K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2011, 23:58   #31
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
niller 60..

hvis jeg var jer ville jeg også spare på den kørsel.. så tænker jeg på om i ikke er ryger.. for hvis ikke så må der da blive brugt penge på andet.. så som uge blad spil osv.. for her har jeg to voksne + en svigerdatter 4 dage i ugen hjemme og plus mig.. og vi har 14000kr til ALT.. og stadig kan vi have et overskud når måneden er omme.. og jeg har bil .. god nok gammel spand til 5000 kr men købt fordi den gik under end meget billig i forsikring.

kommer lige til at tænke på. er det en ny bil i har købt. for så forstår jeg da godt i sætter stramt????
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 00:03   #32
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg kan også anbefale jer at gå ind på denne hjemme side for at se hvor i kan spare.. og muligt i får et indblik i hvor meget i har ved at tænke fornuftigt..

for det mener jeg i har..

http://www.spiir.dk/
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:07   #33
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
ja og hvis man undlader vanillesukker ogh ar rester af kødsovs osv kan det puttes der i smager himelsk og billigt og man får resterne brugt

rema 1000 har også madplan http://www.rema1000.dk/Madplanen.aspx og efter luksus fælden experter er det billigt
Tak for linket....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:11   #34
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
og vil tilføje at jeg bor i en mindre by hvor sådan muligheder skulle kunne være lange nemmer end i store supermarkeder..

så jeg tror bestemt at den føtex i dit område er en undtagelse..
ja mindre lokale byer er chancen ikke så stor desvære.tja føtex i frederikshavn ogsp enda superbrugsen.også enda i andre byer som bilka i ålborg .har jeg fundet det.men problemet er nok at folk ser de billige nedsatte kødvare.og hamstra PGA prisen. men skal siges jeg har mest være heldig hvis der ikke er søndags åben .men til nille skær ned på den benzin/kørsels til ålborg hvis deet kun er for at besøge familie.ville give flere penge.og da i havde midnre gik det jo ok nok.nu har i flere så sagt pænt lige ud.nu sløser i med pengene.og det er jo dumt bare forde man har flere penge.men personlige mening
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:40   #35
inger
Lukket Konto
 
Tilmeldingsdato: 19-10 2006
Alder: 57
Indlæg: 167
Styrke: 18
inger er ny på vejen
Hmm jeg kan godt se nille60's problem da vi også i perioder har lidt problemer med økonomien.

Blandt alle disse råd fra jer andre også et par lokale (I Frederikshavns området) mangler der et råd og det er velment men ikke særligt kendt.
Hos NT kan der købes et turistklippekort til 67 kr. for 24 timer(Pensionistpris) som man/jeg så kan køre alt det jeg vil i Nordjylland for.
Det må da være betydeligt billigere end at selv køre til Aalborg hver uge.

Alternativt kan I gøre som jeg gjorde da jeg boede ude i Aalborg og var på KH, sig at hver anden gang må familie og venner komme til jer i stedet for.
inger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 08:50   #36
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Som jeg lige ser det, vil i fra 1. juni få frigjort 1175 kr. Dette vil jo hjælpe en del.
Men hvorfor har i et overskud på 1500 kr pr mdr. på budgetten. Er det noget som er lavet til en opsparing til uforudsete udgifter. Hvis det er ren opsparing, så sæt det evt. ned til 500,- kr pr mdr. det ville måske så være knap så fristende at bruge dem hver gang, så der stadig vil være noget til det uforudsete.

Taletid på 400,- er for meget. Er det fordi i bruger taletidskort ? Hvis det er sådan skal i have et abbonement istedet, der er flere forslag til billige selskaber herinde. Jeg selv bruger M1 og er glade for dem. Hvis I er i en situation hvor i står i RKI og ikke kan få abonnement selv, så spørg evt. jeres forældre om de vil tegne det for jer.

Take away er AlT for dyrt. Kan godt se at du skriver at du har problemer psykisk med at stå med en masse madlavning. Men de dage hvor du så har lidt overskud og hvis i så kan lave det sammen, så lav mad til et par dage af gangen så I blot skal varme det de dage, med minus underskud.

Og find billige hurtige retter der kun kræver et minimum at lave, til de dårlige dage.

Et eks.
500 gr. pasta skruer (3,95)
1 pk. skinke tern (ca. 10.95)
1 mornay sauce (ca. 15 kr.

Kog pastaskruerne, hæld dem i et ildfast fad. bland dem med skinketern og hæld mornay sauce over. Sæt det i ovnen ca. ½ time ved 200 g.

Det kræver et minimum af anstrengelser at lave det, du får et måltid for under 30 kr. Alt efter hvor meget i spiser har i måske til 2 dage. Kan sagtens spises i en håndevending.

Drop sodavand og køb en saftevand i kan lide i stedet. De har en ganske udmærket solbærsaft i Rema til 8,95 hvor der bliver 12 l færdigblandet af en flaske. Så kun sodavand til festlige lejligheder.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 09:33   #37
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Ingen tvivl om at din pastasovs smager bedre... men det nytter ikke hvis der står 15 kr på kontoen...
Rigtigt, men laver man over tid flere retter der fryses ned i portionsstørrelser fordeles udgifterne og der er mad i fryseren til de tider hvor der ikke er nogen penge.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men det ville da afgjort være fedt med en tråd, hvor folk kommer med gode opskrifter i stil med god mad til to for 1500,- om måneden..

Se den her tråd, og lad os fortsætte den:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=14673
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 09:58   #38
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Rigtigt, men laver man over tid flere retter der fryses ned i portionsstørrelser fordeles udgifterne og der er mad i fryseren til de tider hvor der ikke er nogen penge.
Jeg ønsker mig bare vildt meget en fryser.... det vil nemlig kunne spare penge på sigt. Pyt med om den skal stå i sovevær.

Så glæder mig til jeg har skrabet sammen til sådan en. Det er træls med lejligheder, hvor fryserpladsen lige er en enkelt skuffe i køleskabet.. det er bare slet ikke nok - kan jo ikke engang handle stort ind når der er tilbud.


Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Se den her tråd, og lad os fortsætte den:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=14673
Ja den fandt jeg, rigtigt god tråd...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 10:01   #39
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 15
PiaL er rigtig godt på vej
Rigtigt mange mennesker kører deres gamle hvidevarer på genbrugspladsen, hvor man kan få dem for en slik. Eller kig i blå avis
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 10:09   #40
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaL Se meddelelser
Rigtigt mange mennesker kører deres gamle hvidevarer på genbrugspladsen, hvor man kan få dem for en slik. Eller kig i blå avis
Jeg har også tænkt på det....

Men tror også at de gamle frysere er meget dyre i strøm, og at det på sigt er billigere, hvis jeg kan spare 1500,- op og købe en der er ny og mere energivenlig..

Der er jo heldigvis ofte udsalg på hvidevarer..

Det bliver afgjort en glædens dag - har lovet junior at han så for første gang får lov til at købe fra hjemis-bilen selvom det er lidt dyrt...

Mit argument indtil nu hver gang han hører den, er jo at vi ikke har plads..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Der er penge i os! sun-lady Politik og Samfund 4 05-03-2009 19:11
Penge Bente Knudsen At søge førtidspension 3 20-04-2007 15:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension