K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-11-2008, 17:50   #11
annasen
Afhængigheds tegn af K10
 
annasens avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 340
Blog Indlæg: 13
Styrke: 16
annasen er ny på vejen
Talking

Rød front.
Bare mas på, og mange gange held og lykke.
annasen
annasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 18:03   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Skønt at læse at der er en mere (som mig selv!) der har fået nok af arbejdsprøvninger. Mine tanker og handlinger ligner meget Maj-Britts.

Nu er jeg nået dertil i sagen, at jeg får sagsbehandlerne hjem til mig, istedet at jeg kommer til dem! Og har fået tilbudt et 8 ugers hjemme opsøgende tilbud, istedet for det oprindelige 6 mdrs afklarings forløb 'ude i marken et sted'....so far, so good!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 19:48   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Øøøøøh, måske spørger jeg dumt; men har du ikke en 'all in one' printer (dvs. både printe, scanne og kopiere)?

Så kan du sende din klage/ansøgning + bilag på e-mail til din sagsbehandler samt de andre du vil beære med din knald gode pensionsansøgning

Du sparer frimærker og du slår selvfølgelig den automatiske kvittering til, ikk'?

Den har jeg ihvertfald bedre erfaringer med end at slæbe posten ned til borgerservice få dem til at kvittere, for så går det så laaaangsomt

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 20:02   #14
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jo, sårn en har vi da i huset, du har da ret, afgang på mail med hele dynen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 01:34   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja god ide!!

Så ved man sgu da også hvornår det bliver modtaget. Sådan en printer ting må jeg vist have med på ønskelisten i år!!! Tak for tippet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 03:00   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Øøøøøh, måske spørger jeg dumt; men har du ikke en 'all in one' printer (dvs. både printe, scanne og kopiere)?

Så kan du sende din klage/ansøgning + bilag på e-mail til din sagsbehandler samt de andre du vil beære med din knald gode pensionsansøgning

Du sparer frimærker og du slår selvfølgelig den automatiske kvittering til, ikk'?

Den har jeg ihvertfald bedre erfaringer med end at slæbe posten ned til borgerservice få dem til at kvittere, for så går det så laaaangsomt

Hyanna
Jamen her er jeg så ikke enig....

De har massere af muligheder for at komme med undskyldninger for at ting er blevet væk når det er elektronisk...

At du slå en kvittering til på en mail...det hjælper ikke noget når ni ud af ti bare lader være med at sende kvittering tilbage...
De fleste jeg har haft kendskab til får ikke en kvittering tilbage fra deres sagsbehandler...
De kan jo sagtens se din mail uden at kvittere...

Så du risikere at stå uden nogen form for bevis for at de har modtaget sagen...

Nej der er ikke noget der slår at gå ned med det selv og få en personlig underskrevet kvittering plus kopi....der kan de ikke nægte eller finde en undskyldning for at de ikke har modtaget sagen...som med mails...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 03:27   #17
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Egentlig lige vidt

Hvis de vil nægte så kan de nægte. De kan eks. undskylde sig med at der er kommet ny sagsbehandler. Dette gælder uanset om der afleveres personligt eller pr. mail. "der er gået kludder i vores system". Jeg har dog i reglen ikke oplevet, at der var noget at udsætte på modtagelsen.
Mit problem har næsten altid været at få de rigtige oplysninger og få igangsat sagsbehandlingen.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 06:51   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Helt ligegyldigt kan det nu ikke være...forskellen er om man har et bevis på at man har afleveret sin sag...eller at man ikke har...
Du vil stå bedre med en personlig underskrevet kvittering...da det jo så er deres fejl hvad der videre sker med sagen...og ikke din..
Når du sender på mail og de ikke kvittere....ja så har du ikke noget bevis på at de har modtaget sagen...

Men men...folk skal da gøre helt som de selv vil....

Sjovt så forskelligt det kan være fra kommune til kommune...
Jeg har næsten kun oplevet at det har været et problem...med aflevering af mine ting...
Derfor jeg ikke kunne drømme om at sende noget via mail...men derimod tager ind med det og får en personlig underskreven kvittering plus kopi...så jeg har mit på det tørre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 11:46   #19
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nu er jeg jo, som Buster ville udtrykke det, teknikmongol

Men, webmaster, er det ikke sådan, at når du har sendt din f.eks klage som mail og har slået kvitteringsknappen til, så har du da dine beviser, ikk'?

Den står jo som "sendt post", og det kan man da printe ud ... det gør jeg ihvertfald, hvis nu puteren sku' gå til de "evige pc marker" ...igen 'livrem og seler."

Når jeg har knaldet den automatiske kvitteringsknap til, så synes jeg altså at jeg har lidt mere styr på, om f.eks. klagen er blevet modtaget og læst.

Står der ikke "læst" ... jamen så må jeg gå ud fra, at det er den ikke, og så får den da lige en rykker efter en uge pr. mail med kvitteringsknap og det hele.

Da jeg sendte den første klage, smed jeg hele dynen ind til Borgerservice den 24. august. Samtidig havde jeg begæret aktindsigt i klageskrivelsen.

Så gik jeg og ventede og ventede ... GAB ... Ingen reaktion.

Så daffede jeg ned i Borgerservice den 2. oktober, afleverede en begæring om aktindsigt taget fra den udmærkede "nyttige links" samt en selvkomponeret kvittering, som også fik en autograf samt stempel.

Igen vente .... vente .... ingen reaktion

Så fòr jeg ombord på puteren, og skrev en lidt spids rykker, hvor jeg bl.a. gjorde opmærksom på noget post jeg havde afleveret den 24. august, som jeg beskrev meget nøje, og som jeg mente var temmelig svær at overse, da den måtte have givet postomdeleren rygproblemer. Samtidig gjorde jeg opmærksom på at 10-dages fristen på min nr. 2 begæring om aktindsigt var laaangt overskredet, så nu forventede jeg altså en reaktion og det pronto!
I modsat fald ville jeg se mig nødsaget til ..........
Selvfølgelig var kvitteringsknappen knaldet i bund.

Fire dage senere fik mailen + kvitteringsknappen lige en lille tur til

Så væltede det ind med kaospost og søforklaringer hastigt redigerede journalark osv. (Det var egentlig underligt at mur og postkasse holdt ).

Så ja, web, det er sq lidt underligt så forskelligt kommuner reagerer

Mange Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 11:51   #20
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jeg tager op på jobcenter og afleverer den personligt, den er vigtig, den SKAL frem.

Til byrødder og BM går den afgang på mail, det er knap så vigtigt, og en skal jo nok få den.

Nå, jeg er lige kommer hjem fra erhvervsafklaringsforsamtale ( sig det ti gange hurtigt) og de vil ikke have mig

ene og alene af den grund at jeg søger FP efter §17.

Men ellers forløb det sådan:

Den ene ville så gerne fortælle mig ALT om, hvad de lavede, og da jeg svarede at jeg desværre ikke kunne deltage p.g.a. mine dårlige hænder, så var det INTET problem.

Jeg skulle bare møde op, 8.30 og gå lidt rundt, sidde lidt og gå hjem, når jeg var træt af at stå og sidde, men de så gerne at jeg var der til 13.30.

Jeg skulle så notere, hvad jeg havde lavet, når jeg atter var hjemme og indtil 8.30 næste morgen.

Der ER muligt at jeg ikke er den højeste staude i bedet, men jeg er heller ikke 40 % dummere end brugt kattegrus, så jeg så vist ret morsom ud, jeg tabte mere og mere min underkæbe.

De ville vurdere om jeg fik ondt af at gå rundt, hvorpå jeg tillod mig at spørge om de var lægeuddannet??

Det var de så ikke.

Ok, hvilke kompetancer har I så til at vurdere om jeg får ondt??

Ja, det skulle jeg jo selv sige.........( hun er altså dum)

Javel ja, men det har alle lægerne jo allerede beskrevet??

Jojo, men vi ved jo ikke, hvordan du ser ud, når du får ondt??

HOLD DA KÆFT.

Den anden sagsbehandler kunne sagtens forstå mig, at jeg nu søgte FP § 17, især da jeg fremførte alle de fejl, der er lavet i tidens løb

Hun ville have gjort nøjagtig det samme.

Der lå ingen ressourceprofil, ingen handleplan, på min efterlysning fik jeg sårn lidt øhøh, RP skal jo ikke laves nu, den skal da først laves, når det her forløb er færdigt.

Jamen, min sagsbehandler har slet ikke skrevet i den, jeg har hvertfald ikke set noget til den, siden jeg sendte den afgang??

Nå nå, ja, det kendte de ikke noget til

Handleplanen skulle sørme først skrives, når jeg begyndte derude??

Så kom jeg liiiige i tanke om 14 dages varsel på handleplan??

Jooooooooo, det havde jeg da vist nok ret i.

Alt i alt en morsom oplevelse, og nu har jeg da 3 mdr. fri, mens de kegler rundt i min ansøgning om FP.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil ikke længere lovpligtig? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-04-2013 20:48
Vil ikke være med længere!! jonas Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 05-02-2012 22:30
Du er ikke længere syg! (Heldige mig O.o) Chilli Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 11-10-2011 20:02
Pensionister kan ikke længere få julehjælp buster Politik og Samfund 1 30-11-2010 10:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension