K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2010, 00:10   #31
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er helt sikkert værd at undersøge mange har en forsikring der giver noget ved kritisk sygdom uden at de ved det min bror blev opmærksom på det og troede han havde en ved nærmere udredning fandt han ud af der var tre, undersøg lige den ved fagforeningen jeg har en i min fagforening og den dækker også ved livstruende sygdom .. men kan ikke huske hvad den hedder .
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 00:07   #32
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Mogens har været sygmeldt siden den 11 jan,dagen før blev han opereret.

Nu har han dd. modtaget brev fra kommunen Jobcentret, med en atest om mulighederne for at vare tage et arbejde, er de blevet skingerende skøre, samt at han skal til et opfølgningsmøde, i jobcenteret d. 22 feb, manden kan knap nok stavre afsted endnu, dvs. jeg skal endnu en gang have fri fra arb. for at køre ham.
samtalen er et led i han individuelle opfølgningsforløb,jf. kapittel 6, i lov om syge dagpenge, øhhhhhhh Mogens har endnu ikke fået den første udbetaling, og må sige at de vist ikke rigtig ved hvad det vil sige, når man har fået en blodprop.

Denne attest har han 3 dage til at få skrevet hos egen læge, fra dd.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 00:19   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Typisk at modtage sådan et "trusselsbrev" på en fredag.

Kan I ikke skrive en mail om udsættelse, da der tydeligvis må være sket en "misforståelse" på kommunen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 00:38   #34
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Mogens ringer til hende der har med sagen at gøre på Mandag,for at høre hvordan han skal komme op på kommunen ( 6 KM)så må vi se hvad hun siger.

han skulle osse have penge for ugerne 2/3, han kan jo ikke vente til den næste 1st,

Attesten skal han personligt møde op hos lægen, for at få udfyldt, han var der oppe i går for at få fjernet trådene.
det er simpelthen dybt go`nat, lægen ved jo hvad han fejler, og hvordan han har det.Mogens vil osse ringe til lægen på mandag, for at høre om jeg ikke kan komme forbi med den.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 03:06   #35
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
lægen

hejsa

ja typisk kommunen, tror helt bevidst de planlægger at borgere skal modtage et brev fredag eller lørdag så man ikke har mulighed for at kontakte andre for råd......

mit forslag:

mandag kontakter i lægen og ber om en tid, tror helt sikkert lægen kan skrive en sygemelding, dog mener jeg at i den nye sygedagpenge lov hedder det en rådigheds attest, hvilket vil være til hans fordel, da han ikke er til rådighed

mandag eller tirsdag kører du på jobcentret og afleverer den, husk i receptionen at bede om en kopi og VIGTIGT et stempel med dato for modtagelse, og derefter så afventer i kommunens nye udspil, for med den sygemelding så skal han jo ikke til den samtale og de skal jo lægge en ny plan

men for en sikkerhedsskyld, så ring til vedkomne som står i brevet og informer om at i har afleveret en lægeattest/sygemelding i jobcentret.

men mener faktisk igen efter den nye sygedagpengelov at opfølgning godt må foregå telefonisk ved at din mand bliver hjemme, men måske andre her kan svare på dette

men ihvertfald ro på, lægen hjælper jer, attesten hjælper i sagen så i skal ikke bekymre jer hele weekenden

hilsen
jan
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 16:38   #36
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Han kan jo starte med at ringe til lægen i første omgang.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2010, 23:22   #37
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Sidste nyt:

Vores læge sendte besked til Genoptrænings centret, med henblik på Genoptræning,( det er nu mere end en månede siden at Mogens kom hjem)
Jeg ringede først til centret, som sagde at de havde sendt besked til lægen,
om at det ikke var deres bord, når han var blevet opereret, men sygehuset som skulle give rekvirere Genoptræningen, hun lovede at kontakte sygehuset og så ringe tilbage, og gjorde hun så lige det, NEJ
Ringede så til lægen i dag, sekretæren ville lige undersøge hvad der var sket,hun ville så ringe til Mogens når hun havde talt med sygehuset, og det gjorde hun så, med den besked fra sygehuset at de skam ikke indstillede folk til genoptræning, med den slags operationer,nu vil sekretæren så finde ud af hvad der skal ske.

Gud fader bevares.
Jeg har snart tabt tolmodigheden med det offentligesystem.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 20:45   #38
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
ØVVVVVVVVVVV

så kom Mogens på sygehuset igen, denne gang med en blodprop i den ene lunge.

De vil ikke give han Trompelyse behandling denne gang da det kan forvære blodpropen, men de vil give ham noget blodfortyndene som er stærker end Hjertemagnyl, " Marevan"

Men de undre sig over at han er så frisk som han er, dvs. han ser og virker ikke syg.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 21:15   #39
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Øv bøv, du trænger da vist til et par store
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2010, 21:20   #40
Jessica
Hvor skulle jeg ellers være
 
Jessicas avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2006
Lokation: Fredericia
Alder: 61
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 19
Jessica er ny på vejen
til dig og din mand.

Min mand har også haft flere blodpropper i sine lunger.
Han får marevan.
__________________
Mvh. Jette
Førtidspensionist per d. 1/8 2010.
Jessica er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension