K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2010, 17:06   #31
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Du har ret, Lunasdatter

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hold da op... det er da ikke så lidt du skal ha lavet..
Pensionisterne her i DK ville sørme være glade hvis de kunne få bare 1 x hovedrengøring ligesom du har beskrevet

Jeg har fulgt denne her tråd.. og min tanke er.. stakkels mand.. det må være en der mangler både arme og ben.. - sorry.. men jeg kunne altså ikke lade være
Merudgifter her i DK er så sandelig ikke et tag-selv-bord, hvilket jeg er sikker på at shylock vil få at mærke.
Men jeg er da virkelig spændt på, hvor mange af de nævnte ting, shylock får godkendt - især i disse sparetider.
Min mand er svært ryginvalid - og ikke på vilkår om vi ville kunne få bare et minimum af de ting han har med i sit omfattende §100 program. (trods at jeg IKKE er rask ægtefælle).
Det bliver jo ikke som om der ingen sygdom var, at alt blir udført som før skade/sygdom. Men jeg følger med spænding sagen....

Sidst redigeret af Zastrow; 30-05-2010 kl. 17:08.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 17:22   #32
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Zastrow...
Som sådan mener jeg ikke at merudgift er et tag-selvbord.. men alligevel.. måske .. ihvertfald når man skal forhøre sige herinde om man har glemt at få noget med i ens ansøgning .. så sidder man med følelsen af et tag-selvbord..

Som jeg skrev så ville DKs pensionister bliver smadder glade for at få sådan en hovedrengøring - vinduesvask osv osv.. Hjemmeplejen har ihvertfald ikke tid til det.. og hvis de skal ha det, så må de selv punge ud...
Jeg har arb på plejehjem som SSA i mange år (før jeg blev syg..).. og ikke engang dengang kunne de få sådan en hjælp..
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2010, 21:00   #33
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
rengøring

hej

tak for alle jeres indlæg

vedr rengøring:

jeg synes ikke det er en skrap arbejds liste. tænk på en ikke handicappet der er søndag aften lige tørrer køkken lågerne af og onsdagen efter på en fridag pudser vinduer og vasker vinduespartier og fredag rytter op i klædeskabet og smider nogle ting i kælderen, som er godt fyldt.

weekenden efter ringer den ikke handicappede til en kammerat, også går de igang med at sortere i kælderen og kører på genbrugsstationen.

generelt så bliver alle de ting jo ordnet løbende i et normalt hjem, jeg kan grundet mit handikap efter en ulykke udføre disse ting mere, og hjemmeplejens rengøring dækker støvsugning og gulvvask, rengøring af toilet og håndvask, støvsuge sofa og skifte sengetøj.

så får jeg ikke 2 årlige hovedrengøringer ja så ser der frygteligt beskidt ud.

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 05:03   #34
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Shylock

Jeg mener heller ikke at det burde være for meget at kunne leve i et rent hjem, men sådan er virkelighedens verden i DK altså ikke. Folkepensionister eksempelvis - lever ret så snavset (hvis ikke de har familie, der kan træde til), og jeg læste lige om en dame på 90 år - med svære rygsmerter, der blev frataget sin hjemmehjælp - og i stedet fik instruktion i, hvordan hun selv ku vaske og støvsuge sit gulv.
Men som sagt - er jeg spændt på hvad din sag ender op i. Det ville da være dejligt, om netop din sag kunne danne præcedens for kommende §100 sager, således at folk blev bedre hjulpet..
Pøj med det
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2010, 19:36   #35
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg er personligt også ret spændt på hvad du får ud af din ansøgning, ift. hvad folk har ret i dag.

Må dog lige tilføje, at jeg er voldsomt imponeret over din sagsbehandler, sikke en fin mail du fik! Med henvisninger og sammenfatninger fra flere forskellige mails fra dig, og godt og let læseligt bygget op.

Og så synes jeg faktisk ikke umiddelbart at det lyder urimeligt det der bliver sagt, men er som sagt spændt, hvad resultatet endeligt bliver.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 00:38   #36
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jeg er da også - MEGET - imponeret over denne sagsbehandler, der åbenbart mener at der kun skal betales for brændstoffet når kilometerpenge udregnes

Endvidere kan det undre, at sagsbehandleren IKKE mener det er en ekstraudgift når en syg medborger vil forbedre sin almene tilstand, ved fx at gå til styrketræning(PTU's træningscenter), for derigennem at fastholde sin tilknytning til arbejdsmarkedet osv.

Helt ærlig; -hvis en psykiatriker undersøgte disse "sagsbehandlere" ville et flertal helt sikkert få op til flere gennemgibende diagnoser
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 10:24   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Zastrow...
Som sådan mener jeg ikke at merudgift er et tag-selvbord.. men alligevel.. måske .. ihvertfald når man skal forhøre sige herinde om man har glemt at få noget med i ens ansøgning .. så sidder man med følelsen af et tag-selvbord..

Som jeg skrev så ville DKs pensionister bliver smadder glade for at få sådan en hovedrengøring - vinduesvask osv osv.. Hjemmeplejen har ihvertfald ikke tid til det.. og hvis de skal ha det, så må de selv punge ud...
Jeg har arb på plejehjem som SSA i mange år (før jeg blev syg..).. og ikke engang dengang kunne de få sådan en hjælp..
Mon ikke at når folk spørger herinde om der er noget de har glemt så er det fordi der er så forskellige behandlinger i de forskellige kommuner ?

Jeg har set nogen få hjælp til ting hvor de simpelthen i min kommune ville tisse i buskerne af grin hvis jeg forslog det ...

Og når det er sagt så har jeg lige siddet og læst regler her i kommunen (fik et fint hæfte da jeg fik førtidspension ) og i følge det kan man søge hjælp til at få malet hvor det ikke er så dyrt som at hyre en maler .. jeg har nemmelig det samme problem som Shylock trænger inderligt til at få malet men sjovt nok så kender jeg ikke så mange der kan klare det og har 5-7 meter til loftet og en underlig form på lejligheden så det er ikke bare lige at male og slet ikke for mig selv...

Men der fik jeg så at vide at jeg kunne få gjort det igennem kommunen til halv pris af hvad det normalt kostede ....

de ville være ligeglad med at jeg henholdt mig til at jeg plejede at gøre det hvert trejde år ...

Shylock er du sikker på at i ikke har den mulighed der hvor du bor ... ??
(sådan klare de også vinduspudsning her i kommunen, man betaler selv men billigere end ved en normal vinduspudser)
  Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 11:40   #38
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Endvidere kan det undre, at sagsbehandleren IKKE mener det er en ekstraudgift når en syg medborger vil forbedre sin almene tilstand, ved fx at gå til styrketræning(PTU's træningscenter), for derigennem at fastholde sin tilknytning til arbejdsmarkedet osv.
Jamen jeg er da helt enig med sagsbehandleren (Uha, mon jeg så er en psykisk syg person!!!).
Jeg er medlem af et træningscenter, ligesom flertallet af de mennesker jeg kender.
Det er i dag noget man regner med at de fleste mennesker har, ligeom tv og computer. Det kan jeg godt se ikke er en mer udgift.
Noget andet var f.eks. fysioteapi/kiropraktor som er nødvendigt ifm. ens sygdom, det ville jeg bedre kunne se var en ekstraudgift, da det langt fra er noget alle gør.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 12:57   #39
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jamen jeg er da helt enig med sagsbehandleren (Uha, mon jeg så er en psykisk syg person!!!).
Jeg er medlem af et træningscenter, ligesom flertallet af de mennesker jeg kender.
Det er i dag noget man regner med at de fleste mennesker har, ligeom tv og computer. Det kan jeg godt se ikke er en mer udgift.
Noget andet var f.eks. fysioteapi/kiropraktor som er nødvendigt ifm. ens sygdom, det ville jeg bedre kunne se var en ekstraudgift, da det langt fra er noget alle gør.
Ved ikke om alle sagsbehandlere tror man er psykisk syg(men frygter det), fordi man har en(eller flere) diagnose(r)

Og nu kommer en § 100 afgørelse jo IKKE an på hvad Du gør og IKKE gør, så sammenlign venligst IKKE det igen

Og nu er det jo sådan; at alle normale mennesker får malet deres vægge, gør rent derhjemme, besøger egen læge, bringer deres børn frem og tilbage osv. osv. osv.... -men i følge Din faglighed påstand(eller skal vi sige: din personlige holdning) kan disse handlinger jo så IKKE komme ind under **nødvendige merudgifter**, og hvordan synes Du selv, din påstand lyder ???
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 01-06-2010 kl. 13:00.
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2010, 13:58   #40
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Hejdien..
Jeg ved godt at jeg stak hånden i et hvepsebo da jeg skrev mit indlæg.. - men jeg måtte bare skrive det..
Jeg indrømmer blankt at jeg slet ikke har sat mig ind i hvad man kan få og ikke få som merudgift.. kun at man selvfølgelig skal over de 6000,- pr år!!
Det er som jeg har skrevet ok at søge om merudgift.. Men når jeg læser de forskellige indlæg, så sidder jeg med følelsen af at være vidne til noget der tangerer hen imod tag-selvbord ..

Tag-selvbords følelsen kommer her fra de her sætninger... kommer bare lige med et par stk her...
"jeg vil godt bede om imput fra jer alle, og her tænker jeg på om i har forslag eller mangler til GODKENDTE merudgifter i jeres kommune, ikke nye udgifter som man ved bliver afvist.
jeg skal jo bare over de 6000 kr.

hvilke godkendte merudgifter fra jeres sag mangler jeg???"
Hvis man ikke selv er klar over hvad man har brug for, så kan jeg ikke tage det seriøst... sorry..

Folkepensionister som er visiteret til reng. de får 1 time hver 14 dag... og det er kun til det mest nødvendige.. toilet.. hurtig gulvvask.. og en hurtig gang støvsugning.. De får ikke reng. hjælp som da de selv gjorde rent.. fodpaneler.. bagved og under sofa.. fliser i køkken og bad osv osv
Hovedrengøring... tja... gæt selv hvordan det foregår...
Vinduesvask må de klare ud af egen lomme .. nogle kommuner har et "korps" der klarer det billigere end ved alm vinduespudser..
Vask af tøj... er de visiteret til tøjvask.. så bliver tøjet vasket.. hængt til tørre og taget ned og lagt sammen... og her kan det være at "gamle fru Jensen" selv skal lægge tøjet sammen ... pyt være med at da hun selv kunne da strøg hun sit tøj... det kan hun ikke få hjælp til.. kun hvis hun selv betaler for det... Har I nogen sinde set "gamle fru Jensens" øjne når man stikker hende et af hendes fine lommetørklæder.... med kniplingeborter... ustrøget... jeg har .. og de øjne er det, som kommer frem på nethinden når jeg læser om mer-vil-ha-merudgifter..
Og det samme gælder for maling af vægge.... skal der males så .. "gamle fru Jensen" ... host selv op med penge til det...
Og jeg kan blive ved med at komme med ex..

Danmarks "gamle hr og fru Jensen" er jo ikke vant til at råbe op om hvad de godt kunne tænke sig.. de nøjes... men som jeg skrev i mit første indlæg.. de ville blive ret så glade bare for lidt af det der søgt om som mer-udgift i denne tråd...

Jeg kommer ikke med det her indlæg for at alle skal nøjes.... slet ikke.. og jeg skriver heller ikke for at dunke jer der søger mer-udgifter oveni knolden...
Når man som jeg sidder med en undren og en grrr følelse .. så skal det ud...

Sidst redigeret af Lunasdatter; 01-06-2010 kl. 14:17.
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bus til demo d. 4 juni supersus Politik og Samfund 7 26-05-2012 07:48
Demonstration den 4 Juni Hejdien Politik og Samfund 2 17-05-2012 14:42
Demo 4. Juni supersus Politik og Samfund 4 16-05-2012 12:42
Onsdag den 30 juni..... phhmw Det er da strengt ! 2 30-06-2010 00:49
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 2 - juni 2009 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 29-06-2009 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension