K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2011, 18:38   #21
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 15
Lotus1 er ny på vejen
Opdatering. Hjælp søges igen.

Nu er min sag endelig kommet vidre fra lægekonsullenten, som blev ved med at finde platte ting som han aligevelle ikke kunne bruge til noget.

Min sagsbehandler siger at de ikke vil indhente mere, men vil ikke give mig det på skrift, hvilket undre mig, hun siger at jeg må stole på hende, ja tak det har jeg prøvet før, og så ændret alting sig igen.

Hun har sagt i telefonen at hun stadig mener at det er pension der er det bedste for mig, sagde så også at jeg nok skal indstille mig på at det bliver fleksjob. Jeg sagde så til hende at det forstår jeg ikke da jeg har 5 forskellige papier der siger at jeg ingen arbejdsevne har.

Jeg kunne kun være på mit afklaringssted i 9 timer om ugen i 3 dage om ugen, og selv det havde jeg meget svært ved at magte. Så jeg sagde til hende at jeg ikke kan forstå hvis de kan tilkende mig fleksjob når vi ikke har et timeantal på.

Det svaret hun på ved at sige at det behøver man ikke at have da det ene fleksjob kunne være på 15 timer og et andet fleksjob kunne være på 18 timer. Så sagde jeg at det timeantal kommer jeg jo aldrig op på. Det sagde hun ikke noget til.

Men man skal da have et time antal på ikke, eller er det noget jeg har misforstået?

Jeg er blevet meget nervøs for at hvis de tilkender mig fleksjob at de bare mener at jeg kan søge et på 15-20 timer. For jeg må da også have nogen rettigheder som borger.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 21:50   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Vi er mange, der er blevet tilkendt fleks på den baggrund, nogle endda på et endnu lavere timetal end 9 timer pr. uge.

Prøv at bruge sidens søgefunktion og søg på "halvvejen".

Fleks er halvvejen til fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 22:24   #23
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Nu er min sag endelig kommet vidre fra lægekonsullenten, som blev ved med at finde platte ting som han aligevelle ikke kunne bruge til noget.

Min sagsbehandler siger at de ikke vil indhente mere, men vil ikke give mig det på skrift, hvilket undre mig, hun siger at jeg må stole på hende, ja tak det har jeg prøvet før, og så ændret alting sig igen.

Hun har sagt i telefonen at hun stadig mener at det er pension der er det bedste for mig, sagde så også at jeg nok skal indstille mig på at det bliver fleksjob. Jeg sagde så til hende at det forstår jeg ikke da jeg har 5 forskellige papier der siger at jeg ingen arbejdsevne har.

Jeg kunne kun være på mit afklaringssted i 9 timer om ugen i 3 dage om ugen, og selv det havde jeg meget svært ved at magte. Så jeg sagde til hende at jeg ikke kan forstå hvis de kan tilkende mig fleksjob når vi ikke har et timeantal på.

Det svaret hun på ved at sige at det behøver man ikke at have da det ene fleksjob kunne være på 15 timer og et andet fleksjob kunne være på 18 timer. Så sagde jeg at det timeantal kommer jeg jo aldrig op på. Det sagde hun ikke noget til.

Men man skal da have et time antal på ikke, eller er det noget jeg har misforstået?

Jeg er blevet meget nervøs for at hvis de tilkender mig fleksjob at de bare mener at jeg kan søge et på 15-20 timer. For jeg må da også have nogen rettigheder som borger.
Nej, man skal ikke nødvendigvis have et timeantal på en fleksjobbevilling. Nedsat arbejdstid på et antal timer er et skånehensyn. Så er dit skånehensyn nedsat arbejdstid, som jo er afdækket i en arbejdsprøvning, så vil det endelige nedsatte timetal blive beregnet ud fra hvad du magter i det endelige fleksjob. Fleksjob er så forskellige, så man magter måske kun 15 timer eller mindre i èt fleksjob, mens man måske kan magte 20 timer i et andet og lettere fleksjob.

Derfor er det så vigtigt, at man giver sig tid i en praktik før fleksjobbet bliver etableret rigtigt, at finde det præcise antal timer man magter i lige præcis dèt fleksjob, som godt kan ligge langt fra hvad man har jobbet med i en arbejdsprøvning.

Så din sagsbehandler har ret, men det betyder ikke at du SKAL kunne magte flere timer end din arbejdsprøvning har vist, men kun at chancen for at du magter mere end 9 timer er dèr, hvis det rette fleksjob skulle være der. Magter du ikke flere timer i en praktik, før fleksjobbet bliver endeligt etableret, så må kommunen jo kigge på muligheden for pension til den tid.

Pension til dig er jo ikke udelukket, og din sagsbehandler indstiller dig jo også til pension. Men med en arbejdsevne på 9 timer i en afprøvning, så forbereder din sagsbehandler dig på, at det godt kan ende med en fleksjobbevilling i stedet for pension.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 10:06   #24
anniss
Elsker at være her på K10
 
annisss avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Vejle
Alder: 53
Indlæg: 64
Styrke: 15
anniss er ny på vejen
Hej....

Jeg var blev bevilget fleks efter godt 3 år på sygedagpenge. Et år efter det blev jeg godkendt til pension.
Jeg var inderst inde godt klar over, at det nok ikke ville gå med fleks, men det var min vej videre mod pension, da alle mente, at pension var jeg nok ikke berettiget til. Alle mine mange arbejdsprøvninger viste et timetal på 9 timer og under i ugen.
Under fleksbevilligen var jeg i 2 praktikker på ledighedsydelse. Da kunne de se, at fleks ikke var det rigtige for mig, og min sb'er indstillede mig til pension... Den skal så lige ses på igen om 5 år, for at se om jeg har det anderledes end nu...
Min tråd hedder "kommende kæmpende førtidspensionsansøger", hvis du skulle få tid og lyst til at læse den...
Håber at alt går for dig, som du håber på....

anniss
----------------------------
Førtidspensionist pr. 1.3.11
anniss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 13:41   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg orkede ikke at skrive så meget i går.

Men når jeg skriver, at fleks er halvvejen til en fp, så er det fordi, at når man er blevet visiteret til fleks, så har kommunen erkendt, at man har nogle helbredsmæssige problemer, der gør, at man ikke kan klare sig på det ordinære arb.marked.

Det havde de ikke før du blev visiteret til fleks.

Når man så er visiteret til fleks, så skal man, når man har været ledig i 12 mdr. ud af 18 mdr., revurderes.

D.v.s., at kommunen skal vurdere, om du stadig er berettiget til fleks, og ved sådan en revurdering skal fp overvejes.

Jeg synes der efterhånden er langt imellem, at nogen bliver tilkendt fp uden at have været fleks-visiteret først.

Mange (bl.a. mig selv) er først blevet tilkendt fp ved en revurdering af fleks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 20:45   #26
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 15
Lotus1 er ny på vejen
Tusind tak, for jeres gode svar. Nu blev jeg lidt mere rolig. Man skal vel ikke være medlem af en a-kasse hivs man er fleksjobber skal man?
Og hvad med selve fagforeningen. Jeg er kun medlem af a-kassen på nuværende tidspunkt.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 22:48   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Tusind tak, for jeres gode svar. Nu blev jeg lidt mere rolig. Man skal vel ikke være medlem af en a-kasse hivs man er fleksjobber skal man?
Og hvad med selve fagforeningen. Jeg er kun medlem af a-kassen på nuværende tidspunkt.
Lotus, hvis du bliver visiteret til et flexjob, så er det ikke nødvendigt at være i a-kasse... du kan alligevel ikke modtage understøttelse derfra...
Men det er en god ide at være i fagfore. da de kan hjælpe hvis der opstår problemer..

Og jeg er også en af dem, som er startet med en flexjobvisitation og efter et par år er fundet værdig til en førtidspension

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2011, 21:46   #28
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 15
Lotus1 er ny på vejen
Tusind tak, for alt det i har skrevet.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 14:20   #29
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 15
Lotus1 er ny på vejen
Opdatering.

Så har jeg fået at vide at min sagsbehandler vil indstille mig til førtidspension, men at hun mener at det vil være godt at revudere den om 2 år. Det kan gøre mig helt bange nu. For hvis pensionsnævnet besluttet det så tør jeg dårligt gøre noget for så vil de lige pludselig mene at jeg har arbejdsevne. man bliver total panoid af at være i det her system.

Nogen der ved hvordan det forgår når man kun får midlertidig førtidspension får allerrede stress hvis jeg skal ud i nye arbejdsprøvninger og alle mulige ting, kan jeg slet ikke overskue.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 15:51   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Så har jeg fået at vide at min sagsbehandler vil indstille mig til førtidspension, men at hun mener at det vil være godt at revudere den om 2 år. Det kan gøre mig helt bange nu. For hvis pensionsnævnet besluttet det så tør jeg dårligt gøre noget for så vil de lige pludselig mene at jeg har arbejdsevne. man bliver total panoid af at være i det her system.

Nogen der ved hvordan det forgår når man kun får midlertidig førtidspension får allerrede stress hvis jeg skal ud i nye arbejdsprøvninger og alle mulige ting, kan jeg slet ikke overskue.
Så vidt jeg har læst herinde, så foregår revurderingen på den måde, at kommunen kontakter din egen læge for at få oplyst om du har fået det væsentligt bedre, og hvis lægen skriver, at du ikke har fået det bedre, så fortsætter du på pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension