K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2011, 19:07   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Når jeg er i afprøvningen eller under anden form for pres så er realiteterne en ganske anden og det hele går nærmest fløjten, så er dagbogen i sig selv min "arbejdsprøvning" hvad enten den er på 10 linier eller ej.
Jeg kunne ikke drømme om, at bilde nogen ind, at dagbogsskrivning i forb. med en arb.prøvning er "a piece of cake", for det ville være løgn.

Evt. kan man skrive små stikord i løbet af dagen, noget med at skrive et klokkeslæt og hvad man laver.
Hvis jeg f.eks. havde ordnet forskelligt i køkkenet, så kaldte jeg det "køkkentjans", man behøver jo ikke, at pensle alting ud til den mindste detalje, men dog så det giver et billede af ens liv.

Jeg sidder og får den tanke, at hvis man har mulighed for det ku' man måske skrive dagbogen i arb.tiden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 21:20   #32
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
For ekspl. min dag idag
Jeg mødte op kl. 9.45 med rygsmerter og hovedpine hjemfra tog jeg oxycontin 10 mg og ibuprofen. Jeg blev svimel og dårlig og går op kl 10.20 i hvilerum og ligge. Fald i søvn (sover dårlig om natten) til 13.30. Kom ned med andre brugere og vær til stede resten af timerne til kl. 16 jeg var helt smadret efter jeg sov og pillerne har gjort at jeg er helt næsten død.
Skal jeg sådan skriver i min dagbog
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 21:35   #33
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Det er ikke unormalt at ens sb, ikke ønsker at vide hvordan du fungere derhjemme.

Nogle kommuner interesserer sig kun får hvor mange timer du kan komme op på i din arbejdsprøvning.

Pernille du skriver bare din dagbags notater som du bedst kan, min dagbog minder en smule om dit forslag.

Jeg sender notaterne hver 14 dag til min sb den private aktør og til min mentor på arbejdspladsen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:25   #34
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
For ekspl. min dag idag
Jeg mødte op kl. 9.45 med rygsmerter og hovedpine hjemfra tog jeg oxycontin 10 mg og ibuprofen. Jeg blev svimel og dårlig og går op kl 10.20 i hvilerum og ligge. Fald i søvn (sover dårlig om natten) til 13.30. Kom ned med andre brugere og vær til stede resten af timerne til kl. 16 jeg var helt smadret efter jeg sov og pillerne har gjort at jeg er helt næsten død.
Skal jeg sådan skriver i min dagbog
Hmm, egentlig er den ok, men du kan gøre den mere overskuelig (så er der større chance for, at de læser den) f.eks. sådan her:

Kl. x.xx stod op, på badeværelset, morgenmad og medicin
kl. 9.45 mødt op med rygsmerter og hovedpine
kl. 10.20 jeg er svimmel og dårlig, går i hvilerum og lægger mig.
kl. 13.30 vågnede i hvilerummet (havde sovet dårligt i nat)
gik ned til de andre og var tilstede resten af timerne, men jeg
havde det ikke godt, bl.a. påvirker medicinen mig meget.

skriv lidt om hvad du laver på stedet

kl. 16 jeg gik hjem

Og sådan fortsætter du, så hele døgnet bliver beskrevet, også hvis du er oppe om natten.

Du kan se, at jeg har (næsten) skrevet det samme som dig, men barberet det overflødige væk og gjort det nemmere at læse.

Jeg kopierer lige fra Trold's dagbog, som kan findes her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

"Tirsdag d. 12/5

6 Står op, på badeværelset, vække børn, morgenmad
7.40 Følge min søn til skole, lufte hund 6
8.45 Hjemme igen, ligge ned
9.30 PRAKTIK, pc-arbejde med ærinder på nabokontoret
Ca. kl. 10 starter den sovende fornemmelse i højre fod.
10.30 Går hjem p.g.a. rygsmerterne 6-7
11 Ligger ned i en time, læser i et ugeblad (i sofaen)
Sortere vasketøj og starte maskinen, rydde op i køkkenet
På kommunen med dagbogsnotater, handle på
hjemvejen 5-6
Ligge ned i en halv times tid
15.15 Hente min søn fra SFO
Lægge vasketøj sammen og på plads
Hænge vasketøj op, og starte maskinen igen 6
16.45-17.15 Ligge ned
Lave aftensmad - spise - vaske op 6
Hænge vasketøj op
Lufte hund 6
TV, rydde op, lave madpakker, TV, gøre vaskemaskinen klar
23 I seng

NB! Jeg kan stadig mærke skovturen fra i lørdags. Min ryg har det nærmest ligesom hvis jeg havde løftet på noget meget tungt, det føles som om at lændehvirvlerne har fået et gevaldigt tryk"
.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:27   #35
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
noget lignende det vil være fint - min sb ville vide lidt om hvilke opgaver jeg udførte, for at se om der kunne findes et mønster i/ om det var nogle bestemte funktioner, der provokerede min ryg...
Men hvis du kan finde overskud, så måske lidt om om du er helt slidt ned når du kommer hjem, om du tager ekstra medicin o.lign.
Jeg brugte en smerteskala til at beskrive hvor ondt jeg har. 0 = ingen smerte og 10 = det værst tænkelige. Det fik øjnene op hos min sb - det gjorde mere indtryk end " noget ondt" eller "temlig ondt"...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:02   #36
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmm, egentlig er den ok, men du kan gøre den mere overskuelig (så er der større chance for, at de læser den) f.eks. sådan her:

Kl. x.xx stod op, på badeværelset, morgenmad og medicin
kl. 9.45 mødt op med rygsmerter og hovedpine
kl. 10.20 jeg er svimmel og dårlig, går i hvilerum og lægger mig.
kl. 13.30 vågnede i hvilerummet (havde sovet dårligt i nat)
gik ned til de andre og var tilstede resten af timerne, men jeg
havde det ikke godt, bl.a. påvirker medicinen mig meget.

skriv lidt om hvad du laver på stedet

kl. 16 jeg gik hjem

Og sådan fortsætter du, så hele døgnet bliver beskrevet, også hvis du er oppe om natten.

Du kan se, at jeg har (næsten) skrevet det samme som dig, men barberet det overflødige væk og gjort det nemmere at læse.

Jeg kopierer lige fra Trold's dagbog, som kan findes her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

"Tirsdag d. 12/5

6 Står op, på badeværelset, vække børn, morgenmad
7.40 Følge min søn til skole, lufte hund 6
8.45 Hjemme igen, ligge ned
9.30 PRAKTIK, pc-arbejde med ærinder på nabokontoret
Ca. kl. 10 starter den sovende fornemmelse i højre fod.
10.30 Går hjem p.g.a. rygsmerterne 6-7
11 Ligger ned i en time, læser i et ugeblad (i sofaen)
Sortere vasketøj og starte maskinen, rydde op i køkkenet
På kommunen med dagbogsnotater, handle på
hjemvejen 5-6
Ligge ned i en halv times tid
15.15 Hente min søn fra SFO
Lægge vasketøj sammen og på plads
Hænge vasketøj op, og starte maskinen igen 6
16.45-17.15 Ligge ned
Lave aftensmad - spise - vaske op 6
Hænge vasketøj op
Lufte hund 6
TV, rydde op, lave madpakker, TV, gøre vaskemaskinen klar
23 I seng

NB! Jeg kan stadig mærke skovturen fra i lørdags. Min ryg har det nærmest ligesom hvis jeg havde løftet på noget meget tungt, det føles som om at lændehvirvlerne har fået et gevaldigt tryk"
.
Tak til jer for råderne
Min dagbog ser sådan ud og det er kun kort at udfylde i må meget gerne kig og give komentarer.
Min jobkonsulent tog alle dagbog papirer indtil nu men kom ikke med noget svar.
Vedhæftede filer
Filtype: pdf Praktik-dagbog.pdf (25,6 Kb, 180 visninger)
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 07:54   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
Tak til jer for råderne
Min dagbog ser sådan ud og det er kun kort at udfylde i må meget gerne kig og give komentarer.
Min jobkonsulent tog alle dagbog papirer indtil nu men kom ikke med noget svar.
Med sådan en dagbog, som den de beder dig om at udfylde, så kan de jo også nemt lukke øjnene for hvordan du har det resten af døgnet.

Og derfor er det så p.... vigtigt, at du skriver dagbog for hele døgnet, og afleverer den med besked om, at den skal lægges i din sag.

På den måde kan de ikke lukke øjnene og påstå, at de har været uvidende om hvordan tingene hænger sammen.

Enten skal du maile dagbog til dem eller også må du traske ud på jobcenteret, aflevere dem ved skranken og bede om en kvittering på, at de er modtaget.

Det er vigtigt, at du kan dokumentere, at de er afleveret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 18:07   #38
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Med sådan en dagbog, som den de beder dig om at udfylde, så kan de jo også nemt lukke øjnene for hvordan du har det resten af døgnet.

Og derfor er det så p.... vigtigt, at du skriver dagbog for hele døgnet, og afleverer den med besked om, at den skal lægges i din sag.

På den måde kan de ikke lukke øjnene og påstå, at de har været uvidende om hvordan tingene hænger sammen.

Enten skal du maile dagbog til dem eller også må du traske ud på jobcenteret, aflevere dem ved skranken og bede om en kvittering på, at de er modtaget.

Det er vigtigt, at du kan dokumentere, at de er afleveret.
Tak for din dejlig hjælp det gør jeg så. Jeg har skanet dem allesammen og sender på mail til min sagsbehandler. Selvom de vil ikke at hører hvordan men har det efter arbejde. Det er dejlig med hjælp når men står i en situation og er usikker.
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 19:27   #39
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
Tak for din dejlig hjælp det gør jeg så. Jeg har skanet dem allesammen og sender på mail til min sagsbehandler. Selvom de vil ikke at hører hvordan men har det efter arbejde. Det er dejlig med hjælp når men står i en situation og er usikker.
Så må vi have banket ind i hovedet af dem at de SKAL! det er sgu lovbestemt!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 20:16   #40
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Så må vi have banket ind i hovedet af dem at de SKAL! det er sgu lovbestemt!
Tak Ricky det er dejlig med opbakning så bliver men stærker
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension