K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2009, 11:06   #21
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Denne tråd er meget spændende. I min sag er der sket lignende fejl, og jeg takker for de gode paragraffer som jeg evt. også kan bruge i min sag.

pøj pøj med sagens videre forløb.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 00:31   #22
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har kigget lidt rundt på ankestyrelsens hjememside, og så vidt jeg kan se, er der ikke noget i vejen for, at man selv henvender sig til dem med en klage, er det korrekt opfattet?

Jeg tænker, at hvis min sagsbeh. ikke kommer med et fornuftigt svar (indenfor kommunens egen svarfrist) på hvorfor jeg ikke skulle kunne søge en § 17 bare fordi hun har skrevet rp'en med henblik på at søge en § 18, og de ikke har sendt min § 17 til pensionsteamet (som jeg troede hed pensionsnævnet) som de skal iflg. den principafgørelse jeg har sendt dem en kopi af, kan jeg så klage til ankestyrelsen?

Eller har nogen en bedre idé?

Borgmesteren er intet værd i denne sammenhæng, og jeg synes ikke jeg har overskud til at sende den til samtlige byrødder (men overvejer på et tidspunkt, at sende dem et informationsbrev, om hvordan kommunens jobcenter fungerer (eller not)).
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 20:50   #23
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg "bomber" lige den her op, i håb om, at en som kan svare har overset den.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 21:00   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
I min kommune er der både pensionsteamet og pensionsnævnet.
teamet er når en sagsbehandler selv indgiver en sag om pension(§18).
nævnet er dem som afgør sagen. Det er nogenlunde de samme personer som sidder der.
så ergo hvis er pension går videre hos pensionsteamet, bliver den næsten med garanti også godkendt.
men det er nok forskelligt fra kommune til kommune.
har nemlig selv arbejdet på min kommune i nogle år og kender alle dem som skal afgøre min sag.
arbejdede godt nok med IT og der var det private noget bedre.
man får ikke meget uddannelse inden for IT med et budget på 4000 kr om året.

Sidst redigeret af MTVRV1; 12-12-2009 kl. 21:02.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2009, 21:54   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Må indrømme at jeg ikke ved om man kan klage til ankestyrelsen den jeg kender er at man sender sin ansøgning om § 17 på forliggende grundlag til ankestyrelsen som et afslag pga den lange sagsbehandling ..

Men den tror jeg ikke du kan bruge i din sag endnu ..

Har du skrevet til din sagsbehandler igen og bedt hende om at få på skrift at hun nægter dig at søge en § 17 på forliggende grundlag og at du gerne vil have det på skrift samt hvorfor og hvor i loven hun kan henvise til det og så evt skrive det helt klart at det fremgår af dette

Borgeren kan når som helst i sin sags forløb bede kommunalbestyrelsen om alene at tage stilling til, om der er ret til førtidspension. Kommunalbestyrelsen skal da straks træffe beslutning om at sagen overgår til behandling med henblik på stillingtagen til om borgeren opfylder betingelserne for tilkendelse af pension.

Og at dit når som helst altså er nu og hvis hun har en anden opfattelse af loven bedes hun skrive det ned og sende det til dig ... ?

Det er nok den eneste jeg lige kan komme i tanke om pt ...
  Besvar med citat
Gammel 13-12-2009, 00:28   #26
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hejdien, dagen efter at hun havde bildt mig ind, at jeg ikke kunne søge en §17 på nuværende tidspunkt o.s.v. skrev jeg en mail og bad om, at få at vide hvori hun har belæg for sine påstande, hvis hun altså fastholder dem, da jeg ellers er nødt til at holde mig til ankestyrelsens principafgørelser og pensionsloven.

Hun svarede hurtigt, at hun havde modtaget min mail og "svarer snarest", det er 4 dage siden.
Det er 3 uger (+1 dag) siden, at jeg afleverede ansøgning §17 på det foreliggende sammen med henvisning til principafgørelse (se tidl. indlæg i denne tråd) som siger, at 3 uger er for lang tid m.h.t. at træffe afgørelse om at påbegynde en pensionssag, når den er søgt i henhold til § 17 på det foreliggende.

Onsdag er hendes sidste frist for at svare, hvis hun skal overholde kommunens svarfrist på 8 dage, og hvis hun ikke har svaret der, er jeg begyndt at overveje seriøst, at sende mit brok til samtlige byrødder, i håb om at en af dem kan se, at den er helt gal med retssikkerheden her i kommunen.

Jeg er tindrende tosset, og totalt uforstående overfor at kommunalt ansatte kan slippe af sted med den slags.


MTVRV, her i byen hedder det åbenbart henholdsvis "førtidspensionsgruppen"
og "pensionsteamet", men jeg ved godt hvad du mener.

Den med garantien vil jeg sætte ? ved, da vi har set brugere her på siden, som har oplevet at "pensionsteamet" (som her i byen hedder "førtidspensionsgruppen") har nægtet at rejse en pensionssag.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 22:16   #27
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Eftersom jeg ikke har modtaget svar fra min sagsbeh. på min sidste mail, og kommunens svarfrist er overskredet, sendte jeg hende en ny mail i dag, hmmm måske skulle jeg have ventet til fredag middag, lige før hun får fyraften.

Jeg gjorde hende opmærksom på, at jeg endnu ikke har modtaget svar, men at jeg nu håber, at hun vil svare på hvor langt min ansøgning om fp efter § 17 på det foreliggende er nået, og hvad der er sket med min aktindsigt, som jeg bad om for 3 uger siden.

Og så prøver jeg ellers at samle lidt krudt, til at samle det hele sammen, så det kan blive sendt til det nye byråd i starten af det nye år.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 12:49   #28
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Så lykkedes det endelig :)

I dag ville jeg lige tjekke om sagsbehandleren havde besvaret min mail, og det havde hun sørme, men et noget overraskende svar.

Hun skrev, at min sag havde været for pensionsteamet i går og jeg er bevilget førtidspension fra D 1.1.2010.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 12:55   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
WEEEE tillykke med det....

Der kan man bare se...det kan godt lade sig gøre....dejligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 13:04   #30
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Ja. der er vist et eller andet der pludselig er gået stærkt.
Da jeg fik brev om at sagen var sendt til førtidspensionsgruppen, som skulle tage stilling til om den skulle videre til pensionsteamet (som vist hedder pensionsnævnet andre steder), fik jeg at vide, at jeg ville få et brev når den gik videre til pensionsteamet, men det brev har jeg aldrig fået.

Men det kan vel også være svært at skulle forklare sig ud af, at man har påstået, at man som sagsbehandler ikke skal rette ind efter ankestyrelsens principafgørelser.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ret til at være syg når man er ung Bitsch De Unge 24 28-02-2013 16:07
At være eller ikke være en flæskesteg.. phhmw Politik og Samfund 3 29-03-2012 09:57
nu må det være nok superkok Det er da strengt ! 31 06-07-2010 23:09
Må jeg være med? Bigmum Dit og Dat 2 15-05-2009 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension