K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2011, 23:09   #31
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Synes nu Støjberg har en Meget væsentlig pointe når hun siger Kommunerne ikke altid er for ivrige ifht afklaring - inden for sygedagpengeperioden. Hvis man er uenig, så kan man jo bare se på nogen af alle de andre tråde om kommunens passivitet her på stedet...
Jamen så kan det være at det er beredskabet i kommunen den er gal med ?? Og det må IS jo så få set på. Der er ikke og har ikke i mange år været tid til at behandle og tilse sagsbehandlingen af sygemeldte.

Det er ren ekspedition og når de 52 uger er gået er vi fanget. Vi er ikke blevet gjort opmærksom på varighedsbegrænsningen eller forlængelses mulighederne undervejs, kassen bliver bare lukket i og man bliver henvist om at søge om hvorvidt man har ret til kontanthjælp. Hvis man ikke er stærk nok til at kæmpe sig tilbage er man tabt af systemet og det sker for mange tror jeg. MM73, ser din tråd, jeg føler med dig og tror desværre der er mange der er havnet der hvor du er, kæmp igen, så du kan leve bedre økonomisk.

Så IS burde checke om det er den rette sagsbehandling der sker i forbindelse med sygedagpenge sager. Nedsæt et udvalg for undersøgelsen heraf, det plejer de jo ikke at være bleg for i andre sager.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 15-02-2011 kl. 23:15.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:13   #32
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Støjberg er jo fuld af løgn.!
Alle er ikke for forsørgelsespligten, S og SF har jo netop sagt at de vil afskaffe den regel.

Men er der mig der ikke har fanget alt, eller er Gerdas sag ikke en arbejdsskadesag.??
Hvis den er det er der naturligvis startet en erstatningssag, og de kan umuligt have kommet med en afklaring inden et år. For så hurtigt arbejder ASK fandme ikke.
§27 stk. 5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade.

Så de kan ikke standse hendes sygedagpenge, og for dårligt at kommunen og Inger Støj ikke fanger den.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:13   #33
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af superhoax Se meddelelser
Synes nu Støjberg har en Meget væsentlig pointe når hun siger Kommunerne ikke altid er for ivrige ifht afklaring - inden for sygedagpengeperioden. Hvis man er uenig, så kan man jo bare se på nogen af alle de andre tråde om kommunens passivitet her på stedet...
Man kan også tisse i bukserne for at få varmen
Eller hakke tæerne af, så foden kan passe i skoen

Men af en eller anden grund virker det ikke rigtig, vel...

Hvis og såfremt kommunerne ikke kan snøvle sig færdige (hvilket de med stor sandsynlighed ikke kan, hvis der bliver frit slag), må man indrette lovgivningen efter at tvinge kommunerne.
Tidsbegrænsningen tvinger jo ikke kommunerne til at udføre deres arbejde. De ENESTE, der straffes, hvis kommunerne snøler, er de sygemeldte! Der er ikke nogen, der skal bilde mig ind at kommunen siger: "Hov, Fru jensens sygedagpenge slutter snart, Så må vi hellere skynde os at blive færdige med hendes sag". For kommunen straffes ikke. Tværtimod. Kommunen belønnes ved at forhale. Fordi det nu ikke koster dem en ører at folk er sygemeldte

HVIS man ønskede at beskytte borgerne, og indrette lovgivningen efter det, ville man sørge for at
1) den sygemeldte er på tidsubegrænset sygedagpenge indtil sagen er afsluttet
2) hvis sagen ikke er afsluttet inden 12 mdr, får kommunen ingen refusion (hov, vent, sådan er det jo også i dag... mmm.. kan man få tanken at det er derfor kommunerne ikke er så villige til at forlænge...?... bum bum...)

At sygedagpenge er tidsbegrænset, er IKKE for at beskytte borgerne mod langsomme sagsbehandlinger - det er udelukkende for at sikre at de langsomme sagsbehandlinger ikke kommer til at koste kommunerne for meget - ellers ville man jo have valgt at skrue loven sammen på en måde, så det er KOMMUNEN, der straffes for kommunalt snølt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 15-02-2011 kl. 23:23.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:18   #34
Mariba
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2011
Indlæg: 101
Styrke: 14
Mariba er ny på vejen
Ja men kommunen har sikkert været så smart som i min samlevers tilfælde at medvirke til at ASK laver en midlertidig afgørelse så er det udelukket som forlængelsesmulighed.

De har sikkert brugt samme begrundelse som vi fik da vi spurgte ind til havd vinding manden havde, at så kan der gives en løbende ydelse for midlertidigt fastsat erhvervsevnetab som suplerer revalideringsydelsen op. Den revalidering som nu efter 52 uger ikke kan lade sig gøre.

Ja smarte er kommunerne
Mariba er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:25   #35
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes det kan være ok at tidsbegrænse sdp., men jeg syntes dælme ikke at der er ok at man ikke bliver gjort opmærksom på hvad der sker når de 52 uger er udløbet og hvordan man når en afklaring forinden eller kommer under forlængelses mulighederne. Det er ren stilleleg.

Jeg kunne godt tænke mig at der i forbindelse med sygedagpenge var en introduktion af samme, ikke fordi man så pludselig bliver rask, men så er man da blevet orienteret. I stedet bliver man mødt med ord man skal slå op som fx. partshøring. Paragraffer man skal sætte sig ind i og tolke, alt i mens man er syg, hvad f... har de tænkt sig ???

Jeg røg selv ud i 2007 da en psykiater sagde at jeg ikke burde job prøves indtil da havde jeg været på arbejdsmarkedet indtil 1 måned før mine sdp. stoppede. Jeg lever stadig af egne penge og forsikring, forhåbentlig på vej mod tilkendelse af ftp. for s.... et l. system der i den grad kassere syge. Men Inger Støjberg kan jo ikke SE det, det kan man se på hende. Hun taler systematisk i forhold til systemet, samme formuleringer, samme tone, samme respons. Nothing changes.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:31   #36
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Denne er sendt til kontant

Citat:
Venligst tillad mig at forespørge om, hvordan Inger Støjbergs udtalelse om, at tidsbegrænsningen i sygedagepenge sker med henblik på at beskytte borgeren mod systemet, skal forståes.

Kommunerne har jo ikke pligt til at afklare borgerne på 1 år. (det er ikke sjældent set, at det tager 4-10 år)

Tidsbegrænsningen på sygedagpenge forlænges jo heller ikke, selvom kommunerne ikke afholder de lovpligtige møder, iværksætter arbejdsprøvninger og/eller andre afklarende foranstaltninger.

Det ses desuden, at når først borgerne ender på kontanthjælp, ja så forhales sagerne for alvor, for kontanthjælp er og bliver den billigste placering af borgerne - set med kommunale øjne.

Tidsbegræsning af sygedagpenge er ene og alene økonomisk beregning fra systemet af! Hvis man virkelig ønsker at beskytte borgerne, skal syge borger placeres på en tidsubegrænset afklaringsydelse indtil afklaring er fundet sted!

Jeg håber at Kontant vil gå i dybden med, hvori "borgerbeskyttelsen" består, i forhold til tidsbegrænsning på sygedagpenge.


Med venlig hilsen

lena Michelsen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:32   #37
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg synes begrænsningen skal ændres, det kan ikke være meningen at man som borger skal straffes fordi en kommune er for langsomme og spekulere i at få syge borgere på kontanthjælpe og ægtefældeforsørgelse.!

Straf kommunerne økonomisk når de ikke får afsluttet sagerne, når de 52 uger er gået og de ikke har fået afsluttet sag. Skal de som straf betale hele refusionen på sygegadepengeperioden tilbage til staten, men borgere skal fortsætte på sygedagpenge indtil der er sket en afslutning.!

Har sendt følgende til Lisbeth fra DR1 Kontant

Citat:
Hej Lisbeth

Først vil jeg rose jer for at tage disse sager op, for det rammer rigtig mange mennesker som ikke har fortjent det.
Jeg har selv været igennem hele møllen, men havde dog sat mig så meget ind i love og regler at deres forsøg på at stoppe mine sygedagpenge ikke lykkes. Men hvis man enten følger whiplashforeningen.dk eller læser på forumet K10.dk, kan man dagligt læser om sager som netop ligner dem i har beskrevet i dag. Hvor syge borgere straffes fordi en kommune enten er for sløv, eller direkte spekulere i at få borgeren på kontanthjælp eller på ægtefældeforsørgelse.
Så jeg vil da opfordre til at i laver flere udsendelser om emnet.

Men da jeg selv er handicappet, forligger muligheden at jeg er gået glip af noget i udsendelsen.
Men som jeg forstår det er Gerdas sag en arbejdsskadesag, som så må køre hos arbejdsskadestyrelsen. Hvis der ikke er sket en afklaring på meengrad og erstatning, kan Tønder kommune ikke stoppe sygedagpengene jf. §27 stk. 5.

5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

Og jeg kan dårligt forstille mig at ASK har kunne afslutte hendes sag på 1 år. Men er de kommet med en midlertidig afgørelse, kan de dog stoppes.


---------
Med Venlig Hilsen
Jimmy Sigenstrøm
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:37   #38
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.812
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Korrekt......

Kære JSN

Derfor sendte jeg netop "Sygedagpengestop" til Kåre, Kontant.

Her mangler vi oplysninger omkring arbejdsskadernes forløb.

Sagstider........ det er netop derfor jeg gennem 6 år har kæmpet for tråden på forsiden omkring kommunale sagsbehandlingsfrister. Som er den VIGTIGSTE lov at kende i begyndelsen.

Og hvor TILSYNET ikke bruger sin sanktionsret som ALDRIG er brugt imod kommunerne i sociale sager.

HVORFOR? S.U.

Sov godt alle.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:39   #39
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære JSN

Derfor sendte jeg netop "Sygedagpengestop" til Kåre, Kontant.

Her mangler vi oplysninger omkring arbejdsskadernes forløb.

Sagstider........ det er netop derfor jeg gennem 6 år har kæmpet for tråden på forsiden omkring kommunale sagsbehandlingsfrister. Som er den VIGTIGSTE lov at kende i begyndelsen.

Sov godt alle.

Hilsen Peter
Godt så var der ikke noget jeg var gået glip af, men venter spændt på svar fra DR1.

Kan du sove godt.

Mvh.
Jimmy
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 23:40   #40
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg hørte heller ikke et eneste ord om ASK i udsendelsen.

Sidst redigeret af annagw; 15-02-2011 kl. 23:46.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdering af "hardcore" k10èr phhmw Alt det andet 2 12-10-2011 13:48
K10er fra Middelfart kommune! phhmw Alt det andet 0 03-07-2009 21:16
Kontant Maj-Britt Alt det andet 0 26-08-2008 09:06
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension