K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2010, 11:03   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
For at drille vil jeg sige ja !
Men det er med baggrund i at alle, der er godkendt til fleksjob, hvad enten de er i job eller ej, skal vurderes løbende !
Jeg bliver vurderet hvert år, i det job jeg er i, hvis kommunen husker det.
Sidst ringede hun og spurgte mig om der var noget galt og jeg sagde nej, og så sagde hun at jeg kunne give min arbejdsgiver besked om at hvis hun ikke hørte fra dem, fortsatte vi bare.

Noget af en slap opfølgning, men den er da strammet op til i år, nu har de sendt en A4 siden hvor vi skal sætte 5 X
Jeg ville da også mene at der vel også finder en justering sted hend af vejen når man er i job,så en afprøvning skulle vel ikke være nødventig,med mindre der kommer større afvigelser, end man er visiteret til.

Man kan da sige at et tlf. opkald og et spørgeskema er at fortække hvis arbejdet går godt.
Der er da ingen grund til mere besvær end højest nødventigt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 31-10-2010 kl. 11:08.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 14:41   #12
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Man kan da sige at et tlf. opkald og et spørgeskema er at fortække hvis arbejdet går godt.
Der er da ingen grund til mere besvær end højest nødventigt.
Tænk, det synes jeg ikke !
Det er lige præcis der elefanten ligger begravet, i alle de sager hvor man hører at folk går og faktisk har fleksjob, selvom de ikke behøver.
Hvis der finder en ordentlig opfølgning sted, er der bedre mulighed for at det reelt er dem der har behov for fleksjob, der faktisk har det.

Jeg mistede mit første fleksjob, fordi opfølgningen forløb på en måde, hvor alt skulle gå gennem arbejdsgiver.
Så selvom mit job slet ikke fungerede, turde jeg ikke at give udtryk for det i opfølgningen.

Der skete simpelthen det at jeg blev mobbet ud, dels fordi jeg havde reduceret fremmøde, dels fordi jeg gik i en ansvarshavende stilling, og dermed faktisk var ansvarlig for hvad dem der var fuldtidsansatte gjorde.

Det gik dog helt galt, da nogen havde været inde på min leders kontor, i en Weekend og læse min personalemappe, ca. 14 dage efter opfølgningen.
Jeg blev sygemeldt og fyrret.

Da dem på fleksjob kontoret hørte om det, tog de papirene og sagde, at det begræb de ikke en pind af, for jeg havde jo lige haft opfølgning, og der stod intet, de troede faktisk ikke på at der så var problemer alligevel !

Så efter min mening har kommunen en forbandet pligt til at overholde loven og lave en ordentlig opfølgning.
Både for so der er i fleksjob, skyld, men også for at det ikke skal mistænkeliggøres at nogen bare går der og dangderer den i fleksjob, når de reelt kan klare job på ordinære vilkår.

Jeg ser hvert år frem til min opfølgning...
Men min plan er også at jeg på et tidspunkt, kan komme op i tid, fra 12 timer til 20 timer !!!
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 21:27   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det gør mig ondt at du ikke er blevet behandlet ordenligt,på din arbejds plads.
Men jeg mener altså også at man selv må sige fra,når der er noget der ikke er som det skal være.og kan man af den ene eller anden grund ikke vende det med arbejdsskiver eller kolega,så må man gå til jobkonsulenten eller sagsbehandler.

Det da heller ikke iorden kun at spørge arbejdsskiver om hvordan det går,der skal vel spørges hos flexeren også,ingen trivel om det.

Tænkte bare en enlig arbejdsprøvning skel men vel ikke en gang om året,de sidste 2-3 måndre kan vel regnes for at være afprøvet..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 21:30   #14
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Men jeg mener altså også at man selv må sige fra,når der er noget der ikke er som det skal være.og kan man af den ene eller anden grund ikke vende det med arbejdsskiver eller kolega,så må man gå til jobkonsulenten eller sagsbehandler.
det skla man men som verden er ligept holderm an heller kæft mange gange for beholde ens arbejde eller rettere gør mange otroligt jeg ikke er bevet fyret for brok osv

men det er jo den seddel spørge skema er til man skal udfylde en gang om året ellerh vad det er
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 21:47   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
det skla man men som verden er ligept holderm an heller kæft mange gange for beholde ens arbejde eller rettere gør mange otroligt jeg ikke er bevet fyret for brok osv

men det er jo den seddel spørge skema er til man skal udfylde en gang om året ellerh vad det er
Jo men hvis man ikke siger noget for at beholde sit job ,så kan jeg ikke se at flere møder og skemaer vil hjælpe..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 21:55   #16
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
tja ja man må offer for ar få noget nogen gange bor du i nordjylland så kunne det jo være man kende nogen der solge biligere min søster han nemlig solgt og avlede hunde kunne være hun kende nogen

Sidst redigeret af superkok; 31-10-2010 kl. 21:58.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
0 flexer nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 2 22-08-2012 12:43
aktivering sm flexer Chin Spørgsmål ang fleksjob 13 23-03-2011 11:56
arbejdsløs flexer Chin Spørgsmål ang fleksjob 4 22-01-2011 14:42
Flexer I Job Chin Spørgsmål ang fleksjob 6 17-05-2010 13:43
Flexer på 3. år laicapigen Din historie 7 16-02-2008 01:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension