K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2012, 19:55   #1
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
Ha ha ha ha ha - Jeg havde taget tid og der gik nøjagtigt 20 sekunder, så var stribe og Jonas81 på pletten. Er der to der står sammen i dansk politik.....
Hehe

Ja der gik total synkron debat i den der.

Stribe.. du får lige et kram fra mig. Godt at have en slags allieret. Så er man da to mod rest
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 20:18   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jonas81

og jeg sender dig en ordentlig stak
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 20:29   #3
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 13
smækkerlækker er ny på vejen
I skal s.. ikke stå og kramme i min tråd!!!
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 21:27   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af smækkerlækker Se meddelelser
I skal s.. ikke stå og kramme i min tråd!!!
Nu ikk' så hård ved de unge mennesker ... de er trængende ... og hvem ved, måske ka' deres krammen udvikle sig til mere med tiden ;-) ;-) ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 22:30   #5
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu behøver man ikke æde alt medierne skriver råt...uhh de rige flygter....gu gør de da ej...
Jeg kan godt lide den udlægning med, at hvis der er en vinkling i medierne der går din politiske overbevisning imod, og at nogle synes historien giver mening.. så sluger man alt råt.

Der er vel ikke nogen der påstår at alle 52 milliardærer flygter ud af landet. Men en mindre gruppe vil måske gøre det. Så svært er det heller ikke at forlade Danmark. Og det vil ikke være godt for landet.. eller hvad? Det virker nærmest til at der er en hetz mod de rige.. de kan bare smutte kan de. Og lad dem bare tage deres virksomheder og tilhørende arbejdspladser med sig.

Men kredit til din skråsikkerhed
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 01:44   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jonas81 Se meddelelser
Jeg kan godt lide den udlægning med, at hvis der er en vinkling i medierne der går din politiske overbevisning imod, og at nogle synes historien giver mening.. så sluger man alt råt.

Der er vel ikke nogen der påstår at alle 52 milliardærer flygter ud af landet. Men en mindre gruppe vil måske gøre det. Så svært er det heller ikke at forlade Danmark. Og det vil ikke være godt for landet.. eller hvad? Det virker nærmest til at der er en hetz mod de rige.. de kan bare smutte kan de. Og lad dem bare tage deres virksomheder og tilhørende arbejdspladser med sig.

Men kredit til din skråsikkerhed
Jeg kan godt lide den udlægning at du ligefrem tror at du ved hvad der går mig imod og ikke gør...

Jeg synes bare at vi lige skal fortælle alle de andre at du rent faktisk IKKE ved hvad der går mig imod eller ej....da du jo ikke kender mig...

Jeg må bare ærligt indrømme at jeg sg bliver bange for mine børns fremtid når jeg ser mennesker der totalt kritikløst bare videresender andres budskaber...ikke 80% eller 90%...men næ nej 100% enslydende...

Deraf at jeg skriver det bliver slugt råt...for der er vel næppe nogen der tager alt det andre siger til sig...medmindre de da ikke har en selvstændig mening om emnerne...og det var egentlig det jeg ville opnå med mit indlæg...at fortælle andre der læser med at herinde at der også findes andre overbevisninger end det du og stribe skrev...men jeg indrømmer da at det kunne have været gjort mere elegant hvis jeg havde haft mere tid end jeg havde til rådighed...

Så kan man jo altid komme og fremture med at det skam er ens egen mening....men når det jeg læser er 100% enslydende med det som jeg høre fra diverse spindoktorer/politikere...og det samtidig bliver videregivet 100% kritikløst...ja såå....

Og nej her snakker vi ikke bare en "vinkling" på tingene eller en historie som du skriver men ideologier...

Sjovt nok...lige ang de rige...øhh hvor skulle de tage hen...og tror du selv på at de vil flygte herfra...sådan rigtig tror på det...

Mon man finder mange andre lande hvor folk og her snakker vi rigtige rige ligefrem har lyst til at betale penge for at have penge stående i banken.....nej vel...dem findes der vist ikke så mange andre af...men så godt et kort er danmark åbenbart....endda tiltrods for al det snak om at hele er ved at gå nedenom og hjem...og at de rige flygter...

Hvis du mener de "rige" der mener de hellere vil have en fattig kineser...eller børn.....til at lave deres produkter...så de selv kan tjene meget mere....ja så kan de da bare skride...for de er sg da ikke værd at have her i landet...

Man skulle også mene at vi var kommet bare lidt længere end at alle godt ved at vi ikke kan og vil kunne komme til at konkurrere med fattige kinesere...eller børn...

Hetz....imod de rige....hvad bygger du det på....eller mener du at fordi folk ikke bare vil give dem uendelige skattelettelser...ja så må det være en hetz...

Nææ de fleste har intet imod rige mennesker...kun når de begynder at brokke sig over at de skal have mere hele tiden....og deres skattelettelser skal helst tages fra dem som ikke har så meget her i samfundet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 06:58   #7
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg synes altid, debatten bliver sådan en "dem-mod-os-debat". Jeg erkender, at der er mennesker, der ikke har det godt i Danmark, også at der er mennesker, der er for længe på kontanthjælp.

Men jeg tror egentlig ikke, det bare handler om flere penge. Det handler nok mere i stedet om at se på, hvorfor nogle mennesker er havnet på kontanthjælp i årevis. Og prøve på at undgå det.

Jeg er selv førtidspensionist. Bevares jeg vælter mig da ikke i penge. Jeg har også skåret ned på mange udgifter, såsom telefon og tv-pakke, rejser mv. Men jeg har da en god økonomi, hvis jeg tænker mig lidt om.

Personligt synes jeg, det er fair. At jeg ikke har ligeså mange penge at rutte med, som da jeg arbejdede.

Synes altid debatten bliver meget sådan mudderkastning; de "fattige" siger, de "rige" er grådige og omvendt. Alle parter kan blive trætte af for meget hyleri.

Der bliver betalt meget i skatter og afgifter herhjemme, så jeg tror snart, man hellere skulle se på, HVORDAN skattepengene bliver brugt. Det har været dokumenteret gang på gang, at kommunerne betaler i overflod til bosteder, privat hjemmepleje, alkoholbehandling, handicaphjælp mv. Altså hvor ejerne snyder kommunerne. Og mange sager hvor borgerne snyder samfundet = snyder os alle.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 09:38   #8
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg kan godt lide den udlægning at du ligefrem tror at du ved hvad der går mig imod og ikke gør...

Jeg synes bare at vi lige skal fortælle alle de andre at du rent faktisk IKKE ved hvad der går mig imod eller ej....da du jo ikke kender mig...
Korrekt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg må bare ærligt indrømme at jeg sg bliver bange for mine børns fremtid når jeg ser mennesker der totalt kritikløst bare videresender andres budskaber...ikke 80% eller 90%...men næ nej 100% enslydende...

Deraf at jeg skriver det bliver slugt råt...for der er vel næppe nogen der tager alt det andre siger til sig...medmindre de da ikke har en selvstændig mening om emnerne...og det var egentlig det jeg ville opnå med mit indlæg...at fortælle andre der læser med at herinde at der også findes andre overbevisninger end det du og stribe skrev...
Forstår ikke helt hvad du mener her. Ja der bliver videresendt nogle budskaber fra medierne (i dette tilfælde fra smækkerlækker) omkring et forslag fra Enhedslisten. Det forslag diskuterer vi så baseret på vores egne holdninger.

Jeg synes det er et dumt forslag af flere grunde. Du og andre synes det er et fint forslag af flere grunde.

Som jeg skrev tidligere så tror jeg ikke på at samtlige milliardærer pakker kufferten og skrider såfremt forslaget blev realiseret. Men jeg kan blive bekymret for at der flere og flere riger der skrider, hvis Enhedslisten får noget at skulle have sagt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Så kan man jo altid komme og fremture med at det skam er ens egen mening....men når det jeg læser er 100% enslydende med det som jeg høre fra diverse spindoktorer/politikere...og det samtidig bliver videregivet 100% kritikløst...ja såå....

Og nej her snakker vi ikke bare en "vinkling" på tingene eller en historie som du skriver men ideologier...
Du nævner du 100%. Kan du nævne et eksempel?

Mange indlæg og budskab er meget enslydende med Enhedslistens politikere. Altså kritikløs videregivelse og tæt på 100% enslydende. Er det dem du henviser til?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Sjovt nok...lige ang de rige...øhh hvor skulle de tage hen...og tror du selv på at de vil flygte herfra...sådan rigtig tror på det...
Hvor de skulle tage hen? Der er mange muligheder. Et eksempel er Schweitz.

Ja jeg sådan tror rigtig på at store værdier, arbejdspladser osv. kan flytte ud af landet, hvis der indføres disse skatter. Og det er ikke et ønskeligt scenarie. Det vil måske give større lighed, men et fattigere land.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Mon man finder mange andre lande hvor folk og her snakker vi rigtige rige ligefrem har lyst til at betale penge for at have penge stående i banken.....nej vel...dem findes der vist ikke så mange andre af...men så godt et kort er danmark åbenbart....endda tiltrods for al det snak om at hele er ved at gå nedenom og hjem...og at de rige flygter...
Ja måske er Danmark et godt kort for udenlandske investorer i en tid med høj risiko og usikkerhed. Men det har jo ikke noget med denne diskussion at gøre.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis du mener de "rige" der mener de hellere vil have en fattig kineser...eller børn.....til at lave deres produkter...så de selv kan tjene meget mere....ja så kan de da bare skride...for de er sg da ikke værd at have her i landet...

Man skulle også mene at vi var kommet bare lidt længere end at alle godt ved at vi ikke kan og vil kunne komme til at konkurrere med fattige kinesere...eller børn...

Hetz....imod de rige....hvad bygger du det på....eller mener du at fordi folk ikke bare vil give dem uendelige skattelettelser...ja så må det være en hetz...

Nææ de fleste har intet imod rige mennesker...kun når de begynder at brokke sig over at de skal have mere hele tiden....og deres skattelettelser skal helst tages fra dem som ikke har så meget her i samfundet...
Ja vi skal ikke konkurrere med Kina. Det ville være omsonst. Men vi skal være konkurrence dygtige med de omkringliggende lande.

Ift. hetzen mod de rige. Jeg sporer et had mod de rige herinde. Men jeg kan jo tage fejl. Det er de onde mennesker som udnytter arbejderne, det er dem som har skabt krisen og de er grådige og vil have skattelettelser.

Uendelige skattelettelser? Vi har et af verdens højeste skattetryk
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 10:31   #9
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Nu bliver virksomhedernes skatteindbetalinger offentliggjort , herunder de multinationales.

Egentligt beundringsværdigt Q8 vedblivende driver forretning i Danmark , al den stund de tilsyneladende ikke tjener nogle penge.

Citat:
Selskaber skal i offentlig skatte-gabestok

Nu skal det ikke længere være hemmeligt for hr. og fru Danmark, hvor meget eller hvor lidt virksomhederne betaler i skat.

Skatteminister Thor Möger Pedersen (SF) har netop fået gennemtrumfet nye regler, så Skat allerede fra efteråret må oplyse hidtil fortrolige detaljer om virksomheder og multinationale selskabers skattebetaling på en særlig hjemmeside.

http://borsen.dk/nyheder/virksomhede...-gabestok.html
Citat:
30 pct. betaler slet ikke

Ifølge Skat betalte 30 procent af selskaberne slet ikke skat i perioden 2006-08. Enhedslistens skatteordfører, Frank Aaen, siger til Jyllands-Posten, at Q8 aldrig har betalt skat i Danmark.

http://borsen.dk/nyheder/virksomhede...ndse_snyd.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 15:57   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
- og jeg er blevet hægtet helt af

- det tog så et par timer at nå til dén erkendelse *fniiis*
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere og mere korruption og kriminalitet i Danmark. Indiansummer Politik og Samfund 15 06-04-2012 19:15
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Det bliver mere og mere komisk, Maj-Britt Dit og Dat 3 01-07-2009 21:12
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension