K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2012, 09:58   #11
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Mange tak fibro

Mødet gik godt: det tog ca 10 minutter, så var alle formaliteter og spørgsmål afklaret. SB mener min sag er oplagt; kommer op i beslutningsudvalget næste uge og forventes vedtaget i pensionsforum sidst i oktober, så jeg forventes at være på førtidspension 1.11.2012.

Blandede følelser fylder mig i den forbindelse: lettelse og "sorg" over mit endte arbejdsliv.

Held og lykke til alle andre herinde. Ville ønske det kunne så hurtigt og "let" for alle, som det tilsyneladende går for mig.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 21:32   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser
Mange tak fibro

Mødet gik godt: det tog ca 10 minutter, så var alle formaliteter og spørgsmål afklaret. SB mener min sag er oplagt; kommer op i beslutningsudvalget næste uge og forventes vedtaget i pensionsforum sidst i oktober, så jeg forventes at være på førtidspension 1.11.2012.
Held og lykke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 11:28   #13
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Nyt spørgsmål:

Jeg er i uopsagt stilling (funktionær). Hvis jeg får pension pr.1.11. har jeg så pligt til selv, at opsige mit job (dette ville jeg jo selv mene var det moralsk rigtige), eller skal jeg afvente min arbejdsgiver opsiger mig - jeg har lang opsigelse og er også berettiget til fratrædelsesgodtgørelse. Det mener min fagforening umiddelbart jeg skal, men da jeg er meget forundret, vil de høre en jurist.

Mens jeg så venter på deres svar - som trækker noget ud - vil jeg høre om nogen her ved det.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 10:27   #14
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Opdatering:

Beslutningsudvalget sendte i onsdag min sag videre, men endnu ingen dato for hvornår pensionsforum træder sammen. Ved kun det bliver sidst i oktober.

Juristen fra min fagforening undersøger åbenbart stadig, hvad der er min ret og hvad der er min pligt i forhold til min arbejdsplads - slet ingen her, der har erfaringer, de vil dele???
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 11:08   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror de fleste herinde har været uden arbejde når de har søgt førtidspension - mange af sagerne har jo været flere år under vejs, så det er nok derfor du ikke rigtig kan få svar på dit spørgsmål - det er faktisk også første gang jeg har hørt at ansøgeren har job sideløbende med en sag om førtidspension

Håber du snart får et svar du kan bruge, både på dit spørgsmål her, og på din sag generelt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 11:32   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok så kan jeg også bedre forstå det, at KBR er i fleksjob
men man kan da ikke få pension, hvis man stadig er i en uopsagt stilling
så vel det nok være første gang. at man både har fleksjob og pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 12:22   #17
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Det kommer jo så i praksis til at betyde, at fra pensionsdatoen ophører refusionen til arbejdsgiver. Personligt synes jeg jo det er moralsk forkert overfor min arbejdsgiver, at denne kommer til at stå med en kæmpe udgift på mig, uden at få spor igen - er nemlig blevet godt behandlet gennem mine mange års ansættelse, og jeg tror da hurtigt, at der i branchen vil brede sig den oplysning, at flekskobbere, skal man ikke ansætte - de bliver for dyre i længden. Øv.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-09-2012, 12:36   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser
Det kommer jo så i praksis til at betyde, at fra pensionsdatoen ophører refusionen til arbejdsgiver. Personligt synes jeg jo det er moralsk forkert overfor min arbejdsgiver, at denne kommer til at stå med en kæmpe udgift på mig, uden at få spor igen - er nemlig blevet godt behandlet gennem mine mange års ansættelse, og jeg tror da hurtigt, at der i branchen vil brede sig den oplysning, at flekskobbere, skal man ikke ansætte - de bliver for dyre i længden. Øv.
Hej, jeg mener ellers, at når man selv siger op, så er det 1 måneds opsigelse. Hvis det var arbejdsgiver, der siger dig op, så kan det vare flere måneder, hvis man har været ansat samme sted i flere år.

Mener ikke selv refusionen bør påvirke. Det er fortsat fleksjob-ansættelse med refusion til arbejdsgiver som er en ting. Og at det du vil få pension er anden ting. Sådan ser jeg det.

Det var blot min tanke...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2012, 08:43   #19
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære KBR

Læs dette link : http://www.hk.dk/stat/nyheder/nyheds...oertidspension

Nu ved jeg ikke om du er HK ansat, men her er et uddrag fra linket :

Retspraksis viser imidlertid, at når man holder op med at arbejde for at gå på førtidspension,
har man ret til fratrædelsesgodtgørelse.
Hvis man er i fleksjob og bliver førtidspensioneret,
er man nemlig ikke forpligtet til at sige op.
Man har tværtimod den samme ret til både opsigelsesvarsel
og fratrædelsesgodtgørelse som medarbejdere,
der er ansat på almindelige vilkår.


Min fremhævning.

Prøv at læse linket og find ud af, om du kan bruge det til noget.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2012, 13:51   #20
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Tusinde tak Florken.

Du kan tro jeg kan bruge det til noget! Jeg er ikke HK´er, men funktionær, og min fagforening passer OGSÅ godt på sine medlemmer

Der står jo netop i linket, hvordan retspraksis er, og så gælder det vel alment?

Og det er netop det med opsigelsesperiode og fratrædelsesgodtgørelse min fagforening mener, jeg ikke bør lade gå fra mig, bl.a. også fordi jeg har en klausul på min pension fra vores pensionskasse, som jeg har været tvunget til at betale til hele mit arbejdsliv, så nu hvor jeg faktisk kommer på pension, er jeg ringere stillet end mine kollegaer ville være, hvis det var én af dem.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedsat arbejdsevne Gunell Alt det andet 3 07-02-2012 19:09
over 50% nedsat arbejdsevne - hvad så?? camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 4 29-10-2010 11:39
Kontanthjælp nedsat arbejdsevne iamforever Alt det andet 10 15-03-2010 18:49
Rådgivning ved nedsat arbejdsevne zuza Et godt link! 0 19-10-2007 14:50
Nedsat arbejdsevne zuza Et godt link! 0 28-06-2007 20:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension