K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2014, 11:41   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Få beslutningen om dit skoleforløb på skrift, så der ikke er sket misforståelser og du har noget at gå videre med. Et skoleforløb på 8 rimer dagligt, lyder ikke umiddelbart sandsynligt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2014, 09:17   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Og klag om nødvendigt, hele vejen til Ankestyrelsen!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 14:54   #13
morten1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
morten1234 er ny på vejen
klagen blev sendt afsted for noget tid siden efterhånden, men sagsbehandleren er tilsyneladende ligeglad og beskylder mig for ikke at deltage i hans skole tilbud og sender nu både trusler både skriftligt og telefonisk om at han vil trække mine penge fra mig, jeg har iøvrigt været inde og kigge på skolens hjemmeside og de tilbyder hverken eksamen eller 10 klasse eller noget som helst, det er bare et sted for unge hvor de kan opholde sig til dagligt, så det er et rigtigt møgtilbud og med min angst er det totalt urealistisk for mig og imødekomme, men sagsbehandleren er ligeglad, så nu må jeg klage over sagsbehandleren også, nogle som ved hvilken afdeling man skal aflevere sådan en klage til i kommunen?

jeg har godt nok svært ved at se hvordan pokker dette skulle hjælpe mig på nogen måde, hvis det lykkedes at min klage går igennem så skal jeg godt nok slappe meget af bagefter, det var da helt sindsygt så meget man skal slås med kommunen bare for at få råd til helt basale ting, syntes også det er noget forbandet møg at kontanthjælpsreformen straffer socialt svage borgere så voldsomt, syntes jeg med min angst og aspergers er blevet straffet rigeligt i forevejen

Sidst redigeret af morten1234; 22-09-2014 kl. 15:03.
morten1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 15:40   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du står lige nu i det problem at du har klaget over tilbuddet.

Men mens klagen bliver behandler, kan du ikke "bare" blive væk og ikke deltage i tilbuddet, så risikere du nemlig det som er ved at ske. At du mister din kontanthjælp.

En klage har ikke opsættende virkning.

Har du talt med din læge/ psykiater om tilbuddet og hvordan du skal tackle det. Uden deres hjælp kan du ikke gøre noget, uden du idet mindste har prøvet tilbuddet og set hvordan det går.

Måske det ville være en ide at starte med en samtale med skolen og forklare hvordan du har det og høre hvad de kan tilbyde således at du kan klare at være der?
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 16:25   #15
morten1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
morten1234 er ny på vejen
Gisne det er ikke bare tilbuddet jeg har klaget over men derimod har jeg klaget over at jeg blev flyttet fra aktivitetsparat til uddanelsesparat uden nogen begrundelse, og kommunen vidste på forhånd godt at jeg ikke har kvalifikationerne eller resourcerne til at starte med en uddanelse og jeg havde også lavet en aftale med dem om at jeg skulle deltage i aktivitet og få mit akvititetstillæg, bare lige for at undgå nogle misforståelser.

Sidst redigeret af morten1234; 22-09-2014 kl. 16:36.
morten1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 16:45   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, selvfølgelig har du ikke lyst til at gå ned i indtægt. Det har ingen, heller ikke de mange som intet får fordi de er gift/samlevende og ramt af gensidig forsørgelse. Men de skal altså deltage i tilbud alligevel, hvis de ønsker at komme videre med deres sag.

Men nu er det jo ikke sikkert at sagsbehandleren bryder reglerne, bare fordi I tolker dem forskelligt. Det vil jo netop afgørelsen af klagen vise.

Men i mellemtiden er du nød til at deltage i tilbuddet for at modtage kontanthjælp.

Dertil kommer, at hvorfra skal han kunne vide at du ikke kan imødekomme tilbuddet, når du ikke har forsøgt at deltage i det eller har en læge som skriver at det er kontraindiceret at du deltager. Altså at tilbuddet direkte vil forværre din tilstand.

Tror altså at du står rigtig skidt i din sag, hvis du ikke har lægepapir eller har prøvet at deltage


Og ja, så kan du tænke at jeg jo godt kan pudse min glorie nu jeg selv er på pension. Men har været igennem hele møllen og mistet 75% af min indtægt ved at komme på pension. Og jeg får altså heller ikke mere, fordi det er en urealistisk indtægt ifht husleje mv.

P.s er ikke ude på at give dig en over snuden, selv om det kan lyde sådan. Men det er hårdt i dag at have en sag ved et jobcenter og man er nød til at gøre det der skal til og desværre vise i praksis at tingene ikke kan lade sig gøre og hele tiden have sin læge med på sidelinjen.
Ellers kommer man ingen steder og får intet gennemført overfor sagsbehandlerne
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 16:57   #17
morten1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
morten1234 er ny på vejen
ja ok du har taget min sagsbehandlers parti på forhånd med det samme, vi må se om dem som behandler klagen også er enige i at det er rimeligt at flytte mig fra aktivitetsparat til uddannelsesparat på så kort tid og uden begrundelse og samtidig fratage mit akvitietetstillæg som jeg var blevet lovet, ellers må jeg gå hele vejen med klagen..

Sidst redigeret af morten1234; 22-09-2014 kl. 17:04.
morten1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 17:11   #18
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er jo dit standpunkt. Og nej, jeg har ikke taget sagsbehandlers parti.

Men jeg forsøger at se realistisk på situationen, men den erfaring jeg selv har efter at have været igennem vridemaskinen.

Jeg slutter nu med indlæg i din tråd, da du tydeligvis ikke er interesseret i input som ikke støtter din tilgang til din sag.

Det er nu lidt interessant, at du ikke nævner din læges/psykiaters holdning til at du skal aktivieres. Det tyder på at de måske ikke mener at det vil være så skadelig for dig at prøve at komme afsted.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2014, 17:34   #19
morten1234
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
morten1234 er ny på vejen
ved ikke om du har læst tråden.. men jeg sagde jo netop ja tak til aktivitet og blev meldt aktivitetsparat hos jobcenteret, men jobcenteret har pludselig flyttet mig over til uddanelsesparat uden nogen begrundelse og samtidig frataget mit aktivitetstillæg..

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...te%20unge.aspx

syntes ikke reglerne er så svære at fortolke.. "Som aktivitetsparat får du ud over uddannelseshjælp, efter tre måneder ret til et aktivitetstillæg i de uger, hvor du deltager i enten et aktivt tilbud eller får mentorstøtte. Hvis du har særlige komplekse udfordringer socialt eller helbredsmæssigt, vil du have mulighed for at få et aktivitetstillæg med det samme. Satsen for aktivitetstillægget er fastsat, så din samlede ydelse svarer til den nuværende kontanthjælpsydelse."

Syntes det er skrevet meget precist, og det er også nøjagtigt det som jeg blev fortalt af jobcenteret da jeg først snakkede med dem, men jeg må vente og hvordan min klage bliver behandlet.
morten1234 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2014, 08:03   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er godt at du har klaget, for det lyder afgjort som et spareforsøg at de har flyttet dig.

Indtil klagen er behandlet, risikerer du at de fjerner din kontanthjælp, hvis du ikke følger det de har bestemt.

Så hvis du vil undgå det, så må du daffe i skole et par dage, og derefter når du kan mærke at det går galt, ned til din læge for at blive sygemeldt fra skolen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension