K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2009, 22:42   #101
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
..........ja, så er der lige til en busbillet og en halv pose Haribo, juuuuhuuuu



Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 23:27   #102
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja min".. er lige steget en lille tudse..men for helvede..det er jo et rigtigt godt trylletrix..regeringen har lavet.

Alle er bare så glade..vi får lige en lille sut, og så Hugger De til igen..vent bare..

Hader stadig den siddende regeringskonstellation..nå men får da mit stakit.. og lidt i køleskabet

fra Helle, men husk nu lige: det er Vores egne penge, ikke nogen foræring.. og så får Regeringen da lige mindst 35% mere, i skattekassen, fra utroligt mange mennesker forærende.. sådan!!!
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 23:37   #103
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er jo typisk vi giver med den ene hånd og rager dobbelt så meget til os, med den anden politik.....

Synes bare det er SÅ strengt at man skal betale skat af sine egne penge, de burde frigives skattefrit!!!

Og det ærger mig VIRKELIGT, at jeg ikke har råd til at lade pengene stå på SP kontoen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 06:59   #104
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Synes måske det er lidt ærgerlig at ødelægge sit gode humør og være bitter over noget som mange måske har misforstået ...jep det er vores egne penge men vi har ikke betalt skat af dem i forvejen.

Bare lige en oplysning:

Nyrup regeringen indførte sp opsparingen og der belv trukket 1% af Bruttolønnen altså er det penge vi ikke har betalt skat af da vi tjente dem...derudover har der været et afkast som det er meget normalt man også skal betale skat af...
Der kan jo ikke laves en forskel på om 1 borger ikke skal betale skat af afkast ..mens en anden (selvom de måske ejer en del ) skal betale skat...det er ikke demokrati det må være ens for alle...

Så det er altså indkomst og afkast hvor vi kan nøjes med at betale 35% i skat af de første 15.000 kr. det er da ikke så ringe endda

Jomfruen der har det fint med at få udbetalt sp
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 07:34   #105
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Synes måske det er lidt ærgerlig at ødelægge sit gode humør og være bitter over noget som mange måske har misforstået ...jep det er vores egne penge men vi har ikke betalt skat af dem i forvejen.

Bare lige en oplysning:

Nyrup regeringen indførte sp opsparingen og der belv trukket 1% af Bruttolønnen altså er det penge vi ikke har betalt skat af da vi tjente dem...derudover har der været et afkast som det er meget normalt man også skal betale skat af...
Der kan jo ikke laves en forskel på om 1 borger ikke skal betale skat af afkast ..mens en anden (selvom de måske ejer en del ) skal betale skat...det er ikke demokrati det må være ens for alle...

Så det er altså indkomst og afkast hvor vi kan nøjes med at betale 35% i skat af de første 15.000 kr. det er da ikke så ringe endda

Jomfruen der har det fint med at få udbetalt sp
Det er korrekt, at der ikke er betalt skat af dem i forvejen. Men tænk lidt over HVAD det egentligt er VKO har gang i:

De LOKKER borgerne til at solde deres pensionsopsparing væk, som skulle gøre det lettere at overgå til folkepension... de gør det ikke for at glæde jer... de gør det fordi de ønsker at i skal give de penge til erhvervslivet... HUSK DET, inden i råber "HEP HEP!" til VKO.

En anden ting er, at disse penge som der IKKE er betalt skat af, ellers ville ligge til mange bliver folkepensionist... det vil sige, at der ligger en masse låste penge, som regeringen rent faktisk ikke kan få skatten udbetalt af. VKO vil meget gerne have fat i disse 35%, og klarer det problem ved at lokke jer allesammen til at hæve den SP.

Hvad mon de 35% mere i skattekassen skal gå til, har i tænkt over det? ... mon ikke de er med til at finansiere renoveringspuljen bla.a. som forgylder de rigeste? ... som så også køber mere, og smider disse penge ud i erhvervslivet?

Man kan sige hvad man vil, men det BURDE efterhånden være meget tydeligt hvem VKO holder med.

Jeg er i hvert fald glad for, at jeg kan bidrage til, at nogle af pengene bliver lagt i udlandet, for at støtte erhvervslivet her hjemme med disse penge, er indirekte at støtte VKO i deres kommende valgkampagne, hvad end du vil det eller ej.

Det er ikke kun jer der hopper og danser med hænderne i vejret over udbetalt SP, det er sandelig også VKO for det er da dem der får den største SP udbetaling på 35% af hele beholdningen af milliarder... der er nok til maaaange erhvervspakker i den klat penge

Sidst redigeret af Razmo; 19-05-2009 kl. 07:37.
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 07:46   #106
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Skatten skal jo betales alligevel uanset hvornår man får dem udbetalt...
og så skal man huske det er frivillig at få dem udbetalt

der er overhovedet ingen tvang man må gerne lade dem stå....

det er da selvfølgelig også bedre at støtte udlandet ....end de arbejdspladser vi har i Danmark det får vi syge bestemt ikke flere penge af ...


men stadig vi bestemmer selv om vi vil have dem udbetalt


Vi er da voksne mennesker der selv kan beslutte ...i mine ører lyder det Razmo som om vi ingen ansvar kan tage selv...det er da ikke det du mener vel?
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409

Sidst redigeret af jomfruen; 19-05-2009 kl. 07:49.
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 08:02   #107
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Skatten skal jo betales alligevel uanset hvornår man får dem udbetalt...
og så skal man huske det er frivillig at få dem udbetalt

der er overhovedet ingen tvang man må gerne lade dem stå....

det er da selvfølgelig også bedre at støtte udlandet ....end de arbejdspladser vi har i Danmark det får vi syge bestemt ikke flere penge af ...


men stadig vi bestemmer selv om vi vil have dem udbetalt


Vi er da voksne mennesker der selv kan beslutte ...i mine ører lyder det Razmo som om vi ingen ansvar kan tage selv...det er da ikke det du mener vel?
Nej det er det ikke... jeg prøver blot at gøre det tydeligt, at VKO ikke gør det her for SP modtagernes skyld, men for at gavne egne mål. Det er et prik på skulderen og et "husk nu!" jeg har gang i

Det er rigtigt at skatten skal udbetales når som helst, hvad end man får dem udbetalt nu eller når man bliver pensionist, men der er den forskel, at valget er om 1½ år, og krisen kradser lige nu... ikke når folk engang bliver folkepensionist. De 35% er låst fast nu og her, og det er da tydeligt, at VKO blot vil have fingre i disse penge for at finansiere deres løsning på krisen (som er fortsat forbrug og skattelettelser til de rigeste).

At de vil løse krisen er som sådan ok... men måden den skal løses på er efter min mening endnu en skævridning til fordel for at rede de rigeste først. Jeg ønsker personligt IKKE, at VKO vinder næste valg, på at snyde de svageste til at støtte deres kriseløsning, for jeg VED hvem der bliver skidt på når krisen så MÅSKE evt. er løst (eller gået væk af sig selv) om nogle år... det gør vi... de syge, de ledige... de fattige.

Hvad der chokerer mig lidt er denne jubel og glædesrus jeg ser... selv helt ned iblandt fattige og syge over dette SP trick... jeg forstår godt at det er fedt at få penge mellem hænderne, men det er meget få her inde der f.eks. deltager i debatten om hvilke konsekvenser det kan have for valget næste gang, hvis det lykkedes VKO at afværge krisen længe nok pga. denne omgang "tissen i bukserne i frostvejr" ...

HVIS man VIDSTE, at hæver man denne SP, at det vil betyde 4 år mere med VKO som regering, ville man så stadig hæve sin SP? ... det er bare sådan nogle tanker JEG sider med, og også derfor jeg ikke lægger pengene i DK.

Ved første øjekast, så ja... så virker det asocialt at smide pengene i udlandet, men tænker man lidt dybere ind i årsagen, og man godt ved at JEG er rød, og ønsker VKO af taburetterne, så BURDE det være tydeligt, at det ikke handler om at være asocial i mit tilfælde.

Det handler om ren politisk strategi. Det er nemlig MIN 100% overbevisning, at VKO ikke magter at rede ALLE igennem en krise... de kan finde ud af at rede erhvervslivet og alle de rigeste igennem, båret på ryggen af alle de svageste og ledige... de fattige... og dem bliver der flere og flere af for hver dag der går.

Jeg mener ikke vi løser dette krise problem ved at forbruge endnu mere... for f..... det er jo netop overforbruget der har sat energikrisen i omdrejninger, og man får altså ikke mere "benzin" i tanken ved at brænde mere "benzin" af... det handler efter MIN mening om at erhvervslivet må se at få spændt livremmen ind i FÆLLESSKAB med alle os andre.

Sidst redigeret af Razmo; 19-05-2009 kl. 08:08.
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 08:15   #108
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Bare så jeg forstår dig ret Razmo:

Jeg vil så ud fra det du skriver mene at:

Lad pengene stå så må du jo støtte de røde (det er dem der har indført det) derfor må du jo også give dem din støtte fuldt ud på den måde og du bevarer opsparingen til din pensiondu er jo også velkommen til at flytte dem til en anden pensionsordning så skal de jo ikke beskattes nu....

SP pengene bliver udbetalt på ens vilkår så forstår ikke lige hvorfor de rigeste har mere ud af det....

Hvis krisen kunne løses udelukkende med sp pengene ja så er det da kun til glæde for alle...men det tror jeg nu ikke desværre...

At opfordre til udelukkende at bruge pengene i udlandet for at skade Danmark ...den tanke har jeg meget svært ved at følge uanset hvilken regering vi har ....
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 08:34   #109
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af jomfruen Se meddelelser
Bare så jeg forstår dig ret Razmo:

Jeg vil så ud fra det du skriver mene at:

Lad pengene stå så må du jo støtte de røde (det er dem der har indført det) derfor må du jo også give dem din støtte fuldt ud på den måde og du bevarer opsparingen til din pensiondu er jo også velkommen til at flytte dem til en anden pensionsordning så skal de jo ikke beskattes nu....

SP pengene bliver udbetalt på ens vilkår så forstår ikke lige hvorfor de rigeste har mere ud af det....

Hvis krisen kunne løses udelukkende med sp pengene ja så er det da kun til glæde for alle...men det tror jeg nu ikke desværre...

At opfordre til udelukkende at bruge pengene i udlandet for at skade Danmark ...den tanke har jeg meget svært ved at følge uanset hvilken regering vi har ....
Ja de røde har indført SP ordningen... men meningen var ikke at de skulle smides i nakken på erhvervslivet, men efter nyudklækkede folkepensionister... det var en SOCIAL ordning, ikke en ERHVERVSPAKKE, som VKO nu gør den til.

Og nej, jeg mener bestemt, at har man behov for pengene som fattig (hvilket de fleste nok har, hvilket jo ikke undrer med den fattigpolitik VKO fører) så skal man da hæve dem, og forsøde tilværelsen hvis det er det man ønsker, herregud det gør jeg da også selv, for den smule der stod inden VKO fik stoppet SP indbetalingerne rækker jo ingensteder aligevel.

Du kan sagtens overføre pengene til anden opsparing ja... det er der direkte økonomer der har sagt er mere rentabelt end at lade dem stå, og dette gavner ikke VKO og deres skjulte erhvervspakke, så den er jeg helt med på.

De rigeste får ikke mere ud af SP udbetalingen direkte... alle får den udbetalt på lige vilkår, men hvor ender din SP opsparing? Hvor ender alle andres henne? ... de ender meget sansynligt i forbrug... og pengene havner derfor i erhvervslivet... og erhvervslivet ER de rigeste i DK... blandt andet. Dette trick er blot endnu en slags "bankpakke" som efter min mening er skjult som en "god gerning for danskerne". Agenda'en for VKO er bare stadigvæk kun den ene simple ting de hele tiden har kæmpet for; at smide flere penge i erhvervslivet, og gør de det ikke selv direkte (som med bankpakkerne), så lokker de gud hjælpe mig bare danmarks borgere til at smide pengene der.

Til glæde for alle skriver du? ... hvad tror du der sker, hvis VKO vinder næste valg, fordi SP opsparingen som vi alle i det tilfælde ville have været med til blev en success vitterligt sker? ... tror du så at VKO vil takke de fattige, og bekæmpe fattigdommen? ... at de vil restaurere det nedbrudte velfærdssamfund? ... så naiv er JEG ikke... så nej... det kommer IKKE alle til gode, at VKO bliver ved med at side på taburetterne. Det kommer de rigeste til gode, og ikke en fis andet... det er jo sådan de har regeret siden de kom til, og alle tidligere gange de borgerlige har sidet på magten... hvorfor dælen skulle det ændre sig lige pludseligt?

Jeg har i øvrigt IKKE skrevet, at man skal smide pengene i udlandet for at skade danmark... jeg har skrevet, at man kan smide pengene i udlandet, som et strategisk middel for at VKO fejler i sin politik, og vi kan få en rød regering i stedet for, som så kan føre den nødvendige politik der efter MIN mening skal til for at hive OS ALLE igennem denne krise på en forsvarlig måde.

At lade VKO blive er efter min mening STØRRE SKADE end at smide pengene i udlandet ind til rød fløj har taget over.

Så mit budskab er bare, at hvis man vil tænke lidt politisk når man skal bruge sine SP penge, så KAN man bruge dem i udlandet... f.eks; skal man købe en fryser, så tjek udenlandske forretninger og se om det ikke måske enda kan blive lidt billigere end ved at købe her hjemme... man behøver ikke at lade pengene stå... og KAN man kun få det man vil her hjemme, jammen så fred være med det da... jeg forventer ikke at kunne ændre nogens holdning, og slet ikke når det handler om penge da hehe ... og som du selv skriver, så er dette trick ikke nok til at løse krisen... det er som at tisse i bukserne i frostvejr, men kan de holde krisen i ave på det, og vinde næste valg, så hænger vi på VKO 4 år mere, som kan gøre langt større skade efter min mening.

Jeg synes bare at man som minimum burde vide hvad det er man gør, når man bruger de SP penge, og vide hvilken politisk agenda der ligger bag... jeg er TRÆT af VKO's borger-føren-bag-lyset politik, og når de ikke SELV kan fortælle hvad de vil, så må andre jo gøre det for dem

Sidst redigeret af Razmo; 19-05-2009 kl. 08:40.
  Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 11:48   #110
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Erhvervspakken er jo ligesom lavet for, at vi ikke kommer til at se flere lukninger af virksomheder og dermed tab af arbejdspladser end højst nødvendigt under den værste finanskrise i mange år. Hvis alle gjorde som dig, er jeg sikker på, at alle de fyrede mennesker vil være enormt taknemmelige for at pengene blev lagt i udlandet fremfor herhjemme, hvor de kunne ha' reddet jobs for mange.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49
Opsparing... Silke Alt det andet 25 27-05-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension