K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2009, 16:52   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
jep...det er jeg enig I...Noam Chomsky...læs ham...du kender ham sikkert tante Ana...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 17:39   #12
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Det er skam også noget som går ud over erhvervslivet. Den såkaldte "administrative byrde" for erhvervslivet er vokset i en sådan grad, at mange små og mellemstore virksomheder kvæles. Iværksættere må slås med papirarbejde og ufleksible offentlige regler. Igen skyldes dette den stigende bureaukratisering af samfundet. De fleste djøf'er sidder faktisk i det offentlige - og mange af dem som er i det private, sidder der som en konsekvens af det regelmorads de offentlige djøffer har skabt. Se her: http://www.djoef.dk/online/view_SHTML?ID=1851. Det er ikke den private sektor der fylder mest.

Den største udfordring vores samfund står overfor er hvordan vi får "rekonstrueret" den offentlige sektor, så den får fokus på "kerneydelserne" - uddannelse, sundhed, hjælp til udsatte grupper, forsvar, politi, domstole. Vi har ca. 1 million offentligt ansatte. Der er ca. 2.8 million i arbejdsstyrken i alt (inkl. arbejdsløse, men ikke inkl. de ca. 750,000 som estimeres til at være uarbejdsdygtige). (tallene er fra dansk statistik).

Dvs

Vi har:
1.0 million offentligt ansatte
0.1 million arbejdsløse*
1.7 million privat ansatte + "sminkede" arbejdsløse
0.8 million uarbejdsdygtige

* Vi ved godt dette tal er sminket - og de personer som er i aktivering eller placeret på

Hvordan kan vi have så dårlig service - så dårlig kvalitet i det offentlige - når hver femte menneske i danmark er ansat der? Når der er flere offentligt ansatte en arbejdsløse + uarbejdsdygtige!

Bureaukrati og manglende fokus. Papirarbejde og "projekter". Pis og papir. Kontrol. Dårligt arbejdsmiljø. Højt sygefravær. Meget pjæk. Korte arbejdsdage. Skidt arbejdsmoral. For mange høvdinge, og for få indianere. Nogle offentligt ansatte går ned med stress, mens andre feder den og laver intet. Efterhånden som alle de samvittighedsfulde går ned med flaget, står vi tilbage med et bureaukrati af dovne, magtfuldkomne skrankepaver, der lever af andres arbejde.

Den offentlige sektor er syg. Alle her på K10 har oplevet det. Den fungerer ikke. Den er oppustet og udsultet på samme tid. Den er fejlernæret. Den skal rives ned og bygges op igen. Jeg frygter for at vi får et totalt kollaps på et tidspunkt efterhånden som bureaukratiet og kontrol-fascismen æder mere og mere af produktionen og det som rent faktisk holder samfundet igang. Det vil bare være så trist hvis et statsbankerot er det eneste som kan rydde ordentlig op.

Jeg fatter ikke at fagbevægelserne finder sig i det. Det er jo deres medlemmer der betaler gildet. Det er dem - fabriksarbejderen, håndværkeren, ingeniøren, programmøren, forskeren, farmaceuten - der tjener pengene hjem som hele velfærdsstaten bygger på. Men de får kun lov at give, i kraft af skatter og afgifter - den dag de bliver syge, eller får brug for anden hjælp fra det offentlige - så er der intet at hente - for pengene er forsvundet op i den blå luft. Hvorfor kæmper fagbevægelserne ikke for deres medlemmer? De har nok for travlt med at nyde pamperlivet.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2009, 04:02   #13
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Neurosmølf skrev:

Citat:
er det ikke tankevækkende bureaukrati opstår ofte p. gr. af nogen føler et behov for at retfærdiggøre deres eksistens med irrationelle tiltag, nogle mennesker placeret bl.a. i ledelsesmæssige mellemlag lider af tillært inkompetence, gr. angsten for at blive overflødige hvis de bare gentager topledelsens budskaber, så de skal liige fortolkes til ukendelighed for at få et personligt *touch* og dermed opstår megen af den ledelses tåge og uklarhed der fører ikke bare til dårligt arbejdsmiljø, men øget risiko for stress og anden sygdom.
Jo, tankevækkende, men de holder også sig selv ved lige og bekræfter hinanden i een uendelighed.

Se her:

Citat:
VL-gruppe

VL-grupper, kort for virksomhedsleder-grupper, er oprettet af Dansk Selskab for Virksomhedsledelse, og er grupper, hvor virksomhedsledere (indenfor både den offentlige og den private sektor) mødes og udveksler erfaringer.

Grupperne er opbygget i en logeagtig struktur: VL-grupperne fordrer tillid og åbenhed indadtil, og kræver tavshed udadtil. Man bliver medlem af en VL-gruppe ved at blive anbefalet af tre af gruppens medlemmer, det er således ikke åbent land at deltage.
http://www.netleksikon.dk/v/vl/vl_gruppe.shtml

Det er interessant at se, hvem der er i gruppe med hvem.

Det er utroligt, at vores samfund er kørt sådan i sænk, selvom skattebetalingen har været så høj i så mange år, og når så mange kloge hoveder "har udvekslet erfaringer" om, hvordan man styrer landet og dets økonomi. (En astrolog klarer det langt bedre... Eks. Christian Borup).

Man tænker på, HVAD de egentlig bruger deres skattefinansierede laaaange uddannelser på, for det er sandelig ikke altid til at mærke for den almindelige skatteborger.

Så de DJØF'ere er jo mange ting og mange steder.

De er så sandelig også her.... og nu håber jeg sandelig ikke, at nedenstående eksempler sidder i VL-grupper også... men det skulle da ikke undre mig, for nogle kommuner ser da ud til at bruge metoder, der er lige så skumle som nedenfor.

Sikke nogle DJØF'ere... pyha...


Citat:
er man i fare for at sende hele sin ejendomsportefølje ind i et konkursbo, kan man altid sælge huset, bilen eller selskabet til en nær ven eller advokat.
Citat:
store beløb, der er bogført som konsulentbistand i udlandet. På den måde kan man 'flytte værdier' uden for landets grænser

Citat:
Hvis alt er gået galt, og den personlige konkurs er indtruffet, laver flere af ejendomsmatadorerne særaftaler med kuratorerne, der har overtaget konkursboet.
http://www.bt.dk/article/20081119/nyheder/711190004/

Hvilke "klubber" accepterer, at konkursværdier kan forsvinde ud i den blå luft?

Hvilke "klubber" accepterer, at værdier bare kan flyttes over i konens navn?

Hvilke "klubber" har lukket øjne og ører, selvom det er foregået i årevis?

Hvilke "klubber" mener, at det er i orden, at arbejdsløse, syge og ældre skal betale højere skatter for at finansiere det?

Hvilke "klubber" mener, at det er i orden at trække retssager, erstatningssager, pensionssager osv. i langdrag?

Det er, som om noget er helt "rotten in the state of Denmark".

Kan det virkelig passe, at flertallet af befolkningen ønsker, at det skal være så forbandet svært at få pension efter en arbejdsskade? (næppe)

Kan det virkelig passe, at flertallet ønsker, at de bredeste skuldre skal slippe billigere i skat, så de ældre, handicappede og arbejdsløse har problemer med at få mad på bordet?

Der er noget, der ikke stemmer i min bog.

Men spørger man en DJØF'er, tager jeg nok fejl. Og så viser man mig en statistik, som nok skal "overbevise" mig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2009, 12:31   #14
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se meddelelser
Hvorfor nedbryde? Forandre indefra måske... er bedre end en åben konflikt, der altid vil føre en (yderligere) splittelse af befolkningen med sig. Det er Djøffere jo i forvejen verdensmestre i, så hellere en "metode" de IKKE er uddannet til at håndtere: rendyrket græsrods-demokrati!

Så slipper vi også i samme process, af med deres fascistoide ungdomsorganisationer.
Hvorfor skal vi som svage grupper bryde vores grænser, for at bekæmpe
"DET DER ER" - for at vi kan få "ET LIV" ?


__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sdp Stop Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 17-09-2012 06:31
Sdp stop Scorpion Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 29 08-09-2012 15:57
Sdp-stop hej Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 25-07-2012 14:24
Stop af revalidering?? joseemma Alt det andet 10 12-08-2011 14:05
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension