K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2009, 14:41   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.808
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja men det er så det de skal gøre med det samme...lige efter de har modtaget anmodningen...

Citat:
Der skulle ikke foretages en vurdering af borgerens arbejdsevne i forbindelse med en afgørelse om påbegyndelse af førtidspensionssag på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Kommunen skulle derfor træffe afgørelsen om at påbegynde sagen på det foreliggende grundlag hurtigst muligt og i umiddelbar tilknytning til anmodningen.
Kommunen burde have truffet afgørelse om påbegyndelse af sag om førtidspension på et tidligere tidspunkt end 3 uger efter ansøgers anmodning herom.

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi.../P-006-07.aspx
Citat:
Afgørelse:

Kommunen burde have truffet afgørelse om påbegyndelse af sag om førtidspension på et tidligere tidspunkt end 3 uger efter ansøgers anmodning herom.


Begrundelsen var, at kommunen ikke skulle foretage en vurdering af borgerens arbejdsevne i forbindelse med en afgørelse om påbegyndelse af førtidspensionssag på det foreliggende dokumentationsgrundlag.


Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde til grund, at udarbejdelse af ressourceprofil var påbegyndt på tidspunktet for mandens anmodning om, at kommunen skulle tage stilling til spørgsmålet om førtidspension. Manden blev orienteret om fremgangsmåden og konsekvenserne af, at sagen ville blive behandlet på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Kommunen valgte at opdatere ressourceprofilen og efterfølgende sende den til høring hos ham. Herefter traf kommunen afgørelse om påbegyndelse af førtidspensionssag.


Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg lagde vægt på, at påbegyndelse af sag om førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag var en rettighed, der fulgte af pensionslovens § 17.


Der blev lagt vægt på, at det ikke var nødvendigt at færdiggøre mandens ressourceprofil, inden kommunen traf afgørelse om påbegyndelse af pensionssag.


I denne forbindelse lagde Ankestyrelsens Beskæftigelsesudvalg vægt på, at kommunen af hensyn til borgeren burde træffe afgørelsen om at påbegynde sagen på det foreliggende grundlag hurtigst muligt og i umiddelbar tilknytning til anmodningen.


Til kommunens spørgsmål om, hvad der skulle forstås ved i umiddelbar tilknytning til anmodningen, samt hvad der skulle forstås ved allerede foreliggende dokumentation i forhold til påbegyndelse, bemærkedes det supplerende, at en afgørelse om påbegyndelse efter pensionslovens § 17, stk. 1, 3. pkt. skulle træffes hurtigst muligt efter borgerens anmodning herom, idet grundlaget for at vurdere arbejdsevnen ikke behøvede foreligge på dette tidspunkt.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2009, 09:42   #12
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 16
Frue.Hansen er ny på vejen
så er samtykkeerklæring sendt afsted:-)
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 15:33   #13
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 16
Frue.Hansen er ny på vejen
Ressourceprofilen sagsbehandlen vil have vi svarer på spørgsmål sender til dem, så de kan udarbejde en ressourceprofil UDEN og mødes. Ved I hvor vi kan få hjælp til og udfylde skemaet når de har afvist og hjælpe
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 16:48   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Undskyld, men hvad er det for et skema du mener?? Jeg er nok lidt fattesvag.

.....eller ville hun sende div spørgsmål via et skema??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2009, 17:33   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Når du har søgt som jeg har også har sker der jo ikke mere i sagen. Men Jeg valgte ikke og søge på "På det foreliggende grundlag"
Hvis de skulle have behov for flere oplysninger, i det tilfælle de skulle komme i tvivl. Så kunne et afslag hurtig forekomme. Kan dog ikke se der skulle være det.
dog vil jeg modtage et brev om nogle journalnotater som de har søgt helt fra start. Det er også under en §17. Sagen startede den 21 juli. øv hvor det tager på en psykisk, selvom ens sygdom er fysisk.
i det brev skulle jeg modtage lægekonsulenten syn på sagen, fordi der kom en masse oplysninger lige inde jeg søgte FP.
der skal jeg også lave et høringssvar

Men lidt mærkeligt med en samtykkeerklæring, når sagen er gået i gang

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-09-2009 kl. 17:44.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 10:42   #16
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 16
Frue.Hansen er ny på vejen
Sagsbehandleren vil have at jeg skal besvarer de punkter i ressourceprofilen, sender det tilbage uden en dialog er helt forvirret????
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2009, 11:42   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Frue.Hansen jeg har lige nogle spørgsmål til dig jeg prøver at stykke dem ud sådan at du kan svare ved hver enkelte i håb om at jeg så kan overskue det

1 web skriver til dig om de afgørelser der er truffet ang ressourceprofil i forbindelse med ftp har du sendt en skrivelse til din sagsbehandler med disse oplysninger ?

2 Du skriver at din sagsbehander vil have dig til at sende din ressourceprofil udfyldt uden dialog har du det på skrift ?

3 Har du fået besked om at din sag er overgået til pensions behandling ?


Hvis det er så ville jeg sætte mig ned og udfylde det skema så godt jeg kunne, jeg udfyldte selv mit skema med hjælp fra kæreste som jo kender mig godt og mange gange kan se noget jeg ikke kan ...

Når jeg så har udfyldt mit skema så sender jeg det til sagsbehandler, som skriver hvad hun mener om de ting jeg skriver (hvis der er noget af det jeg skriver som hun ikke er enig i så skriver hun hvorfor og hvad hun mener så gælder) og er hun i det store og hele enig med mig som tilfældet er i min sag så skriver hun under det punkt der hedder sagsbehandlers kommentar ..

Feks i min skriver hun at mine store børn er flyttet hjemmefra og det bør give mig flere ressourcer at familien er blevet mindre og det taler for fortsat fleksjob , jeg kommentere så på det at ja mine unger er flyttet og nej det gør det faktisk værre da de jo netop var så store at de tog deres slæb såsom feks vasketøj handle tunge ting , støvsuge der hvor det er nødvendigt at kravle osv ..

Så sender jeg den tilbage til sagsbehandler hun påføre at hun er enig med mig og at hun ikke lige havde tænkt den vinkel og først der mødtes vi så, så gennemgik vi den sammen og rettede det til som skulle rettes til og fik en snak om der var muligheder i den feks om der var nogen problemer på hjemmefronten der kunne klares med hjælpemidler så det frigav noget arbejdsevne om jeg kan klare at arbejde længere væk hvis de stiller taxa til rådighed osv osv ...

Det er jo også en form for dialog så kan det tænkes at din sagsbehandler gør det på samme måde ... jeg ville hvis jeg var dig lige se at få lavet ressourceprofilen , skriv herinde hvis der er noget af det du er i tvivl om læs ude på forsiden om arbejdsevneduvering og hvordan den skal laves ..

Når du så har udfyldt din profil så skriver du sammen med profilen som du sender til din sagsbehandler noget ala ...
Citat:

Til Sagsbehandler (navn osv )

Hermed fremsender jeg min ressourceprofil som du har bedt mig om, samtidig vil jeg gerne påpege at jeg ikke ved hvordan jeg skal udfylde en sådan en og derfor har gjort det efter bedste evne , jeg har flere gange bedt dig om at skrive den sammen med mig og indgå i en dialog omkring den som loven foreskriver, dette har du desværre afvist ..

Derfor vil jeg have at dette brev lægges ind i min sags mappe sammen med min ressourceprofil og jeg gør opmærksom på Vejledning om god adfærd i det offentlige https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=6050 hvori det tydeligt fremgår at ...


Den offentlige sektor bygger på værdier som åbenhed, demokrati, retssikkerhed, integritet, uvildighed, habilitet og loyalitet. Samtidig forventes den offentlige sektor at udføre opgaverne smidigt og effektivt og at levere ydelser af høj kvalitet.

Den offentlige sektor dækker over en mangfoldighed af forskellige myndigheder. Fælles for dem er, at de skal give borgerne en kompetent, ordentlig og hensynsfuld behandling med udgangspunkt i de nævnte værdier. Dette, samt kravet om lovmæssig forvaltning (legalitetsprincippet), er med til at styrke borgernes tillid til den offentlige sektor.

Myndigheder og ansatte har således et fælles ansvar for at respektere den offentlige sektors grundlæggende værdier i udførelsen af opgaver og levering af ydelser til borgerne.


Jeg vil kraftigt pointere at jeg IKKE mener at der er taget noget som helst notis af denne vejledning i forhold til mig og min sag, trods adskillege henvendelser om at jeg ikke mener at jeg kan magte ressourceplanen alene og at jeg gerne ville have at den blev lavet i et samarbejde og en dialog mellem mig og sagsbehandler har man valgt at stå stejlt overfor at dette ikke var nødvendigt og jeg håber ikke at dette vil komme til at påvirke min sag forstået på den måde at jeg IKKE mener at jeg magter og formår at udfylde en ressourceprofil alene..

Og jeg skal gøre opmærksom på at jeg har hentet hjælp udefra for at få den udfyldt ..

Jeg vil samtidig gøre opmærksom på at der i loven står https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034


§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.


Jeg finder det dybt beklageligt at man fra kommunes side har valgt at tilsidesætte gældene lovgivning ...

Men her er ressourceprofil som det er lykkedes mig med hjælp at få skrevet , og jeg forventer at der nu indledes en dialog med mig om min ressourceprofil , samtidig gør jeg opmærksom på at jeg har søgt en § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG og jeg håber at kommunen nu kommer igang med min sag så jeg kan få noget afklaring omkring min fremtid ...

Med venlig hilsen




Ps jeg gør opmærksom på at jeg har fået andre til at skrive denne skrivelse for mig ...
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 14:15   #18
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 16
Frue.Hansen er ny på vejen
1) Ja.
2)fik talt med sagsbehandler, og der bliver udarbejdet den ressourceprofil, udfra det spørgeskema som min mand fik udfyldt og returneret.
3) Nej jeg fik ikke andet svar fra sagsbehandleren, end at de ikke kan nå og behandle min sag indenfor de 3 måneder.

Jeg har talt med lægen, og han har sendt statuserklæringen til Kommunen. At min tilstand er stationær.
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 09:25   #19
Frue.Hansen
Elsker at være her på K10
 
Frue.Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2009
Indlæg: 63
Styrke: 16
Frue.Hansen er ny på vejen
nu er der gået 7 måneder siden ansøgningen efter § 17

blev indleveret til kommunen.

der er søgt om førtidspension efter § 17, på det foreliggende grundlag, og ressourceprofilen siger sagsbehandleren at han har udarbejdet, MEN kan ikke sende det til mig for godkendelse endnu da kommunens kordinator eller konsulent skal genemgå alle papirerne inden at sagen bliver sendt til pensionsnævnet????

Og de har meget travlt så der kan gå et par uger med at sagen er hos kordinator eller konsulenten.

Hvorfor skal sagen til konsulenten eller kordinator?

Tak for Jeres hjælp
__________________
Du kan sagtens narre alle folk i nogen tid, og nogle folk hele tiden, men du kan ikke narre alle folk altid.

Citat: Abraham Lincoln
Frue.Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 10:11   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
For mig lyder din §17 lige som min. Jeg søgte den i juni 2009, fik et brev om sagen vil tage 3 måneder. Men de har indhentet oplysninger og sagen ligger stadig på kommunen. Den er stadig ikke blevet sendt til pensionsnævnet. sikkert pågrund af nyt budget år

er du sikker på konsulenten ikke er en betegnelse for lægekonsulenten. For der ligger min sag. Jeg har ikke søgt på førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
så ved min kan tage tid.

så kan ikke se din sag er under en førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
mener bestemt ikke nogen først skal kigge på din sag, ud over pensionsnævnet.
jobcenteret skal bare sende din opdateret ressourceprofil videre
men det kan være jeg tager fejl

Ellers burde den være sendt til pensionsnævnet. De har 3 måneder fra du indlevere din ansøgning. Men pensionsnævnet har 3 måneder til at vudere en sag.
Så et eller andet er der gået galt, men tror ikke rigtig du kan gør så meget ved det.
modtager du stadig sygedagpenge?. Det gør jeg indtil sagen har fået en afgørelse.

Sidst redigeret af MTVRV1; 07-12-2009 kl. 10:14.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noget sted man kan få hjælp til ansøgning om førtidspension? Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-07-2012 20:06
Hjælp til ansøgning om førtidspension Frue.Hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 19-07-2009 22:19
Hjælp med hurtig svar Bibbi Alt det andet 3 01-07-2009 08:17
har brug for hjælp til svar på læserbrev buster Alt det andet 0 15-01-2009 22:04
Har fået svar fra Karen Jespersen lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 18-08-2007 14:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension