K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2010, 11:08   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sandie,

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med hvilken lov § der gælder hvor man ikke må fratage borgeren sdp medens de står i kø til operation. Jeg trækker lige din tråd op og håber at der er andre der kan hjælpe.

Jeg fatter heller ikke hvorfor du ikke kan komme i arbejdsprøvning, når du kan komme i aktivering, det skulle da kun være hvis en af dine læger har sagt at du ikke må arbejdsprøves endnu. !!

Godt kæmpet indtil videre, jeg håber du finder en løsning, der kan holde dig på sygedagpenge. Jeg er sikker på at der er nogle på K10 der ved hvordan.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 13:03   #32
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Det er ikke det at de vil tage mine penge mens jeg venter på operation, det er det at de vil tage dem hvis jeg nægter at få den operation.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 17:26   #33
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.809
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kontakt dine ryglæger...

Kære Sandie75.

Dem der har med dine discus-prolapser at gøre. Spørge dem ind til præcis om deres mening om du efter en operation vil kunne gå på arbejdsmarkedet på fuld tid.

Glem dine maveproblemer et kort øjeblik.

Du vil undgå en discus-prolaps operation.
Sagsbehandleren betragter dette som du ikke medvirker til sagen og vil stoppe sygedagpengene.

Læs følgende fra mart 2010: http://www.dukh.dk/viden/dukhs-lovgi...penge.pdf/view og tryk på "sygedagpenge pdf" hvor der nævnes "så skal kommunen forinden tage stilling
til, om der er behov for yderligere foranstaltninger
for at bringe dig tilbage til
arbejdsmarkedet. Du selv, din læge, den
faglige organisation, din arbejdsplads med
flere inddrages.
• Kommunen skal forinden, den stopper for
udbetalingen af sygedagpenge gennemføre
en vurdering af, om du er berettiget
til fleksjob.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 19:08   #34
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Hej Peter

Det kan jeg allerede svare dig på nu, operationen er kun til gavn for min arm og ikke mine diskos prolapser. Det var i hvert fald hvad lægen sagde da jeg talte med hende i torsdags.

Men jeg vil bede dem skrive det ned, så jeg har mit på det tørre...

Jeg læste bare på nettet, at det er ulovligt, at bede en person om at få foretaget en operation, men kan bare ikke finde den lovgivning der siger det.
Jeg ved jo at de vil bruge hvad som helst for, at tage mine sygedagpenge.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2010, 18:23   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sandie,

Jeg har ikke fundet frem til den lov, selvom jeg har forstået din problematik

Hvis jeg var dig ville jeg få udtalelsen fra lægen, der siger, at operationen ikke kan komme din diskos til gode også tale med din sagsbehandler herom. Du er naturligvis ikke interesseret i at få foretaget en operation, der ikke kommer dig tilgode og kan i øvrigt ikke finde lovhjemmel for at blive opereret "under tvang".

Håber du kan bruge det til noget.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 14:05   #36
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Hej Peter

Det kan jeg allerede svare dig på nu, operationen er kun til gavn for min arm og ikke mine diskos prolapser. Det var i hvert fald hvad lægen sagde da jeg talte med hende i torsdags.

Men jeg vil bede dem skrive det ned, så jeg har mit på det tørre...

Jeg læste bare på nettet, at det er ulovligt, at bede en person om at få foretaget en operation, men kan bare ikke finde den lovgivning der siger det.
Jeg ved jo at de vil bruge hvad som helst for, at tage mine sygedagpenge.
Hej, du har retten til at bestemme over din egen krop.
Før de må behandle dig, skal de have din samtykke....
Så de må ikke presse en til at foretage en operation....
Se mere her:

http://www.netdoktor.dk/regler_retti...estemmelse.htm

Mener loven står i sundhedsloven.
Fandt det her:
http://www.spido.dk/pdf/love/sund_lov.pdf
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 16:08   #37
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Curls.. Tak for linkene, men det er desværre ikke dem jeg skal bruge, for jeg ved godt at jeg selv bestemmer omkring en eventuel operation.
Det jeg søger er en lovgivning omkring, at kommunerne ikke kan tage ens sygedagpenge pga at man nægter at lade sig opererer eller en principafgørelse omkring det.

Men tak fordi du forsøgte :-)
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 16:45   #38
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hej igen Sandie ..... Ja, den er godt nok 'kringlet' og er en af mine kæpheste, da jeg mener at sagsbehandlere usagligt presser/tvinger folk til behandlinger de slet ikke har forstand på (de er jo ikke læger!) og da slet ikke eventuelle risikomomenter; men da jeg ikke kender risikofaktorerne omkring den operation din sagsbehandler vil presse dig til at tage imod, så vil jeg da liiige give dig denne:

Vejledning om retssikkerhed og administration på det sociale område. VEJ nr. 73 03/10/2006 kapitel 14, punkt 70 https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=20693#K14

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig; men du bør under alle omstændigheder anke, hvis de stopper dine sygedagpenge med den begrundelse, for nogen er sq nødt til at stoppe de sagsbehandleres ansvarsløse fremfærd over for syge borgere, for det er sq ikke dem, der skal leve med konsekvenserne

Jeg synes også at du skal klage til din borgmester samt alt hvad der kan krybe eller gå på din kommune, for de politisk valgte må sq snart til at tage deres ansvar på sig og beskytte syge borgere mod det sagsbehandlerdiktatur

UUHHH, jeg er så vred på dine vegne ... Hvad bliver det næste? Vil hun så også presse dig til at få opereret dine diskosprolapser, som vi gang på gang ser går galt og forværrer borgeres helbred?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 13:19   #39
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Så har jeg modtaget svar fra min sagsbehandler.... Hun skriver, at grunden til at jeg ikke er sendt i arbejdsprøvning er fordi jeg ikke er udredt og det virker jo sådan set lidt tåbeligt, da jeg kan høre at andre er sendt i arbejdsprøvning selv om de ikke er udredt.
Fordi jeg ikke er stationær kan jeg ikke komme i arbejdsprøvning, men jeg kan godt komme i et aktivt tilbud...Øhhhh
Jeg er jo udredt for mine diskos og slidgigt, men ikke for min mave/tarm sygdom, som de ikke kan finde en diagnose på.

Jeg var inde og tale med lægen idag (skulle opereres i morgen) og jeg har fået noget betænkningstid, hun sagde også at det ville stå i mine papirer når kommunen indhentede oplysninger, at operationen kun var til gavn for min arm og ikke mine diskos'er.
Men det ville nu ikke komme bag på mig, hvis de så siger, at jeg ikke vil samarbejde fordi jeg har sagt nej til den på nuværende tidspunkt.

Men tager de mine penge, anker jeg selvfølgelig, men det kommer bare til at se sort ud.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2010, 09:50   #40
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Hej Sandie75

Så har jeg kigget det lidt igennem, men har lige brug for en afklaring omkring det her:
Du har problemer med maven, som der endnu ikke er fundet en forklaring på, men du er under udredning ikke?
Og så har du en dårlig arm - er den dårligt ift. dine discus, eller er den det pga slid eller andet?
Og så er der dine discus - er der snak om, at de skal opereres, i så fald hvornår?

Det som jeg lige umiddelbart kan sige er, at det sådan set er rigtigt nok, at hvis helbreddet ikke er det der hedder stationært, når der er gået 52 uger, så er det bare svært at forlænge sygedagpengene.
27.1.3 kræver at en læge vil sige, at du er 100procent klar til at arbejde på normale vilkår inden for 2 år... Og det er sørme svært at få en læge til at sige det, samt at der jo er noget der tyder på, at du i hvert fald vil få visse skånehensyn også på sigt.
27.1.2 kræver, at dit helbred er helt stationært OG at du kan nå at komme i en arbejdsprøvning indenfor 39 uger - så her er spørgsmålet, hvor langt lægerne er nået. En arbejdsprøvning varer gerne 3 mdr. så lægerne skal helst være helt færdig med udredning, operation og du skal være færdig med genoptræning i løbet af senest et halvt år... Og hvis du ikke engang har en diagnose ift. maven og ikke er indstillet til en operation endnu, så er det desværre ikke de bedste udsigter.

Det som der muligvis kan være en mulighed, er 27.1.4 forlængelsen (eller det vi kalder ymerparagraffen, A38). Men det er det kun, hvis man er sikker på at din arbejdsevne er nedsat til mindst fleksjobniveau. Og det kan så være der din sagsbehandler har et problem, hvis hvis man nu virkelig kan forbedre dine problemer ift. discus og maven, så er du måske ikke nede på fleksjobniveau. Og det er så der, at sagsbehandleren har brug for besked fra lægerne, men hvis de ikke er færdige med dig endnu, kan de jo ikke give den.

Og jo sagsbehandleren kan faktisk godt forlange, at du bliver opereret. Men det er selvfølgelig kun på baggrund af lægernes anbefalinger. For hvis lægen anbefaler, at du får foretaget operationen, så skal sagsbehandleren bede dig om at gennemgå den pga § 21, hvor der står, at man ikke må forhale sin egen helbreddelse.
Det kan sagsbehandleren gøre, fordi vi må gå ud fra, at lægerne kun anbefaler en operation, hvis den er nødvendig og hjælper, og risikoen er så lille, at det ikke er sandsynligt, at det vil ske.

Til sidste ift. arbejdsprøvning, så kan det godt være at sagsbehandleren ikke vil sende dig i arbejdsprøvning, fordi der ingen grund er til det. For det eneste en arbejdsprøvning vil opnå er et billede af din arbejdsevne lige nu og her, og det er langt fra sikkert, at det vil være det samme resultat som efter operation af dine discus og forhåbentligt behandling af dine maveproblemer.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mister måske sygedagpenge BjarneV Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-09-2012 12:03
Flere syge mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 21:40
Flere mister sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 03-05-2012 09:30
Hvor mange mister sygedagpenge? nilla Alt det andet 8 14-06-2010 19:32
Jubler, når folk mister sygedagpenge Risa Politik og Samfund 17 29-12-2009 17:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension