K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2009, 23:12   #31
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der ligger en princip-afgørelse fra 2007 eller 2008 vedr. tandlægekonsulenter.
Der er som sagt forbudt af tandlægekonsulent selv undersøger.
VH Popiae
Nemlig, og jeg vil fryyde mig gevaldigt, hvis jeg en dag får mulighed for at vifte en sagsbehandler om næsen med den.

Havde jeg dog bare vidst det noget før.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 17:53   #32
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Tillader mig lige at hive den her frem igen og spørge i den her tråd frem for at lave en ny, da jeg sidder og roder med at udfylde §82-skema omkring hjælp til psykologbehandling som jeg skal sende til enkeltydelseskontoret her i kommunen... og jeg fatter bjælde af hvad det er de vil have oplysninger om.

På skemaet står flere ting allerede nævnt fx husleje, el, varme, a-kasse, men så står der "andet" i 3-4 kolonner, andet er det fx banklån eller regner de overhovedet ikke afbetaling på banklån med i faste udgifter?

Hvis ikke, så er det jo absolut et skævt beløb de når frem til i forhold til hvad man reelt har af udgifter.... det får jeg jo ikke flere penge mellem hænderne af til at gå til psykolog for.

Der står på et andet skema jeg skal udfylde, at jeg skal skrive hvad der søges om og beløb og at der skal vedlægges dokumentation på det ansøgte, fx recepter, tandlægeoverslag, behandlingsoverslag fra kiropraktor o.a.)... nu er det bare sådan at jeg har gået hos min psykolog længe (2½ år) og har siden 1. april 2007 fået 2 x 12 behandlinger via sygesikringen.... så jeg skal sådan set bare søge om hjælp til at fortsætte mine behandlinger.

Hvad hulan skal jeg lægge med som dokumentation? Jeg har kvittering fra min psykolog fra sidst jeg var afsted - det var jeg her i starten af november - og hvor jeg betalte fuld pris selv, så jeg kan dokumentere prisen... men hvad jeg skal jeg vedlægge som dokumentation for at jeg går hos ham og har brug for at få min terapi? Min opfølgningsplan fra kommunen? Min seneste erklæring fra min praktiserende læge til kommunen? Sidste udtalelse fra min psykolog til kommunen?
Hvad ville I vedlægge?

Det bliver godt nok lidt af en tung kuvert der skal sendes afsted med al den dokumentation de skal have... hvor ville det være vidunderligt at sådan noget kunne sendes elektronisk så man skal ud og fælde en halv skov først

Håber nogen kan svare på mine måske ret underlige spørgsmål

Heidi

P.s.
Glemte lige noget, der står jeg skal skrive alle mine aktiver på, fx pensionsopsparinger, indestående i bank, bil osv.... men skal jeg slet ikke skrive min gæld på nogle steder overhovedet?!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 11-11-2009 kl. 18:00.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 18:03   #33
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Du skal have sygolenen til at bevidne at du har brug for terapi, det gør du ved at handvende dig til ham og bede om at han skriver et stykke papir , at du stadig har brug for terapi evt. 2* 12 behandlinger og så prisen.
På nøjagtig samme måde som hos tandsnekeren, et pris overslag.
Susanne
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2009, 18:15   #34
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Du skal have sygolenen til at bevidne at du har brug for terapi, det gør du ved at handvende dig til ham og bede om at han skriver et stykke papir , at du stadig har brug for terapi evt. 2* 12 behandlinger og så prisen.
På nøjagtig samme måde som hos tandsnekeren, et pris overslag.
Susanne
Ah ok... tak. Det anede jeg ikke. Det er der ingen der har fortalt mig, hverken min psykolog eller min sagsbehandler. Det er da godt man kan spørge herinde
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 18:01   #35
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
er der ikke en der kan og vil fortælle hvor man kan finde hele listen, ned milicin der giver tandskader og der med ekstre tilskud det tandregningen. har søgt på nettet uden hel.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 23:06   #36
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Hvis jeg var dig-så vil jeg skrive både banklån(især hvis det er til din bolig-så er det meget relevant), det handler jo om hvor mange penge du har tilbage til mad og tøj (hvis forsørger også til dine børn). Du kan godt sende det hele elektronisk- du skal bare sende det til den rigtige mail adresse, kan evt ringe til dem først og spørger om mail adresse. Dette har jeg selv gjort på den måde. Det er selvfølgelig op til kommunen til at vurdere til sidst om de vil medregne dine udgifter som boliglån,etc... Afhængigt af hvilken slags boliglån-kan de jo finde på sige at det mod tilbagebetaling- men du skal holde fast i at du ikke anmoder til boligen, -men til enkeltydelse, eller "pga ændringer i dine forhold, eller uforudset regning eller pga en stor forsøgerbyrde"... Skriv gerne på ansøgningen også om du har børn-de glemmer at tjekke det selv... Hvis jeg var dig -så vil jeg huske at overstrege med sort tusch hvis der er nogle kundenr, aftalenr, på de regninger eller adgangskoder(som på opgørelse fra told og skat "tast selv kode"(dette glemmer mange mennesker), osv... Jeg sender alt elektronisk-sparer både frimærker tid og behøver ikke gå til socialcenter. Det kan godt lade sig gøre... Du skal også vedhæfte din del af regningen hos din "behandler". Husk at der findes rådighedsbeløb som hvert husstand/familie "burde" have tilbage til tøj og mad hvert måned- dette kan være forskellig fra kommune til kommune...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 23:50   #37
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Denne her kan jeg da grine af, og forstår faktisk ikke helt hvad der menes med det præcis? Kan det være at det er en joke?

http://webarkiv.ft.dk/Samling/20021/spor_sv/S187.htm
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 01:41   #38
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Denne her kan jeg da grine af, og forstår faktisk ikke helt hvad der menes med det præcis? Kan det være at det er en joke?

http://webarkiv.ft.dk/Samling/20021/spor_sv/S187.htm
ja, ikke mange under 25 år kan bo gratis hjemme..

se tallene i forhold til lønnen som minister... det er sku nok lavere end det flødeskumskagebudget hr. hjort har..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 04:24   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Denne her kan jeg da grine af, og forstår faktisk ikke helt hvad der menes med det præcis? Kan det være at det er en joke?

http://webarkiv.ft.dk/Samling/20021/spor_sv/S187.htm
AAAH okay! Den fatter jeg så heller ikke en brik af ...og hvordan kan der stå husleje 0 i flere af rubrikkerne

Og som enlig med 4 børn og husleje på 6000 kr, er jeg røget totalt ud af kategori!!!, hahahahaha.......

Sidst redigeret af Ninja; 13-11-2009 kl. 04:26.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2009, 14:20   #40
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hej jeg vil bare fortælle at jeg her fået svar vedrørende tandlæge behandling.det tog ca 16 dage men der er lovning på 4600 kr skal så selv grave 4300kr fram .Men der skal sendes tandkort til tandlægen honura og behandling skal også godkendes, og min tandlæge sagde der godt kunne gå 2 månder med det Men det måske ogaså meget godt ikk at kæmpe med nye bisser jule aften Jeg trængte også til lidt godt nyt har lige været i ******* 10 timer med nyre sten igen ,det gør ondt jeg er nærmest i chok endnu .

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-11-2009 kl. 14:23.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Økonomi elina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 14-05-2013 06:17
økonomi melker Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-04-2011 06:43
Økonomi skema hjælp lone t Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 02-03-2010 12:01
Ny lov økonomi Lars B. Dit og Dat 24 05-10-2008 10:17
Økonomi Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 7 16-08-2008 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension