K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2013, 02:35   #14
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Men hvordan vi løser problemet er et åbent spørgsmål. Jeg har ikke svaret , men umiddelbart er jeg positiv stemt for flere folkeafstemninger. Man skal bare være opmærksom på at flertallet ikke tryner mindretallet , det kan jeg godt være lidt bekymret for.
Jeg grubler jævnlig over, hvilket bedre fungerende demokratisk system, man kan sætte i stedet for det eksisterende repræsentative system ...

Og som dig har jeg heller ikke løsningen ...


Men der er umiddelbart nogle ting der ikke synes at fungere på et overordnet plan med den eksisterende ordning.

1) Der træffes ofte beslutninger, der ikke er a) helhedsorienteret og 2) fagligt forankret.

2) Al magt har det med at korrumpere.

Og tendensen genfindes i embedsmandsvældet ...


Ad 1: se eksempelvis på IT-området ... (hvem gider nævne: Nemid med dens fedtmuleklyt af et system med indbygget trojaner-mulighed, terorlovgivningen med en logning der koster borgeren penge uden at give meget til gengæld ... E-valg går sikkert i samme retning imod fagfolks anbefalinger ... blot fordi man VIL HA' skidtet ... på et tåbeligt grundlag).

Ad 2: senest aktuelt med oplægget til ny offentlighedslov, men ellers er Tamilsagen fx leveringsdygtig i et eksempel på, hvordan magten samler sig om sig selv ... og jeg gætter på at sundhedsområdet måske kan levere en tilsvarende sag ... det er historien om de skjulte agendaer og mostre med venner m.m., der skal tilgodeses før helhedens interesse.
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frygter min fremtid ThebigO Alt det andet 3 11-04-2013 09:56
Sindslidende frygter pensionsreform Thomas1981 Politik og Samfund 5 29-02-2012 19:27
EL frygter fleksjobforringelser Webmaster K10 Nyheder 0 03-02-2012 17:10
Gode kommuner/dårlige kommuner Kiha Politik og Samfund 13 09-10-2011 22:12
Frygter du alderdommen? Karo Politik og Samfund 2 16-11-2010 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension