K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 23:36   #121
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Nullemus.. du er sg herlig.. selvfølgelig husker jeg hvad jeg selv har skrevet.. men jeg regnede ikke at jeg skulle skære min lille joke ud i pap... for så går det sjove jo af den...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 23:42   #122
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Nullemus.. du er sg herlig.. selvfølgelig husker jeg hvad jeg selv har skrevet.. men jeg regnede ikke at jeg skulle skære min lille joke ud i pap... for så går det sjove jo af den...
Min hukommelse er ikke særlig god, men så er det jo rart, at man kan gå tilbage i tråden og læse op på tingene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 23:48   #123
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Min hukommelse er ikke særlig god, men så er det jo rart, at man kan gå tilbage i tråden og læse op på tingene.
Min heller ikke .. men lige netop den lille hjemmestrikkede joke kunne jeg huske

Den skulle jo ill. ex på hvordan man ikke bare sådan kan snyde en læge
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 23:54   #124
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
så er det godt vi stort set alle har papir på dårlig hukommelse
så har vi den undskyldning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 00:06   #125
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
så er det godt vi stort set alle har papir på dårlig hukommelse
så har vi den undskyldning
Ja, for søren da... selvom det altså stadig irriterer mig...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 09:33   #126
alanabith
Hjemmevant på K10
 
alanabiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: vordingborg
Indlæg: 259
Styrke: 14
alanabith er ny på vejen
ja jeg er os tilbageholdene overfor nye mennesker med hvad jeg fejler,siger jeg sandheden ja så vil de sikkert bare gå deres vej og tro jeg er tosset, så den hedder os bare jamen jeg er FP pga mine ryg og knæ,så kan folk tygge lidt på den..

men en anden ting omk det med at se syg ud, alså fordi man har fået FP skal det jo ik betyde man skal sidde inde 24/7 eller sidde og bæle øl i sig på en bænk..

jeg personligt elsker at gå ture rundt i byen og nyde luften,omgivelserne og ja alt det jeg ik kunne i de 2år hvor jeg lukkede mig inde i lejligheden hvor min mor så kom med de ting jeg skulle bruge, så nu hvor det går bare lidt bedere og skammen over at de 2år er væk fra mit liv,jamen så vil jeg bare gerne nyde jeg har det så godt at jeg magter at gå ture hver dag og få lidt indhold i livet istedet for bare at sidde hjemme og glo hver dag..så kort og godt at fordi man er syg behøves livet ik at gå i stå pga det...

men ja det er åbenbart forkert at kunne røre sig og få lidt mere indhold i sit liv når man er på FP,tænk at andre ønsker man bare skal sidde og kukkelure i et hjørne og se syg ud hele tiden for at være berettet til en FP, det er meget trist at læse sådan noget..

og den med en dårlig hukommelse kan jeg os skrive mig med på og har os papir på det
__________________
Førtidspensionist pr 1-1-2010. Min bogblog http://believeangelus.wordpress.com/
alanabith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 10:48   #127
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Det her er sørme en ualmindelig ubehagelig tråd. Minder mig lidt om en tid på et værested hvor man forsøgte at indføre bruger demokrati og selvbestemmelse - hvorefter det viste sig at brugerne blev perfide og ekstremt restrektive således det var givet på forhånd at der ville falde ekstremt mange bortvisninger - hvilket jo absolut ikke er formålet med sådant et sted.

Om folk kan fake sig til en pension udsprunget af nogle kender nogle som de mener ikke fejler noget som helst - hvad ved de reelt om det ? Sladder og miskundhed - ja man kunne fristes til at kalde det kedsomhed er måske drivværket.

Det kan godt være en på bænken med flasken for munden har fået pension - men et årelangt misbrug sætter sig meget alvorlige helbreds spor ikke mindst reducering af hjernekapacitet. Sclerose folk der har perioder hvor de kan være nogenlunde ok og perioder hvor de er røvdårlige. Ret beset hvis en person ville gå så langt til at fake sig til en pension er det i sig selv et argument til tildeling af en sådan - så er vedkomne sgu da en sociopat og samfundet er bedst tjenlig at vedkommende ikke færdes for meget ude i samfundet.

Grundene til pension kan være mange og det tilkommer vel ikke folk at stå til regnskab for hvorfor og hvordan. At nogle evner at vende situationen og holde sig aktiv og i form er et plus i og med det kræver ikke en doktorgrad at regne ud at selvom vi er havnet på pension er vi dyre helbredsmæssigt for samfundet og ofte støder følgesygdomme til. Så egentlig er det absolut prisværdigt at nogen har ressourcerne og viljen til det.

Faktisk udfører mange af dem som har kræfter til det her i mit område en del frivilligt arbejde og hvad skulle der være i vejen for det.

Om psykisk syge er berettiget til deres pension - tja er man i tvirvl så taler man som man har forstand til.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 16:38   #128
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Ukken har ret!

Denne tråd er kørt af sporet, og er blevet meget ubehagelig...
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 23:24   #129
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
Hej Tije og alle andre herinde der er så hurtige til at dømme.

Jeg er nok en af dem i tænker på. Jeg var i system i ca 1 år med kun en arbejdsprøvning og så fik jeg tilkendt førtidspension.

Jeg går til badminton 2 gange om ugen i ca. 2 timer pr. gang.

Hver dag er jeg i hundeskoven med min hund og bruger ca 3 timer dagligt på gåture med hunden.

Herudover klarer jeg huset haven - malearbejde m.v.

Men det er bare slet ikke det det drejer sig om.

Jeg har været på arbejdsmarkedet i 36 år og har i den tid arbejdet langt ud over 37 timer ugenligt.

Jeg elskede at arbejde og kunne nærmest ikke få nok fordi det var spændende.

En dag gik det ikke mere - langsomt men sikkert røg jeg helt ned med stress - alt for højt blodtryk m.v.

Ting der bestemt ikke kan ses på mig, men betyder at jeg ryger helt ned hvis der stilles det mindste krav til mig.

Jeg har besluttet at fordi jeg er førtidspensionist behøver jeg jo ikke at gå rundt at stønne - derudover er det vigtigt for mig med motion og frisk luft.

Det var så lige historien fra en af dem i dømmer - fordi jeg er så heldig ikke at lide af smerter eller fysisk sygdom.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 23:39   #130
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
@ bmp... du skal slet ikke forsvare dig... nyd at du kan alle de ting som du skriver om... og lad nu være med at stresse dig selv ♥

Jeg ville selv nyde hvis jeg kunne lave lidt.. jeg håber at jeg kan optræne mig selv til det igen... men jeg laver så bare så mange andre ting ...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Odense har sat prop i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 21-01-2012 16:00
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Tildeling af FTP med kontrol. mlaa32 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 10-09-2010 15:00
Forskel i tildeling af førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 10-05-2009 08:30
Hjort: Utilfredsstillende tildeling af førtidspensioner Peacock Politik og Samfund 2 16-06-2008 13:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension