K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2012, 15:29   #21
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
[QUOTE=sannemus;204764]En lille opdatering herfra
Har i dag holdt møde med fagforening og jobkonsulent.
De mener ikke, jeg kan gøre meget andet end forblive sygemeldt, da min leder ikke ønsker at mødes for at finde en løsning.
..og afskedigelse..er jeg overbevist om nu..

Hej Sannemus
Jeg må stadig gerne sige min stilling op og komme på ledighedsydelse , men det har jeg OVERHOVEDET ingen plan om..hvilket jeg støttes i..

Afvent du roligt hvad arbejdsgiver vil/gør det er jo hans udspil der afventes - men vil give dig ret i i din formodning om at du bliver ledig fleksjobber på ledighedsydelse - inden nyt job kan etableres.

Har du fået at vide at du må sige jobbet op og overgå til ledighedsydelse ? siden du skriver sådan.

God bedring
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 18:53   #22
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
[QUOTE=maruus;204773]
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
En lille opdatering herfra
Har i dag holdt møde med fagforening og jobkonsulent.
De mener ikke, jeg kan gøre meget andet end forblive sygemeldt, da min leder ikke ønsker at mødes for at finde en løsning.
..og afskedigelse..er jeg overbevist om nu..

Hej Sannemus
Jeg må stadig gerne sige min stilling op og komme på ledighedsydelse , men det har jeg OVERHOVEDET ingen plan om..hvilket jeg støttes i..

Afvent du roligt hvad arbejdsgiver vil/gør det er jo hans udspil der afventes - men vil give dig ret i i din formodning om at du bliver ledig fleksjobber på ledighedsydelse - inden nyt job kan etableres.

Har du fået at vide at du må sige jobbet op og overgå til ledighedsydelse ? siden du skriver sådan.

God bedring
Hej Maruus.

Tak skal du ha

Ja, min jobkonsulent betragter den prøveperiode på 21,5 time som en arbejdsprøvning og mener ikke, at jeg kan arbejde mere end det, måske snarere mindre.

Han har snakket med andre jobkonsulenter, der er enige med ham. Jeg kan derfor opsige min stilling uden karantæne..
Men det er som sagt ikke det jeg ønsker, da jeg grundlæggende har et ønske om at kunne vende tilbage til jobbet..med de nødvendige skånehensyn..

Vil lederen ikke dette, må hun afskedige mig..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 18:36   #23
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Omsorgssamtale

Jeg er, efter 2 ugers sygefravær fra mit fleksjob, indkaldt til omsorgsamtale på tirsdag.

Jeg har skrevet til jobkonsulent og fagforening for at få en af dem med som bisidder..men ærligt talt er det jo med ret kort varsel, så tvivler på at deres kalendre giver mulighed for dette..Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke kan medbringe bisidder til omsorgsamtalen?


Samtidigt har jeg modtaget et dp 300A oplysningsskema, der skal sendes til kommunen. Heri skal man skrive sygdommens art.."Beskriv meget kort, hvad du fejler"..hvad skal jeg skrive her?? Grunden til at jeg er i flexjob? Er ret forvirret over dette..


Problemet er jo stadig, at mine skånebehov ikke kan opfyldes, hvilket jeg fik bekræftet, da min leder ringede til mig i mandags. Jeg skal stadig arbejde mere end jeg kan og med ting jeg ikke kan holde til, på tidspunkter hvor min hjerne er gået hjem..

Puh..det lader til at kunne blive et fuldtidsjob at være sygemeldt, med alt det jeg skal forholde mig til

Håber nogen kan hjællpe mig med lidt svar, tak
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 18:45   #24
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Jeg er, efter 2 ugers sygefravær fra mit fleksjob, indkaldt til omsorgsamtale på tirsdag.

Jeg har skrevet til jobkonsulent og fagforening for at få en af dem med som bisidder..men ærligt talt er det jo med ret kort varsel, så tvivler på at deres kalendre giver mulighed for dette..Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke kan medbringe bisidder til omsorgsamtalen?



Samtidigt har jeg modtaget et dp 300A oplysningsskema, der skal sendes til kommunen. Heri skal man skrive sygdommens art.."Beskriv meget kort, hvad du fejler"..hvad skal jeg skrive her?? Grunden til at jeg er i flexjob? Er ret forvirret over dette..

Du kunne prøve at spørge din tillidsrepræsentant på din arbejdsplads, om hun/han vil være med som bisidder (hvis der er en).
Og hvis du har retten til at medbringe en tillidsrepræsentant, så kan du få lov at rykke samtalen. (men forhør dig ad om det hos fagforeningen)

Du må bare skrive hvorfor du sygemeldte dig, det er vel bare "pga. min sygdom er blevet forværret og ikke kan holde til at arbejde de timer, der kræves" ? Mere synes jeg slet ikke, de behøver at vide... De ved jo det godt. Skemaet er bare en normal procedure ( i min verden enormt møg irriterende at modtage hver gang, man har været syg ) Det er flot, de sender den først nu. Jeg modtager den allerede få dage efter, selvom jeg har været syg 2 eller 3 dage, det må være det rene spild, som jeg synes de skal ændre i loven...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 19:04   #25
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Jeg er, efter 2 ugers sygefravær fra mit fleksjob, indkaldt til omsorgsamtale på tirsdag.

Jeg har skrevet til jobkonsulent og fagforening for at få en af dem med som bisidder..men ærligt talt er det jo med ret kort varsel, så tvivler på at deres kalendre giver mulighed for dette..Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke kan medbringe bisidder til omsorgsamtalen?
Du kan jo prøve om du ikke kan få mødet udsat et par dage så bisidder kan deltage, det er ihvertfald et forsøg værd, men om du har ret til det ved jeg ikke, men syntes også at de giver dig et meget kort varsel.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 19:36   #26
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du kunne prøve at spørge din tillidsrepræsentant på din arbejdsplads, om hun/han vil være med som bisidder (hvis der er en).
Og hvis du har retten til at medbringe en tillidsrepræsentant, så kan du få lov at rykke samtalen. (men forhør dig ad om det hos fagforeningen)

Du må bare skrive hvorfor du sygemeldte dig, det er vel bare "pga. min sygdom er blevet forværret og ikke kan holde til at arbejde de timer, der kræves" ? Mere synes jeg slet ikke, de behøver at vide... De ved jo det godt. Skemaet er bare en normal procedure ( i min verden enormt møg irriterende at modtage hver gang, man har været syg ) Det er flot, de sender den først nu. Jeg modtager den allerede få dage efter, selvom jeg har været syg 2 eller 3 dage, det må være det rene spild, som jeg synes de skal ændre i loven...
Tak fordi du altid er så hurtig til at svare, Curls
Den med tillidsrepræsentanten er lidt tricky, da fagforeningen og jeg har valgt at klare os uden hende..af flere årsager..men hun kan selvfølgelig være min sidste udvej..så er der da ét vidne
Men jeg bliver lidt bekymret over at du skriver:"Hvis du har retten til at medbringe en tillidsrepræsentant"?? Har man ikke altid ret til at medbringe en bisidder? Eller hvad mener du?

Godt at høre at jeg kan skrive sådan i den formular..det er en stor hjælp at vide dette..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 19:37   #27
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Du kan jo prøve om du ikke kan få mødet udsat et par dage så bisidder kan deltage, det er ihvertfald et forsøg værd, men om du har ret til det ved jeg ikke, men syntes også at de giver dig et meget kort varsel.
Tak supersus
Nu venter jeg lige på respons fra fagforening og jobkonsulent..helst mandag..og så må jeg se om jeg skal søge udsættelse
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2012, 19:54   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sannemus Se meddelelser
Tak fordi du altid er så hurtig til at svare, Curls selvtak tak.. hehe...

Men jeg bliver lidt bekymret over at du skriver:"Hvis du har retten til at medbringe en tillidsrepræsentant"?? Har man ikke altid ret til at medbringe en bisidder? Eller hvad mener du?

Mente retten til en bisidder i det hele taget. (ikke kun tillidsrepræsentant) Jeg har selv stået i en situation, hvor jeg skulle til en sygefraværssamtale. Her rådførte jeg med fagforeningen, da der er regler. Jeg kan ikke huske lige, hvordan det var man havde ret til i dette møde, da der var også det andet møde indenda, men jeg fik i hvert fald en bisidder med til sygefraværssamtalen. Jeg tror nu godt, du kan udsætte tidspunktet, hvis du ikke kan få en bisidder, men det kan fagforeningen bedst svare på. Jeg husker, at man i nogle tilfælde godt kan holde samtalen over tlf., hvis fysisk møde - fra ansigt til ansigt ikke kan lade sig gøre. Men jeg vil dog anbefale dig kraftigt, at du skal have en bisidder sådan som den situation, du står i.

Godt at høre at jeg kan skrive sådan i den formular..det er en stor hjælp at vide dette..
En god idé er at forberede sig til samtalen, hvor du selv kan komme med forslag til, hvordan tingene kan blive bedre. Her er lidt om, hvad man kan tænke over:
http://www.arbejdsmiljoviden.dk/Vide...en-sygefravaer
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 11:09   #29
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
status efter to omsorgssamtaler

Jeg var startet på at skrive en lang smøre/referat fra møderne, men det blev lige lidt for uoverskueligt. I får den korte version

Vi har nu holdt 2 omsorgssamtaler, og situationen er totalt fastlåst. Min leder forlanger stadig, at jeg skal arbejde til kl.15 tre dage om ugen. Ved den sidste samtale i går deltog både jobkonsulent, faglig konsulent, og TR som bisiddere. Samtalen varede 12 min.

Det er vist blevet en principsag for lederen, så jeg forventer ikke en positiv løsning. Jeg forventer faktisk en indkaldelse til en tjenstlig samtale eller en sindet skrivelse vedr. afskedigelse..

Udover dette vil min læge nu henvise mig til arbejdsmedicinsk klinik, da jeg har mange symptomer på stress. Set i bakspejlet har det været galt i snart 3 år, men jeg har bare troet, at det var mine kroniske sygdomme, der blev forværrede..det er det så måske også. Men for 3 år siden startede en hovedpine, tinnitus og ekstrem træthed, og dette bliver klart forværret, når jeg er under pres..eller rettere EFTER pres. Fik så sidste sommer fibromyalgi-diagnosen oveni de andre. Men det er jo vanskeligt at vide, hvad der er årsag til hvad, så det skal jeg udredes for...

Er der andre i fleksjob, der har været over arbejdsmedicinsk klinik?

Og så skal jeg til egen læge i dag, da jeg skal udfylde en mulighedserklæring til Sygedagpenge-afdelingen i kommunen..men nu er jeg kommet dertil (hvis lægen altså ikke vælger at skrive, at jeg er 100% uarbejdsdygtig pt), at jeg ikke kan arbejde efter kl. 14 overhovedet..jeg ved, jeg har strakt mig for meget for at kunne blive i jobbet, og nu er det slut!

Håber der er nogen, der har prøvet arbejdsmedicinsk klinik, mens de var i fleksjob, som vil fortælle lidt om det
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2012, 11:18   #30
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Hold da op for en stivnakket leder du er rendt ind i.... Møg irriterende når du ellers har været glad for dit arbejde og der nemt kunne justeres lidt her og der for at du kunne blive der.... Men helt ærligt ...har de så fortjent at have dig ???
Håber at du kan få mere afklarring på det hele gennem arbejdsmedicinsk - har ingen erfarring med dem selv...
Så ville egentlig bare sende et knus med ønsket om, at der et sted derude er en arbejdsplads som "fortjener" dig - og har de rette skånehensyn....
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Praktik efter sygemeldt på fleksjob MetteMusen Spørgsmål ang fleksjob 15 15-11-2012 22:51
Sygemeldt Tullee Alt det andet 8 10-12-2010 22:38
Sygemeldt på fleksjob Rexronjas Spørgsmål ang fleksjob 16 20-01-2010 20:58
sygemeldt ann Spørgsmål ang fleksjob 4 15-03-2006 13:38
Ansøgning om Fleksjob/ er p.t. delvist sygemeldt paula Spørgsmål ang fleksjob 4 06-02-2006 16:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension