K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2009, 11:18   #121
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Alle har en pris, sådan er det jo bare... er der ikke så meget at gøre ved

Jeg har det bare sådan, at bruger jeg pengene som VKO ønsker det, så er det nøjagtigt som at sælge sin sjæl til djævelen. Men nu er jeg jo heller ikke en af dem der vil skulle bøvle med VKO 4 år mere, hvis de vinder valget, så egentligt kunne jeg være ligeglad.

Hvad folk gør er op til dem selv, jeg synes som før skrevet bare, at man skal være klar over hvad resultatet KAN blive, hvis dette trick skulle gå hen og virke for dem. Dem der ønsker en borgerlig regering de næste 4 år også, kan selvfølgelig kun glæde sig over det hvis det virker, og resten... tjaa, de må jo så tækkes med Støjberg, Løkke, Hjort og alle de andre bisser nogle år mere
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 12:18   #122
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
[QUOTE]
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Hm ja, der er jo lige så mange måder at gøre tingene på, som der er mennesker

For vores vedkommende vælger vi -igen- at sætte pengene ind på vores egen kapitalpensions ordning, (så tilgiv hvis jeg med denne handling er associal )

AAARRRRJJJJJJJ buster !!!!!!!

Jeg mener at enhver må bruge deres penge som de bedst kan , og det hvad enten det er her til lands eller i udlandet ...

Jeg må også bryde sammen og tilstå at jeg i de hellige sp-penges navn lige har lånt nogen penge og købt en ordenlig r**fuld tøj til min datter...

Fedt for en gangs skyld at kunne købe noget af det hun virkelig gerne ville have også selv om det kostede lidt mere...

Der blev godt nok ikke så meget , men alt noget hun meget gerne ville have og som alle de andre også havde ...

Men stakkels unge hun er hjernevasket hun sad og pegede på de ting hun godt kunne tænke sig og sagde den og så nåååå nej den er dyr , og så bestilte vi den alligevel

Så hver og en må gøre det der er bedst for dem , og jeg kan godt forstå at du gør med dine som du gør, der er bestemt ingen garentier for os når vi bliver gamle (ældre) og guderne skal vide at vi til den tid kan få brug for hver en enkrone vi kan skrabe sammen (har allerede planer om at flytte i oldekolle he he he )

Men nu er jeg heller ikke helt asocial har lige bestilt øl og vand fra tyskland til Sønnens studenter tur .. nåå ja det gør jeg altid . men alligevel ...

Jeg agter faktisk også at købe maling og hegn i udlandet hvis det kan lade sig gøre .. og er billigere ... ikke så meget af samfundssind men fordi jeg får mere for pengene på den måde og tilfældigvis har en mor i Rødby så hun henter og levere for mig
  Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 18:42   #123
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil gerne lige pointere, at hvis nogen føler at det jeg har skrevet skulle give brugerne dårlig samvittighed hvis de bruger deres penge i DK, så er det altså ikke det der var meningen... bare lige for at få det på plads. Kan godt se, at man måske kan tolke det sådan.

Mine intentioner var blot at oplyse om VKO's skjulte agenda, samt at man KAN gøre noget for at modstå at "spytte i VKO kassen" hvis man ikke har lyst til at støtte dem i det her.

Så lad nu være med det der "asocial" halløj, for det er da forståeligt nok, at man med få midler er glad for at få nogle ekstra penge i kassen på det her. Kunne jeg ikke købe i udlandet, hvad JEG vil have, så havde jeg da også købt det her i DK. Mest fordi jeg ikke tror på at denne SP handling vil gøre noget som helst for at løse krisen aligevel på sigt, så VKO skal nok ryge aligevel før eller siden.

Spørgsmålet er kun hvornår.

Men JEG har altså muligheden for at spytte pengene efter Tyskland i stedet for, og så kan jeg ikke helt se hvorfor jeg ikke skulle gøre det, da jeg ikke har lyst at støtte VKO hvis jeg KAN blive fri.

Sidst redigeret af Razmo; 20-05-2009 kl. 18:45.
  Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 14:30   #124
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Jeg har læst side 1 og sidste side, men jeg orker ikke at bladre mere (er svagtsynet..)

Kunne en venlig sjæl fortælle om førtidpensionister kan få udbetalt SP pengene, og hvis ja, om der på typisk viis modregnes andetsteds.. Tak!

Mvh Lau
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 14:36   #125
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
ALLE der har noget stående på SP kontoen kan få dem udbetalt!! Har du digital signatur kan du selv tjekke om du har noget stående på www.atp.dk
Der bliver trukket 35% skat op til 15.000 kr. Og 50% skat af beløb over 15.000 kr.

Det er det ENESTE der bliver trukket. Og det er uden betydning for andre ydelser, boligstøtte mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 14:36   #126
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lau Se meddelelser
Kunne en venlig sjæl fortælle om førtidpensionister kan få udbetalt SP pengene
Ja


Citat:
og hvis ja, om der på typisk viis modregnes andetsteds..
Nej


__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 23:08   #127
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Du kan godt hæve dem selv om sp er overflyttet fra atp til banken. Du skal bare opsige ordningen, så modtager du en blanket fra banken der skal underskrives, og sendes retur.
Der er noget med at de skal opsiges x antal dage før den 1. juni ( ved ikke lige hvorfor ) så du må hellere kontakte banken på mandag hvis du vil have dem ud.

Der er ingen der bliver modregnet når sp udbetales hverken folk på kontanthjælp, su, eller hvad der ellers kunne være.

Folk der skylder i skat blir heller ikke tilbageholdt. Eller rettere du kan godt få dem selv om du skylder 1. million i skat.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 08:16   #128
Lau
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2007
Indlæg: 47
Styrke: 17
Lau er ny på vejen
Tak for svarene.

Det lyder næsten for godt til at være sandt, må fluks ha' tjekket min konto hos ATP!

Lau
Lau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 08:36   #129
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når man tænker lidt nærmere over det, er der heller ingen pointe i at trække den SP udbetaling i noget som helst... der er to grunde til det: 1. modregnede penge kommer ikke væksten til gode, og 2. HVIS man bliver modregnet i noget, er det jo frit stillet borgeren at lade dem stå, og så går de heller ikke til vækst.

Der skal vel være en eller anden mening med galskaben, og hvem mon det er der vil være mest garanteret at bruge pengene? ... ja... de fattige. Mange der har nok i hverdagen hører jeg gang på gang, at de vil hæve dem og sætte dem ind på en anden konto for at få mere ud af pengene senere, eller gemme til dårligere tider... læser man her inde blandt os "fattige", så er handlemåden vidst ikke lige helt samme strategi, her skal der forbruges.

Alle dem der har hårdt brug for at forbruge, er nok også dem på "fattigdomsydelser" og som er i gæld... så igen; det ville være lidt tankeløst at modregne noget.

Tænk også over, hvorfor man trækker 50% af beløb over 15.000? ... HVEM er det der har over 15.000 i SP opsparing? ... ja det er de allerrigeste selvfølgelig, og der er ikke megen sandsynlighed for at dem med over 350.000,- om året overhovedet har et forbrugsproblem, så det er MEGET nærliggende, at disse rige bare smider pengene i banken, hvor de ikke vil gavne ret meget aligevel... så her nupper staten så lige 50%, så de får nogle af pengene ind i statskassen igen som de kan forbruge selv på alle de andre forbrugsløsninger de bruger til at løse krisen som bankpakker og renoveringspuljer osv.

Sidst redigeret af Razmo; 22-05-2009 kl. 08:47.
  Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 09:31   #130
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser

HVEM er det der har over 15.000 i SP opsparing? ... ja det er de allerrigeste selvfølgelig,.
Det har du altså ikke ret i, for jeg havde da 20.500 i sp sidste år, de er så skrumpet til 16.000 kr, og jeg er absolut ikke rig, og var det heller ikke da de blev optjent, havde et ganske alm ufaglært job, til en alm løn.

Så nej man er ikke rig, og har en fed løn fordi man har over 15.000 på sp kontoen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension