K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2011, 22:48   #31
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Nu bliver jeg sgu lidt sur, jeg har lige kontaktet min SB for at høre hvornår jeg modtager brev omkring undersøgelse.... og gud hjælpe mig om hun ikke svarer at det sender hun i morgen,fredag, dvs. hvis jeg er heldig har jeg det mandag, 3 dage før undersøgelsen, det synes jeg sgu er sent....
Hun mailede til mig tirsdag at hun havde fået tiden, kunne hun da for pokker så ikke have sendt brevet samtidig... nu har jeg jo ikke en chance for at nå og få noget frem til vedkommende inden, men det er måske også meningen....
Typisk Næstved kommune at sende så man modtager i sidste øjeblik....
Jeg kan godt forstå, du er sur, men tag det roligt. Sørg for at have skrevet det færdigt, som du vil sende, så det kan komme afsted mandag. Så har han det senest onsdag. Det kan han godt nå. Altervativt, ring til din sagsbehandler i morgen og få oplyst navn og adresse på ham
Hvis det er i samme by som dig, kan du jo også bare tage op og aflevere det personligt på mandag
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:07   #32
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Jeg har pr. mail sendt lidt afsted om mig selv til psykologen, samt mine dagbøger under afklaringen, partshøringen og mine kommentarer jeg lavede til Reva...
Og han har svaret flg. tilbage....

Hej Susanne,

Fint du har sendt noget baggrundsviden om dig selv

Kort fortalt så er det vi skal lave en såkaldt arbejdspsykologisk undersøgelse.

Som jeg kan se ud fra det du skriver om dig selv så udspringer dine vanskeligheder af en fysisk problematik, men da det fysiske og psykiske hænger sammen så påvirkes det ene af det andet (eksempelvis i form af koncentrationsbesvær pga. smerter).

Det vi skal, er at forsøge at belyse om din arbejdsevne ud fra et psykologisk perspektiv er reduceret, hvilket eksempelvis kan være tilfældet pga. kognitive vanskeligheder, depression, angst, reduceret belastnings/stresstærskel o.a. Det skal lige understreges at jeg ikke dermed siger dette er tilfældet for dig, men det er sådan noget vi skal forsøge at belyse, hvilket foregå via nogle prøver og tests.


Det var da helt rart at få en reaktion på det jeg har sendt...
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 16:28   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser

Som jeg kan se ud fra det du skriver om dig selv så udspringer dine vanskeligheder af en fysisk problematik, men da det fysiske og psykiske hænger sammen så påvirkes det ene af det andet (eksempelvis i form af koncentrationsbesvær pga. smerter).

Det vi skal, er at forsøge at belyse om din arbejdsevne ud fra et psykologisk perspektiv er reduceret, hvilket eksempelvis kan være tilfældet pga. kognitive vanskeligheder, depression, angst, reduceret belastnings/stresstærskel o.a. Det skal lige understreges at jeg ikke dermed siger dette er tilfældet for dig, men det er sådan noget vi skal forsøge at belyse, hvilket foregå via nogle prøver og tests.
[/I][/B]

Det var da helt rart at få en reaktion på det jeg har sendt...
Dette lyder, for mig, ganske positivt. Det lyder som om, at det er præcis det samme jeg var igennem.

Og ud fra det du har citeret synes jeg da hun lyder ganske menneskelig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 16:39   #34
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
også det samme jeg har været igennem
det er ikke så slemt, men man bliver hurtig meget træt af de test
(jeg vil dog påstår hvis man ikke bliver træt og kan gennemfører det hele uden problemer)
så har man ingen problemer med de kognitive evner
de test der er lavet, er ikke bare nogle tilfældige test
de rammer faktisk utroligt præcis
så jeg fik nogle pauser ind i mellem

held og lykke med det
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 17:26   #35
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Overstået...

så er min arbejdspsykologiske undersøgelse færdig, det tog ialt 5 kvarter...

En yderst sympatisk "ung" psykolog, som havde en meget klar holdning til arbejdsmarkedet, og det var at nogle kunne klarer ordinært arbejde, andre fleks og nogle slet ikke og det var så pension, og det var til for at bruges....

Han forstod ikke at kommunen ikke tog min dagbog, ressourceprofil og partshøring alvorligt, og brugte det til noget... jeg kan kun give ham ret....

Han har min sag færdig om en lille uge og SB skulle gerne have den om en uge, han kunne ikke komme med den nøjagtige vurdering imens jeg var der, men jeg havde helt sikkert problemer, specielt med korttidshukommelsen... jo tak det er gået op for mig, når jeg daglige laver noget jeg ikke kan huske jeg har gjort, og så de andre i huset godt ved det...

Jeg er meget spændt på hvad afklaringen bliver, men hvis hun stadig siger jeg "bare" skal komme igang, så ved jeg ikke hvad jeg gør....

Men det var en behagelig oplevelse, og ikke spor skræmmende, ud over at finde ud af hvor dårlig jeg er til at huske og tænke...

Nu vil bruge den næste uge eller 2 på at hører nyt fra min SB, og hvis hun stadig vil have jeg skal raskmeldes har hun travlt, for det sygedagpenge stop skal varsles senest midt i april....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2011, 21:27   #36
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
så er min arbejdspsykologiske undersøgelse færdig, det tog ialt 5 kvarter...

En yderst sympatisk "ung" psykolog, som havde en meget klar holdning til arbejdsmarkedet, og det var at nogle kunne klarer ordinært arbejde, andre fleks og nogle slet ikke og det var så pension, og det var til for at bruges....
Rigtig godt og høre, at du havde en god oplevelse.

Det lyder jo som om, at han vil bakke din sag op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 08:49   #37
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Vurderingen modtaget...

Jeg fik i går aftes psykologens vurdering på mail fra ham selv af, den fylder 4 sider, men konklusionen er vel den vigtigste og den lyder således... :

Konklusion:

42årig kvinde der anmodes psykologisk undersøgt med henblik på belysning af kognitive funktionsniveau, herunder vurdering af resurser, skånebehov samt eventuelle relevante behandlingsmuligheder.

De kognitive prøver peger på et præmorbidt intellektuelt niveau midt i middelområdet.

I delprøverne der belyser aktuelle kognitive niveau ses et noget mere svingende præstationsniveau, fra væsentligt under middel til nederst i middel. Det nuværende kognitive funktionsniveau ses dermed reduceret sammenholdt med det formodede præmorbide niveau

Det nuværende reducerede niveau tolkes som udtryk for, at klienten pga. de mange resurser hun bruger på smertehåndtering, ind i mellem oplever markante dyk primært i koncentrations- og opmærksomhedsniveauet, ligesom smerterne utvivlsomt over tid dræner klientens psykiske resurser yderligere, hvilket bevirker hun hurtigt udtrættes – noget som bemærkes allerede inden for den første ½ time af forløbet, og som må antages at være forklaringen på at klienten generelt klare sig dårligere i de prøver som ligger sidst i forløbet.

Undersøgelsesforløbet varede ca. 1½ time, og det er undertegnedes indtryk, at klienten på dette tidspunkt var næsten helt drænet for kræfter. På baggrund af indtrykket fra den første time, er det vurderingen at, i fald forløbet havde varet meget længere, så ville klientens kognitive funktionsniveau være faldet helt til det ubetydelige.

Samme mønster må forventes i en hvilket som helst uddannelses- eller arbejdsmæssig sammenhæng.

Det kan ikke med sikkerhed ud fra en undersøgelse som denne, klarlægges om de belyste kognitive reduceringer skyldes piskesmældet eller om de ville være opstået alligevel pga. af de fysiske problemer som klienten var generet af allerede forud for tidspunktet hvor hun fik piskesmældet.

Kognitive reduceringer er dog ikke usædvanlige efter piskesmældsulykker, og der må antages at være en overvejende sandsynlighed for at piskesmældet har forårsaget en yderligere forværring af det kognitive funktionsniveau.

På baggrund af ovenstående kan det således sammenfattende kun konkluderes, at klientens kognitive funktionsniveau ses så mærkbart negativt påvirket af de fysiske gener og smerter som hun plages af, at det må antages at have en svært begrænsende betydning for hendes funktionsniveau og dermed arbejdsevne.

Der kan ikke peges på skånehensyn som kunne tænkes at, så at sige kompensere for eller imødekomme disse reduceringer, ligesom der ej heller kan peges på relevante behandlingsmuligheder.




Nu er jeg spændt på min SB´s næste træk.....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 08:53   #38
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Det er vi også.

Den lyder ellers fin.

Vi følger spændte med, og så lige...

doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 11:02   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Nu er jeg spændt på min SB´s næste træk.....
Jeg synes det ser fornuftigt ud.

Hvis du ikke hører noget fra sb, så kan du jo sende hende en mail om en uges tid, hvori du fortæller, at du har modtaget skrivelse fra psyk., og at du godt kunne tænke dig at vide hvad der nu skal ske.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 13:10   #40
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes det ser fornuftigt ud.

Hvis du ikke hører noget fra sb, så kan du jo sende hende en mail om en uges tid, hvori du fortæller, at du har modtaget skrivelse fra psyk., og at du godt kunne tænke dig at vide hvad der nu skal ske.
Jeg har lige fået mail fra hende ang. noget restferie penge jeg havde spurgt til, og samtidig fortæller hun at hun har ferie hele næste uge, så med mindre hun er ekstremt hurtigt idag, fredag, så hører jeg ikke noget fra hende før end næste uge igen, for hun har ligesom jeg ikke modtaget det fra psykologen før end i går aftes, og hun har ikke nævnt noget om det i mailen.
Men så skal hun da til at skynde sig, for mine 52 uger udløber d.30.april, og der er vel et par uger klagetid hvis ikke jeg er enig at hun vil raskmelde mig....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Uenig med lægekonsulentens vurdering, hvad gør jeg? Egeskov Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 27-05-2012 12:08
Neuropsykologisk Undersøgelse Mulle63 Alt det andet 13 19-09-2011 10:36
kommunens vurdering af hvad man så skal. LUM Alt det andet 1 05-11-2010 01:42
Hvad er en Neuropsykologisk undersøgelse?? Litha Alt det andet 13 03-07-2009 12:28
Hvad er jeres vurdering? Whattodo Spørgsmål ang fleksjob 7 04-11-2008 04:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension