K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2010, 09:24   #31
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Igen kan ikke være mere enig.Man må IKKE snyde!

Men må så også sige - at man ikke kan se på mennesker hvad der er sket i deres liv, eller hvilke skavanker osv de måtte have :-)

Var engang på restaurant med en medstuderende - et par borde fra os sidder en rimeligt stor dame og får sig en flødekage.
Pigen jeg sad sammen med gik straks i selvsving :" Hun har da vist fået nok af den slags - burde hun ikke nøjes med en kop te .." osv osv osv...

Jeg kendte altså "bare" damen....og kunne lige så stille sige" hvad kender du til hende, hendes liv eller sygdomme"? Stilhed....
jeg" hun har et mega stofskifteproblem og det bevirker at hver gang hun sveder (laver noget) - tager hun på - ikke fordi hun spiser den flødekage - som hun måske gør 1 gang månedligt - for ellers er hun en meget sund dame!"

Man kan ikke se på mennesker hvad de slås med i deres liv...så man skal måske også lade være med at dømme før man ved!
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:33   #32
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Bassemanden er ny på vejen
@Pia

Jeg ved ikke om du skriver generelt eller respons på mit indlæg? chp lufthavn situationen taler for sig selv sort på hvidt, og her er grund til sygdom og fp, underordnet, det svindel og jeg her ligeglad med hvad de fejler ingen dianose, lidelse eller lign. giver lov til at svindle.

Ang. de to fp'er med de to rækkehuse, er helt oplagt svindel og her er jeg også fuldstændig ligeglad med hvad de fejler og årsagen til deres fp, de går begge hjemme og har bil, hvorfor kan de ikke selv køre deres 15 årige søn i skole.. og jo de svindler 'lovligt' hvad angår to huse, osv. gider ikke beskrive det dybere.

Blot for at påpege at jeg er ligeglad med hvad folk fejler og grunden til deres offentlige forsørgelse, men jeg ikke ligeglad når der åbentlyst svindles, og det jo på bekostning af alle os andre, og hele vores samfund og skattekronerne!
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:35   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Piacp kunne ikke være mere enig med dig, har selv en datter med en stofskiftesygdom og har i den grad prøvet at blive dømt som dårlig mor der ikke kan finde ud af at sætte grænser for mit barn, min datter har siden hun var helt lille nægtet at gå til børnefødselsdage på feks mcdonalds efter en VOKSEN brugte hende som eksempel over for sit eget barn for hvorfor man IKKE måtte spise alt det grilmad ...

Hvad folk ikke kan se er hendes konstante diæter og kamp for at komme af med de overflødige kilo men dømme det kan de ...

Jeg er en af dem der er så heldige at jeg kan med min eks familie så også her vil man opleve hele familien samlet til konfirmationer osv (har så længe ikke været et problem for os da vi begge har haft nye partner som også har været med til festerne ) men inden da kunne vi nemt dømmes som snydere vi boede også tæt på hinanden ...

for 7år siden flyttede kæresten og jeg fra hinanden pga økonomi og den var reel nok , for når krybben er tom bides hesten, og da vi ramte loftet mistede 2800 kr om måneden fik frataget en friplads på efterskole og havde tilsammen 2000 kr til fire sammenbragte børn ja så valgte vi at gå hver til sit , men vi skrev da begrundelse til kommunen og stillede regnskab op for dem om hvor dyrt det nu blev for dem...

Men ikke desmindre har vi ALDRIG derefter haft fælles økonomi vi har IKKE haft fordele af det selv om vi er næsten naboer men kan da godt se at nogen mennesker ville kunne få den tanke at det var snyd men det er nu helt og aldeles reelt ..
og vi har aldrig lagt skjul på over for kommunen om hvordan det forholdt sig ..
  Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:39   #34
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Bassemand - nej nej nej...spar på krudtet - det var skam ikke en respons på dit indlæg:-))))

Dit indlæg talte helt for sig selv og behøvede egentlig ingen efterfølger synes jeg - er 100% enig med dig.
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:42   #35
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Bassemanden er ny på vejen
@hejdien sover i også sammen hver dag og går du eller din partner, med sin lille kuffert hver morgen for at det ikke kan bevises at de reelt 'bor' sammen, de bor 3 dage i det ene hus og 4 dage i det andet hus og derved er det lovligt svindel.. jeg synes det fint for skilsmisse fam. at de kan sammen og vi taler jo ikke om at folk holder konfirmation osv. sammen eller griller sammen nogen gange, men at sove sammen hver dag spise sammen hverdag osv det ikke kun lugter, det stinker!
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:43   #36
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Hejdien

Synd for din datter at få sådan en oplevelse, så tidligt i sit liv - kan kun beklage at folk ikke kan opfører sig bedre.


Hvad angår jeres samliv eller mangler på samme - må jeg tilstå at jeg kender folk der bor lige så tæt på hinanden som jer - men dette for at de fælles børn ikke behøver undvære en forældre.

Jeg dømmer ingen - men er stadig der hvor jeg ikke vil eller kan tolerer snyd.

Ønsker alle brugere på K10 en skøn solrig weekend
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:44   #37
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Bassemanden er ny på vejen
haha pia ok tak :-) og ja spar på mit krut :-) det et punkt der virkelig kan gøre mig oprevet, for det går ud over alle os andre, så godt ord igen :-) sorry
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:53   #38
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Bassemand bare i orden

Go' weekend til dig og dine
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:54   #39
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Bassemanden er ny på vejen
Tak og i lige måde og alle andre herinde :-)
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 10:55   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bassemanden Se meddelelser
@hejdien sover i også sammen hver dag og går du eller din partner, med sin lille kuffert hver morgen for at det ikke kan bevises at de reelt 'bor' sammen, de bor 3 dage i det ene hus og 4 dage i det andet hus og derved er det lovligt svindel.. jeg synes det fint for skilsmisse fam. at de kan sammen og vi taler jo ikke om at folk holder konfirmation osv. sammen eller griller sammen nogen gange, men at sove sammen hver dag spise sammen hverdag osv det ikke kun lugter, det stinker!
km

kort og godt NEJ .. det gør vi ikke og den familie du snakker om udøver ikke lovlig svindel for det er der ikke noget der hedder , hvis de sover sammen spiser sammen og deles om udgifter så er det socialbedrageri og ikke lovlig svindel der var for år tilbage en sag hvor et pensionist par blev taget for socialbedrageri fordi hans bil holdt foran hendes dør tre gange om ugen , de måtte ikke sove sammen...

Lige som der for kort tid siden var en kvinde der mistede noget af sin førtidspension fordi hun boede til leje i et hus hvor der også boede en mand ..

så at noget sådan som du beskriver kan lade sig gøre må tilskrives sjusk fra kommune side ..

Men man skal huske at der er alternative former for sammenliv, jeg kunne aldrig drømme om at opgive min lejlighed feks , det er min og min datters base og jeg har det fint med at leve alene og kunne ikke tænke mig det på anden måde, men det gør jo ikke at jeg ikke kan have en kæreste
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eksperter tror ikke på aftale om 13.500 fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 13-11-2012 03:40
Minister tror ikke på flere unge i job, hvis kontakthjælpen sænkes Webmaster K10 Nyheder 0 06-08-2012 13:10
Man tror næsten ikke sine ører!! kalona Spørgsmål ang fleksjob 1 16-11-2010 15:41
Tror min trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-11-2009 23:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension