K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2010, 04:58   #11
Margrethe09
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Margrethe09 er ny på vejen
Hej igen
Jeg glæder mig stadig over alle de gde anvendelige svar. Jeg er ved at finde rytmen og ånden på stedet er helt fin. eg føler mig ikke skamfuld og undskyldende, fordi jeg ind imellem må gå tidligt eller blive væk en dag. Det er ikke så slemt endda. Jeg har haft skrevet til jobcntershefen for at få klarhed over, hvem jeg skal diskutere medicin med. Han skriver, at jeg kun skal didkutere medicin med min læge, og ikke sagbehandleren. Så fik jeg den på plads og har det stående sort på hvidt
Knus
margrethe
Margrethe09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2010, 14:10   #12
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ej, det var da et herligt svar fra jobcenterchefen.. godt..
og dejligt at det går godt.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 02:19   #13
Margrethe09
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Margrethe09 er ny på vejen
Hej Igen
Jeg ved ikke rigtigt, om der stadig er nogen der læser med. Men i denne uge og også lidt i sidste uge er jeg stødt på for mig et problem. Det værksted jeg er havnet i rummer meget voldsomme problemer. Vi sidder og laver nogle læderting- der er ikke så meget plads og ham, jeg sidder ved siden af har et meget kraftigt alkoholproblem. Værks tedslederen ved det og jeg kan ligesom aflæse at personen har mange personlige og sociale problemer. Det stresser mig i den grad, at høre på hans " fuldemands " snak og ind imellem griber han sin telefon og giver sin sagsbehandler et kraftigt møgfald. Jeg har ondt af ham og vil ikke klage, da han sikkert så bliver trukket i bistand, som jeg kan forstå han er blevet tidligere. Jeg synes faktisk,det er langt over min personlige grænse- hvad skal jeg dog stille op? Jeg mener selv at være et rummeligt menneske.
Margrethe09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 08:45   #14
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Margrethe09 Se meddelelser
Hej Igen
Jeg ved ikke rigtigt, om der stadig er nogen der læser med. Men i denne uge og også lidt i sidste uge er jeg stødt på for mig et problem. Det værksted jeg er havnet i rummer meget voldsomme problemer. Vi sidder og laver nogle læderting- der er ikke så meget plads og ham, jeg sidder ved siden af har et meget kraftigt alkoholproblem. Værks tedslederen ved det og jeg kan ligesom aflæse at personen har mange personlige og sociale problemer. Det stresser mig i den grad, at høre på hans " fuldemands " snak og ind imellem griber han sin telefon og giver sin sagsbehandler et kraftigt møgfald. Jeg har ondt af ham og vil ikke klage, da han sikkert så bliver trukket i bistand, som jeg kan forstå han er blevet tidligere. Jeg synes faktisk,det er langt over min personlige grænse- hvad skal jeg dog stille op? Jeg mener selv at være et rummeligt menneske.
Jeg syntes godt du diskret kan tale med den/de på værkstedet som står for det, eller tale med den der er din kontakt/vejleder på stedet, at du har problemer med din "nabo" - det burde være muligt at du bytter plads, så du ikke sidder klods op ad vedkommende.

Da du er tidligere misbruger selv, af alkohol - så ved du også at aktive "støjer og fylder" mere end godt er for omgivelserne, og på grund af din posttraumatiske stress situation er det ikke godt for dig at sidde SÅ tæt - lige i dèn situation handler det også om at sige fra.

Det handler ikke om at du ikke er rummelig, det handler om at du passer godt på dig selv.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 08:50   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Margrethe09 Se meddelelser
Hej Igen
Jeg ved ikke rigtigt, om der stadig er nogen der læser med. Men i denne uge og også lidt i sidste uge er jeg stødt på for mig et problem. Det værksted jeg er havnet i rummer meget voldsomme problemer. Vi sidder og laver nogle læderting- der er ikke så meget plads og ham, jeg sidder ved siden af har et meget kraftigt alkoholproblem. Værks tedslederen ved det og jeg kan ligesom aflæse at personen har mange personlige og sociale problemer. Det stresser mig i den grad, at høre på hans " fuldemands " snak og ind imellem griber han sin telefon og giver sin sagsbehandler et kraftigt møgfald. Jeg har ondt af ham og vil ikke klage, da han sikkert så bliver trukket i bistand, som jeg kan forstå han er blevet tidligere. Jeg synes faktisk,det er langt over min personlige grænse- hvad skal jeg dog stille op? Jeg mener selv at være et rummeligt menneske.
Jeg syntes helt klart at du skal be om en snak med værksteds ledren,under 4 øjne,som man siger ,jeg er selv en af dem er bilver meget
utryk ved selskab af mennesker med et misbrug,så jeg syntes du skal sige det ...

Og om han bliver trukket siidt ud eller andet ,det kunne måske give ham det spark der skal til at komme i behandling,han skal jo også afprøves.

Det skal du slet ikke bekymmer dig ,jeg tror også at lige det værksted,er lidt hård/rådt i tonen ,det skifter naturligvis,alt efter hvem der er der ,men jeg tror det er en serlig tybe der vælger det værksted.....

Der var ikk mange ledige pladser da jeg var der ,og kom på skomager værkstædet,men sagde at den asmosfærde kunne jeg slet ikk holde ud..
det var på min første dag,jeg gik til lederen og sagde du må finde noget andet ,jeg havde jo heller ikk selv valgt det ...

Det gør dig utryk med hans adferd så skal de også finde en løsning.....Håber du kan bruge det til noget ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 23:54   #16
Margrethe09
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Margrethe09 er ny på vejen
HEJ
Tak for Jeres gode svar. Jeg måtte melde afbud idag- orkede simpelthen ikke at komme og har idag tænk over tingene, mens jeg har gået en stille tur for mig selv. Heldigvis gik jeg helt alene. Det fik sindet lidt i ro og imorgen taler jeg med sagsbehandleren på HKI og melder ud, sådan som I skriver. Jeg har bare haft det ganske forfærdeligt.
Knus Mag
Margrethe09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 13:48   #17
lillemillemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
lillemillemor er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Margrethe09 Se meddelelser
Hej
Jeg søger f.p og det er første gang jeg for alvor læser og kigger med her. Tak for alle de mange kloge indlæg og svar. Hvis k10 ikke havde været her havde jeg været helt lost.Alle disse mærkelige kommunale udtryk- det er til at blive endnu mere skør af.
Men altså- jeg er diagnosticeret i kategori 2 for sygemeldte. I mine notater fra min sagsbehandler står, at jeg vurderes til at være meget langt fra arbejdsmarkedet. Min diagnose er PTSD samt alkoholsyndrom ( ikke drukket i 2 år). Efter halvt års ventetid skal jeg nu i arbejdsprøvning i 8 uger på noget der hedder HKI. Her har jeg været til samtale og sagsbehandleren valgte i samråd med mig 2 værksteder- computergrafik og skomager. Jeg er akademiker, men sådanne tilbud ligger udenfor dette sted. I mine lægepapirer og speciallægeerklæring står, at jeg ikke må udsættes for pres af nogen art. Hvordan hænger det lige sammen med arbejdsprøvning? Jeg er temmelig bekymret for denne arbejdsprøvning og kan ikke se nogen ide med den.
Min kommunale sagsbehandler påstår overfor mig, at hun lettere får min pensionsansøgning igennem med en arbejdsprøvning- kan det passe?
Er der nogen der har nogle gode råd?
Jeg håber mit indlæge ikke er havnet helt malplaceret for jeg er ikke helt hjemme på k10
Hej
Med tanke på at du har en akademisk uddannelse, så synes jeg ikke, at de tilbyder dig arbejdsopgaver, som udfordrer et menneske med en videregående uddannelse. Er skomager og computergrafiker de mest ”akademiske” fag de arbejder med? For mig virker det som om, at du er komme i arbejdsprøvning det forkerte sted. En arbejdsprøvning hos en skomager eller en grafiker afklarer ikke, hvilke evner du har for at udføre akademisk arbejde. De har helt enkelt ikke kompetencer til at udtale sig om dine evner inden for dette område.

Og hvilken baggrund har personalet, på det du kalder HKI, for at have et menneske med problemer i arbejdsprøvning. Har de en særlig uddannelse, som kvalificerer dem til det job, de udfører, eller er det blot tilfældige personer, der er hentet ind fra gaden, uden kompetent viden om arbejdsprøvning og udarbejdelse af ressourceprofiler? Måske er der her på k10 nogen med viden om dette.
Hvis udfaldet af arbejdsprøvningen går dig imod, så husk at komme med indsigelser mod at inkompetent personale står for din arbejdsprøvning.

Du beskriver ikke arbejdet på værkstederne nærmere. Jeg synes, det vil være spændende at høre mere om hvilke arbejdsopgaver, der indgår i en arbejdsprøvning. En detaljeret beskrivelse af opgaverne kan være startskud for en spændende diskussion om emnet.
Er der tale om reelle arbejdsopgaver, eller er der blot noget som er opfundet til afprøvningen?
Hvad kræves der for at ”bestå” en arbejdsprøvning?
Hvis de ude på HKI kun kræver at man kan reparere 1 par sko om dagen, men rigtige skomagerværksteder forlanger 20 par om dagen, så kan man bestå arbejdsprøvningen, men kan ikke arbejde som skomager. Og man får afslag på førtidspension fordi arbejdsprøvningen er bestået!

Med ønsket om en god arbejdsprøvning.

Mille
lillemillemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2010, 12:41   #18
lillemillemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
lillemillemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Margrethe09 Se meddelelser
Hej Igen
Jeg ved ikke rigtigt, om der stadig er nogen der læser med. Men i denne uge og også lidt i sidste uge er jeg stødt på for mig et problem. Det værksted jeg er havnet i rummer meget voldsomme problemer. Vi sidder og laver nogle læderting- der er ikke så meget plads og ham, jeg sidder ved siden af har et meget kraftigt alkoholproblem. Værks tedslederen ved det og jeg kan ligesom aflæse at personen har mange personlige og sociale problemer. Det stresser mig i den grad, at høre på hans " fuldemands " snak og ind imellem griber han sin telefon og giver sin sagsbehandler et kraftigt møgfald. Jeg har ondt af ham og vil ikke klage, da han sikkert så bliver trukket i bistand, som jeg kan forstå han er blevet tidligere. Jeg synes faktisk,det er langt over min personlige grænse- hvad skal jeg dog stille op? Jeg mener selv at være et rummeligt menneske.
Hej
Jeg synes, at de ude på det som hedder HKI, arrangerer det praktiske omkring din arbejdsprøvning uprofessionelt. Personalet på HKI bør på forhånd tilrettelægge forløbet, så du ikke generes af fuldemandsskak under opholdet på dette værksted. Jeg går ud fra, at HKI, fra starten af, har kendskab til hvilke hensyn, der skal tages, til dig, pga. dine helbredsproblemer. De har, formentlig, også kendskab til, at den stakkels mand virker forstyrende på omgivelserne, og derfor ikke kan placeres i nærheden af dig. Altså, er dårligt udført planlægningsarbejde, hos den private aktør, skyld i at du udsættes for en ubehagelig oplevelse.

Med hilsen fra

Mille
lillemillemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-05-2010, 20:30   #19
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Lillemillemor,du kommer med mange ????? på en gang ,som kræver et bredt svar ,det har jeg ikke lige hovede til for tiden..

Men HKI skal jo bare læger rammerne til en arbejds prøvning,de skal jo ikke "afprøve" folk ,det er jo borgeren selv der skal afprøve sig selv,og så kan HKI pege på muligeheder så man måske ikk selv har set.

Selv om man er højer uddannet er det jo muligt at den uddannelse ikke kan bruges til noget mere,af alle mulige grunde,og så skal der jo afprøves i forhold til et hvert salgs job...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 13:03   #20
lillemillemor
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Storkøbenhavn
Indlæg: 19
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
lillemillemor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Lillemillemor,du kommer med mange ????? på en gang ,som kræver et bredt svar ,det har jeg ikke lige hovede til for tiden..

Men HKI skal jo bare læger rammerne til en arbejds prøvning,de skal jo ikke "afprøve" folk ,det er jo borgeren selv der skal afprøve sig selv,og så kan HKI pege på muligeheder så man måske ikk selv har set.

Selv om man er højer uddannet er det jo muligt at den uddannelse ikke kan bruges til noget mere,af alle mulige grunde,og så skal der jo afprøves i forhold til et hvert salgs job...
Hej c.l.e.o.

Det er rigtigt, at HKI er de, som lægger rammerne til arbejdsprøvningen, men tilsyneladende mener Margrethe09 ikke, at deres rammer er brede nok til at rumme et menneske med hendes uddannelse.
Hun skriver:

”Jeg er akademiker, men sådanne tilbud ligger udenfor dette sted”

Det tyder på, at kommunen ikke har talt med Margrethe09 om, at finde det bedste sted for arbejdsprøvninger, men blot sendt hende ud til en tilfældig aktør.
At aktøren, HKI, prøver at pege på nye muligheder, som eksempel skomagerarbejde, kan da være fint nok, men hun skal også prøve kræfter med en eller anden form for akademisk arbejde. Ellers risikerer hun, at sagsbehandleren i kommunen sender hende ud i endnu en arbejdsprøvning, der skal afklare mulighederne inden for det akademiske område.

Håber at Margrethe09 selv vil forklare hvad hun mener her på k10.


Mille


Graver dybt for at finde retfærdigheden
lillemillemor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension