K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2016, 11:59   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Min bror har fortalt mig, at hans træningsforløb hos kommunen snart stopper, og han har fået at vide, at han senere vil blive tilbudt et nyt forløb.
Hvad der menes med "senere" ved jeg så ikke.

Jeg har så oplyst min bror om, at han selv må vælge hvor han vil gå til træning når først det kommunale tilbud er slut, og vi har et "sted" her i kommunen, som både tilbyder styrketræning, holdtræning og fysioterapi, der er også en praktiserende læge under samme tag, og de har et rigtig godt ry.

Men hvordan gør man rent praktisk?
Skal min bror kontakte sin læge, for at få en henvisning, eller noget helt andet?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 16:38   #32
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, en henvisning er personlig kære Vovse...

... desværre ser mange omvæltninger inden for genoptræningen men vi skal huske at lovgivningen er IKKE skærpet på nogle områder, men man justerer både serviceniveau og retter op på budgetrammerne, hvor for mange har været indlemmet i den vederlagsfrie ordning.

Derfor er man i gang med at justerer ind, således at mange oplever at deres individuelle vederlagsfrie behandling stoppes og man henvises til holdtræning, kommunalt eller i praksissektoren.

Fysioterapien under pres.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=30308

Vejledning oversigt optræning
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164990

Sundhedsstyrelsens retningslinjer/diagnoseliste for vederlagsfri behandling. Følges slavisk.
http://sundhedsstyrelsen.dk/~/media/...2C6C95050.ashx

Hjerneskadet
https://hjerneskadet.dk/wp-content/u...vejledning.pdf

Kan kommunen bare stoppe genoptræningen nu, hvor der endelig sker noget?
Indlæg # 90 http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813&page=9

Svar på dit spørgsmål:

Ja, samtal med lægen som henviser til et specifikt sted der har overenskomst med regionerne. Kræv skriftlig afgørelse hvis kommunen afviser og ønsker noget andet. Mange kneb bliver brugt.... også her, for at spare.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 21:46   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Svar på dit spørgsmål:

Ja, samtal med lægen som henviser til et specifikt sted der har overenskomst med regionerne. Kræv skriftlig afgørelse hvis kommunen afviser og ønsker noget andet. Mange kneb bliver brugt.... også her, for at spare.

Hilsen Peter
Mange tak for svaret.
Og du kan da være sikker på, at de vil blive afkrævet skriftlig afgørelse med ankevejledning, hvis kommunen afviser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-05-2016, 22:51   #34
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Hjernesagen

Landsforening for apopleksi og afasiramte, er en forening, der kan rådgive med hensyn til genoptræningsmuligheder.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2016, 09:09   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kisser1 Se meddelelser
Landsforening for apopleksi og afasiramte, er en forening, der kan rådgive med hensyn til genoptræningsmuligheder.
Tak for oplysningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 09:35   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er i gang med, at søge om §34 til min storebror, jeg tror ikke han er berettiget, men synes det skal prøves.

I går blev jeg så ringet op af Industriens Pension, de har vurderet hans ansøgning om udbetaling ved kritisk sygdom, og om en uges tid stryger der 100.000 kr. ind på hans konto.

Har den formue indflydelse på, om han er berettiget til §34?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 15:04   #37
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ifølge SIND Vejle ja så har det ikke indflydelse da der overhovedet ikke er refereret til formue i loven om §34

Men læs selv her http://sindvejle.dk/node/265#.V35Sq1SLRDY

Det skal lige siges at på de forskellige kommunes hjemmesider feks her Kbh http://www.kk.dk/saerligstoette ja der siger de at formue har betydning...

Så mon ikke man bør klage hvis de afviser pga formue så det kan blive slået fast i ankestyrelsen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 21:27   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ifølge SIND Vejle ja så har det ikke indflydelse da der overhovedet ikke er refereret til formue i loven om §34

Men læs selv her http://sindvejle.dk/node/265#.V35Sq1SLRDY

Det skal lige siges at på de forskellige kommunes hjemmesider feks her Kbh http://www.kk.dk/saerligstoette ja der siger de at formue har betydning...

Så mon ikke man bør klage hvis de afviser pga formue så det kan blive slået fast i ankestyrelsen..
Takker.

Jeg tvivler på, at han er berettiget, men gives der afslag med begrundelse i formue, så bliver det anket.

Jeg tror s'gi, at jeg efterhånden ser en sport i, at pille deres afslag fra hinanden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 23:27   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Min bror har været i arb.prøvning i en discountbutik, 2 x 2 timer om ugen, med en effektiv arb.tid på under det halve, og hans udførelse af opgaverne har krævet, at en anden medarbejder har gjort klar til det.

Om en måneds tid skal han til lægen for at få lavet en lægeerklæring til rehabilliteringsteamet, og jeg har lovet at gå med.

Er der noget jeg evt. bør gøre lægen opmærksom på, som skal med i lægeattesten?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2017, 23:36   #40
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"Stationær" eller "ikke-stationær"

Hvis "ikke-stationær" skal der jo nævnes behandlingstilbud.

Held og lykke.

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension