K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2009, 22:25   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Hvis du kan få spec.lægen til at skrive lidt hurtigt, så er det jo lige før du kan vente, og så aflevere spec.læge-erklæringen sammen med pensionsansøgningen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 22:32   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Trold jeg ville ikke vente med at søge den pension ved faktisk slet ikke om den godtages når stoppet af dagpengene er varslet kan ikke finde noget om det, men mon ikke det er vigtigt bare at få den af sted i en hulens fart .. og så afsted med erklæring bagefter
  Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 22:56   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Trold jeg ville ikke vente med at søge den pension ved faktisk slet ikke om den godtages når stoppet af dagpengene er varslet kan ikke finde noget om det, men mon ikke det er vigtigt bare at få den af sted i en hulens fart .. og så afsted med erklæring bagefter
Jeg er klar over dilemmaet, men jeg frygter også, at hvis Jørgine kommer med spec.læge-erklæringen om f.eks. 14 dage, at hun så får at vide, at det er for sent, vi har sendt den videre i systemet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2009, 23:57   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så kan den for alt hvad jeg ved sendes efter , ellers skal der være lavet noget om ..
  Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 09:29   #15
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Tak til alle, der gerne vil hjælpe mig. Jeg forsøger i dag at lave aftale om, at min speciallægeerklæring kan blive eftersendt, selv om jeg søger pension efter §17 ne. Det er jo ligesom kommunen, der ikke har fået anmodet om den i tide. Jeg holder jer orienteret om sagen.
Jørgine.

Ja, der vil jeg forsøge.

Sidst redigeret af Webmaster; 26-01-2009 kl. 13:22. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 10:03   #16
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Hej Jørgine.

Jeg tror det er det rette du gør.

Jeg mener også som Heidien, at det manglende papir kan komme med. Det kunne det i hvertfald i mit tilfælde.

Jeg har sendt dig en personlig besked.

Mvh. Sommer
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 10:37   #17
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Er sgu ked af.....

at skulle forvirre dig endnu mere.

Hvis du søger en §17 nu - kan du ikke få speciallægeerklæringen med bagefter. §17 så skal bogen lukkes, og det bliver på det grundlag kommunen har nu. (men omvendt vil det være dybt åndet af dem ikke at skele til erklæringen).

Vil de være firkantet -ja så indgår den ikke.

Omvendt..........
Hvis du søger §17 nu mener jeg ikke de må stoppe dine sygedagpenge. Ergo er du sikret forsørgelse i den periode afgørelsen skal behandles).

Som jeg skrev - alene mere til at forvirre - jeg ville heller ikke ane hvad jeg skulle.

lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 10:49   #18
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Det er da også rigtigt Lena.

I mit tilfælde, havde sagsbehandleren skrevet i min sag, at lige netop det lægepapir manglede og hun havde sendt en anmodning om det omtalte papir 2 minuttter før hun anbefaler mig at søge §17.

Altså: På det tidspunkt hvor jeg søger §17, står der noteret i min sag at der er anmodet om lægepapirer.

Ved ikke en masse om regler og love, men de har i hvertfald ventet på papirerne og sagen har nu strukket sig ud over de 3 måneder. Jeg venter stadig på en afgørelse og jeg er fortsat på sygedagpenge.
Jeg har fået oplyst af sagsbehandleren, at de ikke stoppe mine sygedagpenge så længe sagen ikke er afgjort.

Mvh. Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 10:55   #19
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
grotesk

i min sag opdagede jeg at der manglede lægepapirer efter jeg havde søgt §17

kunne dokumentere at de havde fået dem før ansøgning, men svaret var nej. de måtte ikke medtage kopi.

ved godt at den ikke holdt i retten - men den passerede nok så fint igennem nævn og hele lortet uden anmærkning. Det betød afslag på pension.

Så fuc.ing frustrerende jeg har såmange lovbrud og fejl i min sag, men løbet er kørt med mindre jeg vil satse hus og hjem på en advokatregning.

Vælger at prise mig lykkelig over pensionen nu er i hus, og ved så at jeg har betalt en enorm høj "kommuneskat" ved at blive snydt for forsøgelse i 12 måneder.

Sur? ja sgu!!!!

Men ødelægge mit ellers gode humør mv skal de sgutte få lov til

og held og lykke til jer
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2009, 11:03   #20
Sommer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sommers avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2008
Indlæg: 195
Styrke: 17
Sommer er ny på vejen
Ja det er meget uhyggeligt.

Jeg er da også flere gange i forløbet blevet lovet at nu var det hele klart, men men men....

Tiden går og det går hårdt ud over ens selvværd.

Min sag er jo ikke afgjort endnu og jeg frygter, at den ikke går igennem. Syntes 3 måneder var lang tid, men at det ikke har været nok, er næsten ikke til at bære. Håber bare det er fordi jeg ligger i kø.

Mvh Sommer.
Sommer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Brev fra statsforvaltningen omkring klage af sygedagpenge-stop HeleneS Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 17-02-2013 14:58
Syge dagpenge stop Kamillas Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 23-11-2012 10:29
Stop diskrimination - Åben brev til Helle, Villy...og Den Danske Ombudsmand igam1951 Politik og Samfund 0 29-08-2011 18:14
Manglende brev stop af sygedagpenge Hejdien Politik og Samfund 10 06-09-2009 13:39
Stop af dagpenge Skade2006 Alt det andet 7 25-06-2009 23:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension