ihvertfald langt bedre end på mange af de andre aftaler denne regering har lavet med blå blok, denne gang er det ikke kun pensionisten , kontanthjælps modtageren og andre på overførsel der har stået forskud for at hente den indtægt der kommer til at mangle i statskassen, men alle inklusive direktøren som i kr. og øre vil bidrage mere end mig f.eks.

Jeg tvivler på at de 500-700 kr. om året, de fleste herinde kommer til at punge ud i skat ekstra ikke hurtigt er sparet på de afgifter der bliver fjernet.

vi vil alle have, men bliver vi bedt om at bidrage lidt mere, så det sku for galt.
Alt dette er jo helt fint hvis man tager sine skyklapper på....og kun ser dette som det eneste tiltag der faktisk tager penge fra dem som har mindst...

Jeg tror at alle....hvis de da absolut skal tvinges til at vælge imellem det bliver betalt over bundskatten eller det skal tages fra kontanthjælpsmodtagere....at de synes det er bedre med bundskatten...

Men kunne der ikke være andre muligheder...andre steder hvor man kunne tage disse penge...det behøver ikke være et valg imellem pest og...lad os sige influenza...folk gider ikke at være "syge" og ville hellere vælger noget andet...

Det der til gengæld ikke passer....det er når du siger folk ikke kigger bredere.....for det er netop det de gør....

Det er dig der vælger en enkelt forslag og forholder dig kun til det

Hvis man kigger samlet på det hele...alle forslag og reformer...ja så vil man opdage at i næsten alt det de laver...ja der tager man penge fra de fattige...og laver forringelser for dem...

Alt imens de taler højlydt om at gøre det bedre for virksomheder og giver topskattelettelser...og nej...dette skal ikke tolkes som om at jeg har noget imod at virksomheder får bedre rammevilkår eller at jeg har noget imod at rige får flere penge.....de skal bare ikke tage dem fra de fattige hver gang de skal gøre det bedre for den målgruppe...

Så nej....det er ikke fordi folk ikke vil tage deres del af ansvaret....men det kan vel ikke være rimeligt at det rammer samme befolkningsgruppe hver evig eneste gang de laver en reform...

De kunne som sagt sagtens finde disse penge et sted hvor det ikke kunne mærkes af befolkningen som sådan...

Men jow.....hvis du absolut vil tvinge mig til at vælge imellem de to muligheder for at finde penge som de er kommet med....ja så tager jeg den med bundskatten....

Jeg kan bare ikke se at det betyder at folk ikke vil tage deres del af ansvaret alene bare fordi de mener at der er andre måder at finde disse penge på....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 18:34   #32
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Alt dette er jo helt fint hvis man tager sine skyklapper på....og kun ser dette som det eneste tiltag der faktisk tager penge fra dem som har mindst...

Jeg tror at alle....hvis de da absolut skal tvinges til at vælge imellem det bliver betalt over bundskatten eller det skal tages fra kontanthjælpsmodtagere....at de synes det er bedre med bundskatten...

Men kunne der ikke være andre muligheder...andre steder hvor man kunne tage disse penge...det behøver ikke være et valg imellem pest og...lad os sige influenza...folk gider ikke at være "syge" og ville hellere vælger noget andet...

Det der til gengæld ikke passer....det er når du siger folk ikke kigger bredere.....for det er netop det de gør....

Det er dig der vælger en enkelt forslag og forholder dig kun til det

Hvis man kigger samlet på det hele...alle forslag og reformer...ja så vil man opdage at i næsten alt det de laver...ja der tager man penge fra de fattige...og laver forringelser for dem...

Alt imens de taler højlydt om at gøre det bedre for virksomheder og giver topskattelettelser...og nej...dette skal ikke tolkes som om at jeg har noget imod at virksomheder får bedre rammevilkår eller at jeg har noget imod at rige får flere penge.....de skal bare ikke tage dem fra de fattige hver gang de skal gøre det bedre for den målgruppe...

Så nej....det er ikke fordi folk ikke vil tage deres del af ansvaret....men det kan vel ikke være rimeligt at det rammer samme befolkningsgruppe hver evig eneste gang de laver en reform...

De kunne som sagt sagtens finde disse penge et sted hvor det ikke kunne mærkes af befolkningen som sådan...

Men jow.....hvis du absolut vil tvinge mig til at vælge imellem de to muligheder for at finde penge som de er kommet med....ja så tager jeg den med bundskatten....

Jeg kan bare ikke se at det betyder at folk ikke vil tage deres del af ansvaret alene bare fordi de mener at der er andre måder at finde disse penge på....
Nå det var da lidt af smøre, men faktum er med det der har været i spil, der kun har været disse 2 løsninger og ja så bliver jeg sku noget forarvet når folk ikke vil se det positive der trods alt er ved denne finanslov når den havde ramt, en del af bunden så meget hårdere hvis den var gået til blå blok, imodsætning til nu hvor vi alle må spytte lidt i den slunkne statskasse inklusive dem som er i arbejde.

At beskylde mig for at have skyklapper på synes jeg lige er til den grove side, men faktum er som det lå i det politiske var der 2 udspil at vælge imellem og jeg foretrækker klart den løsning som de er kommet frem med. Jeg vælger at forholde mig til den finanslov det nu engang handler om, og har jeg misset et sted hvor der var politisk alternativ til de muligheder, så hvis mig det da gerne :-)

Jeg synes nu ikke der er nogle der kigger bredere, jeg har da ihvertfald ikke set et eneste alternativt forslag til hvor folk så vil finde pengene, hvor ville du finde pengene ellers hvor det ikke rammer nogen i befolkningen ?.

og igen jeg tvivler på at nogen lavindkomst grupper vil mærke det her rigtigt, den lille ekstra skatte betaling er hurtigt sparet i de ugentlige indkøb med reducering af afgiften, så for engang skyld er det lidt mere afbalanceret.

Derudover tror jeg ikke nødvendigvis du har ret i alle ville vælge, det nuværende forslag, der skal nok være nogen der tænker øv nu ramte det mig igen, uden at tænke på det kunne have ramt andre så meget hårdere. Alt i alt får vi fjernet nogle afgifter som rammer alle og vi kommer alle til at bidrage en smule med reduceringen af disse afgifter, men jeg tør næsten godt garantere at der nogle som gerne vil have mel i munden og kunne puste samtidig, så havde de kunne få fjernet afgifterne uden at bidrage vil jeg vædde med alle gerne ville det. Ligeledes vil jeg også have foretrukket at skatte forliget var gået til til Ø. Jeg er sikker på det også havde været mere solidarisk om end alle på overførselindkomst sikker var blevet ramt, dog er jeg sikker på det ville have været i mindre grad.

Sidst redigeret af sourceful; 10-11-2012 kl. 19:02.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 19:10   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uhu dont get me started....

Der er så mange steder hvor man kan finde disse penge...lige fra krig til den berømte millionærskat...

Man kunne undlade at det offentlige SKAL købe en liter mælk for 12 kr eller en vandmelon for 92 kr....det er de nemlig tvunget til....der er massere af penge at hente der...

Nu var det ikke for at være grov at jeg sagde at du har skyklapper på...men når du kan blive forarget over at folk ikke vil kigge på lige netop de to forslag som du mener de skal kigge på...og ja endda være glade for det....ja så var det en måde at forklare dig at andre måske ikke bare vil gøre som du gør og faktisk kigger bredere på det og at deres svar skal ses i den sammenhæng...

Selvfølgelig sidder de(partierne) med magten til at beslutte at det SKAL være imellem de to forslag....men det gør vel ikke at vi herude i samfundet ikke kan diskutere mulige andre måder at gøre tingene på...og da slet ikke når de har taget fra dem der har mindst hver gang...

Det er også fint nok at man "vælger" at det ene forslag er bedre end det andet...som du gør....

Men derfra og så til at skrive at du bliver forarget over os andre fordi vi ikke vil nøjes med at vælge imellem de to forslag der er kommet og ligefrem sige at det er positivt...det er da helt ud over kanten...

Som sagt før...det at folk kigger på andre forslag eller løsninger end dem der ligger.....ja det gør ikke at de ikke vil være med til at tage et ansvar....

Du skriver at folk ikke kigge bredere......øhhh jamen det er jo netop derfor de skriver at de hellere ville have at man fandt de penge et andet sted.....netop fordi man har taget fra dem der har mindst hver evig eneste gang der har været en reform eller forslag....

Det er selvfølgelig din ret at blive forarget....men du har bare ingen grund til det...og da slet ikke alene fordi folk ikke vil vælge som du gør imellem de to forslag der er kommet...

Det er trods alt folks ret at se bredere på tingene end et eller to forslag...og ud fra det skrive som de gør...lige som det er din ret at lade være...

Skulle folk så blive forarget over at du ikke i dette forholder dig til at det er de fattige der har måtte stå for hver evig eneste gang....nej vel....for det er din ret at nøjes med at vælge imellem de ting der er kommet og ikke selv tænke over andre løsninger...men måske man bør undlade at punke andre fordi de gør noget andet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 19:24   #34
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Det er jo bare ikke det jeg hører, og med din henvisning til at de er tvunget til at købe mælk til 12 kr, tror jeg her du referer til daginstitutioner mv. og jeg har selv arbejdet i en og kan fortælle dig det bliver der set højt og flot på, man handler ind i netto og lign. på vej til job så der tror jeg ikke er meget at hente. Med hensyn til krig og forsvaret tror jeg de kommer til at æde deres del de næste par år, det er ikke små penge forsvaret skal spare de næste par år, faktum er jo de ikke kun er dem på overførselsindkomst der må holde for, flere er blevet arbejdsløse pga. af ansættelse stop og såkaldte effektiviseringer i staten. Man er jo desværre godt igang med at afvikle det service niveau som vi har været vant til.

Men ja når folk heller vil spare på folks kontanthjælp for dem under 30 istedet for de selv skal af med 50 kr om mdr, samtidig med afgifterne for deres indkøb bliver lettet så taler det sku til min forargelse.

Og kan da godt være jeg tilsyneladende er blind men hvor i denne tråd bliver der diskuteret andre økonomiske løsninger som er politiske gangbare, eller bare andre løsninger ?

Jeg savner bare svaret på hvor skal pengene komme fra ???

og ja jeg vælger nu engang mellem de ting der er kommet frem for det er ligesom det der er på bordet, nytter jo ikke at diskutere ting der alligevel ikke bliver til noget, der lå 2 gangbare forslag og nogle havde sikkert foretrukket at det kun var de unge på kontanthjælp der skulle holde så de selv gik fri og her jeg ikke enig.

Man kan jo sagtens tage en værdi diskussion, men når det handlede om finansloven kan vi jo lige så godt forholde os til det der er på bordet, med hensyn til at punke, tror jeg vist ikke jeg er den eneste og jeg synes endda jeg gør det moderat i forhold til så mange andre og vejer mine ord uden at gøre det personligt.

Sidst redigeret af sourceful; 10-11-2012 kl. 19:36.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 19:51   #35
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Sorceful: +1!

Det er ganske rigtigt for letkøbt blot at sige "jeg foretrækker at pengene findes et andet sted" - uden at komme op med bare ét eneste forslag til noget alternativ -
Det gør vi sgu da alle til hobe - ønsker at pengene skal findes et andet sted - end lige præcis i vores lommer!

Og så er vi bare nogle, der tænker lidt videre...

Og jeg er fandme også ved at blive gasgrøn i roen af fortvivlelse over, de mange ignorante udtalelser om "rød regerings mishandling af alting, og nej, NU vil jeg stemme blåt næste gang".

Hvis de BLÅ kommer til fadet igen, er der kræfter, der arbejder under radaren på, AT FJERNE STEMMERETTEN HELT FOR FOLK PÅ OVERFØRSELSINDKOMST!

Og hvor vil I SÅ parkere jeres fornærmelse næste gang!?!?
Der bliver i så fald ikke nogen næste gang!

FAT DOG, at det KUN bliver ENDNU værre, hvis De blå Neoliberalister kommer til fadet igen.

Grunden til at alle disse meget ubehagelige økonomiske tiltag overhovedet er nødvendige, er NETOP den forhenværende BLÅ regerings ageren, samt deres venner i USA's.
Når det går galt i USA smitter det af helt over i EU's financielle sektor og dermed også lille Danevang.

Deres efterladte budgethuller skal der nu lappes på.
Af den til enhver tid siddende ikke-blå regering.

Og INGEN politiske partier eller konstellationer ville kunne lave bedre lappeløsninger, uanset om de var F****NG ORANGE!
ALT i politik er bytte-bytte-købmand og noget for noget.

Ser i Ikke debatprogrammer, Deadline, og nyheder? - der er masser af info om disse fakta.


- Jeg synes overhovedet ikke det er sjovt at høre om folk der venter i 12 sagsbehandlings-uger på at få bevilget et tandlægebesøg, og går rundt med en dunkende rodbetændelse imens.

- Jeg synes ikke det er i orden, at livsvigtig medicin kan slettes med et pennestrøg fra en økonomisk beregning, fordi det pludselig er et helt ukendt kontor befolket med jurister, der behandler pågældende ansøgning.

Jeg synes slet ikke overordnet set at det er i orden, at Sociallovgivningen nu pludselig fortolkes af mestendels jurister - fremfor for fagligt uddannede humanister - Socialrådgiverne.

Men jeg tør slet ikke tænke på, hvor meget slemmere det bliver, hvis alternativet igen kommer til fadet...

Tak fordi du orker at fortsætte debatten Sourceful,
jeg er sgu for gammelbitter idag.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 20:11   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Men ja når folk heller vil spare på folks kontanthjælp for dem under 30 istedet for de selv skal af med 50 kr om mdr, samtidig med afgifterne for deres indkøb bliver lettet så taler det sku til min forargelse.

Og kan da godt være jeg tilsyneladende er blind men hvor i denne tråd bliver der diskuteret andre økonomiske løsninger som er politiske gangbare, eller bare andre løsninger ?

Jeg savner bare svaret på hvor skal pengene komme fra ???
Nu synes jeg du går helt hen over stregen...

Nu synes jeg du skal finde det sted hvor der står at folk hellere vil have at folk på kontanthjælp skal betale....

Kunne du ikke bare forsøge at forholde dig til det som folk skriver....da vi ellers kan blive ved med at skrive frem og tilbage..

Prøv evt at læse tråden igennem igen...

Andre løsninger....tja du har jo set dem...da du har forholdt dig til dem....nogle skriver om topskattelettelser.....jeg selv har skrevet om krig og den høje betaling på varer i det offentlige...

Det afviser du fuldstændigt med en henvisning til at du selv har arbejdet et eller andet sted...

Tror mig...det er ikke normalen at de køber ind ved siden af.....det kan simpelthen ikke lade sig gøre at gøre som du skriver....medmindre det er for laaang tid siden...før alt skulle i udbud...

Du ved...regnskab, kvitteringer...osv....

De er jo underlagt en masse regler om hvad de må og ikke må....og ALT SKAL i udbud i dag...

Hvis de selv bare går ned i netto som du skriver....så vil de ikke kunne aflevere et regneskab der holder...så den køber jeg ikke...

Der er massere af penge at hente på disse indkøb hvis de ikke var underlagt det udbud de skal igennem...

Krigen afviser du med at de skal spare næste år....men jooo man kunne måske helt undlade at være i krig....der er mange muligheder...

Millionærskatten forholder du dig slet ikke til...

På den måde kan vi jo blive ved og det helt uden at komme videre og det er i min bog spild af tid...

Det jeg egentlig ville...det var at fortælle at man ikke kan tillade sig at blive forarget over at folk ikke tænker som en selv...

Men find lige den eller det sted hvor der i denne tråd er en der skriver at de hellere vil have at kontanthjælpsmodtagere skal betale for afskaffelse af disse afgifter....jeg afventer i spænding...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 20:22   #37
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
faktum er jo de ikke kun er dem på overførselsindkomst der må holde for
Nej men nogle må holde lidt mere for end andre. Eksempelvis har regeringen lige givet yderligere topskattelettelser.


Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Jeg synes nu ikke der er nogle der kigger bredere, jeg har da ihvertfald ikke set et eneste alternativt forslag til hvor folk så vil finde pengene, hvor ville du finde pengene ellers hvor det ikke rammer nogen i befolkningen ?.
Nu er det jo ikke nødvendigvis et spørgsmål om at ingen skal rammes , men at de rigtige skal rammes.

Man kunne eksempelvis kigge på vores anlægsudgifter , til f.eks. nye motorveje. En firesporet motorvej koster ca. kr. 100 millioner pr. kilometer at opføre , dertil kommer de årlige vedligeholdelsesomkostninger.

Danmark har noget nær verdensrekord i antallet af motorvejskilometer , i forhold til trafiktætheden.
Selv i forholdsvist tyndt befolkede områder , anlægger vi rask væk nye motorveje.
Det gør man eksempelvis ikke i Sverige og Tyskland , i nær samme omfang.

Man kunne genindføre mellemskatten , sænke topskattegrænsen , afskaffe rentefradraget , børnechecken ( naturligvis ikke for lavindkomstgrupper ) og befordringsfradraget.

S.U. er jeg også villig til at se på. Man skal være opmærksom på , at mange i denne målgruppe senere i livet får indkomster der ligger væsentligt over gennemsnittet.
S.U. bør efter min mening afløses af stats garanterede studielån , som tilbagebetalles såfremt man efterfølgende opnår en nærmere defineret årsindkomst.

Man kunne også skære i kunst og kulturstøtte på udvalgte områder. Skære yderligere i forsvarsudgifterne etc.

Der er mange muligheder
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 20:22   #38
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
og WEb+ Halse: +1

finder det også HORRIBELT, at der skal tvangsindkøbes til daginstitutionerne, til helt ublu priser, og at der ikke kan stoppes for den slags tiltag, STRAKS de kommer for dagens lys...når man nu kan hastebehandle andre ting 4 sekunder før Folketinget går på sommerferie.

Og drop gerne et bombefly eller to, eller nogle paradeuniformer.

Eller hvad med de der MANGE MANGE EU-dokument-containere der STADIG bliver fløjet en gang om ugen mellem to lande...fordi nogle små mænd skændes om hvis kontor der er det 'mest rigtige'

Eller de mange skattefrie diætpenge, 'blyantpenge', og 10 x årlige flybilletter, til de stakkels Eu-parlamentarikeres forsømte familier, som skal kunne komme ned og se, hvor slemt far eller mor har det på jobbet...
eller
eller
eller.....................
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 20:30   #39
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Jeg kan da fortælle at ligeledes det værested jeg bruger handler i supermarked hverdag, når brugeren laver mad, så jo tror det er ganske normal at ingen offentlige institutioner handler gennem indkøbs ordningen er de ordenligt ledet, samme ting gør sig gældende for det bosted min eks boede på og dette er en hel anden kommune end hvor jeg kommer fra. Så kan godt være jeg gør mig nogle formodninger her, men ligeledes gør du det samme hvis du tror der er millioner at hente her. Du er den eneste i denne tråd der har snakket noget om andre former for finasiering, INGEN andre viser alternative finansiering istedet er der brok over en skabs blå regering og man vil til at være sofa vælger osv. Jeg prøver bare at gøre opmærksom på denne løsning er så meget mere solidarisk end hvis den regeringen var gået til blå blok. Generelt er man hurtig til at føle sig ramt inklusive mig selv, men denne gang føler jeg dog det er med balance, en balance som jeg ikke synes folk ser, i forhold til hvad der var alternativet.

Du har ret i jeg gør mig nogle formodninger at når nu folk har så meget imod dette forslag, så må de foretrække det andet og her kan jeg jo sikkert tage fejl og undskylder da hvis nogen føler sig ramt her.

Dette er måske min egen fejl, men jeg har ikke set nogle af debatørerne i denne tråd oprette en tråd om at nu ville de indføre fattigdomsydelser for dem under 30 for at finansiere fjernelse af afgifter som de også ville få glæde af.

Men jeg synes det sjovt du beder mig om at læse tråden igen. Jeg har altså læst den til ukendelighed og hvor ser du alle de ting som du selv påpeger , udover fra dig selv ??

Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Nej men nogle må holde lidt mere for end andre. Eksempelvis har regeringen lige givet yderligere topskattelettelser.




Nu er det jo ikke nødvendigvis et spørgsmål om at ingen skal rammes , men at de rigtige skal rammes.

Man kunne eksempelvis kigge på vores anlægsudgifter , til f.eks. nye motorveje. En firesporet motorvej koster ca. kr. 100 millioner pr. kilometer at opføre , dertil kommer de årlige vedligeholdelsesomkostninger.

Danmark har noget nær verdensrekord i antallet af motorvejskilometer , i forhold til trafiktætheden.
Selv i forholdsvist tyndt befolkede områder , anlægger vi rask væk nye motorveje.
Det gør man eksempelvis ikke i Sverige og Tyskland , i nær samme omfang.

Man kunne genindføre mellemskatten , sænke topskattegrænsen , afskaffe rentefradraget , børnechecken ( naturligvis ikke for lavindkomstgrupper ) og befordringsfradraget.

S.U. er jeg også villig til at se på. Man skal være opmærksom på , at mange i denne målgruppe senere i livet får indkomster der ligger væsentligt over gennemsnittet.
S.U. bør efter min mening afløses af stats garanterede studielån , som tilbagebetalles såfremt man efterfølgende opnår en nærmere defineret årsindkomst.

Man kunne også skære i kunst og kulturstøtte på udvalgte områder. Skære yderligere i forsvarsudgifterne etc.

Der er mange muligheder
+1 for dit indlæg og glad for det ikke kun er brok, kan være jeg vender tilbage på, er ikke nødvendigvis enig i alle tingene men kunst støtten kunne du for min skyld godt skrotte helt. Fjern gerne mia. til det kongelige teater det alligevel så lille en del af befolkningen der bruger det, men tror dog ikke du finder et politisk flertal for det.

med hensyn til forsvaret har vi altså nogen forpligtigelser i forhold til NATO som jeg tror vi for svært ved at kunne overholde såfremt man skærer meget mere indtil benet der.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2012, 21:02   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sourceful Se meddelelser
Jeg kan da fortælle at ligeledes det værested jeg bruger handler i supermarked hverdag, når brugeren laver mad, så jo tror det er ganske normal at ingen offentlige institutioner handler gennem indkøbs ordningen er de ordenligt ledet, samme ting gør sig gældende for det bosted min eks boede på og dette er en hel anden kommune end hvor jeg kommer fra. Så kan godt være jeg gør mig nogle formodninger her, men ligeledes gør du det samme hvis du tror der er millioner at hente her. Du er den eneste i denne tråd der har snakket noget om andre former for finasiering, INGEN andre viser alternative finansiering istedet er der brok over en skabs blå regering og man vil til at være sofa vælger osv. Jeg prøver bare at gøre opmærksom på denne løsning er så meget mere solidarisk end hvis den regeringen var gået til blå blok. Generelt er man hurtig til at føle sig ramt inklusive mig selv, men denne gang føler jeg dog det er med balance, en balance som jeg ikke synes folk ser, i forhold til hvad der var alternativet.

Du har ret i jeg gør mig nogle formodninger at når nu folk har så meget imod dette forslag, så må de foretrække det andet og her kan jeg jo sikkert tage fejl og undskylder da hvis nogen føler sig ramt her.

Dette er måske min egen fejl, men jeg har ikke set nogle af debatørerne i denne tråd oprette en tråd om at nu ville de indføre fattigdomsydelser for dem under 30 for at finansiere fjernelse af afgifter som de også ville få glæde af.
Det er også helt fint at man synes noget er bedre end andet...og det er jo også rigtigt...at det med bundskatten er bedre end at kontanthjælpsmodtagere skal bøde...hvis man altså skal tvinges til at vælge imellem de to ting....

Det jeg bare prøvede på var at fortælle dig at det ikke giver mening at blive forarget over noget som du selv har tolket dig frem til....men ikke noget folk har givet udtryk for at de mener...

Der er ikke en i denne tråd der har givet udtryk for at det er bedre at det rammer kontanthjælpsmodtagere end dem selv....

Man kan ikke udlede at det er det folk mener alene fordi de skriver at de ikke er enige i at man finder pengene på bundskatten....

Så kan det godt være at de ikke kommer med de store løsninger....men det ville de måske hvis du spurgte ind til dem i stedet for at blive forarget over dem...over noget de ikke har givet udtryk for...

Med hensyn til indkøb og det udbud der skal findes sted....offentlige institutioner er underlagt at handle derefter....

Det giver vel desuden også sig selv at de ikke vil kunne aflevere og få godkendt deres regnskab hvis de bare kunne "smutte" uden om...

Der har flere gange været medarbejdere i offentlige institutioner der er stået frem i tv og sagt at de mener det er fuldstændigt galmatias at de er underlagt denne ordning når de skal betale så meget for deres indkøb...

Så jow jeg er sikker på at der er mange penge at hente igennem denne ordning...da alle offentlige institutioner er underlagt at handle ind på denne måde...medmindre det er til privat forbrug...

Nu er det heller ikke kun mælk og meloner der er tale om.....det er al indkøb i det offentlige der er underlagt dette...

Uha uha det tager tid det her ha ha....har slet ikke tiden til det...men håber at andre får en god debat...og ikke bliver sure eller forarget over hinanden...mere end højst nødvendigt
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enhedslisten kræver højere kontanthjælp til unge Mommse Politik og Samfund 29 06-11-2011 10:13
Højere kontanthjælp til tyskerne bla-bla Politik og Samfund 6 16-02-2010 19:57
Højere afgifter på smøger og slik..... Ninja Politik og Samfund 29 24-08-2009 15:40
Har vi trådt de højere magter hr.luko Din historie 14 06-08-2009 12:48
Fik sgu hjælp fra de højere instanser! Antoniette Den nyttige viden vi alle har 5 09-10-2007 16:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension