K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-12-2009, 23:54   #1
Boxer
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2009
Lokation: Nordfyns Kommune
Alder: 51
Indlæg: 40
Styrke: 15
Boxer er ny på vejen
Må de det??

Hejsa,

Jeg er ny på siden. Et eller andet sted ser det ikke rigtigt ud til at jeg hører til her da jeg hverken er i Fleks eller på pension.


Kort forklaring:
Jeg har bedt min sagsbehandler om aktindsigt.
Sagsbehandlerens svar var at det var okay. Hun ville sende alt fra den periode hvor jeg har været bosat i kommunen. Det er omkring 6 år.

Jeg modtager aktindsigten som består af journal + nogle læge papirer.
Derudover har vi også gang i noget korrespondance.
På baggrund af denne korrespondance og aktindsigt, har jeg nogle spørgsmål som jeg skriver ned og mailer til sagsbehandleren.
Brevet afsluttes med en opsummering af de ting jeg ønsker besvaret:


Citat:
Du skrev at min egen læge havde udtalt at det var højt sandsynligt at et større vægttab ville bedre min funktionsevne. Dette fremgår ikke af mine sagsakter, hvorfor?
Hvor er udtalelserne fra den fysioterapeut der var tilknyttet projekthuset?
Hvor er udtalelsen fra min kiropraktor?
Papirer fra Ringe Rygcenter?
Jeg har gennem årene skrevet en del klager til Søndersø kommune. Hvorfor er de ikke vedlagt mine sagsakter?
Nå, men jeg får så et svar på mit brev.
Hun bekræfter at have modtaget mit brev sendt pr mail.
Hun skriver at de har valgt ikke at besvare de enkelte punkter og har fremsendt de sagsakter som forventes jeg ikke er bekendt med.....

Da jeg går på barsel i 4 måneder fra januar skriver de ligeledes at min sag sættes i bero i den periode.


Må sagsbehandleren undlade at besvare de spørgsmål jeg har?
Hvor kan man få juridisk bistand? Findes der nogle advokater der har speciale i sådanne sager?


Nu er jeg ikke lige til den helt store beskrivelse af min sag, men der kommer en "smule" her:

Jeg har været i systemet i 15 år. Blev sygemeldt pga dårlig ryg da jeg var 21 og har endnu ikke fået nogen afklaring.
Jeg har været på revalidering og taget en kontor uddannelse.
Jeg har været gennem forskellige projekter af mere eller mindre seriøs karakter.
Men jeg er hverken bevilliget fleks eller pension.

Inden for de sidste par år har jeg prøvet følgende:
Børnehave, de små størrelser. Det gik ikke så godt pga. de lave arbejdshøjder.
Joblinien Odense, afklarende forløb - 4 timer dagligt i 3mdr. Afsluttede med en praktik som jeg sagde nej til flere gange. Praktikken skulle foregå i samme stilling som jeg blev sygemeldt fra...
Lod mig dog overtale, men måtte som jeg forventede sige fra efter ca. 1 måned.
Projekthuset, aktivering/afklarende - 4 til 4½ time dagligt i 3 mdr.
Jobprøving/aktivering på Turistkontor - 3 timer dagligt i 3 mdr.

Derudover ville de have mig ud 3 uger i december på kontor på plejehjem. Det kunne jeg godt lige nå inden min barsel....
Da jeg ikke kunne se noget formål med det, det kunne ikke føre til et fleksjob, sagde jeg fra. At jeg ikke ønskede dette samarbejde.
Min sagsbehandler holder stadig på at jeg hverken kan få fleks eller pension.

I de 15 år har jeg samarbejdet med kommunen, jeg har skrevet en del klager og fundet mig i meget ***.
Nu er det nok! Jeg skal have en afklaring og det skal være lige nu!!!
Det har jeg fundet ud af at det ikke sker i samarbejde med kommunen.
Jeg vil gerne have en advokat på sagen.

Jeg er villig til at gøre hvad som helst for at få afklaring, for at få fred.

Håber på lidt hjælp

God jul.
Boxer er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension