K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2012, 02:32   #31
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
Tak webmaster,jeg vidste det jo inderst inde godt,men nogen gange kan man godt blive forvirret over alle deres skærpelser

I Yusufs tilfælde er jeg næsten sikker på at det vil gavne ham meget at komme på den nye ordning,dog uden at kende hans personlige forhold.

Synes at kunne fornemme noget indebrændthed hos LUM over at nogen har valgt at bosætte sig uden for EU,eller i Yusufs tilfælde at rejse tilbage til sit hjemland.

Sov godt
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 02:41   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tænte nu mere at Lum måske ikke lige havde fanget at Yusuf allerede var på pension....og det var derfor der blev svaret sådan...

Men men det er sg ikke nemt at finde rundt i alle de regler....og der kommer hele tiden nye regler....

Yusuf....du skal ihvertfald tænke dig godt om inden du beslutter dig for hvad du vil...

Jeps sov godt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 08:54   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lum, skriver selv, at han kan miste sin førtidspensionsbevilling ved at gå over på den nye ordning, så hun har vist fanget han er førtidspensionist - hun skriver også, at han kan beholde sin førtidspension mens han er i ressourceforløb og ''vinde'' retten til den nye ordning.

Men skide nu være med dét! Det vigtigste er, at vi fik afklaret, at det ikke passer - der er jo nok andre der sidder med samme spørgsmål og googler, og så er det vigtigt de ikke kommer ind i tråden og læser noget der ikke er korrekt og unødigt bliver bange.

Godt fundet Web - jeg måtte opgive og gå i seng, vidste bare jeg havde læst det, men anede ikke hvor og i hvilken forbindelse
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 09:13   #34
Harpen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Harpen er ny på vejen
Hvis jeg stod i trådstarters situation (efter hvad vi på nuværende tidspunkt ved om situationen) ville jeg nok vente lidt med at søge, til jeg havde set, hvordan det gik andre, der søgte.
Bare lige for at være sikker..
Harpen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 13:16   #35
greenpeace
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Lokation: silifke
Alder: 73
Indlæg: 18
Styrke: 13
greenpeace er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bmx Se meddelelser
Tak webmaster,jeg vidste det jo inderst inde godt,men nogen gange kan man godt blive forvirret over alle deres skærpelser

I Yusufs tilfælde er jeg næsten sikker på at det vil gavne ham meget at komme på den nye ordning,dog uden at kende hans personlige forhold.

Synes at kunne fornemme noget indebrændthed hos LUM over at nogen har valgt at bosætte sig uden for EU,eller i Yusufs tilfælde at rejse tilbage til sit hjemland.

Sov godt
hej med dig
jeg er nu ikke rejst hjem til mit hjemland,jeg er pæredansk med danske forældre födt paa rigshospitalet i kbh i 51 og jeg har aner der gaar tilbage til vikingerne paa fars side mens min mors side er indvandre fra polen i det 18 aarhundrede-jeg rejste fordi jeg ville leve i et muslimsk land da jeg selv er muslim og konverterede og blev omskaaret i 99 her i tyrkiet.
jeg fik pension i 94 paa grund af en medfödt rygdefekt og min sociale historie.

dersom jeg var blevet i Dk var jeg nok död idag,for min sygdom er klimaet herned ren medicin men jeg er under konstant behandlng for knoglesvind,ryg og deraf fölgende balance problemer og jeg kan ikke arbejde men hjælper en del unge med deres engelsk opgaver fra skolen og de lære mig saa tyrkisk samtidigt.

jeg er dig dybt taknemlig for din mail og dit tilbud om hjælp-jeg har mistet enhver fornemmelse af hvad der sker i danmark med tiden,har nu opholdt mig her fast siden 2002 men kommet her siden 95 saa kontakten til dk er meget tynd tiltrods for internettet mm.

kontakt mig paa min gmail add:[email protected]

kysser dine hænder
mvh
Yusuf
greenpeace er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 15:27   #36
bmx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
bmx er ny på vejen
Hej Yusuf

Du skal ikke kysse mine hænder,jeg er en del yngre end dig Jeg har sendt en mail til dig med adresse på en advokat i Istanbul der taler dansk.Håber du får det bedste ud af det.
bmx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2012, 13:54   #37
greenpeace
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-07 2011
Lokation: silifke
Alder: 73
Indlæg: 18
Styrke: 13
greenpeace er ny på vejen
tak til alle som har bidraget med indlæg ang för og efter 2003 pensionsordningen og de nye regler.

kan se at ingen ved hvad der faktisk sker naar de regler træder i kraft
man bliver saa uendelig træt af at danse med staten og dens love som ustandseligt ændres uden menigmand har en chanse for at forstaa hvad de har gang i,især naar man bor langt fra danmark og ikke ser dansk tv eller læser danske aviser mm-man taber ganske enkelt orinteringen helt paa gulvet-en ven fra Alanay gjorde mig opmærksom paa skattereglerne ellers havde jeg fortsat betalt skat i danmark men det er ændret fra og med den 1 okt er min pension skatteberettiget i tyrkiet-gudske lov for hver en öre tæller lige nu da min privat ökonomi er i minus hver maaned og jeg klare det kun med vennernes hjælp-uden venner ingen liv.

tak til jer alle
elsker jer
med venlig hilsen
Yusuf
greenpeace er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 12:13   #38
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Hej greenpeace.

Jeg har lige læst din tråd her igennem, jeg håber det går godt for dig og du har fundet ud af lidt mere siden sidst

Jeg er selv på førtidspension (efter 2003) og bor i udlandet udenfor eu, jeg kunne læse at du skrev at du ikke betaler skat i DK mere af din pension, men i udlandet (Tyrkiet) hvordan kan det lade sig gøre ?

Er det måske fordi du er på førtidspensions ordningen fra før 2003 at det er
muligt ?

Jeg betaler nemlig fuld skat i DK af min førtidspension, selvom jeg også er bosat udenfor eu som dig, så det kunne jo være at jeg har overset et eller andet, og at det også var muligt for mig (eller andre) at betale min/vores skat her i udlandet og ikke i DK

Håber du har overskud eller lyst til at svare Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 13:29   #39
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg kan godt svare delvist på det...

Der er stadig lande der ligesom Frankrig, Spanien og Portugal i gamle dage før det blev lavet om, kører efter at bopælslandet har beskatningsretten... Tyrkiet er et af dem..
Så der skal man ind og kigge på aftalerne landene imellem for hvert enkelt land...

Det har været meget fordelagtigt at flytte til Tyrkiet... 2003 ordningen har fået hele pensionen med... og Tyrkiet har beskatningsretten... og de beskatter ikke pensioner... så alt er til rådighed...

Nye aftaler vil helt sikkert sikre DK beskatningsretten til pensioner, så det er kun et spørgsmål om tid... og med de nye regler efter nytår begynder der jo nu at blive trukket af pensionen... det næste bliver beskatningsretten...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 08:20   #40
Globetrotteren
Bruger ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2012
Indlæg: 24
Styrke: 12
Globetrotteren er ny på vejen
Hej Hexi

Tak for dit svar.

Jeg bor i Vietnam, så måske jeg skulle få kigget på aftalerne mellem DK og Vietnam, det lyder da til at man kunne få en del mere udbetalt hvis man er heldig.

men hvor dælen finder man sådan noget henne, har du nogen anelse ?

Mvh.
Globetrotteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Job og førtidspension efter 2003 Giser Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 26-02-2013 22:04
FP fra før 2003 smørumdrengen Hjælp til Forum Brug 5 06-07-2012 15:58
hurra for 2003 regler henningv Alt det andet 9 30-11-2011 14:20
Ftp fra før 2003 - tilskud Lunasdatter Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-09-2010 20:02
Boligsikring til FP efter regler 1 januar 2003 nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 24-10-2009 17:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension