K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2010, 09:44   #31
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Er du sikker på, at du ikke kan låne huslejen af din far dennegang og smide den ind imorgen tidlig?
Det der er altså for meget.

Ja så er det idag husleje-restancen skal falde. Har sendt mail til hele min familie om de kan hjælpe, desværre ser det ikke sådan ud

Har også sendt mail til min sagsbehandler,samt afleveret brevet personligt om min situration. Jeg sidder her....kan ikke gøre mere nu og jeg har haft en rigtig skidt weekend, var på vej ud på psykiatisk skadestue fordi jeg var bange for mig selv, heldigvis kom min veninde og var ved mig.

Jeg kender ikke den §36, men det er da værd at undersøge. Overvejer om jeg skal tage hen til min sagsbehandler og bede om hjælp NU.
Hilsen en linuzmor med gråden siddene i halsen....
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 09:55   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg tænker at den § 36 er den der hedder §34 og som du kender, jeg har ikke kunne finde nogen § 36

leloro hvis der er en 36 og jeg ikke kan finde den kunne du så ikke lige være sød at sætte et link på til den, ingen muligheder skal være uforsøgt ..

Linuzmor krydser fingere for at de er til at snakke med i fogedretten og kan gå med til en afdragsordning fuldstændigt latterligt hvis man skal på gaden pga man er bagud med huslejen syntes efterhånden at uanset hvem jeg snakker med som har problemer med huslejen så er boligselskaberne ikke til at hugge eller stikke i men håber du er mere heldig ...

held og lykke og kom og fortæl os hvordan det går , tænker på dig ..
  Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 17:22   #33
Tusnelda
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2007
Indlæg: 33
Styrke: 17
Tusnelda er ny på vejen
Om linuzmor så kunne have lånt til huslejen af HM Dronningen selv er det for sent, den dag sagen er berammet for fogedretten - så er løbet kørt.

Det kan ikke siges tit nok, at det dummeste, man overhovedet kan gøre, er at undlade at betale sin husleje til tiden. Som lejer kan man faktisk være nok så besværlig og måske en pestilens for sine naboer, men udlejer kan ikke smide folk ud, medmindre de misligholder lejemålet. Manglende betaling af husleje er misligholdelse.

Det er mit indtryk, at selv om politikerne snakker og snakker om, at vi skal forebygge hjemløshed, er praksis ude i kommunerne - ligegyldighed.

Som andre her er jeg da også lidt spændt på at høre, hvad det endte med i denne sag.
Tusnelda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 21:57   #34
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Jeg tog hen på kommunen og fik fat i en sød dame som forelagde sagen for en sagsbehandler. Hun ville så kigge på sagen imorgen eller i ugens løb? Jeg bad hende om at skrive HASTER på den, da sidste frist for indbetalingen var idag! Så vil jeg altså lige tilføje at jeg ikke alene er skyld i dette her. Sidste år havde jeg jo svært ved at få betalt til tiden og jeg lavede en afdragsordning på den ene måneds husleje.

I December beder udlejer så om at hele restbeløbet med rykker-gebyr osv bliver betalt. Jeg låner i banken og fortsætter med at betale min husleje hver måned. Jeg tænker ikke over det og har jo svært ved at forstå og klare alle de ting jeg skal. Her også min sygedagpenge-sag og nu pensionssag.

Jeg får så et brev fra udlejer om at DE har lavet en fejl, da de har bogført beløbet 2 gange i December!! Dette finder de altså først ud af nu her for 14 dage siden. Derfor er der ingen kære mor, de SKAL ha ALLE pengene som jeg skylder og de kalder det selv husleje-restence!

Ved ikke om dette virker rodet, jeg kan snart heller ikke finde hoved eller hale i det.

Tak til jer der har bidraget med indlæg og tanker til mig. Det er rigtig dejligt at vide at der sidder nogle helt fremmede mennesker og tænker på een:-)

Til allersidst har du ret, Tusnelda, det er for sent at låne af nogle som helst, for idag ryger dem jo videre til fogedretten! Tror heller ikke dronningen ville låne mig hvis det skulle være:-)
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2010, 19:10   #35
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Ja så fik jeg svaret fra kommunen på telefon. De fastholder deres beslutning, dvs. afslag på min klage. De mener stadig at husleje ikke er en uforudset udgift og det er det da heller ikke, men som jeg sagde til hende, var det bare svært at klare sig på sygedagpenge. Jeg får udbetalt ca 9000 som jeg så skal betale skat af.

Så kunne hun se at jeg havde fået § 34 i Juli 2009, med tilbagevirkende kraft, så "kunne jeg jo bare ha betalt dem der" problemet er jo så, at da jeg ikke fik de penge, ja så var det sørme svært at klare det samt at det dækkede regninger som jeg ikke havde haft mulighed for at betale, samt afdrag på bank-lån.

Aner ikke hvad jeg skal gøre, imorgen ryger sagen til fogedretten.
øv knus fra mig Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2010, 14:56   #36
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Min allerbedste veninde lånte mig pengene til huslejen, hold op hvor var jeg lettet, men også gal på kommunen. De har nu sendt min klage til statsforvaltningen hvor de skriver de samme fejl b.la. at jeg har to biler, godt nok leasede begge to, men det har jeg jo ikke!

Kommune skriver i deres afslag, at jeg fik udbetalt §34 i Juli og kunne ha betalt husleje restancen der. På mit konto udtog kan jeg se at jeg har betalt nogle hængepartier som internet, mad, forsikring, fagforening, og afdrag på min gæld i banken. De bliver ved med at fastholde at jeg har fået dagpenge uden ophold i hele 2009, hvad de har glemt, er at de selv ikke har fået det rettet mht skat. Så ud af ca 9000 i dagpenge skal jeg betale skat også. Hvem kan leve for det?

Nå men nu skal jeg så ha skrevet mine kommentarer til Statsforvaltningen og synes det er svært at holde rede på det hele og alle de papirer man får samlet efterhånden.

Er på nippet til at opgive igen desværre.
Hilsen Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 00:12   #37
Tusnelda
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2007
Indlæg: 33
Styrke: 17
Tusnelda er ny på vejen
Kære linuzmor. Ja, du burde som det allerførste have indhentet din huslejerestance, da du fik efterbetalt §34. Internet kan du ret beset undvære, og banken kan vente - men du og dine evt. børn kan ikke undvære tag over hovedet. Det nytter ikke at være bagklog, men en anden gang skal du tænke mere over dine prioriteringer!

Ang. skat er det sådan, at en forskudsopgørelse baseres på årsopgørelsen fra forrige år. Sker der ændringer i dine indkomst- og dermed beskatningsforhold, er det dit eget - ikke kommunens - ansvar at få ændret din forskudsregistrering i tide.
Tusnelda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 15:50   #38
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Hej alle i kloge mennesker her på k10:-)
Min sagsbehandler, har søgt ftp i forholdt til §17 på det foreliggende grundlag. Nu har jeg fået et breve fra jobcenteret´s ledelse at de "PÅTÆNKER" at afvise min ansøgning!???? Intet om hvorfor eller noget som helst, er dette normalt??? Har jeg noget at sige, kan jeg aftale et møde med pensionudvalgets formand, detter er vel en god ide??

Jeg har klaget over min sagsbehansler har taget en simpel email fra psykiater som dokumentention, altså ikke en udtalelse, lagt i min ressourceåprofil- Klagen er både afleveret personligt og på email, dette bliver der intet nævnt om, hvorfor mon?

Mange spørgsmål, men jeg er komplet forvirret, og er man ikke syg, skal man da nok blive det, med alt dette her

Håber der er nogen der vil eller kan svare på de her ting.
Hilsen Linuzmor
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 16:07   #39
Bellavista
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Bellavista er ny på vejen
Hej Linuzmor

jamen sødeste pige ..det må du ikke gøre..selvom jeg godt forstår dig,,,men vær ikke ræd..har prøvet det samme...var i fogedretten...og fik så 14 dage til at betale den resterende husleje..da jeg fik brevet om at jeg skulle i retten..så kom der gang i boligselskabet..og de betalte huslejen...man skala helt ud i ekstremer før boligselskaberne gør noget..jeg søgte også enkelt ydelse..men fik afslag..men da så truslen om retten kom..gik det hele iorden..det er jo da osse billigere for kommunen at give ydelsen..istedet for at slulle give indskud til ny bolig..opbevaring af møbler..jeg slog i bordet..så søde pige..der er håb forude...du må ikke fortvivle.
Op med humøret det skal nok gå iorden..ellers kontakt mig på [email protected]å skal jeg gå med dig..jeg bor ved sjælør station.
God weekend
Hilsen fra Hanne
Bellavista er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2010, 16:08   #40
Bellavista
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
Bellavista er ny på vejen
mente kommunen og ikke boligselskabet...der hjalp med huslejen
Bellavista er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den omvendte verden Abraxus Politik og Samfund 3 13-09-2013 00:22
Den omvendte verden Randerspigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 27-06-2013 23:13
Verden på vrangen Risa Dit og Dat 1 24-07-2012 11:29
Fra en verden indenfor Ret for alle Et godt link! 11 23-11-2011 13:11
Fagre nye verden... Stella Det er da strengt ! 5 07-01-2007 11:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension