K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2011, 21:34   #11
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 16
Stueplanten er ny på vejen
Det jeg fejler kan måske klares med antidepression medicin og evt. angstmedicin.
Men for psykiateren er disse følgesygdomme til min primære lidelse, og derfor kan jeg ikke få noget til dette. Jeg er dog blevet tilbudt et andet medicin, men det er af det samme type som det jeg er på nu.
Så egentlig får jeg også den forkerte medicin.

Jeg er blevet henvist til en psykolog(klinisk psyjiatri) der arbejder sammen med min psykiater. Kan sådan en evt. bruges til at få ændret diagnosen, hvis denne er enig i mig i at diagnosen er forkert?

Sidst redigeret af Stezu; 16-02-2011 kl. 01:25. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst redigerfunktion ved rettelser og tilføjelser
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 22:14   #12
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Både angst og depression kan mildnes med andre typer medicin, så man kan ikke udelukkende kigge på hvad der står medicinen bruges mod.

Fx. får jeg noget anti-epileptisk medicin, men jeg er ikke epileptiker; jeg får det mod stemningssvingninger som det hjælper meget på.

Naturligvis kan en anden give dig en anden diagnose, og det samme kan den samme som har givet dig den her.

Du får dog ikke en anden diagnose uden at tale med behandlerne om det, og det samme med medicinen. Næste gang må du sige, at du vil have forklaret hvorfor du får den medicin du gør og spørge hvorfor du har fået den diagnose du har fået og sige at du selv mener det virker mere som om du fejler det og det eller slet ikke fejler noget.

Jeg syntes bare at det virker mere som om at du vil have en anden diagnose pga. hvad der står i din journal end det virker som om du ønsker en behandling målrettet en anden lidelse.
Det vigtigste må være at du får den rigtige terapi og medicin til dine problemstillinger - så kan det med diagnosen altid komme...
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 22:32   #13
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Altså jeg bliver lidt forvirret over dine indlæg... i det ene fejler du ikke noget, men i det næste fejler du noget, der kan medicineres. Så har svært ved at råde eller kommentere præcist...

Dog vil jeg sige, at en personlighedsforstyrrelse kan man ikke medicinere for. Ofte vil man have medfølgende angst og/eller depression - disse følgetilstande kan man forsøges medicineret for.

Er du imod at have en psykisk diagnose generelt, eller føler du "bare" at du har fået det forkerte mærkat?

Som andre i tråden følte jeg det som en befrielse, da der blev stillet diagnose på mig. Pludselig kunne det forklare mange af de ting, jeg har slåsset med gennem livet. Det kunne forklare mine til tider kringlede reaktioner, hvor jeg bare føler mig SÅ anderledes og forkert. Men der er selvfølgelig forskel på, hvordan vi accepterer disse diagnoser og på hvorvidt man kan se rigtigheden i dem.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 22:37   #14
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 16
Stueplanten er ny på vejen
Synes det er meget væsentligt hvilken diagnose man får, for det er den lægerne tager udgangspunkt i.
Så når de ser man har en lidelse der kræver antipsykotisk medicin, så er det det de går efter samt den slags terapi man normalt bruger til sådanne patienter. Antipsykotika er ikke harmløs medicin.

molafa:
Jeg har accepteret at jeg fejler noget og er anderlades, og det er da også en lettelse.
Men jeg føler det er den forkerte mærkat.

Sidst redigeret af Stezu; 16-02-2011 kl. 01:25. Årsag: indlæg lagt sammen - brug venligst redigerfunktion ved rettelser og tilføjelser
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 22:45   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du prøvet og gå til en psykolog
de kan bedre give dig nogle råd i din hverdag
jeg hænger mig ikke i mine diagnoser
både mine fysisk og psykiske problemer
bare jeg kan få det bedre
det har min antipsykotisk medicin netop gjort
jeg har selv været hos psykolog og psykiater
i mange timer efterhånden i løbet af et halvt år
men har først for nyelig fået den endelige dom
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 23:03   #16
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 16
Stueplanten er ny på vejen
Min psykiater har henvist mig til en psykolog som arbejder på afdelingen hvor min psykiater er.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 00:07   #17
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Så er jeg med, hvad du mener :-) Var bare lettere forvirret!
Du har helt ret i, det er vigtigt at lægerne arbejder udfra de rette diagnoser, når det kommer til medicin.
Håber der kommer styr på det, så du kommer i en kasse, hvor du kan genkende dig selv. For ja, vi skal sq passe i de kasser... Det hjælper ikke at være trekantet, når man skal passe i en firkantet kasse ;-)
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 09:32   #18
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Vil lige skrive at selvfølgelig skal man ikke bare stoppe sin medicin uden samråd fra lægen. Men det forudsætter jo selvfølgelige at man har en gensidig tillid til hinanden og et god samarbejde. Måske kemien imellem jer bare ikke er god?
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 09:50   #19
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Hejsa...

En personlighedsforstyrrelse er blot en dianose, som fortæller at du ikk er moden i alle dele af din personlighed. Det kan fx være empati, svært ved at tage voksne beslutninger osv. Altså at din fortid ikk har modnet dig helt, som den skulle. Mig bekendt behøves der ikk medicin med mindre andet er blandet ind over, men et langt forløb hos en psykolog, hvor man modnes på områderne.
Personlighedsforstyrrelse er dermed en "dianose" , som forsvinder, når du er modnet igen.:-)

Forstår godt din modstand mod dianoser, men det ændrer jo ikk hvem du er eller fortæller hvem du er. Du er dig ligegyldig hvad andre folk siger!
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2011, 10:15   #20
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
En diagnose er blot et øjebliks billed af dig det er jo ikke dig vel? Hvis du ikke mener din medicin hjælper dig eller gør dig værrer kan du vel bare lade være med at tage den eller?
Tutteren,

Jeg blev meget chokeret over at læse dit svar, man må aldrig, aldrig nogensinde foreslå en anden bare at udelade sin lægeordinerede medicin, det kan i værste fald have fatale konsekvenser i form af død eller selvmord, der er mange medikamenter, ikke mindst psykofarmika, hvor en langsom nedtrapning af medicinen er alfa og omega, og det må man ikke bare ændre på uden samråd med lægen.
Hvis du giver et sådant råd, og personen følger det og det får fatale konsekvenser er du ansvarlig for det, og kan i yderste konsekvens blive stillet til ansvar for det.
Undskyld den løftede pegefinger, men et sådant råd må du aldrig give igen.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiatrisk samtale jango Alt det andet 5 21-02-2013 17:47
Afvist af psykiatrisk!!???!!! lillesine Din historie 9 22-11-2012 00:41
Psykiatrisk undersøgelse Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 12 15-05-2012 07:15
psykiatrisk afdeling Evaave Alt det andet 34 26-03-2012 03:58
Psykiatrisk Afdeling Sonia Dit og Dat 9 18-06-2009 17:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension